قلعه رودخان سفر به گیلان 1402- مسیری سبز و باران خورده

جاذبه‌ها و مناطق تفریحی گیلان

سفر به گیلان 1402- مسیری سبز و باران خورده

سفر به گیلان، دایره‌المعارفی است که تمام مناطق تفریحی و جذاب گیلان را که برای یک گردش هیجان‌انگیز به آن نیاز دارید، به شما معرفی می‌کند.

استان گیلان به سبب آب‌ و هوای عالی و طبیعت سرسبزش، مقصد اصلی بسیاری از مسافران است.

هر آنچه که برای دست یافتن به آرامش محض نیاز دارید، از کوه و دشت و جنگل گرفته تا دریا و دریاچه و آبشار در گیلان پیدا خواهید کرد.

می‌توانید در تله کابین‌های مشهور گیلان از فراز جنگل‌های سرسبز و دریاهای آبی بگذرید و متفاوت‌ترین منظره عمرتان را تماشا کنید.

و یا در بافت تاریخی ماسوله گیلان قدم بزنید و از لابه‌لای آجرهای قلعه رودخان آن نظاره‌گر تاریخ کهن این سرزمین باشید.

در سفر به شمال برای اقامت در این استان سرسبز و لذت یک گیلان‌گردی حسابی، کافی است وارد سایت جاجیگا شوید و با اجاره ویلا و سوئیت در گیلان و یا بوم گردی گیلان بهترین تعطیلات عمرتان را تجربه کنید.

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

تالاب انزلی ، اکوسیستمی ارزشمند

راهنمای-سفر-به-گیلان
تالاب انزلی-گیلان

در سفر به بندر انزلی سکوت لذت‌بخش تالاب همراه با تماشای بال زدن پرندگان مهاجر این تالاب را به یکی از مقاصد پرطرفدار تبدیل کرده که شما را به سوی خود فرا می‌خواند.

اواخر بهار لاله‌های مردابی با غنچه‌های سپید و صورتی از دل تالاب سر بیرون می‌آورند و با پهن کردن برگ‌های گرد و سبز رنگ خود منظره‌ای شگفت‌انگیز می‌سازند.

قایقرانان تالاب، مشتاقان تماشا را به میان تالاب و ملاقات با لاله‌ها می‌برند.

تالاب انزلی جان می‌دهد برای شکار صحنه‌های خاص و عکاسی؛ پس دوربین را فراموش نکنید.

اگر طرفدار ماهیگیری هم باشید می‌توانید از دل این تالاب ماهی بگیرید.

کافه و رستوران‌های اطراف تالاب هم جای مناسبی است تا استراحتی کنید و خودتان را به صرف غذای محلی خوشمزه مهمان کنید.

تالاب انزلی از رسوب گذاری و پایین رفتن سطح آب طی سالیان طولانی تشکیل شده و از نخستین تالاب‌های بین المللی ثبت شده در ایران محسوب می‌شود.

اگر دوست دارید شب را هم در انزلی بمانید و منظره شگفت‌انگیز پل غازیان انزلی را در شب تماشا کنید، با اجاره ویلا و سوئیت در انزلی به این ایده تحقق ببخشید.

با مجله جاجیگا در گشت و گذار در منطقه آزاد انزلی همراه شوید.

آکواریوم انزلی

سفر-به-گیلان
اکواریوم انزلی-گیلان

به بزرگ‌ترین تونل آکواریوم ایران خوش آمدید!

مجموعه آکواریوم فانتستیک (Funtastic Aquarium)  که یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های کشور محسوب می‌شود در سال 1397 در انزلی افتتاح شد و با داشتن بیش از 200 گونه خاص آبزی اوقات سرگرم کننده‌ای برای علاقه مندان به ماهی و جانوران دریایی می‌سازد.

در سفر به گیلان با عبور از تونل چهل متری شیشه‌ای این آکواریوم در زیر آب، می‌توانید انواع آبزیان مختلف از پنج قاره دنیا را از پشت یک قاب شیشه‌ای در اطرافتان تماشا کنید و لذت ببرید.

در سالن‌های این آکواریوم هم با بخش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید، برای مثال در سالن خلیج فارس، مجموعه‌ای از ماهیان خلیج فارس را می‌بینید.

در سالن آرواره اندازه واقعی آرواره ماهی‌های مختلف را می‌توانید ببینید و یا در سالن آمازون با دکوری از جنگل‌های آمازون ماهیان بومی آمازون مثل سفره ماهی، طوطی ماهی و اسکار ماهی را خواهید دید.

علاوه بر آکواریوم طبقه دوم این مجموعه به انواع مختلف پرندگان و خزندگان اختصاص دارد و اگر به پرندگان و خزندگان علاقه دارید به طبقه دوم بروید و گونه‌های مختلفی مثل مرغ بهشتی آفریقا، طوطی کاکادو، طوطی ماکائوف کروکودیل و ایگوانا را از نزدیک تماشا کنید.

از دیگر بخش‌های جذاب و سرگرم کننده‌ی این مجموعه باید به سالن بوئینگ، لونا پارک، گیم لند، رستوران و کافی شاپ آن اشاره کرد.

روستای ماسوله

سفر-به-گیلان
ماسوله-گیلان

با جاجیگا در سفر به مازندران و شهرهای گردشگری این استان زیبا و ساحلی همراه شوید.

در سفر به گیلان معماری و بافت سنتی خانه‌هایی که در شیب دامنه کوه پله پله تا پایین کشیده شده‌اند، همان چیزی است که شما را به سمت این قاب دیدنی جذب می‌کند.

شاید در نگاه اول فقط جذب ساختار پلکانی خانه‌های این روستا شوید، اما ماسوله با طبیعت زیبا، جنگل و آبشار و کوه‌های اطرافش شما را شگفت‌زده می‌کند.

لذت یک شب خوابیدن در این خانه‌های روستایی و خاص و تجربه‌ی شب‌های متفاوت  در سفر به ماسوله را با اجاره خانه روستایی و سوئیت در ماسوله می‌توانید تجربه کنید.

اگر دوربین‌تان را بردارید و در این روستا بچرخید، سوژه‌های نابی برای عکاسی در طبیعت  پیدا می‌کنید از خانه‌هایی با پنجره‌های چوبی و گلهای شمعدانی گرفته تا بازارچه‌ی سنتی ماسوله.

راهنما-سفر-به-گیلان
ماسوله گیلان

در این بازارچه محصولات مختلفی را می‌یابید که حاصل زحمت مردم محلی است و نمی‌گذارد دست خالی و بدون خرید سوغاتی از ماسوله بروید.

بعد از عکاسی هم لذت ماسوله گردی را با خوردن به یک کاسه آش داغ یا یک ظرف باقالی داغ و تازه تکمیل کنید.

گردنه حیران ، همسایگی جنگل و مه

سفر به شمال
گردنه حیران

عبور از گردنه حیران در سفر به گیلان و حرکت در مسیر پیچ در پیچ، لابه‌لای جنگل‌های گیلان و دره‌ای نه چندان عمیق، پیچشی خیال انگیز است.

عبور گله‌های گوسفند و گاوهای بیخیال در حال چرا و اسب‌های رها در طبیعت از جمله مناظری است که حیران زیبا پیش روی شما قرار می‌دهد.

در فصل بهار در طول مسیر حیران می‌توان رویش گلهای بهاری را دید و با عبور از هر پیچ جاده در برابر منظره‌ای از دشت شقایق سرخ یا دشت گل‌گاوزبان بنفش و… شگفت‌زده شد.

حین عبور از مسیر گردنه حیران، توقف در کافه‌های بین راه و لذت نوشیدن چای هیزمی معطر و چشیدن آش دوغ تازه با سیر فراوان را از دست ندهید.

برای اقامت در این منطقه می‌توانید وارد سایت جاجیگا شده و با اجاره ویلا در گردنه حیران ضمن لذت بردن از طبیعت بی‌نظیر، اوقات خوشی را در سفر تجربه کنید.

این گردنه در مسیر جاده آستارا به اردبیل و لب مرز ایران و آذربایجان قرار گرفته و با زیبایی‌های طبیعی و امکانات تفریحی مختلف مثل تله کابین، سورتمه سواری و زیب لاین در انتظار شماست.

تله کابین گردنه حیران

سفر-نوروزی-به-گیلان
تله کابین گردنه حیران

در سفر به گیلان وقت آن است که از زاویه‌ای متفاوت و معلق بین زمین و آسمان و در میان ابر و مه به تماشای زیبایی‌های گردنه حیران بنشینید.

در کابین‌های تله‌کابین حیران همزمان به تماشای جنگل و کوه و دریا می‌نشینید.

از یک طرف آبی بی‌کران خزر را می‌بینید، در حالی که در سمت دیگر منظره حیران و جنگل فندقلو و مراتع کشور آذربایجان پیش رویتان قرار دارد.

سواری در تله‌کابین در مسیر رفت و برگشت بیست و پنج دقیقه طول می‌کشد.

در این مجموعه تفریحی امکانات دیگری مثل سورتمه سواری، زیپ لاین، کافه و رستوران هم هست دقایق خوشی برای شما می‌سازد.

سورتمه حیران

گیلان گردی
سورتمه حیران

برای تخلیه انرژی و کشیدن جیغ بنفش حتما سری به سورتمه ریلی این مجموعه بزنید و در پیچش گردنه حیران هیجان را هم تجربه کنید.

سورتمه حیران 1500 متر طول دارد و عنوان مرتفع ‌ترین و طولانی‌ترین سورتمه شمال کشور را از آن خود کرده است.

کارتینگ حیران

مناطق دیدنی گیلان
کارتینگ_حیران

پیست کارتینگ حیران با داشتن حدود 50 ماشین و مسیری حدود 1000 متر لحظات هیجان‌انگیز متفاوتی برایتان رقم می‌زند.

استفاده از ماشین‌های کارتینگ برای افراد بالای 11 سال مجاز است و برای تجربه این تفریح مهیج نیازی به گواهی‌نامه و تمرین قبلی ندارید.

میدان شهرداری رشت

تفریح در گیلان
میدان شهرداری رشت

در سفر به گیلان یکی از جاهایی که حتما باید جزو برنامه‌های گردشتان باشد، میدان تاریخی و زیبای شهرداری رشت با سنگ فرش‌های زیبای اطراف آن است.

میدان شهرداری یکی از مسیرهای جذاب در سفر به رشت است که هر مسافری حتما در اولین فرصت خودش را به آنجا می‌رساند.

ساختمان شهرداری، ساختمان پست و تلگراف، کتابخانه ملی، ساختمان استانداری قدیم، هتل ایران سابق از بناهای تاریخی میدان شهرداری هستند.

البته زیبایی‌های این میدان فقط به همین بناها ختم نمی‌شود؛ استخری با فواره‌های زیبا و گل‌های رنگارنگ اطرافش در وسط میدان، صدای آهنگی که از رادیو پخش می‌شود و فضای میدان را پر می‌کند، صدای دست‌فروش‌ها که از هر طرف به گوش می رسد و شما را به دیدن بساطشان دعوت می‌کنند، همه‌ی این‌ها تصویری از فضای صمیمی و آرامش‌بخش رشت به شما می‌دهد.

عکاسی از کبوترهایی که در اطراف میدان شهرداری پرسه می‌زنند و بدون هیچ ترسی از آدم‌ها مشغول چیدن دانه از زمین هستند را فراموش نکنید.

عطر کباب و میدان شهرداری رشت

سفر به گیلان
گیلانگردی

حالا وقتش است که دنبال عطر گوشت، دل و جگر و دنبه و دوش کبابی به سمت گاری کبابی‌های خیابانی میدان شهرداری رشت بروید؛ جای که یکی از لذیذترین تجربه‌های غذای خیابانی را می‌توانید تجربه کنید.

پس شک نکنید و خودتان را به چند سیخ کباب خوشمزه با نان بربری و پپسی مهمان کنید.

از میدان شهرداری برای رفتن به مقصد بعدی دو گزینه پیش روی شماست. می‌توانید در پیاده راه علم الهدی به پیاده‌روی و تماشای مغازه‌ها بپردازید.

یا راهی بازار سنتی رشت بشوید و در میان بساط  خوش آب و رنگ مغاره‌های میوه و سبزیجات تر و تازه و فروشنده‌های با صفای گیلک که با لهجه شیرین و آواز، مشتری‌ها را به خرید دعوت می‌کنند کیف کنید و البته خرید.

درباره انواع کباب های لذیذ ایرانی در مجله جاجیگا بخوانید.

 پارک جنگلی سراوان رشت

گردش در گیلان
پارک جنگلی سراوان-رشت

در سفر به گیلان اگر دوست دارید در کنار قدم ردن در یک جنگل سرسبز، تفریحات مختلفی مثل قایق‌سواری، پینت بال، موتور چهارچرخ را هم تجربه کنید، سری به پارک جنگلی سراوان بزنید.

در ابتدای ورود به این پارک جنگلی با منظره‌ای روبه‌رو می‌شویدکه مانند زمینی پوشیده از چمن به نظر می‌رسد، اما اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که زمین چمن نیست بلکه دریاچه‌ای زیبا و تماشایی است.

در این دریاچه می‌توانید سوار قایق شوید و به عمق آرامش و سکوت طبیعت سفر کنید.

این پارک جنگلی در فاصله ۱۷ کیلومتری شهر رشت در جاده اصلی تهران_رشت قرار گرفته و با داشتن فضای بکر و جنگلی و درختان سر به فلک کشیده و امکانات رفاهی مختلف به یکی از مناطق پرطرفدار تبدیل شده است.

اگر دوست دارید جریان آدرنالین را در خون خود حس کنید، حتما سری به بازی پینت بال پارک جنگلی سراوان بزنید و از این بازی هیجان‌انگیز لذت ببرید.

پینت بال سراوان اولین پینت بال جنگلی و روباز ایران است که 2300 متر مساحت دارد.

با اجاره ویلا و سوئیت در رشت و تجربه ماندن در این شهر سفر نوروزی خاطره‌انگیزی برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

اگر دوست عاشق غذاهای گیلان و رشت هستید مطلب بهترین رستوران های رشت در مجله جاجیگا را از دست ندهید.

موزه میراث روستایی گیلان در رشت

راهنمای سفر نوروزی به گیلان
موزه میراث روستایی گیلان

حتما برایتان پیش آمده که با دیدن فیلم و سریال‌های گیلانی دلتان برای خانه‌های روستایی با صفا و تلارهای آبی رنگش ضعف برود.

اگر دوست دارید این فضا را از نزدیک لمس کنید و در این خانه‌های روستایی قدم بزنید و خودتان را وسط روستاهای گیلان تصور کنید، حتما در سفر به گیلان خود به موزه میراث روستایی گیلان سر بزنید.

این موزه که در نزدیکی پارک جنگلی سراوان قرار گرفته نمونه‌ای کوچک اما واقعی از زندگی روستایی مردم گیلان را در فضایی باز به شما نمایش می‌دهد.

با ورود به این موزه انگار پا به یک روستای قدیمی گذاشته‌اید، از پله‌های چوبی خانه‌ها بالا بروید و از روی تلار (ایوان) خانه‌ها به تماشای اطراف بنشینید.

در گوشه کنار این موزه عطر و بوهای خوشمزه به مشام می‌رسد و زنان گیلانی را می‌بینید که با لباس‌ های محلی رنگارنگ گوشه گوشه موزه نشسته‌اند و طعم جدیدی از نان‌های محلی، کاکا، آش و غذاهای محلی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

تا در این موزه هستید یادتان باشد که لباس‌های محلی گیلانی را کرایه کنید و با گرفتن عکس یادگاری لذت این روستاگردی را ماندگار کنید.

با اجاره خانه روستایی، بومگردی گیلان و یا کلبه چوبی در گیلان هم می‌توانید لذت بودن در خانه‌های گیلانی با حال و هوای قدیمی را زندگی کنید.

مجموعه تفریحی قصر بازی رشت

سفر-گیلان
قصر بازی رشت

در سفر به گیلان اگر دنبال جایی می‌گردید که همه‌ی اعضای خانواده برای چند ساعت سرگرم شوند و به همه حسابی خوش بگذرد، قصر بازی رشت یک انتخاب مناسب است.

این مجموعه اولین مجموعه تفریحی سرپوشیده گیلان است که با انواع بازی‌های هیجانی و کامپیوتری لحظات شاد و مهیجی برایتان فراهم می‌کند.

در این مجموعه به بازی‌های هیجانی مثل ماشین کوبنده، فوتبال دستی، بیلیارد، بولینگ و بازی‌های کامپیوتری مثل فایربال، پنالتی گل، چکش قدرت دسترسی خواهید داشت.

بعد از بازی هم می‌توانید سری به کافی شاپ و یا رستوران مجموعه بزنید و با غذاهای خوشمزه گیلانی از خودتان پذیرایی کنید.

کارتینگ رشت

در نزدیکی قصر بازی شهر رشت یک تفریح هیجان‌انگیز دیگر هم در دسترس شماست.

پیست کارتینگ فرودگاه رشت که حدود 600 متر طول دارد و هر دور سواری در آن حدود 6 دقیقه طول می‌کشد.

دریاچه سقالکسار گیلان

 گیلان
دریاچه_سقالکسار

آماده باشید که با هم به لوکیشن زیبا و بی‌نظیر فیلم «ماهی و گربه» برویم. دریاچه‌ی زیبای سقالکسار با جنگل‌های بکر اطرافش که متفاوت‌ترین خاطره سفر به گیلان را برایتان می‌سازد.

پاک‌ترین دریاچه ایران، دریاچه سقالکسار در ۱۵ کیلومتری جنوب رشت با طبیعت زیبا و دلفریب و منظره‌‌ای رویایی منتظر شماست و بهترین گزینه برای پیک نیک خانوادگی است.

دریاچه‌ی زیبایی در آغوش جنگل که تصویری شبیه یک کارت پستال مقابل چشم‌تان به نمایش می‌گذارد.

این دریاچه برعکس آنچه در فیلم نشان داده شده نه تنها ترسناک نیست بلکه بسیار آرامش‌بخش و دلفریب است.

در سقالکسار در کنار لذت بردن از طبیعت بکر و پیاده‌روی، می‌توانید به قایق سواری و عکاسی از طبیعت مشغول شوید. یا از خوردن آش، چایی و بلالی که در حاشیه آن فروخته می‌شود، لذت ببرید.

هزار پله تا قلعه رودخان فومن

گردش در گیلان
قلعه رودخوان فومن-گیلان

در سفر  به گیلان به قلعه رودخان که می‌روید خودتان را برای یک پله نوردی حسابی در مسیری سرسبز و جنگلی آماده کنید، البته این پیاده‌روی به دیدن یک قلعه تاریخی زیبا می‌ارزد.

اینجا تاریخ و طبیعت به هم پیوند می‌خورند و تماشای بنایی آجری تاریخی در لابلای سبزی جنگل شما را به وجد می‌آورد.

درب قلعه فقط تا ساعت 17:30 عصر باز است و با توجه به مسیر طولانی و پله‌های زیاد حواستان باشد طوری برنامه ریزی کنید که به موقع به قلعه برسید.

سفر در گیلان
قلعه رودخان گیلان

بعد از تماشای قلعه رودخان و حین پایین آمدن از پله‌ها خوردن آش محلی و شامی کباب در آلاچیق‌های مسیر خستگی را از تنتان در می آورد.

البته امتحان کردن بستنی سرخ کرده عمو رحمت در ابتدای مسیر را هم از دست ندهید.

این قلعه که قدمتش به زمان ساسانیان برمی‌گردد در 45 کیلومتری ماسوله و در شهر فومن قرار دارد.

برای اقامت در فومن کافی است به سایت جاجیگا بروید و با اجاره ویلا و سوئیت در فومن سفری خاطره‌انگیز را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

شیطان‌کوه ، بام سبز و تله کابین لاهیجان

گیلانگردی در نوروز
شیطانکوه و تله کابین لاهیجان

شیطان کوه یک جاذبه طبیعی زیبا همراه با امکانات تفریحی است که در سفر به لاهیجان نباید از دست بدهید.

شیطان کوه، کوهی زیبا است که در وسط شهر لاهیجان و و رو به منظره شهر و استخر زیبای لاهیجان با آبشاری مصنوعی خودنمایی می‌کند.

بر فراز شیطان کوه به بام سبز لاهیجان می‌رسید که از آنجا تمام شهر زیر پای شماست، برای رسیدن به بام سبز می‎توانید مسیر ماشینرو را انتخاب کنید و یا از پله‌های شیطان کوه که از لابه‌لای درختان سرسبز می‌گذرد بالا بروید.

در بام سبز لاهیجان امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی مثل شهربازی، تله کابین، کافه رستوران‌هایی با غذاهای محلی و داغ و آلاچیق‌های کوچک منتظر شماست.

دیدن سرسبزی و جنگل‌های گیلان از زاویه‌ای متفاوت و مابین زمین و آسمان لذت دیگری دارد.

در تله کابین لاهیجان غرق تماشای مزارع چای و طبیعت سرسبز گیلان شوید و هوای دلپذیر را نفس بکشید.

تالاب سوستان لاهیجان، خانه نیلوفرهای آبی

چرخش در گیلان
تالاب سوستان

در سفر به گیلان برای تجربه سکوت و آرامش محض و تماشای یک قاب منحصر به فرد خودتان را به تالاب دیدنی سوستان برسانید.

این تالاب که در نزدیکی لاهیجان قرار دارد یک تالاب آب شیرین است و دور تا دور آن را درختان انبوه احاطه کرده‌اند که انعکاسشان در آب منظره عجیبی را می‌سازد.

تالاب سوستان خانه‌ای برای نیلوفران مردابی است که برگ‌های سبز و پهن خود را بر بستر تالاب گستره‌اند و با گل‌های صورتی شما را مسخ زیبایی خود می‌کنند.

این تالاب زیستگاه حیوانات آبزی و پرندگان متنوعی هم هست که تماشای آنها خالی از لطف نیست.

جاذبه‌ها و مناطق تفریحی لاهیجان به همین‌جا ختم نمی‌شود و با اجاره ویلا و سوئیت در لاهیجان می‌توانید چند روزی در این شهر سرسبز و زیبا اقامت کنید و حسابی در لاهیجان بچرخید.

ساحل چمخاله

سفر به گیلان
ساحل چمخاله لنگرود

اگر مابین دلایل سفر  به گیلان بچرخید، دلتنگی برای دریا از اولین گزینه‌هاست.

قدم زدن در سواحل زیبای ماسه‌ای و گوش سپردن به صدای آرامش بخش امواج هر کسی را به سمت شهرهای ساحلی می‌کشاند.

یکی از آرامش‌بخش‌ترین ساحل‌های شمال، ساحل چمخاله در لنگرود است که علاوه بر تماشای آبی بیکران می‌توانید انواع تفریحات آبی مختلف مثل جت اسکی، اسب سواری، قایق‌سواری را در آن تجربه کنید.

اگر هم دوست دارید در جایی اقامت کنید که در چند قدمی ساحل باشد و صدای موج دریا آرامش بخش لحظلاتتان شود اجاره ویلا و سوئیت در چمخاله این امکان را برایتان فراهم میکند.

تالاب استیل در آستارا (دریاچه متحرک)

جاهای دیدنی گیلان
تالاب استیل استارا

در مسیر گیلانگردی تالاب استیل جایی است که منظره کوهستان دست در دست با طبیعت گیلان شده و پناهگاهی برای پرندگان مهاجر ساخته.

درون این تالاب درختان توسکا به چشم می‌خورند، که به سبب جابه‌جایی ریشه‌های این گیاهان در پهنای تالاب به آن دریاچه متحرک هم می‌گویند.

تالاب استیل زیستگاه جانوران در حال انقراض و جزو مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع است که هر ساله هزاران پرنده مهاجر این تالاب را برای سکونت انتخاب می‌کنند.

برای دیدن این تالاب با درختچه‌های متحرک و جنگل‌های سرسبز اطرافش، باید خودتان را به هفت کیلومتری جاده رشت به آستارا برسانید.

برای اقامت در این منطقه کافی است وارد سایت جاجیگا شوید و با اجاره ویلا و سوئیت در آستارا از جاذبه‌های طبیعی و ساحل زیبای این شهر لذت ببرید.

آبشار ویسادار رضوان شهر

سفر در گیلان
آبشار_ ویسادار

باید اندکی در مسیر جنگلی پوشیده از درختان بید و پس زمینه‌ای از آواز پرندگان پیاده روی کنید، تا به آبشار ویسادار برسید که با ظاهری متفاوت و ساختار لایه لایه‌ای منظره بی‌نظیری را خلق می‌کند.

آبشارا ویسادار در دل جنگل و در مسیر رودخانه پرآب لمیر جا خوش کرده و شکل خاص دیواره‌هایش، آن را به یکی از متفاوت‌ترین آبشارهای گیلان تبدیل کرده است.

آب زلال آبشار پس از عبور از لایه‌های سنگی بر حوضچه‌ای کوچک می‌ریزد و منظره شکوهمندی خلق می‌کند که دیدنی است.

ویسادار در زبان تالشی به معنای سایه درخت بید است و نام آبشار ویسادار را هم می‌توان به قرار گرفتن این آبشار در دل جنگل‌هایی با انبوه درختان بید نسبت داد.

اگر دوست دارید این آبشار را از زاویه‌ای متفاوت تماشا کنید، خودتان را به بالای پل فلزی آن برسانید و از تماشای سقوط آب و صدای آرامش‌بخش آن لذت ببرید.

برای تماشای این آبشار و زیبایی‌هایش در سفر به گیلان در نوروز  باید خودتان را به شهر پره سر رضوانشهر برسانید.

دریاچه عروس حلیمه جان رودبار

گیلانگردی
دریاچه عروس-حلیمه جان رودبار

یکی از جاهایی که حتما باید در لیست سفر به گیلان باشد، دریاچه عروس با طبیعت حیرت‌انگیزش است.

دریاچه‌ای در دل طبیعت بکر روستای حلیمه جان رودبار که بیشتر به نقاشی شبیه است تا واقعیت!

دور تا دور دریاچه عروس را درختانی احاطه کرده‌اند که گویی در حال نگهبانی از آن هستند و جلبک‌های سبز دست به دست هم می‌دهند و همانند تور عروس صورت این دریاچه را می‌پوشانند.

انعکاس درختان جنگل در دریاچه، یکی از بهترین سوژه‌ها برای گرفتن عکس یادگاری است.

باوزیدن باد این جلبک‌ها به آرامی از سطح دریاچه کنار می‌روند و دریاچه مانند عروسی که تورش را کنار زده و به آسمان لبخند می‌زند.

دریاچه عروس زیستگاه و خانه‌ی مناسبی برای انواع موجودات آبزی و دوزیست مثل قورباغه و لاک‌پشت است.

از آنجا که این دریاچه خیلی شناخته شده نیست، طبیعت زیبا و محیط بکر آن شما را به آرامش دعوت می‌کند و می‌توانید به صدای طبیعت گوش بسپارید و عطر طبیعت و اکسیژن خالص را استشمام کنید و لذت ببرید.

یک شب ماندن در خانه‌های روستایی و کلبه‌های این روستا و لمس زندگی روستایی و چشیدن طعم غذاهای گیلانی با منظره‌ای از شالیزارهای اطراف با اجاره ویلا و سوئیت در رودبار امکان‌پذیر است.

درباره سفر به رودبار و جاذبه های طبیعی این شهر گیلان در مجله جاجیگا بخوانید.

سخن آخر

سفر به گیلان مخصوصا در بهار که طبیعت شگفت انگیز این منطقه پر از شکوفه و جوانه می‌شود، بهترین شروع برای یک سال خوش آب و رنگ و پر انرژی است.

در سفر به گیلان در فصل بهار هم از مناظر بهاری طبیعت لذت می‌برید و هم از امکانات تفریحی و گردشگری این منطقه زیبای ایران استفاده می‌کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

معصومه ذاکراکبری

3 دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید