3161924220112162427رسبل آخر هفته تهران کجا بریم؟

10 منطقه ییلاقی نزدیک تهران برای تفریح آخر هفته

آخر هفته تهران کجا بریم؟

«آخر هفته تهران کجا بریم؟»

این سوالی است که با نزدیک شدن به آخرین روز کاری هر هفته، در ذهن خانواده‌های تهرانی نقش می‌بندد.

بر خلاف چیزی که از تهران و شلوغی و آلودگی‌اش در ذهنتان نقش بسته، فقط با فاصله یک تا سه ساعته از شهر تهران، به مناطق خوش آب و هوا و سرسبزی می‌رسید که باورتان نمی‌شود نزدیک تهران باشید.

وجود انواع اقامتگاه از ویلای استخردار تا کلبه چوبی در این مناطق آن‌ها را به بهترین گزینه برای ساختن یک آخر هفته رویایی تبدیل کرده است.

با اجاره ویلا و سوئیت اطراف تهران بدون اینکه مسافت زیادی را طی کنید، هم از آب و هوای خوش و طبیعت سرسبز و باغات میوه لذت خواهید برد و هم اقامتی دلچسب و خصوصی را تجربه خواهید کرد.

در این نوشتار به معرفی ده منطقه ییلاقی جذاب و نزدیک به تهران، برای ساختن آخر هفته رویایی و به یاد ماندنی می‌پردازیم.

درباره مناطق خوش آب و هوای تهران و فهرست تمام نشدنی مناطق دیدنی پایتخت در مجله جاجیگا بخوانید.

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

مناطق نزدیک غرب تهران برای تعطیلات آخر هفته

کردان

آخر هفته کجا بریم
ویلا برای آخر هفته کردان

با فرا رسیدن هر آخر هفته، آن هم بعد از یک هفته کاری و شلوغ، دغدغه خیلی از تهرانی‌ها این است که آخر هفته کجا برویم تا نفسی تازه کنیم.

در بین پیشنهادهای این سوال قطعا کردان جزو اولین گزینه‌هاست.

کردان کجاست کردان منطقه‌ای در نزدیکی تهران است که در کمترین زمان تهرانی‌ها را به آب و هوای ییلاقی می‌رساند.

کردان یکی از مناطق ییلاقی خوش آب و هوا با طبیعتی زیبا، دار و درخت سرسبز، کوه و رودخانه پرآب و درختان سیب، گیلاس، آلو، آلبالو، توت، گردو و.. است که دل دوستداران طبیعت را با خودش می‌برد.

شاید داشتن یک ویلای شخصی در منطقه کردان رویای دوری باشد اما برای واقعی شدن این رویای قشنگ  با اجاره سوئیت و ویلا در کردان برای چند روز در اقامتگاه محبو‌ب‌تان زندگی کنید و لذت ببرید.

با اینکه سند ویلا به اسم شما نمی‌خورد اما برای چند روزی می‌توانید لذت اقامت در ویلای شخصی را ببرید و یک آخر هفته را واقعا در رویای‌تان زندگی کنید.

اگر درست برنامه ریزی کنید و در بن‌بست ترافیک بزرگراه تهران_کرج گیر نیفتید، روستای ۱۰۴ هکتاری کردان فقط یک ساعت با تهران فاصله دارد.

یعنی از مسیر بزرگراه تهران، کرج و بعد، بزرگراه کرج به قزوین، بیست کیلومتر بعد از کرج تابلوی روستای کردان پیدا می‌شود.

وارد جاده کردان که می‌شوید نشانه‌های طبیعت زیبای این منطقه در مسیر جاده کم کم نمایان می‌شود؛ درختان قدیمی و پرشاخ و برگ، کوه و تپه‌ها در مسیر ده‌ کیلومتری تا رسیدن به روستا شما را همراهی می‌کنند.

رودخانه پرآب کهار که از دل کوهستان کهار سرچشمه می‌گیرد و از میان روستا عبور می‌کند با جریان خود سرسبزی و هوای خوش را در مسیرش به وجود می‌آورد.

«پل بانو صحرا کردان» که روی این رودخانه کشیده شده و سن و سالی تا دوران صفویه دارد نشانه قدمت این روستای ییلاقی است.

در مسیر جاده چالوس خاطره انگیز و سفر به شهر چالوس با مجله جاجیگا همسفر شوید.

چهارباغ کرج

آخر هفته اطراف تهران
اجاره ویلا در چهارباغ برای اخر هفته

اهالی تهران و کرج وقتی که از زمین و آسمان خاکستری شهر دل‌شان می‌گیرد، دنبال منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا می‌گردند که دور هم جمع شوند و در یک ویلای لوکس و استخردار یک آخر هفته خاطره‌انگیز بسازند.

چهارباغ یکی از همین مناطق معروف و محبوب است که در استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد.

چهارباغ به کردان نزدیک است و از نظرآب و هوا و امکانات با کردان برابری می‌کند با این تفاوت که به تهران نزدیک‌تر است.

آب و هوای مناسب چهارباغ باعث ایجاد درختان تنومند و باغ‌های میوه و باغچه‌های زیبا در این شهر شده و انواع میوه‌ تازه مثل سیب،هلو، زردآلو، گیلاس، آلبالو، انجیر و گردو را در آن پیدا خواهید کرد.

باغ پرندگان چهارباغ کرج هم یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های پرندگان زینتی و کمیاب در خاورمیانه با دو هزار گونه پرنده نادر از ۶۵کشور جهان است.

با اجاره ویلا و سوئیت در چهارباغ لذت اقامت در یک ویلای شخصی را تجربه کنید و با شیرجه در آب استخر خستگی یک هفته را به در کنید.

چهارباغ 66 کیلومتر با تهران فاصله دارد و با حدود 1 ساعت و نیم رانندگی به آن خواهید رسید.

شهریار

اجاره ویلا برای تعطیلات آخر هفته در اطراف تهران
تعطیلات آخر هفته در شهریار

سفر به شهرها و مناطق ییلاقی اطراف تهران یکی از گزینه‌های معقول برای پناه بردن به دل طبیعت و غرق شدن در آرامش بی‌دریغ آن است.

برای فرار از ترافیک، شلوغی و استرس تهران و جمع کردن خانواده در یک ویلای لوکس و استخردار، کافی است سفر به شهریار را نتخاب و راست جاده را بگیرید تا با حدود یک ساعت رانندگی به مقصد برسید.

با این کار علاوه بر لذت اقامت در یک ویلای شخصی، از هوای پاک و آرامش طبیعت زیبا و سرسبز شهریار هم بهره خواهید برد.

ویلا و سوئیت در شهریار با امکانات رفاهی کامل و استخرهای تمیز برای ساختن یک آخر هفته شاد وخاطره‌انگیز منتظر شما هستند.

شهریار که فقط 40 کیلومتر با تهران فاصله دارد، با داشتن انواع باغ میوه مثل انگور، گوجه‌سبز، آلبالو، گیلاس، هلو، توت‌فرنگی شما را با کیسه‌های رنگ به رنگ از میوه‌های خوشمزه و آبدار همراهی می‌کند.

این شهرعلاوه برهوای پاک، باغ‌های سرسبز و فراهم کردن امکانات اقامتی، قدمت تاریخی هم دارد. آثار باستانی و آتشکده‌های شهریار گواهی بر این قدمت تاریخی هستند.

طالقان

آخر هفته اطراف تهران کجا بریم؟
طالقان یک مکان دنج برای ساختن آخر هفته رویایی

سفر به طالقان در دل کوهستان البرز شما را با مجموعه‌ای از چشمه و آبشار و دریاچه آشنا می‌کند.

فاصله از تهران تا طالقان حدود 120 کیلومتر است و با سه ساعت رانندگی به این منظره ییلاقی زیبا خواهید رسید.

طبیعت بی‌نظیر طالقان که هر بهار سبزپوش می‌شود، بهترین انتخاب برای گشت و گذار آخرهفته‌ای و استحرات مرغوب در یک ویلای شخصی است.

دریاچه و سد طالقان از جذابیت‌های این منطقه محسوب می‌شود که علاوه بر منظره چشم‌نوازبا داشتن ماهی‌های کپور و قزل‌آلا تفریح مناسبی برای علاقه‌مندان به ماهیگیری فراهم کرده.

برای اقامت و دورهمی هیجان‌انگیز در طالقان هم کافی است وارد سایت جاجیگا شوید و با اجاره ویلا و سوئیت در طالقان یک آخر هفته حسابی رقم بزنید.

روستای وردیج و واریش

تعطیلات آخر هفته اطراف تهران
روستای وردیج و واریش برای آخر هفته

روستاهای وردیج و واریش که در فاصله نزدیکی از هم و در سمت غرب تهران قرار دارند، یک انتخاب جذاب برای سفری یک روزه مخصوصا در بهار و تابستان هستند.

دراین روستاها به سبب ارتفاع زیاد خبری از آلودگی تهران نیست و با داشتن آب و هوای پاک و طبیعت سرسبز می‌تواند پناهگاهی برای استراحت آخر هفته‌ای و رفع خستگی شما باشد.

قدم زدن در کوچه‌باغ‌های وردیج و واریش، تماشای رودخانه خروشان و دره‌های عمیق و آبشارها و گوش سپردن به صدای طبیعت روح خسته شما را آرام می‌کند.

یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی که در حد فاصل این دو روستا قرار دارد، آدمک‌های سنگی هستند که به صورت طبیعی و اتفاقی، در اثر پدیده هوازدگی به وجود آمده‌اند و دیدنشان شما را به وجد می‌آورد.

با حدود 40 دقیقه رانندگی از تهران به این روستا خواهید رسید.

مناطق نزدیک شرق تهران برای استراحت آخر هفته

لواسان

مناطق اطراف تهران برای ساختن آخر هفته رویایی
اجاره ویلا در لواسان برای تعطیلات آخر هفته

لواسان تهران منطقه ییلاقی و محبوب و معروف برای گردش و اقامت آخر هفته‌ای پایتخت نشینان در سمت شرق و یازده کیلومتری تهران است.

رودخانه جاجرود، دریاچه لتیان، آبشار ناران، روستای برگ جهان و دشت گل و چمنزار از زیبایی‌های طبیعی این منطقه است.

فرقی نمی‌کند که در چه فصلی به لواسان سفر می‌کنید، در هر حال آب و هوای خوب و طبیعت سرسبزش شما را متحیر می‌کند.

گذر رودخانه جاجرود از این شهر و سرریز شدن آن در سد لتیان، آب و هوای مطبوع، چشم اندازهای زیبایی را برای این شهر به ارمغان آورده و آن را به یکی از گران‌ترین شهرهای ایران تبدیل کرده است.

برای یک دورهمی دوستانه و خوش گذرانی حسابی در لواسان فقط یک اقامتگاه کم دارید، که با اجاره ویلا در لواسان به بهترین و مجعهزترین ویلاها دسترسی خواهید داشت.

فیروزکوه

آخر هفته کجا برویم؟
فیروزکوه یک مقصد نزدیک به تهران برای گشت و گذار آخر هفته‌ای

منطقه فیروزکوه یکی دیگر از شهرهای پرطرفدار اطراف تهران برای دروهمی و ساختن یک آخرهفته هیجان‌انگیز با خانواده و دوستان است.

از تهران که به سمت مازندران در جاده تهران-قائم شهر حرکت کنید، بعد از دماوند، فیروزکوه مقابلتان ظاهر می‌شود و از لحاظ زمانی از تهران تا فیروزکوه حدود 1 ساعت در راه هستید.

از طرفی میانگین دمای هوا در فیروزکوه حدود 8 درجه سانتی گراد است و می‌توان آن را مقصدی خنک برای سفر تابستانی هم به حساب آورد.

یکی از معروف‎ترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعی فیروزکوه، تنگه واشی است که با امکان رودخانه نوردی و داشتن آب و هوای خنک همچنین طبیعت زیبای اطرافش حسابی از شما دل می‌برد.

برای داشتن اقامتی دلچسب و خاطره‌انگیز در فیروزکوه هم کافی است وارد سایت جاجیگا شوید و با اجاره ویلا و سوئیت در فیروزکوه آخر هفته به یادماندنی را تجربه کنید.

دماوند

آخر هفته کجا بریم در تهران
اجاره ویلا در دماوند برای تعطیلات آخر هفته

سفر به دماوند با آب و هوای بی‌نظیر و طبیعت چشم نواز خود یک مقصد جذاب برای گردشگران طبیعت دوست است و مهم‌ترین جذابیت خود را مدیون بلندترین قله ایران یعنی قله دماوند است.

تهرانی‌ها کافی است راست جاده را بگیرند و به سمت کوه زیبای دماوند پیش بروند تا با دیدن زیبایی‌های طبیعی این منطقه غافلگیر شوند.

دماوند به داشتن آب و هوای خوش وخنک حتی در فصل تابستان معروف است و همین ویژگی در کنار جاذبه‌های گردشگری و امکانات رفاهی این شهر را به مقصدی جذاب برای گذراندن تعطیلات آخر هفته تهرانی‌ها تبدیل کرده است.

اجاره ویلا و سوئیت در دماوند اقامت بی‌دغدغه و به صرفه‌ای را برایتان فراهم می‌کند.

کوه دماوند، پیست آبعلی، دشت لار، غار رودفشان، دریچه تار و هویر، دشت مشا، آبشار تیزآب و چشمه دیوآسیاب بعضی از مناظر طبیعی است که در منطقه دماوند می‌بینید.

در مسیر گردش در مازندران، سفر به نوشهر، این شهر ساحلی بی‌نظیر را از دست ندهید.

مناطق نزدیک شمال تهران برای آخر هفته

کن سولقان

مناطق نزدیک شمال تهران برای آخر هفته
کن و سولقان بکر و دوست داشتنی برای گذراندن آخر هفته

برای سفر یک روزه اطراف تهران و گذراندن تعطیلات آخر هفته در یک روستای ییلاقی پیشنهاد بعدی روستای کن سولقان است.

کن و سولقان در واقع نام دو روستای مجزا است که امروزه اسمشان کنار هم و به صورت کن سولقان یا همان کن سولقون تلفظ می‌شود.

فقط کافی است مسیر 15 دقیقه‌ای را از تهران طی کنید تا به این روستای خوش آب و هوا برسید، البته در طول مسیر رستوران‌ها و سفره خانه‌های مختلف شما را تا رسیدن به کن سولقان همراهی می‌کنند.

از جاذبه‌های این منطقه می‌توان به آبشار رندان، پارک کوهسار و روستای واریش و رود کن که از توچال سرازیر می‌شود و از کنار این روستا می‌گذرد و رستوران‌های محلی و سفره‌خانه‌ها و باغ‌های میوه آن اشاره کرد.

درباره منطقه توریستی متل قو در جاجیگا بخوانید.

لاریجان

آخر هفته کجا بریم؟
لاریجان در نزدیکی تهران یک مقصد رویایی برای تعطیلات آخر هفته

لاریجان یکی از شهرهای مازندران که فاصله کمی با تهران دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای تعطیلات آخر هفته و سفر یک روزه پایتخت نشینان باشد.

این شهر برخلاف دیگر شهرهای مازندران مثل سوادکوه، نوشهر، متل قو و چالوس شرجی نیست و به دلیل کوهستانی بودنش آب و هوای خنک و مناسبی حتی در فصل تابستان دارد.

لاریجان را می‌توان بهشت طبیعتگردان دانست فقط کافی است کفش پیاده روی خود را بپوشید و کوله پشتی را بردارید و به دل طبیعت کوهستانی و دست نخورده لاریجان بزنید تا با دشت و آبشارها و غارهای مختلف شگفت‌زده شوید.

 آبشار شاهان دشت، یکی از این آبشارهای معروف لاریجان است. این آبشار بلندترین آبشار دائمی مازندران و مشرف به جاده است، طوری که حتی از جاده پر ترافیک هراز هم می‌توانید آن را ببینید.

اجاره ویلا و سوئیت در آمل یا حتی اجاره ویلا و سوئیت در بابل می‌تواند جزو انتخاب‌های خوب برای داشتن اقامتی به صرفه و به یادماندنی در مسیر رفتن به لاریجان و رینه و سپری کردن یک آخر هفته به یاد ماندنی باشد.

در مسیر سفر به سوادکوه سرزمین جنگل و آبشارهای خروشان با مجله جاجیگا همسفر شوید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

معصومه ذاکراکبری

1 دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید

اطراف تهران