جاده های شمال 10 جاده برای نرسیدن

قشنگ‌ترین جاده‌های شمال

10 جاده برای نرسیدن

عبور از مسیرهای جنگلی و رویایی جاده‌ های شمال شما را به تماشای طبیعت چشم‌نواز، تنفس هوای تازه و لذت غرق شدن در دنیای خیالات در مسیر سفر به شمال دعوت می‌کند.

در مسیر این جاده‌های شمالی اگر بخت با شما یار باشد و نم بارانی هم بزند دیگر همه چیز تکمیل است، کافی است شیشه ماشین را پایین بکشید و خنکی قطرات باران را روی صورتتان حس کنید و هوای پاک جنگل را نفس بکشید.

درختان بلند بالا و رنگارنگ، جنگل‌های غرق در مه و رودخانه‌هایی که صدایشان موسیقی مسیر است، همه‌ و همه در کنار هم جاده‌های شمالی را به مسیرهای پرطرفدار ورویایی در سفرهای شمالی تبدیل کرده.

فرقی نمی‌کند چه فصلی مهمان این جاده‌های شمالی باشید، پاییز‌های هزاررنگ که طبیعت قلمویی رنگارنگ برمی‌دارد و درختان این جاده‌های شمالی را نقاشی می‌کند، بهار یکدست سبز و تابستان‌های خنک و یا حتی زمستان‌های سفیدپوششان، جذاب و دیدنی است.

در این مطلب چرخی در میان این جاده‌های سرسبز و رویایی خواهیم زد و با 9 تا از زیباترین جاده‌های شمال آشنا خواهیم شد که لذت رانندگی در آن‌ها کم از خود مقصد ندارد.

درباره بهترین مسیر رسیدن به شمال در مجله جاجیگا بخوانید.

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

جاده عباس آباد به کلاردشت

جاده های شمال
جاده عباس آباد به کلاردشت

جاده عباس آباد به سمت کلاردشت یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی شمال است.

در مسیر جاده عباس آباد به کلاردشت وقتی از دل جنگل عبور می‌کنید، پشت هر پیچ یک چایخانه یا غذاخوری محلی و با صفا با دود و عطر هوش‌ربای گوشت تازه و بلال کبابی منتظر شماست.

خیلی از این غذاخوری‌های بین راهی به درختان بالابلند و تنومند تاب‌هایی بسته‌اند و مسافران جاده می‌توانند با تاب‌ها، روی دره‌، مسیر رودخانه و دل جنگل تاب بخورند و تجربه هیجان انگیزی داشته باشند.

جاده عباس آباد ۲۵ کیلومتر طول دارد و بعد از عبور از این مسافت دلچسب، دشت‌ و آسمان آبی کلاردشت با تکه های پنبه‌ای ابر پیش رویتان قرارمی‌گیرد.

فصل پاییز که می‌رسد طبیعت قلمویی رنگارنگ از زرد و نارنجی و سرخ بر می‌دارد و درختان جاده عباس آباد را نقاشی می‌کند و بهار این جاده یکدست سبز و چشم‌نواز است.

زمستان‌هایش اما سرد و پر برف است و طبیعت سفید یکدست و مه‌آلود در کلاردشت برای کسانی که طبیعت زمستانی را دوست دارند، زیبا و تماشایی است.

اکر در سفر به مازندران دنبال یک جاده جنگلی رویایی هستید، به هیج وجه رانددگی در جاده عباس آباد به کلاردشت را از دست ندهید. حین رانددگی در این جاده باید سرعت را کم کرد و شیشه‌ها را پایین کشید و از رقص مه لابه‌لای درختان سر به فلک کشیده غرق لذت شد.

در مسیر سفر پاییزی به شمال رنگارنگ و بارانی با جاجیگا همسفر شوید.

جاده دو هزار

زیباترین جاده های شمال
جاده دوهزار

اگر به شهر تنکابن مازندران سفر کرده باشید، قطعا اسم جنگل رازآلود دوهزار و سه هزار به گوشتان خورده است.

جنگلی زیبا و بکر با درختان تنومند و پوشیده از خزه که مه تا نیمه‌‌ی آن‌ها را می‌پوشاند و منظره‌ای منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند.

جاده جنگل دوهزار یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی شمال است که از تنکابن آغاز و تا دل جنگل‌ دو هزار ادامه پیدا می‌کند.

سرتاسر مسیر این جاده جنگلی صدای پای آب رودخانه همراهی‌تان می‌کند و درختان انبوه و بلندبالای جنگل چتری سرسبز برایتان می‌سازند.

حین عبور از جاده جنگل دوهزار از طبیعت سرسبز و سکوت جنگل لذت خواهید برد، سکوتی که هیچ صدایی جز صدای طبیعت آن را نمی‌شکند.

در سفر به تنکابن خودتان را از لذت تماشای این جاده جنگلی رازآلود و قشنگ محروم نکنید.

جاده چالوس

جاده-شمال
جاده چالوس

برای بسیاری از ایرانیان مسیر رسیدن به شمال، با جاده چالوس پیچ در پیچ و خاطره سازی در این مسیر از تونل کندوان تا سیاه بیشه معنا پیدا می‌کند.

راندن در این جاده و رد کردن پیچ و خم‌های منتهی به دره‌های کوهستان، نیاز به مهارت و تمرکز بالایی در رانندگی دارد.

این جاده محبوب با عبور پیچ در پیچ از دل کوهستان، مناظر زیبایی را پیش روی رهگذرانش می‌چیند.

جاده چالوس با همه زیبایی‌هایش البته مسیری پر تردد و پر ترافیک است و سه ساعته شما را به شمال می‌رساند.

در مسیر جاده چالوس کلی کافه و رستوران هست که اتراق در هر کدام از آنها در کنار کوه و رودخانه و رو به مناظر طبیعی، لذت غذاخوردن را چند برابر می‌کند.

برای ورود به جاده چالوس از بزرگراه تهران_کرج به سمت شهر چالوس، رامسر، تنکابن، نمک آبرود و کلاردشت حرکت کنید.

با اجاره ویلا شمال و یا به طور مشخص اجاره ویلا چالوس هم می‌توانید خستگی راه را از تن به در کرده و اقامت دلچسبی را در سفر به این شهر زیبا و ساحلی تجربه کنید.

این جاده را باید یکی از زیباترین جاده‌های شمال دانست که در هر فصلی زیباست و رنگ به رنگ  تماشایی می‌شود.

جاده توسکستان

جاده‌های شمال
جاده توسکستان شمال

یکی دیگر از جاده‌های خیال انگیز شمال ایران، جاده توسکستان است که در میانه‌ گرگان و شاهرود قرار دارد.

جاده‌ای پیچ در پیچ که باید سرعت را کم کرد و از پنجره های باز خودرو به صدای آواز پرندگان جنگلی گوش داد و هوای معطر جنگل را تنفس کرد.

حتی می‌توانید در این جاده توقف کنید و از خوردو پیاده شوید و در دل جنگل رنگارنگ به گردش و پیاده‌روی بپردازید.

اگر همزمان با حضور شما ابرها هم مهمان این جاده باشند همه چیز رویایی‌تر می‌شود و منظره شگفت‌انگیزی خواهید دید.

این جاده از قلب جنگل به سمت روستای توسکستان می‌رود و با جنگل‌های جهان نما هم همسایه است و باید حتما در سفر به شمال جایی برایش باز کنید.

در مسیر سفر به گرگان، شهری در قلب جنگل‌های هیرکانی با مجله جاجیگا همراه شوید.

جاده هراز

بهترین جاده های شمال
جاده هراز

یکی از مسیرهای پرپیچ و خم اما پررفت و آمد برای رسیدن به شمال جاده هراز است.

این جاده که پر از منظره و زیبایی‌های طبیعت است، به طول ۱۸۳ کیلومتر کشیده شده و با وجود پیچ و خم و تونل‌های زیادی که درمسیر هست، راندن در آن نیاز به مهارت و تمرکز بالایی در رانندگی دارد.

جاده هراز را به عنوان معروف‌ترین جاده شمال و مهم‌ترین مسیر ارتباطی بین تهران و مازندران می‌شناسند.

وجود طبیعت زیبا در کنار جاذبه‌هایی که در امتداد جاده به چشم میخورند، آن را به یکی از جاده‌های دوست داشتنی شمال ایران تبدیل کرده است.

از جاذبه‌های طبیعی که در مسیر جاده هراز جای گرفته‌اند، باید به دریاچه‌های تار و هویر، منطقه گل زرد، دشت لار، روستای فیلبند، آبشار نوا و آب گرم لاریج اشاره کرد.

برای اینکه از طریق جاده هراز به مازندران سفر کنید، باید از مسیر دماوند به فیروزکوه، وارد یک مسیر فرعی شده و پس از عبور از شهر دماوند، در مسیر شهر آمل حرکت کنید.

از مسیر جاده هراز حدود ۴ و نیم ساعت طول می‌کشد که به استان مازندران و شهر ساری برسید.

درباره سفر به دماوند، مقصدی خنک و کوهستانی نزدیک تهران، در مجله جاجیگا مطالعه کنید.

جاده فیلبند

زیباترین-جاده-های-شمال
جاده فیلبند

یکی دیگر از جاده‌های رویایی شمال، جاده فیلبند مازندران است که یک جاده کوهستانی پرشیب و خوش آب و هواست.

در طول رانندگی در جاده فیلبند، می‌توانید بازی باران و آفتاب را تا رسیدن به اقیانوسی از ابرهای پنبه‌ای تماشا کنید.

با عبور از جاده فیلبند از دیدن دشت‌های سرسبز و چشمه‌های کوچک و بزرگ شگفت‌زده خواهید شد که معروف‌ترین این چشمه‌ها، “چشمه لار” است.

بهترین زمان سفر به جاده و روستای فیلبند از اواسط بهار آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارد. بهار جاده فیلبند دیدنی و چشم‌نواز و سرشار از عطر شکوفه است. در یک روز بهاری در جاده فیلبند ممکن است هم باران و تگرگ را ملاقات کنید و هم حضور آفتاب و رنگین کمان زیبا را حس کنید.

در انتهای این مسیر بهشتی به روستای ییلاقی فیلبند می‌رسید که به “بام مازندران” معروف است.

فیلبند کجاست؟ روستایی در نزدیکی آسمان در لابه‌لای اقیانوس ابرها؛ جایی که حس ‌می‌کنید ابرها شما را احاطه کردند و در حال قدم زدن روی موجی از ابر هستید.

با اجاره ویلا در فیلبند و تجربه یک شب خوابیدن در خانه‌های روستایی فیلبند آن هم در تابستان، نه تنها گرمای هوا را حس نمی‌کنید، حتی ممکن است سردتان شود و به پتو نیاز داشته باشید.

برای رسیدن به جاده فیلبند ابتدا وارد جاده هراز شوید و به سمت آمل حرکت کنید.

۲۵ کیلومتر مانده به آمل، یک سه‌راهی را در سمت راست خود خواهید دید که به سه‌راهی چلاو معروف است. وارد جاده چلاو شوید.

جاده رامسر به جواهرده

جاده-های-شمال
جاده رامسر به جواهرده

عبور از پیچ و خم جاده‌ی جواهرده یعنی لذت بردن از اوج سرسبزی و زیبایی مسیری که به اقیانوسی از ابر منتهی می‌شود و شما را با طبیعتی بکر و دست نخورده در ییلاقات رامسر مواجه می‌کند.

جاده رامسر به جواهرده یکی از جاده‌های رویایی شمال است که شما را از رامسر به جواهرده، زیباترین ییلاق مارندران می‌رساند.

این جاده 28 کیلومتری پرپیچ و خم از دشت‌های سرسبز و رودخانه‌ی باصفای “صفارود” گذر می‌کند و قشنگ‌ترین مناظر طبیعی را به نمایش می‌گذارد.

جاده رامسر به جواهرده در هر فصلی زیبایی خاص خودش را دارد؛ تابستان خنک و دلپذیر، پاییز رنگارنگ و بهار سرسبز و غرق در مه آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. البته اگر قصد دارید زمستان به دل این جاده بزنید، تجهیزات لازم را فراموش نکنید.

در انتهای این جاده به روستای جواهرده در ۲۷ کیلومتری شهر رامسر و در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته، خواهید رسید.

جواهرده را می‌توان اوج شکوفایی و سرسبزی شهر رامسر و یکی از شاهکارهای طبیعت دانست که با داشتن آبشارهای زیبا و چشم‌انداز بی‌نظیری از جنگل و دریا ، بهترین انتخاب برای جنگل‌نوردی و عکاسی در طبیعت  و برپایی بساط پیک نیک خانوادگی در سفر به رامسر است.

همچنین لذت اقامت در ویلا روستایی در رامسر  و لمس زندگی روستایی گیلانی لذت این سفر را چند برابر می‌کند.

جاده اسالم به خلخال

جاده-شمال
جاده اسالم به خلخال

قطعا یکی از بهترین و زیباترین جاده‌ها شمال برای سفر با ماشین و غرق  شدن در چشم‌اندازهای رویایی، جاده اسالم به خلخال است.

سفر به این جاده از شهر اسالم در گیلان آغاز می‌شود و پس از عبور از خلخال و مشاهده طبیعت زیبای استان اردبیل به اتمام می‌رسد.

در طول مسیر این جاده شگفتی‌های طبیعت از دشت‌های سرسبز و درختان بلند بالا با قباهای هزار رنگ گرفته تا آبشار و دریاچه و گلزار را ملاقات می‌کنید.

مه و رطوبت هم دو پدیده همیشه حاضر در این جاده هستند که زیبایی مضاعفی به آن بخشیده‌ و چشم اندازی رویایی به شما هدیه می‌دهند.

اگر هم قصد اقامت در این جاده را دارید، با اجاره کلبه و ویلا در جاده اسالم سفری به یادماندنی برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

درباره سفر به تالش، شهری زیبا درغرب گیلان در مجله جاجیگا بخوانید.

جاده گردنه حیران

جاده گردنه حیران شمال
جاده گردنه حیران

یکی از اعجاب‌انگیزترین جاده‌های شمالی که با عبور از قلب طبیعت شما را سرگشته و حیران زیبایی‌های خود خواهد کرد، جاده رمزآلود حیران است.

عبور از گردنه حیران و حرکت در مسیر پیچ در پیچ، لابه‌لای جنگل‌های گیلان و دره‌ای نه چندان عمیق، پیچشی خیال انگیز است.

قرار گرفتن این گردنه زیر پوششی از مه و غوغای رنگ‌های سرخ و زرد و نارنجی بر اندام جنگل‌های مسیر حیران یکی از تماشایی‌ترین تصاویر پاییزی ایران است.

این گردنه در مسیر جاده آستارا به اردبیل و لب مرز ایران و آذربایجان قرار گرفته و با زیبایی‌های طبیعی و امکانات تفریحی مختلف مثل تله‌کابین، سورتمه سواری و زیب‌لاین هیچ چیز کم ندارد.

حین عبور از مسیر گردنه حیران، توقف در کافه‌های بین راه و لذت نوشیدن چای هیزمی معطر و چشیدن آش دوغ تازه با سیر فراوان را از دست ندهید.

با عبور از پیچ و تاب این جاده گله گوسفندان در حال چرا، اسب‌های وحشی و کندوهای زنبور عسل در دل صخره‌های کوهستان توجهتان را جلب خواهد کرد.

برای اقامت در این منطقه می‌توانید وارد سایت جاجیگا شده و با اجاره ویلا در گردنه حیران ضمن لذت بردن از طبیعت بی‌نظیراین منطقه کوهستانی و مرتفع، اوقات خوشی را تجربه کنید.

جاده سیاهکل به دیلمان

جاده شمال
جاده سیاهکل به دیلمان

جاده سیاهکل به دیلمان  یکی دیگر از جاده‌های زیبا و رویایی شمال است که با عبور از تونلی جنگلی و مه‌آلود شما را به ییلاق تماشایی دیلمان می‌رساند.

عبور از دل جنگل‌های پرپشت و مه آلود، ایستادن و اتراق کردن در کنار چشمه، آبشارو دشت‌های مه‌آلود و تماشای عبور گله‌های گوسفند در دل طبیعت بکر، همه‌ی چیزهایی است که در این جاده انتظارتان را می‌کشند.

جاده سیاهکل به دیلمان مسیری ۴۵ کیلومتری و پر پیچ و خم است که بعد از حدود یک ساعت و نیم شما را به  به دیلمان سرسبز و خوش آب و هوا می‌رساند.

جنگل لاریخانی و چشمه آب معدنی معروفش در کیلومتر ۸ جاده سیاهکل به دیلمان، یکی از جاهای دیدنی معروف این جاده است که می‌توان ایستاد و با پیاده‌روی از جنگل به چشمه و پس از آن دشتی زیبا و سرسبز رسید.

خوردن کباب لذیذ گوسفند و میوه‌های تازه محلی در این دشت انتظار شما را می‌کشد.

یکی دیگر از جاذبه‌های جاده سیاهکل به دیلمان، “آبشار لونک” است که در ابتدای مسیر این جاده قرار دارد و بهترین گزینه برای پیک نیک و لذت بردن از فضای طبیعی و جنگل اطراف است.

در طول این جاده سرسبز جا به جا اهالی روستا محصولات طبیعی خود را مثل سبزیجات کوهی، لواشک و رب، عرقیات و نان فطیر محلی را به گردشگران تعارف می‌کنند و می‌فروشند.

با اجاره ویلا و خانه روستایی در دیلمان علاوه بر طبیعت بی‌نظیر این منطقه از نزدیک با زندگی روستاییان دیلمان آشنا شده و حال و هوای اهالی مهمان نواز این منطقه را احساس می‌کنید.

درباره سفر به دیلمان این دردانه ییلاقات گیلان در مجله جاجیگا بیشتر بخوانید.

در مسیر رویایی و سرسبز جاده‌های شمالی، گوش سپردن به پلی لیست خاطره‌انگیز جاده شمال را از دست ندهید.

سخن آخر

سفر در جاده‌های شمال شما را به دنیایی رنگارنگ و خیال‌انگیز می‌برد طوری که دلتان نمی‌خواهد مسیر تمام شود.

حین عبور از این جاده‌های شمالی لازم است سرعت ماشین را کم کنید و از تماشای درختان سرسبز و رودخانه‌های خروشان و دشت‌های مه‌آلود غرق لدت شوید.

زیباترین جاده‌های شمال ایران کدامند؟

جاده عباس آباد به کلاردشت، جاده چالوس، جاده هراز، جاده توسکستان، جاده دوهزار، جاده فیلبند، جاده اسالم به خلخال و جاده دیلمان را باید از زیباترین جاده های شمال دانست.

معروف‌ترین و پر رفت و آمدترین جاده برای رسیدن به شمال کدامند؟ 

جاده چالوس و جاده هراز دو مسیر زیبا و رویایی و البته شلوغ برای رسیدن به شمال هستند.

جاهای دیدنی جاده سیاهکل به دیلمان کدامند؟

جنگل لاریخانی و چشمه آب معدنی معروفش و آبشار لونک از جاهای دیدنی جاده سیاکل به دیلمان هستند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

معصومه ذاکراکبری

18 دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید

شمال