ساحل

آبتنی در 11 ساحل زیبای خزر

بهترین سواحل شمال ایران

بهترین ساحل شمال از نظر شما چه ساحلی است؟

ساحل زیبا، خلوت و ماسه‌ای؟

یا ساحل شلوغ و پر از تفریحات پرهیجان دریایی؟

فصل تابستان که می‌رسد، شوق سفر به شمال، دریا و آبتنی و ماسه بازی، تماشای غروب دریا، جت اسکی و تیوب سواری روی موج‌ها و … خلاصه سفر به ساحل دریای خزر برای ایرانی‌ها یک حس آشنا و دوست داشتنی و خاطره انگیز است که هر سال تابستان جاده‌های به سمت شمال را پر شور و تردد می‌کند.

سواحل ماسه‌ای خزر در کنار منظره سبز و شاداب جنگل که گاهی چنان به هم نزدیک می‌شوند که انگار جنگل پیشانی دریا را بوسیده، از زیباترین مناظر طبیعی ایران عزیزمان است.

خط ساحلی خزر را از شرقی‌ترین نقطه آن در مازندران که بگیرید و به سمت غرب و گیلان بروید، جابه جا سواحل زیبایی وجود دارد که هم مناظر طبیعی زیبایی را می‌توان دید و هم جان می‌دهند برای آبتنی و تفریحات هیجان انگیز دریایی و ساحلی.

با اجاره ویلا با ویو دریا می‌توانید روز خود را با منظره‌ی دریا و تماشای آبی بی‌کران شروع کنید.

برای سفر به زیبا و باحال‌ترین سواحل دریای خزر با جاجیگا در این نوشتار همراه شوید.

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

بهترین ساحل شمال- صدف آستارا

ساحل-آستارا-بهترین-ساحل-شمال
کفپوشی صدفی بر حاشیه ساحل شنی و رقص امواج بر تنپوش صدفی، تصویری زیباست که ساحل صدفی آستارا را متمایز و خاص کرده است.

ساحل صدفی آستارا با رقص امواج بر تنپوش صدفی، تصویری زیبا و متمایز ایجاد کرده است.

این ساحل صدفی زیبا که کودکان را برای جمع کردن صدف های جور و واجور ذوق زده می‌کند یکی از زیباترین سواحل دریای خزر است که در غربی‌ترین نقطه گیلان واقع شده.

ساحل صدف یا ساحل لوندویل در هفت کیلومتری بخش جنوبی مرکز شهر آستارا قراردارد.

این ساحل که 17 هکتار وسعت دارد در نزدیکی جنگل محافظت شده لندویل واقع شده و فاصله کمی با بازار بزرگ ساحلی آستارا دارد.

این ساحل دارای پلاژ جداگانه برای خانم‌ها و آقایان و طرح سالمسازی است و برای شنا، امکانات مناسبی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

حضور نجات غریق‌ها در این منطقه امنیت را برای مسافران این ساحل تامین می‌کند.

قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری در خط ساحل، تفریحات آبی و ماهیگیری از جمله امکانات تفریحی این ساحل است.

رستوران و کافی‌شاپ‌های ساحل صدف هم از مسافران پذیرایی می‌کنند.

اگر قصد کمپ داشته باشید، جاهایی برای نصب چادر در این ساحل نظر گرفته شده است.

اگز دنبال اقامتی دلچسب و راحت با امکانات رفاهی در این شهر ساحلی هستید، رزرو  ویلا و سوئیت در آستارا در جاجیگا گزینه در دسترس و مناسبی است.

بهترین سواحل مازندران را اینجا ببینید.

ساحل چابکسر

ساحل-چابکسر
چابکسر کوتاه‌ترین فاصله بین جنگل و دریا را دارد؛ یعنی فقط هزار و 300 متر .

ساحل چابکسر در شرقی‌ترین نقطه گیلان و مرز مازندران به خلق تصویری کمیاب از نزدیکی جنگل کوهستانی  به دریای آبی خزر مشهور است.

چابکسر کجاست؟ چابکسر کوتاه‌ترین فاصله بین جنگل و دریا را دارد؛ یعنی فقط هزار و 300 متر .

این شهر سه ساحل گل‌سرخ، اوشیان و ساحل طلائی قاسم‌آباد دارد.

در این ساحل‌ها جدای از منظره زیبایی که از همجواری نفس به نفس دریا و جنگل تماشا می‌شود، امکانات تفریحی دریایی و گردشگری در دسترس است.

ساحل طلائی قاسم آباد که در شمال هتل تفریحی ساحلی آهوان قرار دارد و دارای امکانات تفریحی دریایی مثل جت اسکی، قایق سواری، اسکی روی آب ،شاتل، پاراسل و موتور چهارچرخ سواری در ساحل است.

ساحل گلسرخ در کیلومتر 3 جاده چابکسر به کلاچای  با وجود ساحل و بستر ماسه‌ای و عمق مناسب دريا، موقعیت ساحلی خوبی برای آبتنی و تفریحات دریایی است.

در ساحل گلسرخ  طرح سالمسازی دریا اجرا شده  و با وجود حضور نجات غریق‌ها جایی امن برای شنای گردشگران است.

ساحل اوشیان چابکسر یک ساحل خوش منظره و آرامش بخش و یکی از بکر و  پاکیزه‌ترین سواحل دریای خزر است  که فقط هزار و 500 متر با کوهستان جنگلی البرز فاصله دارد.

دریای اوشیان عمق نسبتا زیادی دارد و مواج است و زیبایی خاص خودش را دارد.

روستای اوشیان در مسیر کمربندی رودسر به رامسر پس از ورودی روستاهای سیاهکلرود و قاسم آباد قرار دارد.

در سفر به چابکسر برای اقامت می‌توانید در ویلاهای ساحلی چابکسر که در سایت جاجیگا ثبت شده اقامت داشته باشید و از سفر ساحلی‌تان لذتی دوچندان ببرید.

ساحل چمخاله

ساحل-چمخاله
چمخاله به عنوان زیبا، مجهز و کم خطرترین ساحل کرانه خزر معروف است.

چمخاله کجاست؟ قرار گرفتن شالیزارها و زمین‌های کشاورزی در کنار نوار ساحلی چمخاله، منظره‌ای زیبا در ساحل چمخاله به وجود آورده است.

چمخاله به عنوان زیبا، مجهز و کم خطرترین ساحل کرانه خزر معروف است.

ساحل چمخاله ماسه‌ای و نرم است و جان می‌دهد برای والیبال و فوتبال ساحلی.

در ساحل چمخاله می‌توان دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری، موتور چهارچرخ سواری کرد و با تفریحات دریایی از فضای ساحل و دریا لذت برد.

برای رسیدن به چمخاله که در شرق گیلان قرار دارد بعد از گذشتن از رشت و رسیدن به لاهیجان 25 باید کیلومتر به سمت شرق برانید تا به چمخاله برسید.

برای اقامت در چمخاله این شهر را در سایت جاجیگا جست و جو کنید و فهرست متنوع اقامتگاه از کلبه چوبی تا ویلای ساحلی، آپارتمان مبله، ویلا و سوئیت در چمخاله را ببینید و مورد دلخواه‌تان را رزرو کنید.

بهترین ساحل شمال- انزلی و تفریحات دریایی

بندر-انزلی
در این کلوب دریایی انجام ورزش‌ها و تفریحات دریایی در حوضچه این مجموعه و زیر نظر مراقبت مربیان و پرسنل مجموعه انجام می‌شود و افراد در صورت تمایل می‌توانند به صورت حرفه‌ای آموزش ببینند.

مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی یک ساحل مجهز به چترهای سایه‌بان با پوشش سقف کاهی، صندلی‌های آفتاب‌گیر، اتاق‌های تعویض لباس، رختکن با کمد‌های دارای قفل‌های هوشمند، فضای سبز زیبا و دوش صحرایی در دو بخش جداگانه آقایان و بانوان است.

این ساحل دارای سالن ماساژ، فوتبال دستی، میز پینگ پونگ و زمین والیبال و کافی شاپ است.

اگر دوست دارید که در سفر به ساحل خزر تفریحات و ورزش‌های دریایی را به بهترین شکل تجربه کنید، به ساحل انزلی و کلوب تفریحات دریایی مارینا کاسپین در مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی بروید.

در این کلوب دریایی انجام ورزش‌ها و تفریحات دریایی در حوضچه این مجموعه و زیر نظر مراقبت مربیان و پرسنل مجموعه انجام می‌شود و افراد در صورت تمایل می‌توانند به صورت حرفه‌ای آموزش ببینند.

پاراسل، پدالبورد،، شاتل، کایاک، گشت دریایی، ورزش‌های بادبانی و ویندسرف رشته‌های ورزشی است که در مارینا وجود دارد.

مارینا با داشتن حوضچه اختصاصی در زمان طوفانی بودن دریا هم به مسافران ساحل خدمات تفریحی دریایی امن ارایه می‌کند.

بعد از سپری کردن یک روز هیجان انگیز در ساحل باحال انزلی، استراحت و خستگی در کردن در یک ویلای تمیز و راحت لذت سفر شما را چند برابر می‌کند و برای این کار کافی است وارد سایت جاجیگا شوید و با اجاره ویلا و سوئیت در انزلی به اقامتگاه دلخواه خود برسید.

درباره سفر به بندر انزلی در مجله جاجیگا بخوانید.

ساحل کیاشهر و پل چوبی

پل-چوبی-کیاشهر
در مسیر پل چوبی قایقرانانی هستند که گردشگران را در میان تالاب زیبا می‌گردانند.

ساحل کیاشهر با وجود تالاب زیبای بوجاق و پل چوبی، ساحلی زیباست که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

پل چوبی کیاشهر با 700 متر طول و 2.5 متر عرض پس از عبور از میان نیزارهای تالاب بوجاق به ساحل ماسه‌ای و زیبای کیاشهر می‌رسد.

در مسیر پل چوبی قایقرانانی هستند که گردشگران را در میان تالاب زیبا و ساحل می‌گردانند.

ساحل کیاشهر در 17 کیلومتری آستانه اشرفیه و 50 کیلومتری رشت قرار دارد.

اقامتگاه بومگردی قدیمخونه در روستای لسکوکلایه و نزدیکی کیاشهر شما را به حال و هوای روستایی و زندگی در خانه‌های گیلانی با منظره‌ شالیزار آن هم در نزدیکی ساحل کیاشهر می‌برد.

ساحل گیسوم در مسیر جنگل

گیسوم
برای رسیدن به ساحل گیسوم باید از مسیری رویایی در میان درختان بلند قد و پرشاخ و برگ جنگل گیسوم گذشت.

برای رسیدن به ساحل گیسوم باید از مسیری رویایی در میان درختان بلند قد و پرشاخ و برگ جنگل گیسوم گذشت.

پس سرعت را کم کنید و با تنفس هوای مرطوب جنگل، به صدای آواز پرندگان گوش بدهید.

بعد از عبور از جنگل، ساحل زیبای گیسوم با امکانات تفریحی مثل قایق سواری، شاتل سواری، چتربازی، جت اسکی و… پیش رویتان قرار می‌گیرد.

ساحل و جنگل 80 هکتاری گیسوم در غرب استان زیبای گیلان در فاصله 90 کیلومتری جاده رشت به آستارا و 15 کیلومتری جنوب تالش قرار دارد.

درباره ییلاقات تالش در مجله جاجیگا بخوانید.

ساحل رامسر

رامسر-ساحل-خلج
ساحل خلج یکی دیگر از پلاژهای جذاب رامسر است که در نزدیکی دهکده ساحلی رامسر قرار دارد و علاوه بر امکانات ساحلی، بازارچه‌ای با فروشگاه‌هایی از محصولات رنگارنگ صنایع دستی، کافه، رستوران و.. در دسترس مسافران این ساحل است.

شهر ساحلی رامسر در مازندران، سواحل سنگی و ماسه‌ای زیادی دارد که با امکانات و تفریحات ساحلی و دریایی پذیرای گردشگران هستند.

پلاژ لیدو در پارک ساحلی شهر رامسر با فضای جداگانه و سالم‌سازی شده برای خانم‌ها و آقایان امکانات مناسبی برای آفتاب گرفتن و شنا دارد.

در کنار این ساحل که در بلوار باهنر رامسر قرار دارد، رستوران و کافه‌هایی برای پذیرایی از مسافران برپا شده است.

ساحل خلج یکی دیگر از پلاژهای جذاب رامسر است که در نزدیکی دهکده ساحلی رامسر قرار دارد و علاوه بر امکانات ساحلی، بازارچه‌ای با فروشگاه‌هایی از محصولات رنگارنگ صنایع دستی، کافه، رستوران و.. در دسترس مسافران این ساحل است.

ساحل خلج در انتهای بلوار طالقانی رامسر واقع‌شده است.

پلاژ شهرداری یک ساحل سنگی زیبا در رامسر است که در کنار آن می‌توان رقص امواج، غروب زیبای خورشید و پرواز مرغان دریایی را تماشا کرد.

رامسر-پلاژ-شهرداری
پلاژ شهرداری یک ساحل سنگی زیبا در رامسر است که در کنار آن می‌توان رقص امواج، غروب زیبای خورشید و پرواز مرغان دریایی را تماشا کرد.

بخش ماسه‌ای این پلاژ سطح ساحلی نرم و مناسبی برای شنا و تفریحات دریایی مثل قایق سواری، اسکی روی آب و .. است.

در ساحل این پلاژ با وجود چندین کافه و رستوران فست فود و سنتی و .. و فروشگاه مواد غذایی و امکانات تفریح، تمامی نیازهای گردشگران برآورده می‌شود.

این پلاژ انتهای بلوار طالقانی رامسر قرار دارد.

پلاژ دریا پشته در مسیر جاده رامسر به گیلان و در نقطه ای از ساحل رامسر قرار دارد که بخشی از دریا به صورت برآمدگی است و عمق آب دریا در آن کم و بعد از آن زیاد می شود.

این پلاژ زیبا هم امکانات تفریحی و گردشگری مناسبی دارد.

پلاژ شهر ساحل زیبای دیگری در رامسر است که علاوه بر امکانات تفریحی ساحلی، تله کابین دارد که از بالای جاده زیبا و سرسبز گیلان به مازندران به سمت کوهستان جنگلی البرز می‌رود.

با اجاره ویلای لوکس در رامسر از طریق سایت جاجیگا، بعد از گشت و گذار در این شهر زیبا و دیدنی، از فضای اقامتگاه لذت ببرید و در بهترین حالت استراحت و خستگی به در کنید.

درباره ییلاقات رامسر در مجله جاجیگا بخوانید.

ساحل محبوب متل قو

ساحل-متل-قو
ساحل متل قو در مازندران یکی از جذاب و محبوب ترین سواحل دریای زیبای خزر است.

ساحل متل قو در مازندران یکی از جذاب و محبوب‌ترین سواحل دریای زیبای خزر است.

ساحل متل قو هم طبیعت ساحلی و تفریحات دریایی جذابی دارد و هم برای کسانی که عشق خرید هستند در امتداد ساحل مرکز خریدهای لوکس و فروشگاه‌های متنوعی در برج‌های دوقلوی الماس قو وجود دارد.

آبتنی و آفتاب گرفتن در ساحل ماسه‌ای و انواع و اقسام تفریحات هیجان‌انگیز دریایی مثل جت اسکی، قایق سواری، پاراسل، پلاژهای ساحلی، فوتبال ساحلی و والیبال ساحلی اوقات خوشی را برای گردشگران متل قو می‌سازد.

متل قو یک منطقه گردشگری محبوب و نزدیک به تهران با انواع و اقسام ویلای لوکس، استخردار، با امکانات تفریحی، جنگلی یا ساحلی است که می‌توانید با اجاره ویلا در متل قو به صورت روزانه اقامت دلچسبی را در سفر به متل قو تجربه کنید.

ساحل جنگل سیسنگان

سیسنگان
35 کیلومتری جاده نوشهر به سمت نور در مازندران جنگل سبز و انبوه به سمت ساحل دریا می‌رود و همنشینی دلنشینی از این دو زیبای طبیعت کرانه خزر به تماشا گذاشته می‌شود.

در 35 کیلومتری جاده نوشهر به سمت نور در مازندران جنگل سبز به سمت ساحل دریا می‌رود و همنشینی دلنشینی از این دو زیبای طبیعت کرانه خزر به تماشا گذاشته می‌شود.

در مسیر رسیدن به ساحل جنگل زیبای سیسنگان، درختان قد بلند و پرشاخ و برگ بلوط، توسکا، انجیر، انار، ازگیل، لیلکی، داغداغان، سرخ ولیک، گوجه جنگلی، شمشاد و.. شما را همراهی می‌کنند.

ساحل سیسنگان موقعیت خوبی برای کمپ کردن و لذت بردن از جنگل و ساحل است.

پیست کارتینگ، قایق سواری، اسب سواری، دوچرخه سواری، جت اسکی و … از جمله تفریحاتی است که مسافران پارک جنگلی ساحلی سیسنگان می‌توانند در جوار طبیعت زیبا تجربه کنند.

درباره سفر به نوشهر در مجله جاجیگا بخوانید.

ساحل نمک آبرود

نمک-آبرود-بهترین-ساحل-شمال
ساحل نمک آبرود در مسیر جاده چالوس به سمت تنکابن فضایی سرسبز و باصفا است که امکانات متنوعی برای گذراندن یک گردش ساحلی هیجان انگیزدر اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

ساحل دهکده تفریحی نمک آبرود در مسیر جاده چالوس به سمت تنکابن فضایی سرسبز و باصفا است که امکانات متنوعی برای گذراندن یک گردش ساحلی هیجان انگیز در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

ساحل نمک آبرود دارای طرح سالمسازی آقایان و خانم‌ها است و فضای امن و مناسبی برای شنا و آفتاب گرفتن دارد.

قایق سواری، جت اسکی، هاورکرافت، شاتل، ماهیگیری در رودخانه، پیست موتورسواری، اسب سواری، پیست دوچرخه سواری و شهربازیِ از تفریحات تفرجگاه ساحلی مجموعه نمک آبرود است.

با اجاره ویلا شمال سفری دلچسب را در ساحل زیبای خزر تجربه می کنید.

ویلای لوکس استخردار درنمک آبرود

ویلای-لوکس-نمک آبرود
ویلا لوکس استخردار درنمک آبرود

مشاهده و رزرو»

اگر به دنبال یک اقامت خاص در یک ویلای لوکس با انواع امکانات و وسایل تفریحی هستید، این ویلای تریبلکس چهارخوابه در نمک آبرود با امکانات کامل سفر شما را چندین ستاره می‌کند.

این ویلا با ستون‌های سنگی و نمای رومی و چیدمان کلاسیک دکوراسیون داخلی حس خاصی در مهمانان‌اش ایجاد می‌کند.

در عین حال که استفاده از کفپوش و دیوارپوش چوبی در فضای داخلی و اتاق خواب‌ها احساس طبیعی و صمیمی ایجاد می‌کند.

با وجود استخر تمیز آب گرم ، سونا وجکوزی، میز بیلیارد، آلاچیق و فضای سبز داخل حیاط ویلا، موتورچهارچرخ و دوچرخه، آشپزخانه مجهز و منظره‌های زیبایی که در برابر پنجره‌های این ویلا از سبزی و زیبایی طبیعت نمک‌آبرود قد کشیده احتمالا نیازی به بیرون رفتن پیدا نمی‌کنید و سفر لذتبخشی در این ویلای زیبای نمک آبرود خواهید داشت.

ساحل محمودآباد

محمود-آباد-بهترین-ساحل-شمال
پلاژ خط آهی یا سرزمین رویاهای محمودآباد یک ساحل زیبا است که در کنار شهربازی جذاب و مدرن سرزمین رویاها قرار دارد.

پلاژ خط آهی یا سرزمین رویاهای محمودآباد یک ساحل زیبا است که در کنار شهربازی جذاب و مدرن سرزمین رویاها قرار دارد.

این ساحل در فاصله ۵ کیلومتری محمودآباد به سمت فریدونکنار است و با وجود امکانات تفریحی شهربازی و ساحل مناسب و دیگر امکاناتی که در این مجموعه هست روز خوشی را برای بازدیدکنندگانش می‌سازد.

درباره سفر به محمودآباد در مجله جاجیگا بخوانید.

سخن آخر

شمال ایران با طبیعت جنگلی و سرسبز، سواحل زیبایی دارد که مسافران را برای تماشای مناظر زیبای طبیعی، قدم زدن بر ساحل ماسه‌ای و البته شنا و آب بازی و تفریحات دریایی و ساحلی به سمت خودش می‌کشاند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

پریسا سجادی

ثبت دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید