شمال-کجا-بمانیم؟

شمال کجا بمانیم؟ اینجا هم کلبه چوبی هست هم ویلای استخردار

شما را نمی دانم ولی ما که بچه بودیم، تابستان که از راه می‌رسید، باربند ماشین با رختخواب و وسایل سفر پر می رشد و می‌زدیم به دل جاده و سفر به شمال.

کل مسیر شوق رسیدن به دریا در دلمان می‌چرخید و دل توی دلمان نبود که جاده‌ها تمام شود و نم ساحل به صورتمان و خیسی موج به پاهایمان بخورد.

آن موقع‌ها برای اینکه جایی برای ماندن در سفر پیدا کنیم باید از کسانی که لب جاده با تابلوهای مقوایی «ویلا، پلاژ، اتاق»  منتظر مسافر بودند، اقامتگاه پیدا می‌کردیم. همه چیز بستگی به شانس داشت که چه جایی و با چه حال و هوایی پیدا کنیم. مثل حالا نبود که پیش از راه افتادن همه خانواده دست جمعی پای گوشی‌ها در حال پیدا کردن اقامتگاه دلخواهشان در شمال باشند.

حالا انقدر انتخاب جایی برای ماندن راحت و متنوع شده که تنوع سلیقه‌ها انتخاب را سخت می‌کند.

بعضی‌ها دوست دارند که در سفر به شمال در یک خانه روستایی و طبیعت بکر و سرسبز باشند و از عطر و منظره شالیزار لذت ببرند، بعضی ها اما دوست دارند در یک ویلای لوکس و شیک با منظره جنگل یا چشم‌انداز ساحل از خواب بیدار شوند.

خوبیش اینجاست که حالا با وجود سامانه‌های رزرو آنلاین اقامتگاه مثل جاجیگا ویترینی متنوع از انواع و اقسام اقامتگاه برای مسافران شمال هست و پیش از سفر می‌شود با مطالعه اطلاعات هر اقامتگاه و دیدن تصاویرش بهترین مورد را انتخاب و از قبل رزرو کرد و با خیال راحت دل به جاده زد.

در این نوشته با جاجیگا همراه باشید تا به سوال شمال کجا بمانیم پاسخ دهیم و از انواع و اقسام اقامتگاه‌های شمال برایتان بگوییم.

اقامتگاه بومگردی

لمس زندگی در میان شالیزارها، در حوالی جنگل‌های سرسبز و یا در میان باغ نارنج آن هم در خانه‌ای سنتی با ستون‌ها و پنجره چوبی آبی در حالی که عطر سیر و بادمجان کبابی در هوا پیچیده و غذای محلی در حال آماده شدن است، این حس و حال را با اقامت در بومگردی‌ها می‌شود در شمال تجربه کرد.

اقامتگاه‌های بومگردی فرصت منحصر به فردی برای درک زندگی بومی، فضای خانه‌های سنتی، صنایع دستی، غذاهای محلی و معاشرت با اهالی بومی منطقه است.

اقامتگاه‌های بومگردی در شمال بسیار متنوع و پرشمارند در ادامه به چندتا از بهترین اقامتگاه‌های بوگردی استان گلستان، مازندران و گیلان سر می‌زنیم.

رزرو اقامتگاه بوم گردی در رشت

اجاره ویلا شمال
ویلا شمال

مشاهده و رزرو:

تجربه بیدار شدن در خانه‌ای چوبی با معماری سنتی گیلان و خوردن صبحانه محلی تجربه‌ای است که در این اقامتگاه بومگردی در انتظار مهمانان است.

این بومگردی در نزدیکی دریاچه زیبای سقالکسار قرار گرفته و شما را به تماشای یکی از زیباترین مناظر طبیعی منطقه دعوت می‌کند.

رزرو بوم گردی در منطقه آزاد انزلی

اقامتگاه-بومگردی-شمال
بومگردی شمال

مشاهده و رزرو:

این اقامتگاه بومگردی از جنس چوب و حس خوب و حال و هوای روستایی گیلان است.

ایوان زیبای این خانه  به سمت حوض آبی باصفا و سبزترین مناظر گیلان باز می‌شود.

این اقامتگاه بوم گردی در روستای فشتکه با طبیعتی زیبا و سرسبز و مردمانی هنرمند در صنایع دستی و حصیربافی واقع شده.

این اقامتگاه هم در صورت سفارش قبلی و پرداخت هزینه از مهمانان با انواع انواع غذای محلی مثل مرغ لونگی، باقالا قاتوق، فسنجان، برنج محلی گیلان، ترشی نازخاتون، زیتون، دوغ محلی و … پذیرایی می‌کند.

اقامتگاه های بومگردی شمال

ویلای ساحلی

دریا و شنا و آبتنی برای بیشتر مسافران شمال جذاب‌ترین بخش این سفر است. با این حال رزرو یک ویلای ساحلی که هر وقت مایل بودید بتوانید کنار ساحل قدم بزنید و از منظره و شنا و تفریحات دریایی لذت ببرید، موقعیت جذابی برای سفر تابستانی به شمال است.

ویلا ساحلی در تنکابن

اجاره-ویلا-ساحلی-شمال
اجاره ویلا ساحلی شمال

مشاهده و رزرو:

این ویلا با چشم‌اندازی به سمت دریا و در چند قدمی ساحل فرصت یکی از بهترین ویلاهای ساحلی منطقه است.

ویلا پلاک اول دریا است و برای خرید مواد غذایی، میوه و نان فقط با چند دقیقه پیاده روی می توانید به فروشگاه مورد نظر برسید.

 ویلاهای ساحلی شمال را اینجا ببینید.

ویلای لوکس با استخر آبگرم

اقامت در یک ویلای شیک و تجربه استفاده از امکانات رفاهی خاص مثل استخر روباز با آب گرم، شاید برای خیای افراد رویایی شیرین باشد که با رزرو یک ویلای خاص با امکانات لوکس و رفاهی برای چند روز، این رویا را به واقعیت تبدیل می‌کند.

ویلا در ساحل چابکسر با استخر روباز آبگرم 

اجاره-ویلا-استخردار-شمال

مشاهده و رزرو:

این ویلای لوکس سه خوابه نوساز با استخر روباز آبگرم در فاصله 3 دقیقه پیاده روی از ساحل دریا و دقیقه پیاده روی تا جنگل قرار دارد.

طبقه پایین این ویلای دوبلکس شامل پذیرایی، آشپزخانه، یک خواب مستر با سرویس فرنگی و حمام اختصاصی است و در طبقه بالا نشیمن، دو خواب مستر با سرویس فرنگی وحمام اختصاصی و یک سرویس ایرانی مهمان قرار دارد، استخر نیز با نوپردازی زیبا در حیاط ویلا است.

همه ویلا های لوکس استخردار شمال

خانه روستایی

دور شدن از سر و صدا و شلوغی شهر، ترافیک، دود و تمدن و اجتماع و پناه بردن به زندگی ساده روستایی و بیدار شدن با صدای خروسخوان و عطر بوی نان محلی تازه؛ این حال خوب را در یک خانه ساده روستایی می‌شود تجربه کرد.

رزرو خانه روستایی در اسالم – دو خوابه

اجاره-خانه-روستایی-شمال
خانه روستایی در شمال

مشاهده و رزرو:

این خانه روستایی با پنجره‌های چوبی آبی رنگ و چشم‌اندازی به سمت شالیزار و جنگل‌های گیلان شما را در دل حال و هوای گیلان بغل می‌کند.

مهمانان این خانه می‌توانند با سفارش به میزبان، انواع غذاهای محلی و خوشمزه مثل مرغ شکم پر، بادمجان شکم پر، میرزاقاسمی، باقالی خورشت و شامی ترش را در فضای دلچسب خانه میل کنند.

رزرو خانه روستایی در آستارا 

رزرو-خانه-روستایی-در-شمال
اجاره خانه در شمال

مشاهده و رزرو:

این خانه روستایی دو خوابه با معماری بومی، حیاطی سرسبز و چیدمان داخلی از جنس چوب طبیعی در روستای سوغات محله عباس آباد قرار دارد.

در این اقامتگاه امکان سفارش غذاهای محلی  مثل ماهی، مرغ شکم پر و … با هماهنگی میزبان و پرداخت هزینه وجود دارد.

اگر به دنبال تجربه زندگی در یک خانه روستایی دنج با معماری با سلیقه هستین، این اقامتگاه انتخاب مناسبی برای شماست.

همه خانه‌ های روستایی شمال

کلبه

کلبه‌های تصویر ساده و رویایی ما از خانه‌ای گرم و صمیمی است که در نقاشی‌های کودکانه تصویر می‌‍شود. برای تجربه یک خانه کوچک چوبی و یک خلوت دنج با عطر هیزم و منظره طبیعت از قاب چوبی پنجره را می‌توان در کلبه‌های چوبی تجربه کرد.

رزرو کلبه چوبی جنگلی در رامسر

رزرو-کلبه-شمال
اجاره کلبه چوبی شمال

مشاهده و رزرو:

دور تا دور این کلبه چوبی به هر طرف که نگاه کنید با سبزی جنگل چشم تو چشم می‌شوید.

این کلبه و چشم انداز درخت‌های همیشه سبز پرتقالش فضایی دنج برای فراموش کردن شلوغی شهر و پناه بردن به آرامش طبیعت است.

سه تا ایوان چوبی این کلبه‌ که به سمت آسمان و جنگل باز می‌شود و این اقامتگاه را به یکی از خوش منظره‌ترین کلبه‌ها تبدیل کرده است.

میزبان مهمان‌نواز کلبه در صورت سفارش مهمان غذای خوشمزه محلی تدارک می‌بیند.

کلبه های چوبی شمال

سوئیت و آپارتمان

برخی مسافران شمال ترجیح می دهند که بیشتر وقتشان را در میان طبیعت و در گردش و گشت وگذار بگذرانند و هزینه زیادی برای اقامت نپردازند. به همین دلیل برای اقامت در سفر به شمال سوئیت و آپارتمان رزرو می‌کنند تا فقط برای استراحت و خواب در اقامتگاه باشند.

اجاره سوئیت مبله در رشت

اجاره-آپارتمان-شمال
رزرو سوئیت شمال

مشاهده و رزرو:

این سوئیت مبله در طبقه سوم یک ساختمان چهارطبقه مجهز به آسانسور در یکی از بهترین خیابان های شهر رشت واقع شده و دسترسی خوبی به مرکز خرید ، هایپرمارکت ، نانوایی و بازار بزرگ رشت دارد.

این ساختمان تا جاذبه های گردشگری مانند سد خاکی سقالکسار 30 کیلومتر ، شهر تاریخی ماسوله 70 کیلومتر ، قلعه رودخان 60 کیلومتر و تالاب انزلی 45 کیلومتر فاصله دارد.

سوئیت و آپارتمان های شمال

سخن آخر

این روزها با وجود سامانه‌های رزرو آنلاین، انواع اقامتگاه در برای اجاره روزانه در سفر به شمال در دسترس همه قرار دارد.

کافی است به ویترین اجاره ویلا شمال سر بزنید و در میان انواع و اقسام اقامتگاه‌ها مورد مطابق سلیقه و دلخواهتان را پیدا کنید. دراین نوشته انواع اقامتگاه‌های شمال معرفی شد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

پریسا سجادی

ثبت دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید