آمپر بنزین

«جاجیگا» بررسی کرد

هزینه بنزین در سفر به مقاصد پر طرفدار از مبدأ تهران

هزینه بنزین سفر از اولین دغدغه‌های هر مسافری است که قصد دارذ با خوردو شخصی سفر کنذ.

اکثرمان دوست داریم قبل از اینکه کاری را انجام بدهیم تمام جوانبش را بررسی کنیم، مزایا و معایبش را بسنجیم. هزینه هایش را لیست کنیم که با درآمدمان بخواندو دچار دردسر نشویم.

سفر هم مثل هر چیز دیگری هزینه های خودش را دارد. هزینه‌های مرتبط با خورد و خوراک، هزینه حمل ونقل، هزینه جایی که برای اقامت انتخاب می کنیم که با آگاهی قبلی و برنامه ریزی می‌شود که این هزینه‌ها را راحت‌تر مدیریت کرد و  سفری بهینه را رقم زد.

برای داشتن یک اقامت به یادماندنی و مدیریت‌ هزینه سفر می‌توانید برای اجاره ویلا ارزان قیمت یا اجاره اقامتگاه بومگردی روی سایت جاجیگا حساب کنید و فقط با چند کلیک ساده اقامتگاه دلخواه‌تان را انتخاب و رزرو کنید.

از هزینه های دیگر سفر که باید بهش فکر کنید هزینه جا به جایی است..

در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به هزینه سفر با خودروی شخصی  و هزینه بنزین مقاصد پر طرفدار را از مبدأ تهران  بررسی می‌کنیم تا  بتوانید هزینه‌های سفرتان رو ارزیابی کنید و در موردش بهتر تصمیم بگیرید.

در این مطلب سه نوع خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد. یک خودروی تقریبا کم مصرف مثل پژو 206، یکی خودروی سدان معمولی مثل پژو 405، پرشیا یا سمند و دست آخر هم میانگینی از اتومبیل‌های شاسی بلند که با توجه به حجم موتور و وزن و … سوخت بیشتری مصرف می‌کنند.

درباره جاهای دیدنی رامسر در مجله جاجیگا بخوانید.

در این مطلب هزینه رفت و برگشت با بنزین آزاد یعنی هر لیتر 3 هزار تومان از مبدأ تهران به شش مقصد چالوس، رشت، اصفهان، یزد، تبریز و شیراز بررسی می‌شود.

اینفوگرافیک زیر اطلاعات کامل تری از بررسی هزینه بنزین را در اختیارتان قرار می‌دهد.

هزینه بنزین در سفر

 چطور مصرف بنزین را بهینه کنید:

  1. سعی کنید آرام‌تر رانندگی کنید. سرعت بالا مصرف سوخت بیشتری به همراه خواهد داشت. اگر با سرعت 90 کیلومتر به جای 110 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید نه تنها در زمان رسیدن به مقصد  تفاوتی چندانی ایجاد نمی‌شود بلکه مصرف سوخت کمتری هم خواهید داشت.
  2. فشار باد تایرها را میزان کنید. فشار باد کم یکی از دلایل اصلی افزایش مصرف سوخت در مسافرت‌های طولانی است.
  3. فیلتر هوای خودرو را به طور مداوم چک کنید. یک فیلتر هوای کثیف و نامناسب روی جریان ورودی هوا به داخل موتور تأثیر منفی گذاشته و مصرف سوخت را افزایش می‌دهد.
  4. پر گاز رانندگی نکنید. برای شروع حرکت و یا پشت چراغ قرمزها شتابگیری سریع نداشته باشید. استاندارد و آرام شروع به حرکت کنید.
  5. سعی کنید اگر دمای هوا مناسب است در سرعت‌های پایین به جای استفاده از کولر، پنجره ها را پایین بکشید و از هوا و طبیعت لذت ببرید.
  6. از تایرهای پهن استفاده نکنید. بهتر است از سایز استاندار تایر در هر خودرو استفاده کنید. تایر هر چه پهن‌تر باشد سطح اصطکاک بیشتری با جاده ایجاد می‌کند. سطح اصطکاک بیشتر یعنی مقاومت بیشتر و در نتیجه مصرف سوخت بیشتر.
  7. کابین و صندوق عقب خودرو کمد شما نیست. وسایل اضافی که لازم ندارید همراهتان باشد را خالی و ماشین را سبک کنید.
  8. در باک بنزین را بررسی کنید. بنزین، مایعی بسیار فرّار است. در باک خراب یا معیوب می‌تواند باعث هدر رفت بنزین شود.
  9. از روغن موتور مناسب استفاده کنید. سعی کنید از روغنی استفاده کنید که پایین ‍‌ترین (رقیق ترین) گرانروی توصیه شده از طرف سازنده خودرو را داشته باشد. برای انتخاب روغن موتور مناسب این مقاله را مطالعه کنید.
  10. موتور، قلب اتومبیل شما است. اگر درست کار نکند نه تنها به بقیه اجزا آسیب وارد کرده بلکه مصرف سوخت شما را هم افزایش می‌دهد. پس هم به سنسورها و اخطارهای احتمالی توجه کنید هم به طور دوره ای موتور را تنظیم کنید.

در پایان باید به این نکته اشاره کنم که همه این موارد با هم می تواند به میزان قابل توجهی مصرف بنزین شما را کاهش داده و هزینه سفر را کاهش دهد. اما یک نکته مهم تر هم وجود دارد. آن هم کمکی است که با مصرف سوخت کمتر و در نتیجه ایجاد آلودگی کمتر به محیط زیست و طبیعت می کنیم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

فرحناز هوسمی

ثبت دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید