سشیسش تهرانگردی شبانه در ماه رمضان 1403

شب های روشن تهران در ماه رمضان

تهرانگردی شبانه در ماه رمضان 1403

تهرانگردی شبانه یکی از رویدادهای جذابی است که با حلول ماه مبارک رمضان پر طرفدار می‌شود.

در این ماه، تهران به شهر شبگردی و گشت و گذارهای از افطار تا سحر تبدیل می‌شود.

بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های پایتخت، ساعت کاری خود را از افطار تا پاسی از شب یا سحر ادامه می‌دهند و با تغییر در منو و اضافه کردن خوراکی‌های مخصوص ماه رمضان مثل هلیم، آش، شله زرد، نان و پنیر و سبزی و گردو و … پذیرای مشتریان خود هستند.

یکی دیگر از مکان‌هایی که در طول ماه رمضان شب زنده‌دار و پویا پذیرای بازدیدکنندگان است امامزاده‌های سطح شهر تهران است.

مثل امامزاده صالح تجریش، امامزاده شاه عبدالعظیم شهر ری و …

اگر قصد سفر به تهران و اقامت در پایتخت را دارید، اجاره سوئیت و آپارتمان مبله در تهران بهترین انتخاب برای پیدا کردن فضایی  مناسب سلیقه شما با امکانات رفاهی و در عین حال مقرون به صرفه در شهر تهران است.

در این نوشته با ما در مسیر شب های روشن تهران در ماه مبارک رمضان همراه باشید.

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

دربند، درکه، فرحزاد

شب های روشن تهران در ماه رمضان 1401
دربند تهران در ماه رمضان

مناطق گردشگری خوش آب و هوای شمال تهران از جمله مناطقی است که در شب‌های ماه مبارک رمضان با رستوران و کافه‌های تا سحر بیدار منتظر و پذیرای مهمانان شب بیدار است.

این مناطق علاوه بر آب و هوای مطبوع بهاری، طبیعت خوش آب و رنگ جوانه زده و پر شکوفه با انواع غذاها و خوراکی‌های خوشمزه یکی از بهترین مناطق تهران برای افطاری خوردن و شبگذرانی تا سحر در رمضان امسال است.

برای رسیدن به دربند از میدان تجریش خیابان دربند را به سمت شمال و میدان دربند پیش بروید.

منطقه درکه در شمال‌ غرب تهران و همسایگی محله ولنجک قرار دارد.

برای رسیدن به درکه وارد بزرگراه شهید چمران شده و پس از عبور خیابان‌های یمن و رشیدالدین فضل الله، وارد خیابان داودیان شوید تا بتوانید مسیر درکه را پیش بگیرید.

فرحزاد در شمال غرب تهران واقع شده و از طریق بلوار فرحزادی و بزرگراه یادگار امام می‌توان به این منطقه رسید.

برج میلاد

برج-میلاد-تهران-شب
شبگردی تهران برج میلاد

برج میلاد یکی از بهترین مقاصد گردشگری شبانه در ماه رمضان است.

هر سال با رسیدن ماه مبارک رمضان جشنواره‌ و برنامه‌های فرهنگی هنری از افطار تا سحر در برج میلاد برگزار می‌شود.

ضمن اینکه امکانات تفریحی و رفاهی برج میلاد در ایام ماه رمضان از افطار تا سحر پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

در برج میلاد می‌توانید برای تجربه سریع‌ترین سرعت از زمین به آسمان، سوار آسانسورهای پرسرعت شوید.

گنبد آسمان بالاترین طبقه از ساختمان بالای برج در ارتفاع ۳۰۲ متری است که  در آن نمایی سیصد و شصت درجه از قله البرز تا افق جنوبی منتهی به بیابان جنوب تهران پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

موزه شهرداری، موزه مشاهیر، سکوی دید باز، سینما گیم، کاربازیا، رستوران وی‌آی‌پی، رستوران گردان،  فودکورت، گالری هنری، نمایشگاه فرش و صنایع دستی «هفتا»، شهربازی، باشگاه بیلیارد و بولینگ و باشگاه پینت بال  امکانات تفریحی جذاب و متنوع این مجموعه برای گذراندن یک شب هیجان‌انگیز است.

شهربازی برج‌میلاد، یکی از جدیدترین شهربازی‌های تهران با بازی‌های مختلف مثل ماشین‌برقی، چرخ و فلک، تاب اسکای، مری‌ گراند‌ ماداگاسکار، فریزبی، ترن و…  است.

ورودی برج میلاد در بزرگراه شهید حکیم غرب تهران قرار دارد.

درباره بهترین کافه های تهران در جاجیگا بخوانید.

تهرانگردی شبانه در بام تهران

تهرانگردی شبانه در ماه رمضان در بام تهران
بام تهران در ماه رمضان

بام تهران بر فرار محله ولنجک تهران و در ابتدای مسیر کوهنوردی توچال، یکی دیگر از مناطق جذاب با نمایی از بالا و 360 درجه از تهران و برای گذراندن شب‌های طولانی و خوش حال و هوای ماه رمضان است.

در بام تهران با وجود انواع وسایل تفریحی و ورزشی مثل بگ جامپ، بانجی جامپینگ، سنگ نوردی، سینما ۵ بعدی، سورتمه، اسکیپ روم یا اتاق فرار، چندین رستوران با منوهای متنوع وجود دارد، که با فرا رسیدن ماه رمضان منویی خاص برای افطار و سحر به لیست غذاهایشان با آش و هلیم و فرنی و…. اضافه می‌کنند.

بوستان آب و آتش

پارک-آب-و-آتش
پارک آب و آتش شب در تهران کجا بریم

ببوستان آب و آتش یکی درگر از پاتوق‌های شبانه تهران به خصوص در شب‌های روشن ماه رمضان است.

راه چوبی در بوستان آب و آتش یک مسیر خوشمزه با پل‌های چوبی و چندین کافه و رستوران است که از افطار تا سحر پذیرای روزه داران است.

در پارک آب و آتش دو عنصر متضاد  آب و آتش را در مشعل‌ها و فواره‌ها کنار هم می بینید.

مسیر پیاده‌روی و دوچرخه سواری و پیست مخصوص برای اسکیت‌بورد بازان حرفه‌ای از جمله امکانات این بوستان زیبا است.

گنبد مینا، بزرگ‌ترین آسمان‌نما یا پلانتاریوم خاورمیانه است که در بوستان آب و آتش قرار دارد و تصاویری از آسمان و کهکشان‌ها به صورت سه‌بعدی پیش چشمان شما قرار می‌گیرد.

گذر گردشگری یک مجموعه گردشگری در بوستان آب و آتش است که در آن محصولات فرهنگی، هنری، صنایع دستی و سوغات استان های کشور عرضه می‌شود.

دریاچه چیتگر و باملند

شب های ماه رمضان در تهران
باملند و دریاچه چیتگر

دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس یا چیتگر در غرب تهران، یکی از مناطق گردشگری جذاب است که  با وجود نسیم مرطوب دریاچه مصنوعی، پرواز پرنده‌های دریایی، ساحل شنی و سنگی و مجموعه‌ای از رستوران، کافه و وسایل گردشگری و تفریحی در شب‌های ماه رمضان پذیرای گردشگران است.

قایق سواری با قایق پدالی، موتوری و قایق اتوبوسی روی دریاچه، ماهیگیری، دوچرخه سواری دور دریاچه، ساحل شنی چیتگر با وسایل بازی کودکان، شهربازی سرزمین شگفت‌انگیز، پیست کارتینگ، سرزمین بازی و جایزه با ۱۰ بازی‌ هیجان‌انگیز مثل ترامپولین و یوروبانجی برای کودکان، اسکیت هوایی یا راید مدرن، پیست پرش در آسمان، سینمای 6 بعدی هرم هیجان، سافاری پارک وحشت، چرخ و فلک 40 متری، سیرک تهران  و سرسره‌های سقوط آزاد چیتگر از جمله امکانات تفریحی پیرامون دریاچه است.

باملند

bamland

در مجموعه باملند که در سمت شرقی دریاچه قرار دارد، مشهورترین رستوران‌ها و کافه‌های تهران یک شعبه مخصوص دریاچه را افتتاح کرده‌ و در شب‌های ماه رمضان با منوی مخصوص افطار و سحر پذیرای گردشگران هستند.

برگرفکتوری، چلوکباب رفتاری، ته‌دیگ، باروژ، کوبابا و ممد استیک بعضی از رستوران‌های بام‌لند هستند

دریاچه چیتگر در انتهای بزرگراه همت غرب، بزرگراه شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس قرار دارد.

درباره بهترین رستوران های تهران در مجله جاجیگا بخوانید.

امامزاده صالح و بازار تجریش

امام زاده صالح تهران در ماه رمضان
امامزاده-صالح- در -ماه-رمضان

امامزاده صالح (ع) یکی از فرزندان امام موسی کاظم (ع) و از برادران امام رضا (ع) است که بقعه آن در محله تجریش یکی از قدیمی ترین زیارتگاه‌های شمال تهران است.

این امامزاده که مقصد زیارتی مشهور و پر زایری است در شب‌های ماه رمضان حال و هوای معنوی پر شور خاصی به خود می‌گیرد و تا سحر پذیرای زایران است.

در حول و حوش امامزاده صالح، بازار تجریش هم از شور و حال شب‌های روشن ماه رمضان بی نصیب نمی‌ماند و تا سحر زنده و شب بیدار پذیرای گردشگران است.

شاه عبدالعظیم

تهران در ماه رمضان
شاه-عبدالعظیم

عبدالعظیم حسنی یکی از علمای شیعه است که جد چهار نسل قبل او امام حسن مجتبی بوده و در مدینه متولد شده و بقعه آن در شهر ری تهران قرار دارد.

زیارتگاه شاه عبدالعظیم از معروف و محبوب‌ترین زیارتگاه‌های شهر تهران است که هم از جنبه معنوی و هم تاریخی و معماری فضایی خاص و دیدنی است.

زیارتگاه شاه عبدالعظیم که در گویش عامه شابدوالعظیم گفته می‌شود، یکی از مناطق جذاب و پر زایر در شب‌های ماه مبارک رمضان است.

این امامزاده مجموعه عظیمی است که با معماری اسلامی ساخته شده و دارای بخش‌های مختلفی از  ضریح، بقعه، مناره، گنبد، موزه، مدرسه و … است.در کنار این امامزاده بازار سنتی شاه عبدالعظیم قرار دارد که بازاچه‌ای با انواع سوغات متبرک مثل تسبیح، انگشتر، سجاده و … است.

رستوران و کبابی‌های شاه عبدالعظیم در ماه مبارک رمضان پذیرای گردشگران از افطار تا سحر هستند.

امامزاده داوود

تهرانگردی شبانه در ماه رمضان
امامزاده-داوود

بقعه امامزاده داوود یکی از قدیمی ترین زیارتگاه‌های شمال تهران است که  با وجود قرار گرفتن‌اش در منطقه کوهستانی و مسیر صعب العبور اما از گذشته‌های دور مسیر معنوی زیارتی محبوب تهران بوده است.

برای رسیدن به این امامزاده باید از جاده امامزاده داوود عبور کنید که مسیری پر از رستوران و کافه و در انتظار پذیرای از مسافران امامزاده هستند.

امامزاده داوود با وجود فضای معنوی و قرار گرفتن اش در منطقه کوهستانی و خوش آب و هوا مسیری جذاب برای گردش در ماه مبارک رمضان است ضمن اینکه رستوران‌های جاده امامزاده داوود هم در این ماه با منویی خاص از روزه داران پذیرایی می‌کنند.

مسیر امام زاده داوود انتهای بلوار آبشناسان ( یا نیایش)، فلکه دوم شهران، جاده کن-سولقان است.

خیابان سی تیر و تهرانگردی شبانه در ماه رمضان

تهرانگردی شبانه در ماه رمضان 1401
خیابان-سی-تیر- تهرانگردی- شبانه

سی تیر نخستین و معروف‌ترین استریت فود تهران است که به عنوان یکی از مناطق خوشمزه شب زنده دار تهران هم شناخته می‌شود.

در طول این خیابان سنگفرش شده، انواع دکه‌های غذای خیابانی قرار دارد و پذیرای رهگذران هستند.

بیشتر کافه و رستوران های خیابان سی تیر درون دکه‌های کوچک یا فولکس واگن‌های سیار قرار دارند و انواع غذاهای از غذای ایرانی گرفته تا فست فود و غذاهای محلی و فرنگی و نوشیدنی‌های سرد و گرم و … را  ارایه می‌دهند.

این خیابان یکی از مناطق جذاب، خوشمزه و روشن در شب‌های ماه رمضان است.

خیابان سی تیر از تقاطع خیابان امام خمینی آغاز می‌شود و تا خیابان‌های جمهوری و میرزا کوچک خان ادامه دارد.

استخرها

یکی دیگر از فضاهایی که در طول ماه مبارک رمضان تغییر زمان میزبانی می‌دهند، استخرهای عمومی شهر تهران است.

در طول ماه رمضان بسیاری از استخرها زمان بازگشایی خود را از افطار تا سحر قرار می‌دهند و علاقه‌مندان به ورزش شنا و استخر و جکوزی می‌توانند ساعاتی از زندگی شبانه در ماه رمضان را در استخرها سپری کنند.

سخن آخر

شب بیداری در ماه رمضان یکی از رسوم قدیمی تهرانی‌ها است که همچنان هم ادامه دارد.

اگرچه که در طول روز تا وقت افطار رستوران‌ها و مناطق گردشگری بسته است اما بعد از افطار شور و حال خاصی شهر را فرا می‌گیرد و تا پاسی از شب و حتی تا سحر، زیست شبانه در تهران زنده و شب بیدار به خصوص در فضاهای زیارتی، گردشگری  ورستوران‌ها ادامه پیدا می‌کند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

پریسا سجادی

ثبت دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید

اطراف تهران