سفر-به-شمال-در زمستان

سفر به شمال در فصل زمستان

سفر به شمال از جاده‌های سفید تا کلبه‌های گرم

سفر به شمال در فصل زمستان یک مسیر  برای کسانی است که دوست دارند شمال ایران را در اوج خلوتی و آرامش جاده‌ها و شکل گیری منظره‌های زیبای پاییزی و زمستانی ببینند و لذت ببرند.

سفر به شمال در زمستان از نوشیدن یک فنجان چای داغ در کافه‌ای بین راهی در مسیر جاده‌های رو به شمال شروع می‌شود و تا تماشای رقص دانه‌های برف از پشت پنجره کلبه‌ای در میان منظره سپید طبیعت با عطر شومینه چوب سوز ادامه پیدا می‌کند.

اگر اهل تجربه‌های خاص هستید، تماشای منظره جنگل برفی را در حالی که در جکوزی داغ یک ویلای لوکس شناورید در سفر زمستانی به شمال از دست ندهید.

با وجود اینکه مسافران شمال، اغلب فصل تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب می‌کنند، اما سفر به سواحل دریای خزر در فصل زمستان مزایای زیادی مثل خلوتی جاده‌ها، ارزان شدن قیمت اقامتگاه‌ها، هوای خنک و مناظر طبیعی شگفت انگیز زمستانی.

در این نوشتار با جاجیگا در یک سفر سپید و برفی به شمال زمستانی همراه باشید.

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

رزرو اقامتگاه پیش از سفر

سفر-به-شمال-در-زمستان
زمستان کجابریم؟

وقتی در فصل زمستان قصد سفر می‌کنید به خصوص اگر همراه خانواده و حضور فرزندان هستید، پیش از سفر حتما بایدبه فکر جای ماندن‌تان در مقصد باشید و خیالتان از این بابت آسوده باشد.

اجاره ویلا شمال که پیش از ورود شما به اقامتگاه، وسایل گرمایشی آن توسط میزبان روشن و فضا گرم شده باشد بهترین انتخاب برای یک سفر زمستانی دلچسب است.

شما می توانید در جاجیگا ویلاهای مجهز به امکانات گرمایشی یا کلبه‌های دنج با بخاری و شومینه روشن را در مناطقی که زیبایی‌های طبیعت زمستانی پیش رویتان قرار دارد، انتخاب و رزرو کنید و سفری خاطره انگیز به شمال در فصل زمستان داشته باشید.

درباره مقاصد جذاب برای سفر در زمستان در مجله جاجیگا بخوانید.

نکات ضروری سفر به شمال در فصل زمستان

سفر-جاده-برف-خودرو
رانندگی امن در زمستان

سفر به شمال در فصل زمستان به دلیل سرد بودن هوا و بارندگی نیازمند رعایت نکاتی است تا سفر بی خطر و بدون مشکلات به سر برسد. در ادامه این ضرورت ها را مرور می‌کنیم.

بررسی وضعیت آب و هوا در مقصد و جاده‌

سفر در فصل پاییز و زمستان که بارش برف و باران جاده‌ها را لغزنده و میدان دید راننده را محدود می‌کند، خطراتی به همراه دارد و باید پیش از عازم شدن نکاتی را رعایت کرد.

بررسی وضعیت جوی جاده‌ها و مقصد موضوعی است که حتما باید پیش از سفربررسی شود و متناسب با شرایط جوی لوازم سفر فراهم شود.

برای ورود به جاده‌های برفی و بارانی همراه داشتن زنجیر چرخ، سالم بودن بخاری خودرو، و همراه داشتن لباس گرم و وسایل گرمایشی را فراموش نکنید.

بازدید و کنترل سلامت خودرو

لاستیک خودروی شما اولین بخشی است که باید پیش از سفر وضعیت کیفیت و سلامتش بررسی شود. به خصوص که در فصل زمستان و احتمال لغزندگی جاده‌ها قرار داریم.

بررسی وضعیت ترمز

ترمز خودرو مهم‌ترین بخش خودرو برای ورود به جاده است که حتما باید پیش از سفر، وضعیت سالم بودن آن بررسی شود. پس بررسی وضعیت روغن ترمز را فراموش نکنید.

چک کردن روغن موتور

روغن موتور موضوع مهم دیگری است که باید حتما پیش از سفر چک شود.

اگر در طول سفر موتور بدون روغن بماند، ضمن اینکه ماشین صدمه سنگینی می‌بیند شما هم در جاده می‌مانید.

بررسی آب رادیاتور

میزان سطح آب داخل رادیاتور را بسنجید و آب کافی و ضد یخ در مخزن آن بریزید.

فیلتر هوا

بررسی فیلتر هوای خودرو و در صورت کثیف بودن، تمیز و یا تعویض آن باعث می‌شود که هوای تازه به موتور برسد و عملکرد آن بهتر شود.

برف پاک کن سالم

دید کامل و شفاف راننده موضوعی مهم و جدی در رانندگی است. برای رعایت این مساله وضعیت برف پاک کن و سالم بودن آن را چک کنید که در صورت بارش برف و باران‌ مشکلی در دید شما پیش نیاید.

مایع داخل شیشه شور خودرو را چک کنید که پر باشد تا در صورت نیاز از آن برای تمیز کردن شیشه استفاده کنید.

سلامت چراغ‌ها

سالم بودن همه چراغ‌های خودرو از جمله چراغ‌های روشنایی جلو و عقب، مه‌شکن، چراغ‌های راهنما و ترمز موضوع مهم دیگری است که حتما باید چک کنید سالم باشند و درست کار کنند تا هم شما دید کافی در شب و تونل‌ها داشته باشید و هم سایر رانندگان از وجود خودروی شما مطلع شوند.

سیستم گرمایش

وضعیت سلامت و کیفیت و بخاری خودرو را بررسی کنید تا در طول سفر آمادگی ورود به منطقه با هوای سرد را داشته باشید.

سوخت خودرو

پر بودن باک بنزین خیال شما را بابت میزان سوخت خودرو راحت می‌کند. پیش از ورود به جاده باک بنزین‌تان را پر کنید.

در مسیر گردشی سرد و سپید در تهران زمستانی با مجله جاجیگا همراه شوید.

مقاصد زمستانی سفر به شمال

سفر به شمال برای خیلی از مسافران رسیدن به دریا، آبتنی و تفریحات آبی است به همین دلیل تابستان را برای سفر انتخاب می‌کنند. اما جذابیت‌های سفر زمستانی به شمال هم کم نیست و مناطقی هستند که جاذبه‌های بیشتری برای سفر در فصل زمستان دارند.

جاده چالوس

جاده-چالوس-زمستانی
سفر به چالوس در زمستان

درمسیر رنگارنگ و بارانی سفر پاییزی به شمال با جاجیگا همسفر شوید.

جاده چالوس یکی از زیباترین جاده‌های ایران با مناظر طبیعی تماشایی است که در فصل زمستان هم زیبایی خاص خودش را دارد و البته خلوت هم می‌شود.

در مسیر جاده چالوس مناظر طبیعی متنوعی هست؛ که با رودخانه خروشان کرج شروع می‌شود به دریاچه کرج می‌رسد و با دره و جنگل و پیچ و خم و مناظر کوهستانی ادامه پیدا می‌کند.

این جاده در هر فصلی زیباست و در زمستان هم تماشایی و خیال انگیز می‌شود.

در مسیر جاده چالوس کلی کافه و رستوران هست که اتراق در هر کدام از آنها در کنار کوه و رودخانه و رو به مناظر طبیعی، لذت غذاخوردن با منظره برف و باران را چند برابر می‌کند.

در مسیر خوش عطر و مزه رستورانگردی در رشت جاجیگا را همراهی کنید.

متل قو

ویلا-استخر-آب-گرم-متل-قو
اجاره ویلا با استخر آب گرم در متل قو

سفر به متل قو نزدیک ترین مسیر از تهران برای رسیدن به شمال زیبا و دوست داشتنی است.

متل قو یک پاتوق باحال گردشگری نزدیک به تهران برای کسانی است که دوست دارند آخر هفته را با سفر به شمال در ساحل دریای خزر و با منظره جنگل و دریا خوش بگذرانند.

سفر به متل قو در فصل زمستان هم جذابیت خودش را دارد. با اجاره ویلای لوکس در متل قو  از پشت پنجره یک ویلای گرم و لوکس با ویوی ساحل یا در دل جنگل برفی زمستان را در آغوش می‌گیرید.

گشت زنی در برج‌های دوقلوی الماس خاورمیانه و رستورانگردی و لذت بردن از مناظر طبیعی ساحل و جنگل متل قو هم که جای خود دارد.

در مسیر رستورانگردی در شهر زیبای رامسر با جاجیگا همراه شوید.

نمک آبرود

نمک-آبرود-زمستان
سفر زمستانی به شمال نمک آبرود

دهکده لوکس و گردشگری نمک آبرود در فاصله جنگل و ساحل یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری شمال و مازندران است که در همه فصل‌ها با امکانات گردشگری، مسافران را به سمت خودش می‌کشاند.

این منطقه ویلایی با انواع و اقسام امکانات تفریحی مثل تله کابین، سورتمه، شهربازی، پل معلق، کارتینگ، باشگاه تیراندازی، پینت بال، مراکز خرید و رستوران های متنوع در همه فصل‌ها پذیرای گردشگران است.

در نمک آبرود یک طرف فضای جنگلی است و می‌شود سوار بر تله‌کابین تا دل جنگل‌ و کوهستان پیش رفت؛ سمت دیگر هم ساحل و منظره دریا است.

این منطقه همچنین پر از ویلاهای رنگارنگ از ویلای جنگلی در نمک آبرود تا ویلای ساحلی در نمک آبرود است.

رامسر- سفر به شمال در زمستان

دالخانی-رامسر-زمستان
جنگل دالخانی زمستان رامسر

سفر به رامسر در فصل زمستان شما را در به شهری زیبا با جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آن هم در اوج خلوتی و آرامش می‌برد.

تله کابین رامسر از بالای شهر می‌گذرد و وقتی در کابین آن نشسته‌اید منظره‌ای از کوه و دریا، نمایی از شهر رامسر، شهربازی و پیست کارتینگ و مزارع چای و باغ پرتقال را با نمایی زمستانی پیش رویتان قرار می‌دهد.

علاوه بر تله کابین  انواع تفریحات هیجان‌انگیز مثل کارتینگ، زیپ لاین، شهربازی و پینت بال، پرواز با هواپیماهای سبک و پاراگلایدر هم در  مجموعه تله کابین رامسر در دسترس است.

موزه مردم شناسی رامسر یک خانه محلی زیبای گیلانی است که در آن انواع ادوات قدیمی و متعلق به مردم بومی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان مثل کف گیر، گمج، کوره آهنگری و دستگاه چادرشب بافی را می‌توانید ببینید.

چشمه‌های آبگرم سادات محله و جواهرده و کتالم رامسر که خواص درمانی و دارویی بسیاری دارند در فصل زمستان پذیرای مسافران هستند.

استخرهای آبگرم رامسر علاوه بر آبگرم گوگردی با دمای 42 درجه سانتی گراد، با داشتن سونا و جکوزی اوقات خوشی را برایتان فراهم می‌کنند.

جنگل دالخانی یکی از زیباترین مناظر طبیعی رامسر است که فقط 30 کیلومتر با شهر فاصله دارد.

عبور از میان تونل‌های جنگلی و تماشای طبیعت زمستانی از جاذبه‌های طبیعی رامسر است.

مسیر رسیدن به جنگل دالخانی هم قشنگ و رویایی است؛ درختانی که با زیبایی فصلی‌شان از جلو چشم می‌گذرند، مه غلیظی که از میان‌ جنگل سر و کله‌اش پیدا می‌شود و دکه‌های کوچکی که شما را به خوردن چای آتشی و آش داغ دعوت می‌کنند.

این شهر زیبا را در جاجیگا جست‌وجو کنید تا با ویترینی متنوع از انواع ویلا و سوئیت در رامسر مواجه شوید.

ماسوله

سفر-زمستانی-ماسوله
ماسوله زیبا در زمستان

سفر به ماسوله  رفتن به یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان است که در فصل زمستان به منظره‌ای شگفت انگیز از جلوه گری زمستانی طبیعت تبدیل می‌شود.

در دل کوچه‌های باریک و پله پله‌ این شهر خبری از هیچ وسیله نقلیه‌ای نیست و هر صبح با صدای سکوت طبیعت و منظره مه گرفته و بوی نان محلی از خواب بیدار می‌شوید.

ماسوله با داشتن خانه‌های زرد رنگ پلکانی در آغوش جنگل مه گرفته، به «زیباترین شهر پلکانی ایران» و «شهر تاریخی زنده» معروف است.

ماسوله به سبب کوهستانی بودن، زمستان‌های سرد و پربرفی را پشت سر می‌گذارد و سقف‌ خانه‌ها در زمستان اغلب پوشیده از برف هستند.

البته تماشای این شهر پلکانی که یکدست لباس سفید به تن کرده و خوردن یک کاسه باقالی داغ در کافه‌های ماسوله، لذت خاص خودش را دارد، اما به همراه داشتن زنجیر چرخ برای جاده و لباس گرم و کفش مناسب را نباید فراموش کرد.

همچنین لازم است بدانید که خانه‌های ماسوله گاز شهری ندارند و اهالی این شهر روزهای سرد زمستان را با بخاری نفتی و کپسول‌های گاز سپری می‌کنند.

اگر قصد سفر به ماسوله کردید، کافی است وارد سایت جاجیگا شوید و با اجاره خانه روستایی در ماسوله سفر و اقامتی به یادماندنی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

درباره سفر به اورامانات یکی دیگر از شهرهای پلکانی زیبای کردستان در مجله جاجیگا بخوانید.

ماسال

ماسال-زمستانی
سفر به ماسال در زمستان

سفر به ماسال به دلیل طبیعت بکر و جذابی که دارد یکی از مسیرهای پرمسافر است که در فصل زمستان مثل عروسی سپیدپوش تماشایی می‌شود.

برای علاقه مندان به فصول سرد، ماسال منطقه‌ای برای تماشای جلوه گری تمام و کمال طبیعت به رنگ‌های سرخ و نارنجی پاییز و سپیدی برف زمستان است.

اگر به دنبال تجربه تماشای بارش برف از پشت پنجره در لابه‌لای یک جنگل پوشیده از برف هستید، اجاره ویلا و کلبه در ماسال فرصت تماشای زیبایی‌های زمستان در کنار شومینه گرم را به شما می دهد.

سخن آخر

سفر به شمال در فصل زمستان حال و هوایی خاص و دلنشین دارد. در این فصل جاده های شمال کم‌ترافیک و منظره‌های زیبا برای تماشا و عکاسی در طبیعت باز و خلوت است.

در این نوشته به نکات ضروری که باید در سفر به شمال در فصل سرما رعایت شود به همراه مقاصد بیشتر جذاب در سفر زمستانی به شمال پرداخته شد.

زمستان کجای شمال بریم؟

برای سفر زمستانی به شمال، جاده چالوس، متل قو، نمک آبرود، رامسر، ماسوله و ماسال بهترین انتخاب هستند.

چرا باید در زمستان به شمال سفر کنیم؟

با وجود اینکه مسافران، اغلب فصل تابستان را برای سفر به شمال انتخاب می‌کنند، اما سفر به شمال در فصل زمستان مزایای زیادی مثل خلوتی جاده‌ها، ارزان شدن قیمت اقامتگاه‌ها، هوای خنک و مناظر طبیعی شگفت انگیز زمستانی دارد.

برای سفر به شمال در زمستان چه کارهایی انجام دهیم؟

رزرو آنلاین اقامتگاه پیش از سفر، بررسی وضعیت آب و هوا در مقصد و جاده‌، بازدید و کنترل سلامت خودرو مثل بررسی وضعیت ترمز، چک کردن روغن موتور و آب رادیاتور و داشتن زنجیرچرخ

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

پریسا سجادی

ثبت دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید

شمال