travel with kids 3 سفر با کودکان _ لوازم و ضرورت ها

اقامتگاه مناسب برای سفر با کودکان

سفر با کودکان _ لوازم و ضرورت ها

سفر با کودکان ویژگی‌ها و باید نباید‌های خاص خودش را دارد و با زمانی که همه‌ی مسافران سفر بزرگسال هستند، تفاوت‌ دارد.

شنیدن صدای خنده کودکان در سفر و تماشای بازی و تفریح آنها لذت مسافرت را برای والدین چند برابر می‌کند.

بعضی والدین تصور می‌کنند که سفر رفتن بعد از بچه‌دار شدن سخت و غیر ممکن است و به خاطر تصوری که از دشواری‌های مراقبت از فرزند در طول سفر دارند، به کل بی‌خیال سفر می‌شوند.

اما واقعیت این است که می‌شود با رعایت چند نکته، شرایط مناسب سفر با کودکان را فراهم کرد طوری که به همه مخصوصا بچه‌ها خوش بگذرد.

والدین باید در انتخاب اقامتگاه و شرایط سفر یک سری نکات ایمنی و تفریحی خاص برای کودکان را در نظر بگیرند، تا سفری امن و به‌یاد ماندنی برای همه اعضای خانواده رقم بزنند.

در مسیر سفر به شمال و مسیر شگفت انگیز گردشگری در کرانه سرسبز خزر با مجله جاجیگا همراه شوید.

انتخاب اقامتگاه مناسب برای بچه دارها در سفر

موضوع مهم در سفر با کودکان انتخاب اقامتگاهی مناسب برای حضور بچه‌ها به خصوص کودکان زیر هفت سال و نوپا است که نیاز به حمایت و امنیت بیشتری دارند.

سفر-با-کودکان
سفر با کودکان و اقامتگاه مناسب برای بچه دارها

  • اولین نکته‌ای که در سفر با کودکان درباره اقامتگاه باید در نظر گرفت، سیستم سرمایشی و گرمایشی اقامتگاه است.

کودکان در خصوص تحمل هوای سرد و گرم آسیب پذیرترند و باید در این خصوص شرایط مناسب در مدت سفر فراهم باشد.

برای این منظور، پیش از سفر میزان امکانات سرمایشی و گرمایشی را بسنجید و از میزبان نسبت به مناسب بودن دما برای حضور کودک مطمئن شوید.

  • نکته دیگری که باید برای انتخاب اقامتگاه مناسب برای بچه‌ها مدنظر قرار بدهید این است که اقامتگاهی انتخاب کنید که کمترین میزان پله را داشته باشد تا در مدت اقامت نگرانی بابت زمین خوردن یا سقوط کودک از ارتفاع پله، ذهن‌تان را درگیر نکند.
  • این روزها بیشتر کودکان در فضاهای آپارتمانی سر می‌کنند و از فضای حیاط و محوطه باز برای بازی و دویدن محرومند، پس سعی کنید در انتخاب اقامتگاه فضایی را در نظر بگیرید که دارای محوطه باز باشد و بچه‌ها بتوانند در مدت سفر از گردش و بازی در هوای آزاد لذت ببرند.
  • هموار و بدون خطر بودن فضای حیاط موضوع مهم دیگری است که باید توسط والدین پیش از اقامت کنترل شود. وجود مصالح و اقلام خطرناک در حیاط و یا استخر بدون حفاظ می‌تواند امنیت بچه‌ها را به خطر بیندازد.
  • کودکان نوپا کنجکاوند و دوست دارند مدام به هر چیز جدیدی دست بزنند و بازی کنند، در این شرایط اقامت در خانه‌ای که با وسایل زینتی شکستنی پر شده، برای بچه‌ها خطرناک و برای والدین استرس‌زا است.
    به همین دلیل پیش از سفر با کودکان، با میزبان اقامتگاه در این باره صحبت کنید و درخواست کنید تا پیش از اقامت شما وسایل و ظروف خطرناک و شکستنی از دسترس بچه‌ها جمع شود.
  • فراهم بودن آب گرم برای شست‌وشو و همچنین ماشین لباسشویی برای شستن لباس، یکی از ضرورت‌های اقامتگاه مناسب برای بچه‌دارها است تا نگرانی بابت شست‌وشو و نظافت نداشته باشند.
  •  در هنگام رزرو اقامتگاه، می‌توانید ویلاهایی را انتخاب کنید، که وسایل بازی مثل تاب و سرسره و… دارند و کودک با دیدن‌شان حسابی ذوق زده می‌شود و از سفر و اقامت لذت می‌برد.
  • انتخاب اقامتگاه در نزدیکی پارک، شهربازی و فضاهای تفریحی مخصوص کودکان هم می‌تواند، لذت سفر با کودکان را بیشتر کند.
  • رزرو ویلاهایی که استخر مخصوص و مناسب کودکان دارند هم یک گزینه جذاب برای بر سر ذوق آوردن کودک دلبندتان است.سفر با کورکان

لوازم مورد نیاز در سفر با کودکان

حالا که با توجه به ضرورت‌های اقامتگاه مناسب بچه‌ها، فضای مناسب را انتخاب کردیم، باید فهرستی از لوازم مورد نیاز برای سفر با کودکان هم داشته باشیم که چیزی از قلم نیفتد و کم و کسری در سفر نداشته باشیم.

در ادامه نگاهی داریم به این فهرست:

  • بطری‌ آب و ظروف غذای کودک
  • میان وعده‌های آماده و یا انواع میوه، سبزیجات، آب میوه، بیسکوئیت و خوراکی‌های سالم
  • کالسکه و صندلی کودک
  • اسباب‌بازی‌های مورد علاقه برای سرگرم کردن کودکان
  • داروها و جعبه کمک های اولیه کودکان
  • دستمال مرطوب و ضدعفونی کننده‌ دست
  • کلاه و ضد آفتاب مخصوص کودک
  • چند دست لباس تمیز برای کودک
  • پتو و کیسه‌های پلاستیکی

البته یادتان باشد که کیف بزرگ و مناسبی برای حمل این وسیله‌ها درطول سفر همراه داشته باشید. حتی می‌توانید از کوله ‌پشتی‌های بزرگ که حمل و نقل و دسترسی راحت‌تری دارند، استفاده کنید.

اقامتگاه‌های مناسب سفر با کودکان 

در ادامه 4 تا از اقامتگاه‌های مناسب برای سفر با کودکان را که در سایت جاجیگا در دسترس است، معرفی می‌کنیم.

رزرو ویلا با استخر آبگرم در رامسر

اگه علاقه دارید علاوه بر خودتان، کودکان‌تان هم از یک اقامت چند روزه نهایت لذت را ببرد، این ویلای استخردار یک انتخاب مناسب است.

31471082 سفر با کودکان _ لوازم و ضرورت ها

مشاهده و رزرو »

این ویلا با استخر آب‌گرم و تصفیه 24 ساعته که دست کمی از چشمه‌های آبگرم سرعین ندارد، در شهر رامسر قرار گرفته.

ویلا چشم انداز ‌بی‌نظیری به جنگل و کوه‌های سرسبز اطراف داشته و امکانات رفاهی و تفریحی تکمیلی دارد.

در حیاط این ویلا یک استخر توپ کودک، سرسره و تاب و الاکلنگ و یک سری اسباب بازی برای سرگرم کردن کودک‌تان فراهم است و مناسب سفر با کودکان است.

همچنین فوتبال‌دستی، راکد تنیس، شطرنج و تخته نرد و البته یک فضای سنتی زیبا و راحت، برای لذت بردن شما از آب‌و هوا و طبیعت بکر شمال در نظر گرفته شده.

این ویلا از لحاظ دسترسی هم از موقعیت خوبی برخوردار است. با طی مسافت 5 دقیقه به ساحل زیبای دریا می‌رسید و می‌توانید در ماسه‌های ساحل زیبای خزر  قدم بزنید. تا تله‌کابین معروف رامسر فقط 5 دقیقه راه است.

همچنین دسترسی راحتی به مرکز شهر و مراکز خرید و سوپرمارکت و بازارچه سنتی خواهید داشت و برای تهیه مایحتاج روزانه به مشکل نمی‌خورید.

درباره بهترین رستوران های رامسر در مجله جاجیگا بخوانید.

اجاره ویلا حیاط دار در بندر انزلی

این ویلای حیاط دار زیبا، به دلیل داشتن وسایل بازی مناسب کودکان و نزدیک بودن‌اش به دریا و مراکز تفریحی، گزینه خوبی برای یک اقامت خانوادگی خاطره‌انگیز به حساب می‌آید.

3141856 سفر با کودکان _ لوازم و ضرورت ها

مشاهده و رزرو »

در یک حیاط 800 متری دو ویلای مشابه هم ساخته شده و با وجود نیمه دربست بودن این ویلاها اما چون این ویلا فقط به صورت خانوادگی اجاره داده می‌شود، مشکلی برایتان پیش نمی‌آید.

می‌توانید در حیاط دلباز و سرسبز این ویلا بشینید و از آب و هوای مطبوع شمال لذت ببرید، درعین حال کودک دلبندتان هم می‌تواند در آرامش و امنیت به بازی مشغول بشود.

این ویلا از لحاظ موقعیت مکانی مطلوب است و تا منطقه آزاد انزلی و مجموعه کاسپین که بزرگ‌ترین آکواریوم سرپوشیده ایران در آن واقع شده فقط 3 دقیقه فاصله دارد. همچنین تا ساحل دریا یا خودرو فقط حدود ده دقیقه فاصله است.

در این ویلا به فروشگاه مواد غذایی و نانوایی هم دستری راحتی دارید و برای تهیه مایحتاج ضروری به مشکل نمی‌خورید.

درباره سفر به بندر زیبای انزلی در جاجیگا بخوانید.

اجاره ویلا چوبی در منطقه آزاد انزلی

3144046 سفر با کودکان _ لوازم و ضرورت ها

مشاهده و رزرو »

این ویلای چوبی یک خوابه با معماری خاص و جالب در منطقه‌ای روستایی در بندر انزلی واقع شده.

ویلا دوبلکس است، طبقه همکف شامل سالن پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی است و اتاق خواب در طبقه بالا قرار دارد.

این ویلا به سبب همکف بودن و معماری خاص‌اش، برای اقامت خانوادگی با بچه‌های کوچک مناسب است.

ویلا در نزدیکی شالیزار و رودخانه کوچک محلی قرار دارد و لذت شنیدن صدای آرامش‌بخش طبیعت و تماشای زیبایی‌های اطراف را به شما هدیه می‌دهد.

فاصله زمانی این ویلا تا منطقه آزاد انزلی و مجموعه تجاری و گردشگری کاسپین که بزرگ‌ترین آکواریوم سرپوشیده ایران در آن قرار دارد، با اتومبیل حدود ۱۰ دقیقه است.

همچنین فاصله از ساحل زیبای دریا حدود ۵ دقیقه است و فروشگاه مواد غذایی در نزدیکی ویلا قرار دارد.

برای تامین امنیت ویلا، فضای حیاط و محوطه تحت نظر دوربین مداربسته قرار دارد و همچنین سیستم اعلام حریق هم در ویلا نصب شده است.

سخن آخر

سفر رفتن با کودکان کار سخت و نشدنی نیست،بلکه با رعایت یک سری نکات در انتخاب اقامتگاه و همراه داشتن وسایل ضروری، می‌توانید سفر خاطره‌انگیزی هم برای خود و هم فرزند دلبدندتان رقم بزنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

معصومه ذاکراکبری

ثبت دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید