عکس شاخص بومگردی گیلان بهترین اقامتگاه‌ های بوم گردی در گیلان

جایی برای لمس آرامش زندگی سنتی

بهترین اقامتگاه‌ های بوم گردی در گیلان

اقامتگاه بوم گردی در گیلان بهترین انتخاب برای لمس زندگی اصیل روستایی گیلان است؛ اقامتگاه‌هایی که شما را توأمان در معرض طبیعت سرسبز شمال و فرهنگ بومی‌های منطقه قرار می‌دهد و پیوند عجیبی از طبیعت و فرهنگ را می‌بینید.

اقامتگاه‌ بوم گردی همان جایی است که می‌توانید رویای زندگی در دل بافت روستایی را به واقعیت تبدیل کنید.

بوم گردی‌ها بیشتر در مناطق طبیعی و روستایی و نزدیک جاذبه‌های طبیعی ساخته و توسط مردم محلی منطقه اداره می‌شوند.

در واقع شما در اقامتگاه‌ بوم گردی در جایی شبیه آنچه که ساکنین آن منطقه زندگی می‌کنند، با دکوراسیون سنتی و محلی، اقامت خواهید کرد تا فرهنگ و مراسم آیینی و سبک زندگی آن‌ها را از نزدیک لمس کنید.

در بوم گردی خبری از غذاهای لوکس و لاکچری نیست اما در عوض می‌توانید انواع غذاهای محلی و قدیمی را که توسط زنان روستایی پخته و در ظروف سنتی سرو می‌شوند، بچشید و لذت ببرید.

تصور کنید صبح خود را با نمایی از شالیزارهای زیبا و شنیدن صدای مرغ و خروس حیاط و چشمه‌های اطراف شروع کنید. با طعم دلپذیر صبحانه محلی سرشیر و عسل به استقبال ادامه روز بروید و در ادامه پای صحبت‌های شیرین میزبان با لهجه گیلکی بنشینید و از آداب و رسوم و آیین‌هایشان بشنوید.

اگر طرفدار این مدل سفر جذاب و هیجان‌انگیز هستید، فقط چند کلیک با آن فاصله دارید. کافی است لیست اقامتگاه‌ های بومگردی را در سایت جاجیگا ببینید، اقامتگاه دلخواه خور را رزرو و راهی سفر به شمال شوید.

در ادامه 7 تا از بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی گیلان و شهر رشت را با هم مرور می‌کنیم.

رزرو اقامتگاه بومگردی در گیلان_رودبار 

اقامتگاه بومگردی در رودبار

مشاهده و رزرو »

عطر و بوی چوب و لمس آن حس آرامش را به ما منتقل می‌کند، معجزه این آرامش را وقتی که روی تراس چوبی بزرگ این اقامتگاه بوم گردی ایستادید و دشت سبز اطراف را تماشا می‌کنید، بهتر درک خواهید کرد.

این اقامتگاه بوم گردی دو طبقه، در فاصله 8 کیلومتری شهر رودبار میان طبیعتی بکر و آرام با چشم‌اندازی خاص قرار گرفته است.

با اقامت در این خانه روستایی، می‌توانید صبح خود را با وارد شدن نور خورشید از پنجره چوبی اتاق و خوردن یک صبحانه مفصل با نان محلی شروع کنید.

با تماشای مرغ و خروس‌های حیاط، حوض کوچک و شمعدانی‌های قرمز دورش و خوردن غذاهای خوشمزه محلی، لذت یک زندگی روستایی شمالی را از نزدیک لمس می‌کنید.

در طبقه بالای این بوم گردی سه اتاق مستقل و یک سرویس و حمام مشترک و در طبقه پایین آن یک اتاق مستقل به همراه یک سرویس فرنگی و ایرانی و حمام اختصاصی قرار دارد. البته دو سرویس و حمام نیز در حیاط ساختمان برای استفاده مهمانان موجود است.

با طی حدود 10 کیلومتر مسیر روستایی از جاده اصلی به این اقامتگاه می‌رسید، همچنین با منطقه گردشگری سلانسر و آبگرم لویه فاصله نزدیکی خواهید داشت.

اجاره بومگردی در رشت

بوم گردی گیلان
بومگردی در رشت

مشاهده و رزرو

کلبه چوبی این بومگردی با تراسی زیبا که دور تا دور آن را فرا گرفته شما را به سفری سبز در دل جنگل‌های گیلان دعوت می‌کند.

حیاط بزرگ و باصفای این بومگردی با داشتن درختان سرسبز و آلاچیق و تاب حسابی شما را سر ذوق می‌آورد.

در نزدیکی این اقامتگاه بومگردی رودخانه زلالی وجود دارد که علاقه‌مندان به ماهیگیری را می‌تواند ساعت‌ها مشغول کند، کافی است اندکی پیاده‌روی کنید تا به این رودخانه برسید.

این بومگردی در روستای کچا در دل جنگل سراوان رشت واقع شده و فاصله آن تا پارک جنگلی سراوان 10 کیلومتر، تا موزه میراث روستایی 12 کیلومتر است.

درباره سفر به رشت شهر باران های نقره ای در مجله جاجیگا بخوانید.

رزرو اقامتگاه بوم گردی در رشت _ سقالکسار

اقامتگاه بومگردی در سقالکسار رشت

مشاهده و رزرو »

بعضی از خانه‌های روستایی آنقدر دلنشین هستند و حال آدم را خوب می‌کنند که دوست داریم زمان بیشتری را در آن بگذرانیم، این اقامتگاه بوم گردی در سقالکسار رشت یکی از همان خانه‌هاست.

این اقامتگاه بوم گردی سه طبقه با تزیینات زیبای محلی و المان‌های روستایی دوست داشتنی شامل 5 اتاق مجزا با امکانات رفاهی کامل مثل سیستم سرمایشی و گرمایشی، سرویس و حمام اختصاصی است.

اقامت در این خانه روستایی زیبا یک تیر و چند نشان است، چون علاوه بر تجربه حس و حال زندگی روستایی گیلانی و خوردن صبحانه محلی رایگان، به جاذبه‌های گردشگری جذابی مثل دریاچه سقالکسار، موزه میراث روستایی، آبشار دود وزن نزدیک است و فقط با حدود 30 دقیقه رانندگی خود را در این مکان‌ها می‌یابید.

همچنین فاصله 15 کیلومتری این اقامتگاه از رشت دسترسی به امکانات شهری را برایتان آسان کرده تا در سفرتان به مرکز شهر رشت بروید و از قدم زدن در میدان شهرداری و بازار سنتی معروف آن لذت ببرید.

رزرو اقامتگاه بوم گردی تلارخانه در رشت

اقامتگاه بومگردی در رشت

مشاهده و رزرو »

در یک منطقه روستایی به اقامتگاهی می‌رسید که علاوه بر دسترسی راحت و فضای بکر روستایی و غذاهای محلی خوشمزه، یک میزبان مهربان دارد که با روی گشاده در انتظارتان است.

این اقامتگاه بومگردی دو طبقه با سقف کاهگلی و تراسی بزرگ و دلباز با نرده‌های چوبی در خمام رشت قرار گرفته و می‌توانید صمیمیت و سادگی یک زندگی تمام عیار روستایی را در آن تجربه کنید.

چه لذتی بالاتر از اینکه در شب‌های گرم تابستان روی تراس دنج این اقامتگاه زیر پشه بند بخوابید و از صداهای طبیعت و روستا لذت ببرید.

طبقه دوم این اقامتگاه شامل دو سوئیت مجزا با امکاناتی مثل آشپزخانه و حمام و دستشویی به نام‌های “خوبوسه” و “حاج حاجی” و طبقه اول آن هم از محل سکونت میزبان، آشپزخانه، فروشگاه و کارگاه تولیدات محلی تشکیل شده که می‌توانید از این فروشگاه صنایع دستی گیلان را هم بخرید.

اما نمی‌شود لذت چشیدن غذای محلی گیلان آن هم غذای پخته شده با دست‌های بانوی گیلانی و با مواد ارگانیک را نادیده گرفت.

در این اقامتگاه بومگردی غذاهایی مثل باقلاقاتق، فسنجان، ماهی، مرغ ترش، ترش تره، میرزاقاسمی و..همراه با مخلفات مخصوص سفره گیلانی‌ها مانند زیتون پرورده، کال کباب و انواع ترشی‌جات با هماهنگی قبلی سرو می‌شود.

این اقامتگاه از نظر دسترسی هم از موقعیت خوبی برخوردار است و تا شهرهای رشت و انزلی حدود 15 دقیقه فاصله دارد.

اگر اهل سفرهای گروهی با تعداد بالا هم باشید، در حیاط این اقامتگاه یک واحد مجزای دیگر به ” نام ننه خونه “ هم برای رزرو وجود دارد که با هماهنگی قبلی می‌توانید این واحدها را با هم اجاره کنید.

اقامتگاه بوم گردی ماه سو در بندر انزلی

اقامتگاه بومگردی در بندر انزلی

مشاهده و رزرو »

هر آنچه که در یک سفر رویایی نیاز دارید در این اقامتگاه بوم گردی یکجا پیدا می‌کنید.

این اقامتگاه بوم گردی با سه ویژگی آرامش، اصالت و زیبایی با تلفیقی از معماری سنتی و مدرن در نزدیکی بندر انزلی واقع شده است.

چیزی که تجربه اقامت در این بوم گردی رابرای شما خاص می‌کند، وجود امکانات رفاهی و تفریحی مختلف آن است. میزبان از همه لحاظ به راحتی و آرامش مهمانان فکر کرده و هیچ کم و کاستی احساس نخواهید کرد.

می‌توانید در آلاچیق‌های زیبای حیاط ساعت‌های شیرینی را سپری کنید و از تماشای باغ گل و فواره آب و آتش آن لذت ببرید، با لباس‌ محلی در آتلیه اقامتگاه عکس‌های یادگاری زیبا بگیرید و درنهایت در رستوران و کافه سنتی اقامتگاه خودتان را به صرف یک غذای خوشمزه و دمنوش سنتی دعوت کنید.

این بومگردی سه اتاق مستقل با تخت‌های دو نفره را شامل می‌شود البته دو سوئیت کوچک‌تر هم در این اقامتگاه وجود دارد که در سایت جاجیگا قابل مشاهده و رزرو است.

درباره سفر به انزلی در مجله جاجیگا بخوانید.

اقامتگاه بوم گردی دیلباب در کوچصفهان

اقامتگاه-بومگردی-کوچصفهان-گیلان
بومگردی اقامتگاه بومگردی در گیلان

مشاهده و رزرو »

سقف شیروانی و حیاطی با صفا از مشخصه‌های اصلی خانه‌های شمالیست که از بچگی شمال را با آن‌ها می‌شناسیم و این اقامتگاه بومگردی شما را به رویای کودکی‌تان خواهد برد.

این خانه روستایی با دو سوئیت مستقل و مجهز به حمام و سویس بهداشتی اختصاصی در کوچصفهان واقع شده و فقط با طی مسیر 30 دقیقه‌ای به شهرهای لاهیجان و انزلی و رشت دسترسی خواهید داشت.

هر آنچه برای چند روز خوش‌گذرانی و تفریح در یک محیط دنج و آرام نیاز دارید در این اقامتگاه پیدا می‌کنید. می‌توانید در دریاچه اختصاصی آن سوار قایق پدالی شوید، یا لباس‌های محلی گیلانی بپوشید و با آن‌ها عکس یادگاری بگیرید، در حیاط با صفای حیاط بنشینید و از فضای شاد این اقامتگاه لذت ببرید.

در این اقامتگاه به یکی از اصلی‌ترین نیازهای سفر به شمال یعنی خوردن غذاهای محلی شمالی به بهترین شکل پاسخ داده می‌شود و می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی را میل کنید.

اقامتگاه بومگردی بندرانزلی

بومگردی گیلان
بومگردی در انزلی

مشاهده و رزرو

هوای بارانی و رطوبت شمال با منظره‌ای بی‌نظیر از درختان سرسبز حیاط، دریچه‌ای رو به بهشت است.

این اقامتگاه بومگردی با حیاط و باغچه ای زیبا در روستای فشتکه، 5 کیلومتری منطقه آزاد انزلی و 10 کیلومتری خمام واقع شده و یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر به گیلان آن هم با حس و حال محلی و روستایی این منطقه است.

سوئیت‌های این بومگردی دارای پذیرایی، آشپزخانه، یک اتاق خواب، حمام و سرویس بهداشتی فرنگی است و از ایوان باصفای آن هم می‌توانید به صورت مشترک استفاده کنید.

سفر به گیلان بدون چشیدن طعم غذاهای محلی خوشمزه شمالی یک چیزی کم دارد. در این اقامتگاه، میزبان با هماهنگی قبلی، انواع غذاهای محلی مثل مرغ لونگی، باقالا قاتوق، فسنجان، آن هم با برنج محلی و زیتون و دوغ محلی را برایتان آماده کند.

با اجاره این بومگردی حتما درون روستای فشتکه، که به حصیر بافی و صادرات آن معروف است، چرخی بزنید و از تعامل با افراد محلی لذت ببرید.
روستای فشتکه طبیعتی زیبا و سرسبز دارد و با داشتن مردمانی هنرمند در صنایع دستی به عنوان اولین شهر ملی حصیر در ایران ثبت شده است که صادرات آن در صنایع دستی نیز زبانزد می باشد.

سخن آخر

اقامتگاه بومگردی یک فرصت خاص برای لمس زندگی بومی و محلی در مناطق مختلف ایران است.

آشنایی با آداب و رسوم، خلق و خو و معاشرت با اهالی محلی تجربه منحصر به فردی است که در اقامتگاه بومگردی درک می‌کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

معصومه ذاکراکبری

1 دیدگاه

  • چه باحال تا حالا این چیزا تو اینترنت ندیده بودم فقط از تلویزیون دیده بودم کاش بشه یه روزی بریم این خونه های روستایی شمال اگر چه خودم بچه روستام اما اینجا بیرجند خشک و گرم و کویریه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید