رستوران-خاورخانم-کجاست

رستوران خاورخانم کجاست؟

خاور خانم، مهمان‌نوازی و غذای خوشمزه گیلانی‌

رستوران خاورخانم را می‌توان یک عامل جذب توریست به روستای زیبای سرولات در چابکسر گیلان دانست.

بسیاری از مسافران شرق گیلان و غرب مازندران به عشق چشیدن طعم غذاهای خوشمزه شمالی با چاشنی ملس رب انار و مزه و مخلفات محلی به سمت سرولات و رستوران خاورخانم می‌روند.

این رستوران سنتی با انواع غذاهای لذید محلی گیلان که دستپخت خاور خانم هستند و البته منظره‌ای سرسبز و چشمگیر از روستای سرولات که از تراس آن پیداست شهرت زیادی پیدا کرده.

در مسیر گردشگری خوشمزه و رستورانگردی در شهر رشت با جاجیگا همراه شوید.

رستوران خاورخانم کجاست؟

رستوران-خاورخانم
رستوران خاورخانم

خاور خانم یک رستوران معروف، با کیفیت و محبوب در استان گیلان است که در شهر چابکسر و روستای سرولات قرار دارد.

این رستوران که به غذاهای خوشمزه محلی گیلانی به خصوص مرغ شکم پر معروف است یک مقصد محبوب و خوشمزه توریستی در گیلان است.

درباره رستوران‌ های ماسال در مجله جاجیگا بخوانید.

مسیر رسیدن به رستوران خاورخانم

برای رسیدن به این رستوران باید به شهر چابکسر در شرق گیلان و مرز مازندران رفته و به سمت روستای سرولات و لیمه سرا پیش بروید.

فاصله تهران تا تا چابکسر در استان گیلان، حدود 290 کیلومتر و 5ساعت رانندگی است.

رستوران خاورخانم در سرولات با چابکسر فقط ۳ کیلومتر فاصله دارد.

رستوران خاورخانم در جاده چابکسر به رامسر، خروجی سرولات، لیمه سرا قرار دارد.

درباره تفریحات رامسر در مجله جاجیگا بخوانید.

داستان خاور خانم

خاورخانم
خاورخانم

ماجرای شهرت خاورخانم به رسم محبت و مهمان‌نوازی و البته دستپخت عالی این بانوی گیلانی بازمی‌گردد.

داستان از این قرار است که سال‌ها قبل یعنی در دهه 70 ایران خانواده‌ای گردشگر حوالی منزل ساده و روستایی خاور خانم اتراق می‌کنند. اما با بارش ناگهانی باران‌های گیلان این خانواده زیر باران می‌مانند و از خاور خانم که روی تراس خانه‌اش بود در خواست می‌کنند که به آنها پناه دهد.

بانوی گیلانی خانواده توریست را به خانه‌ دعوت می‌کند و به رسم مهمان‌نوازی اهالی گیلان سفره‌ای با غذا و مزه‌های محلی خوشمزه برایشان تدارک می‌بیند.

این مهمانی به همین جا ختم نمی شود و خانواده توریست چند روز را در منزل خاورخانم با روی خوش و غذاهای خوش عطر و مزه سپری‌ می کنند و با خاطره‌ای شیرین به شهرشان برمی‌گردند.

نقل مهمان‌نوازی و غذاهای خوشمزه خاورخانم برای دوستان و آشنایان از زبان خانواده توریست باعث می‌شود که افراد زیادی به قصد چشیدن طعم مهربانی و سفره بانوی اهل سرولات به این روستا سفر کنند و مهمان خانه خاور خانم شوند.

به این ترتیب خاور خانم تصمیم می‌گیرد که از فضای منزل سنتی و تراس خوش منظره‌اش برای پذیرایی از مسافران مشتاق استفاده کند و کم کم رستوران سنتی خاور خانم در سرولات رونق و شهرت می‌گیرد.

حالا رستوران خاور خانم بهترین و معروف‌ترین رستوران محلی چابکسر است و همین شهرت باعث شده که گردشگری در روستای سرولات هم رونق بیشتری بگیرد.

به دنبال موفقیت خاورخانم در رستوران‌داری ، چندین رستوران محلی در این منطقه راه افتاده و گردشگرلان برای چشیدن طعم غذاهای محلی به این منطقه می‌آیند.

منوی رستوران خاور خانم شامل انواع غذاها ومزه‌های محلی گیلان است و البته مرغ شکم پر به همراه کته محلی این رستوران هم حسابی پرطرفدار است.

درباره سفر به چابکسر در مجله جاجیگا بخوانید.

سخن آخر

رستوران خاورخانم معروف ترین رستوران محلی گیلان است که بسیاری از گردشگران شمال را برای چشیدن طعم مهمان نوازی گیلانی و غذای خوشمزه محلی به سمت خودش می‌کشاند.

درباره بهترین رستوران های گیلان در مجله جاجیگا بخوانید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

پریسا سجادی

1 دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید

شمال