6666666666 ده مقصد جذاب برای سفر در تعطیلات بهمن 1402

ده مقصد جذاب برای سفر در تعطیلات بهمن 1402

اگر نگاهی به تقویم بهمن 1402 انداخته باشید، حتما تعطیلات بهمن امسال توجهتان را جلب کرده  و قلقلکتان داده تا برای یک سفر هیجان‌انگیز برنامه‌ریزی کنید.

شاید فکر کنید برای این سفر زمستانی انتخاب‌های محدودی دارید، اما تا انتهای این نوشتار حتما نظرتان عوض خواهد شد.

شهرهایی مثل کرمان، چابهار، طبس، دزفول و جزایر جنوبی کشور بهترین مقاصد سفر در تعطیلات بهمن ماه هستند، که شما را به تجربه یک هوای بهاری لذت‌بخش آن هم وسط چله زمستان دعوت می‌کنند.

در ادامه این مطلب به معرفی 10 مقصد مناسب برای سفر در تعطیلات بهمن می‌پردازیم.

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

قشم، سرزمین عجایب ایران

تعطیلات بهمن 1401 کجا بریم
سفر به قشم در تعطیلات بهمن ماه

اگر اهل ماجراجویی و تماشای چیزهای جدید هستید، بهتر است جزیره زیبای قشم را به عنوان مقصدی برای سفر در بهمن ماه انتخاب کنید.

سفر به قشم شبیه سفر به سرزمین عجایب است و با داشتن جاذبه‌های طبیعی متنوع مثل دره ستارگان و دره تندیس‌ها با افسانه‌های رازآلود محلی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

از اقلیم متفاوت و سواحل زیبای قشم گرفته تا غذاهای دریایی و خوشمزه که در بهترین رستوران‌های قشم منتظرند تا سفری به یادماندنی را برایتان رقم بزنند.

اگر تا به حال به این جزیره سفر نکرده‌اید، تعطیلات بهمن امسال زمان مناسبی است که بار و بندیل ببندید و به جزیره قشم سفر کنید و از گشت و گذار در این بهشت رنگین لذت ببرید.

برای اطلاعات از همه امکانات و زیبایی‌های این جزیره مثل جاذبه‌های طبیعی، بازارها، رستوران‌ها و امکانات اقامتی مثل اجاره خانه در قشم به مطلب سفر به جزیره قشم سری بزنید.

کیش و تفریحات هیجان‌انگیز

بهمن کجا بریم
سفر به کیش در بهمن

یکی دیگر از گزینه‌های جذاب برای سفر در تعطیلات بهمن ماه، سفر به کیش با تفریحات هیجان‌انگیز و لحظات شاد و به یادماندنی است.

دلایل زیادی وجود دارد که شما را به کیش‌گردی تشویق می‌کند؛ از شنا در دریا و دوچرخه سواری در سواحل زیبای کیش گرفته تا لذت قدم زدن در بازارها و مراکز خرید جزیره کیش، از دم خور شدن با مردم شاد و سرزنده جنوب و گذراندن لحظات شاد در جنگ‌ها و کنسرت‌های شبانه کیش تا تفریحات آبی و غیرآبی متنوع کیش که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

اگر قصد دارید کیش را برای سفر در زمستان و تعطیلات بهمن انتخاب کنید، مطلب راهنمای سفر به کیش با ارائه اطلاعات کاملی از جاذبه‌ها، بازارها، رستوران‌ها و امکانات اقامتی، بهترین مسیر گردشگری این جزیره را به شما نشان می‌دهد.

برای گذراندن یک تعطیلات جذاب در جزیره کیش و ماندن و خاطره ساختن در این جزیره کافی است وارد سایت جاجیگا شوید و با اجاره خانه در کیش سفری به یادماندنی بسازید.

جزیره هزار رنگ هرمز

تعطیلات بهمن 1401
سفر به هرمز در تعطیلات بهمن

برای داشتن یک سفر رنگی و متفاوت در تعطیلات بهمن، سفر به جزیره هرمز را انتخاب کنید و به دنیای شگفتی و رویا پا بگذارید.

جزیره هرمز به رنگارنگ بودنش معروف است از خاکش گرفته تا صخره و کوه و دره‌اش پر از رنگ‌اند.

هر چه به این جزیره نزدیک می‌شوید، طیف گسترده‌تری از این رنگ‌ها از بنفش و قرمز و صورتی گرفته تا کرم و قهوه‌ای و زرد مثل یک تابلوی نقاشی نمایان می‌شود.

از جزیره بودن هرمز مشخص است که سواحل قشنگ زیادی دارد، از ساحل سرخ با موج‌های قرمز رنگ آن گرفته تا ساحل درخشان منفق که در شب نمی‌توانید از آن چشم بردارید.

برای اقامت در این سفر زمستانی هم گزینه‌های مختلفی از اجاره سوئیت در هرمز تا رزرو بومگردی در هرمز پیش روی شماست تا سفری به یاد ماندنی برایتان رقم بزند.

چابهار، تماشای تلاقی کویر و اقیانوس

تعطیلات زمستانی
سفر به چابهار

اگر تمایل دارید با مجموعه‌ای از جاذبه‌های طبیعی عجیب و شگفت‌انگیز دیدار کنید، در پاسخ تعطیلات بهمن ماه کجا بریم؟، چابهار را انتخاب کنید.

سفر به چابهار سفر به سرزمین ناشناخته‌هاست.

چابهار منطقه‌ای کم نظیر در کنار ساحل اقیانوس با طبیعتی شگفت‌انگیز و آب و هوایی بهاری و معتدل است که در بهمن ماه هوایی بهاری و اقیانوسی دارد و در این روزها خبری از بادهای گرم موسمی نیست.

منطقه‌ای با پوشش رنگارنگ بومی، مردمانی با لهجه خاص بلوچی، مناظر طبیعی شگفت انگیز و غذاهای خاص و پر ادویه.

در این سفر زمستانی می‌توانید به ملاقات اقیانوس بروید و با بازدید از مناظر کمیابی مثل کوه‌های مریخی، دریاچه صورتی و همنشینی کویر زرد و آبی دریا تجربه‌هایی منحصر به فرد را در حافظه‌تان ثبت ‌کنید.

برای اقامت در این سفر، خانه‌های اهالی چابهار پذیرای گردشگران است. با اجاره ویلا و سوئیت در چابهار از طریق سایت جاجیگا اقامتی مطمعن و مقرون به صرفه خواهید داشت.

بوشهر، سرزمین نخلستان‌های پربار

سفر در زمستان
سفر به بوشهر

سفر به بوشهر با خورشید داغ و نوای گرم نی انبان، عود و لیوا و بچه‌های بندر که لب ساحل دم می‌گیرند و شانه می‌لرزانند و کوچه پس کوچه‌ها وعمارت‌های سپیدپوش، مقصد بعدی برای سفر در تعطیلات بهمن است.

بوشهر طولانی‌ترین مرز را با خلیج فارس دارد. آن هم با رعایت و حریم ساحل هیج بنایی تا فاصله ۶۰ متری ساحل ساخته نشده و در بوشهر تمیزترین سواحل ایران را می‌شود دید.

درباره زیباترین سواحل جزیره کیش در مجله جاجیگا بخوانید.

قدم زدن از میان کوچه‌های باریک و خانه‌هایی با معماری خاص که برگرفته از معماری هندی و ایرانی است شما را به گذشته‌های دور بوشهر و دوران نادرشاه افشار می‌برد.

بافت تاریخی بوشهر در منطقه شبه‌جزیره قرار گرفته و از چهار محله‌ بهبهانی، دهدشتی، کوتی و شنبدی تشکیل شده در عبور از محله‌ها عمارت‌هایی با نمای سفید یا زرد می‌بینید که از سنگ‌های مرجانی و گچ ساخته شده‌اند.

برای ماندن و گشت و گذار در این شهر ساحلی می توانید با اجاره سوئیت و آپارتمان مبله در بوشهر از طریق سایت جاجیگا اقامتگاه دلخوا‌ه‌تان را رزرو و از این سفر زمستانی لذت ببرید.

خرید و پاساژگردی در بندرعباس

سفر زمستانی
سفر به بندرعباس در تعطیلات بهمن

اگر اهل خرید و بازارگردی باشید، سفر به بندر عباس و خرید کردن از بازارهای ارزان این بندر، مقصدی جذاب برای سفر در تعطیلات بهمن 1402 است.

البته دلایل زیادی وجود دارد که شما را به سمت بندرعباس می‌کشاند، دلایلی مثل دمخور شدن با مردمان خونگرم و مهمان‌نواز بندر، خریدهای ارزان و رنگارنگ، غذاهای تند و خوشمزه جنوب و جاذبه‌های تاریخی و دیدنی بندرعباس.

در این شهر بندری و مرزی به دلیل اینکه واردات راحت‌تر است، اجناس خارجی و برند با تنوع بیشتر و ارزان‌تر پیدا می‌شود.

از جمله مراکز خرید بندر عباس عبارتند از:

مرکز خرید سیتی سنتر، مجتمع تجاری ستاره جنوب، مرکز خرید زیتون، بازار محلی و بازار ماهی فروشان.

برای اقامت در این شهر بندری هم کافی است وارد سایت جاجیگا شوید و با اجاره ویلا و سوئیت در بندرعباس برای یک تعطیلات دوست داشتنی برنامه‌ریزی کنید.

کرمان، مقصدی پرجاذبه برای سفر در تعطیلات بهمن

تعطیلات بهمن ماه
باغ شازده ماهان کرمان

سفر به کرمان با داشتن بیش از هفت هزار اثر تاریخی، می‌تواند یک انتخاب جذاب و دوست داشتنی برای تعطیلات بهمن امسال شما باشد.

در کرمان باید به باغ شاهزاده ماهان رفت و رو به نمای متقارن باغ اصیل ایرانی و عمارت باشکوه‌اش ایستاد و از تماشای ظرافت معماری ایرانی شگفت زده شد.

یا در برابر شکوه بی انتهای ارگ بم و ایستادگی این سازه عظیم در برابر عبور زمان و طوفان حوادث ایستاد و همهمه تاریخ را در گذرگاه‌هایش شنید.

برای سفر به سرزمینی شگفت‌انگیز، داغ و با تندیس‌های هنرمندانه اثر دست باد و باران باید تا کویر شهداد رفت و به تماشای شب‌های پرستاره کویر که آسمان، یک تکه مخمل مشکی جواهر دوزی می‌شود، نشست.

جالب است بدانید که منطقه‌ای به نام «گندم بریان» یا «ریگ سوخته» در ۸۰ کیلومتری کویر شهداد دشت لوت با دمای نزدیک به ۷۰ درجه سانتیگراد وجود دارد، که به عنوان گرم‌ترین نقطه کره زمین شناخته می‌شود؛ جایی که هیچ موجود زنده‌ای نیست.

جاجیگا شما را در این تعطیلات هیجان‌انگیز همراهی می‌کند ومی‌توانید با اجاره سوئیت و بوم گردی در کرمان سفری به یاد ماندنی را در این شهر تجربه کنید.

شوشتر و آسیاب‌های آبی حیرت‌انگیز

تعطیلات بهمن کجا بریم؟
سفر به شوشتر

شوشتر یکی از شهرهای تاریخی در سفر به خوزستان است که با داشتن جاذبه‌های گردشگری ارزشمند که سازه‌های آبی در راس آن قرار دارد، یک مقصد جذاب برای سفر در تعطیلات بهمن است.

آسیاب‌های آبی شوشتر یا سیکا در خوزستان، تصویری منحصر به فرد از ایران باستان یعنی دوران ساسانی و هخامنشیان را به نمایش می‌گذارد.

مجموعه‌ای از پل‌ها، بندها، آسیاب‌ها، آبشارها، کانال‌ها و تونل‌های عظیمی که آب را هدایت و چرخه آسیاب‌ها را می‌گردانند.

برای تماشای آسیاب‌های آبی باید به خوزستان، شوشتر، میدان ۱۵ خرداد بروید.

دزفول، تاریخی‌ترین شهر خوزستان

تعطیلات بهمن
سفر به دزفول در تعطیلات بهمن

سفر به دزفول، سفر به شهری زیبا و سرسبز در خوزستان است که هم جاذبه‌های طبیعی جذابی دارد و هم آثار تاریخی شگفت انگیزی را در خود حفظ کرده.

عبور رود زلال و زیبای دز از دل شهر دزفول فضای سرسبز و باصفایی در این شهر ایجاد کرده.

برای ماندن در این شهر می توانید با مراجعه به سایت جاجیگا و رزرو ویلا در دزفول اقامت دلچسبی را در مناطق ییلاقی شهر تجربه کنید.

دزفول زمستان و پاییزی با آب و هوای مدیترانه‌ای دارد و طبیعت سرسبزش آن را به یک مقصد جذاب برای سفر در تعطیلات بهمن تبدیل کرده است

یکی از مسیرهای جذاب در سفر به دزفول، دیدن محله‌های قدیمی شهر مثل حیدرخونه، خیمه‌کشون، پلابچیلون، چیتاآغامیر، حج‌مرودی و چولییون است که نباید از دست بدهید.

طبس، یک مقصد کویری برای تعطیلات بهمن

زمستان کجا بریم
سفر به طبی و دره کال جنی در زمستان

طبس، از شهرهای خراسان شمالی و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران که لقب عروس کویر ایران را از آن خود کرده یک مقصد کویری جذاب برای سفر در تعطیلات بهمن ماه است.

طبیعت طبس ترکیبی از بیابان و کویر است و بزرگترین پناهگاه حیات وحش را در خودش جا داده.

در سفر زمستانی به طبس حتما به دره مشهور و اسرار آمیز کال جنی که هزاران روایت ترسناک از رفت و آمد جن‌ها و ارواح را در دل خود جا داده، سر بزنید.

دره کال جنی طبس یکی از ترسناک‌ترین مناطق ایران و منظره طبیعی شگفت انگیزی است که در اثر فرسایش صخره‌ها با آب و باد و رسوبات آبرفتی طی هزاران سال شکل گرفته و در میان کویر داغ فضای سرسبز و خنک ایجاد شده.

به جز دره کال جنی طبس جاذبه‌های دیدنی دیگری مثل کویر حلوان، باغ سرسبز گلشن، چشمه مرتضی علی و روستای پلکانی نایبند هم در طبس خواهید دید.

نایبند روستای پلکانی از توابع شهر طبس است که با معماری خاص خود در سالیان اخیر به شهرت رسیده است.

درباره ده مقصد و جذاب و بهاری برای تعطیلات خرداد در مجله جاجیگا بخوانید.

سخن آخر

تعطیلات بهمن 1402 یک موقعیت جذاب برای ساختن یک سفر زمستانی گرم و به یادماندنی است.

با سفر در تعطیلات بهمن می‌توانید از سوز و سرما و هوای برفی فرار کنید و به هوای بهاری شهرهای جنوبی پناه ببرید و خودتان را برای ساختن خاطره‌ای جذاب آماده کنید.

تعطیلات بهمن 1402 کجا بریم؟

شهرهایی مثل کرمان، چابهار، طبس، دزفول و جزایر جنوبی کشور بهترین مقاصد سفر در تعطیلات بهمن ماه هستند، که شما را به تجربه یک هوای بهاری لذت‌بخش آن هم وسط چله زمستان دعوت می‌کنند.

سازه‌ های آبی شوشتر کجاست؟

شوشتر یکی از شهرهای تاریخی خوزستان است که با داشتن جاذبه‌های گردشگری ارزشمندمثل سازه‌های آبی شوشتر، یک مقصد جذاب برای سفر در تعطیلات بهمن است. برای تماشای آسیاب‌های آبی باید به خوزستان، شوشتر، میدان ۱۵ خرداد بروید.

بهترین شهر های ایران برای سفر در زمستان و بهمن ماه کدامند؟

جزایری مثل قشم،کیش، هرمز و شهرهایی مثل بوشهر، چابهار، کرمان، بندعباس، طبس، دزفول و شوشتر بهترین شهر ها برای سفر زمستانی هستند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

معصومه ذاکراکبری

1 دیدگاه

  • من نیازی به سفر ندارم خودم کیش زندگی میکنم ولی میخوام برم مشهد 😐😂
    البته هوای کیشم چند روز سرد شده دیشب باد و سوز و سرما میومد باد

    شدید میزد من یه قدم زدم همه لباس گرم پوشیده بودن خودم با سوشرت
    رفتم وسط خیابون

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید