هزینه-سفر-به-قطر-جام-جهانی-2022

همه آن چیزهایی که قبل از سفر به قطر باید بدانید

هزینه سفر به قطر و جام جهانی 2022

هزینه سفر به قطر موضوعی است که این روزها ذهن طرفداران فوتبال را درگیر کرده.

سفر به قطر و حضور در جام جهانی فوتبال 2022، فریاد زدن ایران ایران و تشویق تیم ملی کشورمان، از سکوی استادیوم‌های یکی از ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه، تجربه یک رویداد ورزشی هیجان انگیز است که نباید از دستش داد.

آنهایی که عشق فوتبال هستند، حس و حال تماشای بازی در استادیوم را با هیچ نمایشگری عوض نمی‌کنند؛ حالا اگر بازی تیم ملی کشورمان در جام جهانی باشد که دیگر حرفی باقی نمی‌ماند.

پاییز امسال با برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 در کشور قطر، مسیر گردشگری ورزشی و عشق فوتبال‌ها به سمت همسایه جنوبی ایران کشیده می‌شود.

خیلی‌ها از همین حالا برای حضور در این رویداد ورزشی جذاب برنامه‌ریزی کرده‌اند و خیلی‌ها هم توی فکر این سفر هستند و بعضی‌ها به چشم یک رویای دست نیافتنی به این سفر نگاه می‌کنند.

اما شاید فرصت و امکان سفر به قطر آنقدرها هم دست نیافتنی نباشد.

این روزها خبرهای خوبی از تسهیل صدور روادید و برقراری مسیرهای هوایی از تهران و کیش و سفر دریایی از جزیره کیش و بندر بوشهر به مقصد قطر ویژه جام جهانی فوتبال2022 به گوش می‌رسد، که به محض انتشار اطلاعات قطعی در این خصوص این مطلب به روزرسانی خواهد شد.

در این نوشته همه مسیرهای رسیدن به قطر، هزینه‌ها و چم و خم مسافرت به این کشور عربی را بر اساس اطلاعات موجود بررسی می‌کنیم.

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

قطر کجاست؟

هزینه-سفر-به-قطر
هزینه سفر به قطر

قطر کشوری در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه و در شرق شبه‌ جزیره عربستان و در بخش جنوبی خلیج فارس است که حدود 11 هزار کیلومتر وسعت دارد.

کشور کوچک قطر به دلیل منابع فراوان گاز و نفتی که دارد به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا شناخته می‌شود.

این کشور با وجود داشتن همین ثروت در سال‌های اخیر با ایجاد امکانات گردشگری و برگزاری رویدادهایی مثل جشنواره‌های هنری مسابقات ورزشی که گردشگران را به سمت خودش جذب می‌کند، به یک کشور جذاب برای توریست‌ها تبدیل شده است.

برگزاری جام جهانی 2022 در این کشور، قطر را به یک مسیر جذاب گردشگری ورزشی تبدیل کرده است.

  • شهر زیبای دوحه پایتخت کشور قطر است.
  • اهالی قطر به زبان عربی صحبت می‌کنند و انگلیسی زبان دوم این کشور است.
  • اسلام دین رسمی قطر است.
  • واحد پول این کشور ریال قطر است که با نماد QAR نشان داده می شود.
  • هر یک ریال قطر حدود 7 تا 8 هزارتومان ایران است.
  • واحد پول قطر ریال است اما اکثر مراکز خرید و فروشگاه‌های این کشور دلار و یورو هم قبول می‌کنند.
  • قطر کشوری با آب و هوای گرم و آفتابی سوزان است و بهترین زمان برای سفر به قطر، اوایل پاییز تا اوایل اردیبهشت است.

چرا به قطر سفر کنیم؟

قطر

برگزاری جام جهانی 2022 فقط یکی از اقداماتی است که دولت قطر برای بازکردن پای گردشگران  سراسر دنیا به این کشور انجام داده است.

دولت قطر برای رونق گردشگری هزینه‌های هنگفتی را صرف ایجاد امکانات گردشگری مثل هتل‌ها، موزه‌ها و گالری‌های هنری تماشایی، برج‌های مدرن و دیدنی، مساجد، جزایر مصنوعی، برپایی مسابقات سالانه ورزشی مثل موتورسواری، گلف و … و برپایی جشنواره‌های هنری فیلم و تئاتر کرده است.

قطر که کشوری آفتابی و خشک و گرم است، این ضعف را به یک فرصت تبدیل کرده و با ایجاد امکانات تفریحی و ورزشی و تورهای صحرانوردی به یکی از مناطق جذاب برای کویرگردی و تفریحات ساحلی و آبی تبدیل شده است.

ساخت مراکز خرید بزرگ و لوکس، قطر را به مقصد محبوب علاقه‌مندان به خرید در لوکس و شیک ترین مرکز خریدهای خاورمیانه تبدیل کرده است.

ویزای توریستی قطر- هزینه سفر به قطر

ویزای-قطر

برای دریافت ویزای توریستی به سه روش می توان اقدام کرد.

  • اخذ ویزای توریستی قطر از طریق آژانس‌های هواپیمایی اصطلاحاً e-visa نامیده می شود.

برای اخذ این نوع ویزا باید پاسپورت، هزینه صدور ویزا و چک یا سفته‌ای که ضامن برگشت فرد باشد را به آژانس تحویل داد.

  • VFS Global وب سایت معتبر صدور ویزا به صورت الکترونیکی است.

برای دریافت ویزا از طریق این سرویس باید تصویر بلیط رفت و برگشت، رسید خرید بلیط هواپیما و پرینت حساب بانکی را تهیه کرد.

بعد از پرداخت هزینه‌های صدور ویزا و 24 ساعت پس از اعلام درخواست، ویزای قطر صادر و به صورت ایمیل برایتان ارسال می‌شود.

  • اخذ ویزای توریستی فرودگاهی قطر یک مسیر دیگر برای گرفتن ویزا است.

افراد پس از سفر به قطر و از داخل فرودگاه هم می توانند برای اخذ ویزا اقدام کنند که اصطلاحاً ویزای فرودگاهی قطر گفته می‌شود. برای دریافت ویزای فرودگاهی باید بلیت رفت و برگشت، واچر هتل و حداقل 1500 دلار آمریکا (یا معادل آن ریال ) به همراه داشت.

  • ویزای توریستی قطر یک ماهه است و برای استفاده از ویزا 3 ماه فرصت دارید.
  • هزینه دریافت ویزای توریستی سی روزه قطر در سال 2022، 235 ریال قطر یعنی معادل یک میلیون و 880 هزار تومان است.
  • برای دریافت ویزای توریستی پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد و موجودی حساب شما هم دارای حداقل 5 هزار ریال قطر باشد.

البته احتمال دارد شرایط ویژه ای برای صدور ویزای قطر در روزهای برگزاری جام جهانی تعیین شود، لذا با پایش همین مطلب که به صورت روزانه مطابق اخرین تغییرات به روز می شود از آخرین خبرها مطلع خواهید شد.

پرواز به قطر

پرواز-به=قطر

فاصله هوایی تهران تا دوحه 1,158 کیلومتر و مدت زمان لازم برای پرواز 2 ساعت و 5 دقیقه است.

البته تغییرات آب و هوایی ممکن است این مدت زمان را تغییر دهد.

پرواز مستقیم از تهران به دوحه، پایتخت قطر از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران با پروازهای ایرلاین قطر ایرویز، ماهان، ایران ایر و…  انجام می‌شود.

علاوه بر تهران، از چهار شهر کیش، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز هم به قطر پرواز انجام می‌شود.

هزینه خرید بلیت رفت و برگشت به قطر بخش مهمی از هزینه‌های سفر است.

قیمت بلیت بر اساس شرکت هواپیمایی و نوع و تاریخ پرواز تغییر می کند اما براساس اطلاعات سایت‌های آژانس‌های هواپیمایی، قیمت بلیت رفت و برگشت به دوحه از حداقل 30 میلیون تومان شروع و تا 65 میلیون تومان هم می‌رسد.

البته بسیاری از پروازها به دوحه برای دوران جام جهانی از الان رزرو شده و به همین دلیل هرچه به روزهای برگزاری نزدیک شویم قیمت‌ها بالاتر خواهد رفت.

اقامت در کیش و سفر هوایی به قطر

کیش-قطر

یکی دیگر از مسیرهای سفر به قطر از طریق پرواز هوایی از جزیره زیبای کیش به دوحه است.

به دلیل کوچک بودن کشور قطر محدودیت پذیرش مسافران و همچنین هواداران میلیونی بازی‌های جام جهانی به گفته مسوولان کشورمان قرار است بخشی از مسافران جام جهانی در جزیره کیش اسکان داده شوند.

با این شرایط ایرانی‌ها هم می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و بعد از گرفتن ویزا در کیش اقامت داشته باشند و برای دیدار بازی‌ها به قطر سفر کنند.

برای اقامت در جزیره کیش رزرو ویلا، آپارتمان و سوئیت در کیش یک گزینه جذاب و مقرون به صرفه است.

البته در حال حاضر پروازها از کیش به دوحه با یک توقف در دبی انجام می ‌شود، اما با تصمیم مسوولان حوزه گردشگری قرار است که در طول  دوران جام جهانی 2022 پروازهای مستقیم بین جزیره کیش و قطر با قیمت ارزان‌تر راه‌ اندازی شود.

به طور معمول 27 پرواز در هفته توسط آژانس‌های هواپیمایی ماهان ایر، قطر ایرویز، ایران ایر و غیره از کیش به دوحه انجام می‌شود.

در حال حاضر مدت زمان پرواز بین جزیره کیش و دوحه با توقف در دوبی حدود 2 ساعت و 12 دقیقه است و مسافتی در حدود 275 کیلومتر را طی می کند.

پرواز ارزان  به دوحه از مسیر کیش

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اخیرا در این خصوص اعلام کرد: «برای مدیریت هزینه و قیمت بلیت پروازهای جام جهانی، مقرر شد تا عمده این پروازها ابتدا به کیش که جزو پروازهای داخلی محسوب شود بیایند و سپس از آنجا به قطر پرواز کند.

محمدی بخش با بیان اینکه برای پروازهای جام جهانی نرخ مشخصی اعلام خواهد شد تا قیمت‌ها بیش از حد افزایش نیابد، گفت: «در حال حاضر تنها قطرایرویز و ایران‌ایر می‌توانند این پروازها را انجام دهند اما اگر ایرلاینی درخواست برای پرواز به قطر در ایام جام جهانی را داشته باشد، با در نظر گرفتن پروتکل‌های بین المللی مجوز را صادر خواهیم کرد اما همه این مسائل بستگی به میزان استقبال مردم برای شرکت در این رویداد بزرگ ورزشی دارد.»

سفر دریایی به قطر

سفر-دریایی-به-قطر

برای سفر دریایی و از طریق کشتی به دوحه قطر باید ابتدا به بوشهر برسید و از بندر بوشهر با کشتی به سمت قطر و بندر دوحه که تنها بندر مسافری قطر است پیش بروید.

قرار است با همکاری و هماهنگی دو کشور خط کشتی مسافربری میان بوشهر و دوحه راه اندازی شود.

در سال‌های گذشته اقداماتی برای برقراری خط مسافربری دریایی از بوشهر به دوحه انجام شد اما هزینه بالای سوخت مانع از به ثمر رسیدن ایت پروزه شد. به نحوری که هزینه سوخت، قیمت سفر دریایی را بیشتر از سفر هوایی می‌کرد و به صرفه نبود.

اخیرا با نزدیک شدن به جام جهانی 2022 اقداماتی برای راه اندازی خطوط مسافربری دریایی میان ایران و قطر در حال انجام است که هنوز نتایج آن اعلام نشده.

مدت زمان سفر با کشتی از بوشهر تا دوحه که 200 مایل است حدودا 12 تا 20 ساعت طول می کشد و به شرایط جوی هم بستگی دارد.

  • در سفر به قطر از همراه داشتن اقلام ممنوعه در این کشور خودداری کنید. مثل انواع نوشیدنی‌های غیر اسلامی، هرگونه مواد مخدر و کتاب‌های مذهبی .

در صورت همراه داشتن کالاهای ممنوعه به این کشور جریمه‌های سنگین و یا حتی بازداشت در انتظارتان است.

در صورت همراه داشتن دارو هم باید نسخه پزشک همراه داشته باشید.

اقامت در قطر

اقامت-در-قطر

در حال حاضر برای پذیرایی از مسافران قطر هتل‌های 2، 3، 4 و 5 ستاره در انتظار مسافران جام جهانی 2022 هستند.

قاعدتا با بالا رفتن تعداد ستاره‌های هتل هزینه اقامت هم بالاتر می‌رود. چنان که با برآورد حدودی، نرخ هتل‌های قطر برای اقامت در هتل‌های 2 ستاره  تا 5 ستاره در ایام عادی سال چیزی بین 30 تا 220 است.

ولی پایش‌های ما نشان می‌دهد نرخ اقامت در هتل برای یک واحد 2 نفره در روزهای برگزاری جام جهانی بیش از 1000 دلار است که البته تقریبا تمام هتل‌ها نیز پر هستند.

همچنین بررسی ما نشان می‌دهد واحدهای مناسب ایربی ان بی در دوحه از حدود 400 دلار تا 3000 دلار نرخ گذاری شده که با توجه به تعداد اندک واحدهای خالی، پیش‌بینی می‌شود که نرخ و شرایط اقامت در روزهای برگزاری جام جهانی سر به فلک بکشد!

هزینه خورد و خوراک در سفر به قطر

هزینه-غذا-قطر

با توجه به حضور گردشگران از سراسر دنیا در دوران جام جهانی در این کشور انواع و اقسام رستوران‌های کشورهای مختلف از هندی و تای و عربی گرفته تا اروپایی و ایرانی و حتی رستوران گیاهخواران هم وجود دارد.

رستوران‌های متعددی هم غذاهای سنتی قطر را سرو می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین غذاهای سنتی قطر ، غذایی به نام مجبوس است. این غذا عربی است و در سایر کشورهای عربی هم محبوب است.

مجبوس از ترکیب برنج با ادویه‌های معطر عربی و انواع گوشت (مرغ، بره، میگو، شتر یا ماهی) تهیه می شود.

بر اساس اطلاعات سایت رسمی Numbeo  – که پایگاه داده درباره کیفیت زندگی در شهرهای مختلف دنیاست – برای خوردن یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت در قطر باید 30 ریال قطر یعنی 240 هزار تومان بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دو نفره در یک رستوان متوسط باید 150 ریال قطر یعنی یک میلیون و 200 هزار تومان پرداخت کنید.

قیمت مک میل در مک دونالد در کشور قطر مبلغ 25 ریال قطر یعنی 200 هزار تومان است.

هزینه رفت و آمد در قطر

هزینه رفت و آمد در سطح شهر بخش مهم دیگر هزینه‌ سفر به قطر است.

حمل و نقل عمومی

قطر-تاکسی

استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و مترو ارزان‌ترین روش برای تردد در سطح شهر است.

اتوبوس‌های قطر نو هستند و به دلیل مساحت کم شهر دوحه به سرعت و با هزینه کمی به مقصد می‌رسید.

متروی قطر جزو سریع‌ترین متروهای جهان است و چهار خط دارد که سه خط آن به طور کامل فعال شده و یک خط آن در حال ساخت و راه‌اندازی است.

هزینه بلیت تک‌سفره حدود 5 ریال قطر یعنی 40 هزار تومان است. با خرید کارت ماهانه حمل  ‌و‌نقل عمومی قطر که حدود 100 ریال یعنی 800 هزار تومان است، در طول مدت اقامت می‌توانید از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

تاکسی‌های عبوری شهری امکان دیگر تردد در قطر هستند.

هزینه ورود به تاکسی‌های شهری قطر 10 ریال یعنی 80هزار تومان است و به ازای هر کیلومتر در روز ۱٫۲ ریال و در شب ۱٫۸ ریال به کرایه اضافه می‌شود که با تاکسی متر محاسبه می‌شود.

تاکسی اینترنتی

شرکت تاکسی اینترنتی اوبر uber یکی از مشهورترین تاکسی‌های اینترنتی در جهان در کشور قطر فعال است و با نصب اپلیکیشن آن  روی موبایل به راحتی می‌توانید در هر مکانی که هستید مبدا و مقصد خود را مشخص کنید تا پس از گذشتن حدود 15 دقیقه راننده در محل حاضر شود و شما را با قیمت مشخص شده، به مکانی که درخواست کرده‌اید برساند.

اجاره اتومبیل در قطر

در سفر به قطر برای تردد در سطح شهر شرکت‌های اجاره اتومبیل به شما امکان کرایه ماشین را فراهم می‌کنند.

برای اجاره خودرو اگر گواهینامه رانندگی شما از کشورهای استرالیا و کانادا و آمریکا و اتحادیه اروپا و انگلیس است می توانید به مدت 3 ماه بدون گواهینامه قطر در این کشور رانندگی کنید .

در صورتی که گواهینامه ندارید می توانید خودرو را با راننده اجاره کنید. حداقل سن مجاز برای رانندگی و اجاره ماشین در قطر 25 سال است. در قطر فرمان ماشین در سمت چپ قرار دارد.

از دیگر امکانات لوکس و لاکچری برای حمل و نقل شهری در قطر تاکسی لیموزین است.

هزینه ورودی لیموزین ۲۰ ریال یعنی 160 هزار تومان است و به ازای هر ۱ کیلومتر ۲ ریال یعنی 16 هزار تومان به آن اضافه می شود.

گشت و گذار در سفر به قطر

اگرچه برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 در حال حاضر مهم‌ترین دلیل سفر به قطر است اما این کشور در سال‌های اخیر امکانات و جاذبه‌های گردشگری متعدد و متنوعی مثل تفریحات آبی و صحرایی، موزه‌ها، مساجد، مراکز خرید و… برای جذب گردشگران ایجاد کرده است.

موزه ملی قطر

موزه-ملی-قطر

این موزه  قبلا کاخ «شیخ عبدالله آل ثانی» امیر پیشین قطر بوده و بیشتر شبیه به یک قلعه است. در طراحی این موزه از گُل رز کویری الهام گرفته شده.

این موزه که مساحتی حدود یک کیلومتر دارد، شامل سه بخش آغاز، زندگی در قطر و تاریخ مدرن قطر می‌شود.

برج کاظم درویش فخرو

برج کاظم درویش فخرو با معماری خاص و نمای مارپیچش از دیدنی‌ها قطر است که در مرکز شهر دوحه قرار دارد.

تور سافاری صحرا در قطر

تور-سافاری-قطر

بیابان‌های قطر یک مسیر جذاب گردشگری در دل طبیعت و همراه با تفریحات متنوع مثل صحرانوردی و تماشای پیوند دریا و کویر، تماشای ستارگان ، شب نسینی دور آتش همراه با جشن و موسیقی، خوردن غذاهای محلی و رانندگی با تویوتالندکروزر درمیان تپه‌های ماسه‌ای است.

ساحل کورونیش

ساحل-کورونیش

بلوار هلالی ساحل کورونیش با صدف‌های رنگارنگ در دوحه یکی از فضاهای جذاب توریستی قطر برای قدم زدن و لذت بردن از نسیم دریا و منظره شهر و برج‌های باشکوه است.

این بلوار در نزدیکی موزه هترهای اسلامی و برج هتل شرایتون قطر قرار دارد.

مرکز خرید قطر مال

قطر-مال

قطر مال یکی از لوکس‌ترین بازارهای قطر است که در 20 کیلومتری دوحه و منطقه الریان و در کنار ورزشگاه احمد ابن علی، یکی از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی 2022 قطر قرار دارد.

این مرکز خرید 4 طبقه محل گردهمایی برندهای مشهوری مثل آدیداس، بولگاری و جک اند جونز و … است.

ویلاجیو

ویلاجیو

برای ورود به مرکز خرید ویلاجیو باید با قایق از میان گذرگاهی آبی عبور کنید.

مرکز خرید ویلاجیو در دوحه با الهام از شهر ونیز ایتالیا طراحی شده.

این مرکز خرید یک طبقه که در منطقه اسپایر دوحه قرار دارد می‌توانید ساعت، جواهرات، لباس، لوازم خانه، کفش و لوازم ورزشی را از برندهای مطرح مثل زارا، تامی، سواچ، آدیداس، پوما و… خریداری کنید.

فستیوال سیتی قطر

مرکز خرید فستیوال سیتی، بزرگ‌ترین مال این کشور است که در شمال دوحه قرار دارد.

بیش از 500 برند بین‌المللی و محلی مثل برند دانمارکی جواهرات پاندورا، ساعت تیسوت، عینک آفتابی آپتی‌فشن، اچ اند ام، جک‌اند جونز و جوردانو در این مرکز خرید شعبه دارند.

دوکافه استارباکز و تیم هورتونز هم در این مرکز خرید شعبه دارند. پارک برفی، دنیای انگری بردز، مجتمع سینمایی با 18 سالن سینما و مرکز بازی‌های کامپیوتری، از دیگر بخش‌های جذاب این مرکز خرید هستند.

مرکز خرید سیتی سنتر دوحه

سیتی-سنتر-دوحه

سیتی سنتر در خلیج غربی دوحه قرار دارد و فروشگاه‌های لوازم ورزشی مثل آدیداس، اسیکس و نایکی در آن شعبه دارند.

در مجتمع سینمایی سیتی سنتر با 14 پرده لذت تماشای فیلم با کیفیت بالا را تجربه خواهید کرد.

بازار واقف

بازار واقف

بازار سنتی واقف در قلب دوحه بیش از 100 سال قدمت دارد و مرکز خرید وفروش انواع محصولات و اجناس مثل لباس‌های سنتی، ادویه، صنایع دستی و سوغاتی‌های قطر است.

جزیره مروارید قطر

جزیره-مروارید-قطر

جزیره مصنوعی مروارید که در دهانه تالاب خلیج غربی شهر دوحه قرار دارد، دیدنی‌ترین منطقه توریستی سوپر لاکچری قطر است که به شکل مروارید ساخته شده.

این جزیره که یادآور پیشتازی کشور قطر در صید و صادرات مروارید است در جایی قرار گرفته که در گذشته غواصان اقدام به صید مروارید در این منطقه می‌کرده‌اند و به همین دلیل به اسم جزیره مروارید نامگذاری شده است.

انواع ویلاهای شیک و خاص با معماری‌های فرانسوی و ایتالیایی، برج و آسمان‌خراش‌های مدرن با معماری عجیب و غریب و البته مراکز خرید و تفریحی خاص طبقه مرفه و برند باز از جمله امکانات جزیره مروارید است.

در واقع این جزیره برای جذب طبقه ثروتمند از سراسر دنیا طراحی و ساخته شده است.

موزه هنر اسلامی

موزه-هنر=اسلامی

موزه هنر اسلامی در شهر دوحه و با نمایی از خلیج نیلگون فارس بنایی منحصر به فرد با معماری خیره کننده از ترکیب معماری اسلامی و مدرن است که شباهت‌هایی به موزه لوور پاریس دارد.

این موزه که در پارک MIA در اسکله دوحه، قرار دارد گنجینه‌ای از کتاب‌های خطی، پارچه‌های نفیس، سنگ‌های گران‌بها و سکه‌های قدیمی از طلا و نقره و برنز که تاریخ بعضی از آن‌ها به پیش از اسلام و عهد ساسانیان می‌رسد نگهداری می‌کند و در معرض دید بازدید کنندگان قرار دارد.

در موزه هنر اسلامی که از هفت طبقه تشکیل شده و دو طبقه آن در زیر آب قرار دارد، 4هزار و 500 اثر هنری از کشورهای مختلف به نمایش گذاشته شده است.

برج دوحه

برج-دوحه

برج دوحه  شاهکار معماری یک معمار فرانسوی است که به عنوان نماد فرهنگی قطر شناخته می‌شود.

این آسمان‌خراش ۸۸ طبقه به ارتفاع بیش از 200 متر با کاربری تجاری ، مسکونی و هتل در شهر دوحه است.

  • اصول بهداشتی در مراکز و معابر عمومی یکی از مواردی است که در کشور قطر باید رعایت کنید.

رعایت نکردن نظافت در خیابان‌های قطر مثل انداختن زباله، پرتاب کردن آب دهان بر روی زمین تخلف از قانون است و متخلف به جریمه‌های نقدی سنگین یا حتی  زندان محکوم شود.

سخن آخر

سفر به قطر در سال 2022 جدای از برگزاری رویداد هیجان انگیز جام جهانی 2022 یک مسیر گردشگری جذاب در همسایگی ایران و کنار سواحل نیلگون خلیج فارس است.

برآورد حدودی هزینه‌ سفر به قطر و امکانات رفاهی و گردشگری در این کشور شما را در مسیر سفر همراهی می‌کند تا سفر مقرون به صرفه و با کیفیت مطلوبی را برنامه ریزی کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

پریسا سجادی

4 دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید