لواسان-تهران

لواسان تهران کجاست؟

لواسان، دهکده ییلاقی و لاکچری نزدیک تهران

لواسان تهران دهکده‌ای سرسبز با نسیم خنک، رودخانه پرآب جاجرود و خاک حاصلخیز است که در دل کوهستان البرز شکل گرفته.

بعد از عبور از پیچ و خم‌های جاده لشگرک در آخرین پیچ، تکه‌ای سرسبز در میان دره‌ پیش چشم مسافران لواسان قرار می‌گیرد.

لواسان یکی از روستاهای ییلاقی و سرسبز با باغ‌های میوه‌ خوش آب و رنگ سیب و گلابی، گیلاس و آلبالو و… است که حالا با رقابتی که برای ساختن ویلاهای مجلل در این منطقه شکل گرفته به به یکی از لوکس‌ترین محله‌ها در کنار تهران تبدیل شده.

در حال حاضر با وجود انواع و اقسام اقامتگاه قابل رزرو در این منطقه، گردشگران لواسان به راحتی می توانند با اجاره ویلا و سوئیت در لواسان  از جاجیگا تجربه خوبی از اقامت و گردش را در این دهکده جذاب در خاطره شان ثبت کنند.

گورستان لاکچری لواسان، شهرک باستی هیلز و ویلاهای باشکوه و آنچنانی موضوعاتی است که در سال‌های اخیر درباره لواسان بر سر زبان‌ها افتاده و به شهرت این دهکده ییلاقی افزوده.

در این نوشته با جاجیگا برای آشنایی با این منطقه جذاب و شیک و ییلاقی تهران همراه باشید.

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

لواسان کجاست؟

لواسان-کجاست
لواسان کجاست

لواسان یا به زبان عامیانه «لواسون» شهری سرسبز و خوش آب و هوا در شهرستان شمیرانات استان تهران و یکی از ییلاق‌ های اطراف تهران است.

این منطقه در میان دره دامنه‌های جنوبی کوهستان البرز و در مسیر رودخانه جاجرود و داخل دره‌ای سرسبز واقع شده. در بخش شمالی لواسان کوه‌های ورجین، باغده، کند و سینک افجه، در بخش شمال شرق و شرق، کوه‌های ایرا، فیل زمین، لواسان کوه و جاجرود، در بخش غرب کوه‌های قصران و در بخش جنوب لواسان کوه‌های قوچک، اراکوه، تلو و زینکوه قرار دارند.

لواسان 600 کیلومتر مربع مساحت دارد که 70 کیلومتر آن به بخش شهر لواسان اختصاص یافته و مابقی آن نیز در اختیار لواسان کوچک و بزرگ و بخش های کوهستانی است.

این شهر در فاصله 11 کیلومتری و نیم ساعته از شمال شرق تهران، نزدیک‌ترین و البته محبوب‌ترین شهر ییلاقی به پایتخت شناخته می‌شود.

محله های غرب لواسان شامل محله‌های باغ سرهنگ قریب، لشگرک، چناربن، نوشانی، احمدآباد، اصطلک، ناران، گلندوک، توک مزرعه، باستی، اصطلک پایین، شورکاب، دستگرد، جائیج، کلاک، تیمورآباد، باغ دره، نجار کلا، قاضی‌آباد، سبو کوچک، سبو بزرگ و ناظم آباد است.

درباره سفر به کردان یکی دیگر از مناطق ییلاقی و ویلایی نشین نزدیک به تهران در مجله جاجیگا بخوانید.

لواسان از کجا برویم؟

جاده-لشگرک-لواسان
ییلاق نزدیک تهران لواسان
اجاره ویلا لواسان

برای رسیدن به این شهر زیبا و ییلاقی از هر نقطه از تهران خودتان را به بزرگراه شهید زین‌الدین و یا آزادراه شهید بابایی درشمال شرق تهران شده و وارد جاده لشگرک شوید.

جاده لشگرک به بلوار امام خمینی منتهی می‌شود و انتهای آن، مسیر ورود به شهر لواسان است. از آزادراه شهید بابایی و بزرگراه شهید زین‌الدین تا لواسان، بیش از 39 کیلومتر فاصله است.

درباره سفر به دماوند مقصد خنک و ییلاقی نزدیک تهران در مجله جاجیگا بخوانید.

آب و هوای لواسان

آب-و-هوای-لواسان
آب و هوای لواسان

لواسان یک منطقه جذاب و چهار فصل برای لمس به آب و هوای خنک و ییلاقی‌اش شناخته می‌شود. این منطقه بهاری سبز و پرشکوفه با دشت‌های گل شکفته، نسیم خنک و باران‌های لطیف بهاری دارد.

تابستان لواسان به نسبت تهران خنک و دلپذیر است. باغ‌های سیب و گلابی، گیلاس و آلبالو، گردو و ازگیل و…  به بار می‌رسد و زیر سایه‌سار درختان پر شاخ و برگ این منطقه زیبا فضای جذابی برای لذت بردن از طبیعت است.

فصل پاییز لواسان فرصت بی نظیری برای تماشای نقش آفرینی رنگارنگ پاییز بر اندام درختان و باغ‌های لواسان است.

و زمستان سرد و پر برف، اتفاقی سپیدپوش است که لواسان را به مسیری برای برف بازی، سختن آدم برفی و تفریحات زمستانی و لذت بردن از تماشای بارش برف از پشت پنجره یک ویلای لوکس تبدیل می‌کند.

درباره سفر به طالقان یکی دیگر از مقاصد ییلاقی نزدیک به تهران در مجله جاجیگا بخوانید.

ویلا لواسان

ویلا-لواسان
لواسان اجاره ویلا

در سال‌های اخیر دهکده لواسان، رویای داشتن یک ویلای لوکس ییلاقی آن هم در منطقه‌ای خوش آب و هوا در نزدیکی تهران را به واقعیت تبدیل کرد.

فاصله کم لواسان با شمال شهر تهران به همراه آب و هوای خوش و خنک ییلاقی و طبیعت سرسبز و مناظر زیبا، توجه قشر مرفه تهرانی را به سمت خودش جلب کرد و اینگونه بود که رقابت برای ساختن شیک و با شکوه ترین ویلاها در این منطقه بالا گرفت.

با ورود پولدارهای تهرانی لواسان از یک روستا فراتر رفت و با بلوارسازی و ساخت مرکز خرید و رستوران‌های مجلل، کم کم تبدیل به شهری شیک با امکانات رفاهی بالا در حوالی تهران تبدیل شد.

حالا بسیاری از شخصیت‌های سیاسی، بازیگران، فوتبالیست‌ها و تجار ایرانی در این منطقه ویلا دارند و آخر هفته‌ها برای بیرون زدن از تهران به سمت ویلاهایشان در لواسان می‌روند.

محله عسلک، توک مزرعه و باستی هیلز با ردیف ویلاهای آنچنانی، لوکس‌ترین محله‌های لواسان هستند.

درباره دهکده تفریحی و ویلایی نشین نمک آب رود مازندران در مجله جاجیگا بخوانید.

باستی هیلز کجاست؟

باستی-هیلز-کجاست
باستی هیلز لواسان کجاست؟

شهرک باستی هیلز لوکس‌ترین شهرک خصوصی است که در شمال شهر لواسان بر بلندای کوهستان و با چشم اندازی وسیع از شهر ساخته شده است.

این شهرک که در محله باستی لواسان و انتهای بلوار باستی ساخته شده  شامل 36 ویلای بسیار شیک و گران قیمت است که دور تا دور آن با دیواری تا هفت متر احاطه شده و سرزمینی دنج و اختصاصی برای ساکنان این شهرک ساخته که جز خودشان کسی اجازه ورود به آن را ندارد.

همین گران قیمت و لوکس بودن ویلاهای این شهر باعث شده که با شهرک لوکس بورلی هیلز در کالیفرنیای آمریکا همسان سازی شده و اسمش را باستی‌هیلز بگذارند.

معماری ویلا‌های لوکس چند هزار متری ساخته شده با مصالح ساختمانی گران قیمت، استخرهای رویایی با چشم انداز لواسان از بالا تندیس‌های سنگی، سنگ‌فرش‌های اروپایی، دکوراسیون و طراحی داخلی خاص و منحصر به فرد، این شهرک را مورد توجه میلیاردرهای تهران قرار داده است.

اجاره ویلا لواسان

اجاره-ویلا-لواسان
رزرو آنلاین ویلا لواسان

اجاره ویلا در لواسان در سال‌های اخیر ویلانشینی  را از یک رویای مخصوص میلیاردرها به فرصتی در دسترس سایر مردم تبدیل کرده.

با امکان رزرو و اجاره آنلاین ویلا دیگر نیازی نیست که برای درک تجربه زندگی در این منطقه ییلاقی با پول و سرمایه زیاد طبیعت این منطقه زیبا را تخریب و ویلاسازی کرد.

حالا همه علاقه‌مندان به این منطقه جذاب می‌توانند با اجاره ویلا در لواسان تجربه اقامت در ویلاهای متنوعی را داشته باشند و از تفریح و سفر به این منطقه ییلاقی لذت ببرند.

جاهای دیدنی لواسان

رودخانه جاجرود

جاجرود-لواسان
لواسان جاجرود

عبور رودخانه زیبا و زلال جاجرود از جنوب لواسان تا رسیدن به سد لتیان یکی از جاذبه‌های طبیعی لواسان است.

ماهیگیری و صید قزل‌آلا، کپور، کراس و ماهی سفید، پیک نیک و قدم زدن حوالی ساحل آرامش بخش جاجرود از تفریحات لواسان است.

درباره دریاچه‌ های اطراف تهران در مجله جاجیگا بخوانید.

روستای برگ جهان

برگ-جهان-لواسان
اطراف تهران کجا بگردیم؟

برگ جهان روستایی بکر، با طبیعتی سرسبز است که عبور رودخانه برگ جهان به آن طراوت بیشتری بخشیده.

این روستا در فاصله  13کیلومتری شهر لواسان قرار دارد و با کوهستان احاطه شده است.

برگ جهان با بافت روستایی، باغ‌های میوه، آبشار زیبا و فضای آرامش بخش روستایی یکی از مسیرهای جذاب طبیعتگردی است.

برای رسیدن به برگ جهان از محله افجه مسیر پر پیچ و خم کوهستانی از افجه را به سمت برگ جهان بروید.

درباره سفر به دیزین یکی دیگر از مسیرهای گردشگری جذاب نزدیک به تهران در مجله جاجیگا بخوانید.

دشت هویج

دشت-هویج-لواسان
لواسان-دشت هویج

دشت هویج از مسیرهای طبیعتگردی لواسان و یکی از زیباترین دشت‌ های بهاری ایران است.

در دشت هویج که در بین محلی‌ها به دشت گرچال هم شناخته می‌شود، برخلاف نامش هیچ هویجی پیدا نمی‌کنید؛ در واقع این دشت در گذشته‌های دور محل کشت هویج بوده و به همین خاطر به این نام معروف شده است.

درست است هویجی در این دشت پیدا نمی‌کنید، اما در عوض باغ‌های گردو و گیلاس آن بی‌صبرانه در انتظار شما هستند و با قدم زدن در این دشت می‌توانید ریه‌هایتان را از هوای تازه پر کنید و از آرامش و زیبایی بی مثال آن لذت ببرید.

مخصوصا در فصل بهار که این دشت با گل‌های رنگارنگ فرش می‌شود بهترین فرصت است که بساط ناهار خود را بردارید به این دشت بروید و خاطرات قشنگی را کنار خانواده و دوستانتان ثبت کنید.

برای رسیدن به دشت هویج از لواسان به افجه بروید.

آبشار ناران

آبشار-ناران-لواسان
ناران لواسان کجاست

آبشار ناران در محله ناران لواسان از زیبایی‌های طبیعی این منطقه است.

آبشار 15 متری ناران که از میان صخره‌ای سنگی فرو می‌ریزد، منظره‌ای تماشایی است.

این آبشار  در 700متری شمال محله ناران قرار دارد.

در مسیر گردش در کنار زیباترین آبشار های گیلان با مجله جاجیگا همراه شوید.

غار موزه وزیری

غار-موزه-وزیری-لواسان
لواسان کجا بگردیم غار موزه وزیری

غار موزه وزیری یک مکان جذاب هنرمندانه در لواسان است که مرحوم ناصر هوشمند وزیری، از مجسمه‌سازان ایرانی آثار  متنوعی که از مواد بازیافتی ساخته شده را در این موزه گرداوری کرده.

آثار موزه شامل سردیس‌ مشاهیر، انواع و اقسام شطرنج‌های دوران مختلف، درخت نوشابه، آدم اهنی، کلکسیون آفتابه  و… می‌شود.

این موزه در لواسان، بلوار امام خمینی، جاده کند علیا و سفلی، دوراهی بوجان، سمت چپ بعد از چال ناظران، پلاک 77 است.

با جاجیگا در مسیر بازدید از موزه های خاص ایران همراه شوید.

گورستان لاکچری

قبرستان-لاکچری-لواسان
قبرستان لوکس لواسان

قبرستان لاکچری لواسان که گفته می‌شود خرید قبر درش هزینه‌های میلیاردی دارد، داستانی دارد که به مرگ بانویی جوان مربوط می‌شود.

این قبرستان بخشی از قبرستان محلی گلندوک لواسان است که زنی به نام کرشمه در آن دفن شده. کرشمه که در سال 55 متولد شده و سال 97 در چهل و دو سالگی دار فانی را وداع کرده با سنگ قبری به رنگ سیاه با حاشیه استیل و درختی با شکوفه‌های سفید که سایه اش را بر سنگ قبر انداخته این گورستان را متفاوت کرده است.

داستان از این قرار است که کرشمه همسر مردی برج ساز بوده است که او پس از مرگ کرشمه برای یادبود همسر محبوبش این سنگ قبر خاص را تهیه می‌کند و برای شادی روح کرشمه تمام فضای حول و حوش قبرستان را با پوشش چمن مصنوعی، گلدان و گل‌های رنگارنگ، قرار دادن نیمکت و سرویس بهداشتی بازسازی می‌کند و به این ترتیب این قبرستان به لوکس و گران قیمت ترین قبرستان تبدیل شده است.

همسر کرشمه که عاشقانه برای همسرش سوگواری کرده در سال بارها از کشور انگلیس که محل زندگی فعلی اوست به ایران می‌آید و به وضعیت گورستان رسیدگی می‌کند.

با وجود شهرت این فضا و همچنین دفن شدن افرادی مثل عباس کیارستمی، فیلمساز برجسته ایرانی در این گورستان، بازدیدکنندگان زیادی دارد.

در مسیر گردشگری شبانه در تهران با جاجیگا همراه شوید.

سخن آخر

لواسان تهران محبوب‌ترین منطقه ییلاقی نزدیک به تهران است که مسیر گردشگری و طبیعتگری بسیاری از تهرانی‌ها برای تعطیلات و آخر هفته ها است.

وجود انواع و اقسام ویلاهای شیک با امکانات رفاهی این منطقه را محبوب قشر مرفه برای ساختن ویلای شخصی در این منطقه کرده است.

امکان رزرو آنلاین ویلاهای لواسان، فرصت اقامت و گردش برای همه اقشار را فراهم کرده که بتوانند بدون داشتن ویلای شخصی از اقامت در این منطقه محبوب خوش آب و هوا لذت ببرند.

لواسان کجاست؟

لواسان یا به زبان عامیانه «لواسون» شهری سرسبز و خوش آب و هوا در شهرستان شمیرانات استان تهران و یکی از ییلاقات اطراف تهران است.

بهترین مسیر دسترسی به لواسان کدام است؟

بهترین مسیر رسیدن به لواسان بزرگراه شهید زین‌الدین و یا آزادراه شهید بابایی درشمال شرق تهران، جاده لشگرک است.

جاهای دیدنی لواسان کجاست؟

رودخانه جاجرود، روستای برگ جهان، دشت هویج، آبشار ناران و غار موزه وزیری از بهترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی لواسان هستند.

لواسان کجا بمانیم؟

برای اقامت در لواسان کافی است وارد سایت جاجیگا شوید و با اجاره ویلا در لواسان اقامت در ویلاهای متنوع را تجربه کنید و از تفریح و سفر به این منطقه ییلاقی لذت ببرید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

پریسا سجادی

ثبت دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید

اطراف تهران