لحظه-تحویل-سال

سال تحویل 1403کجا برویم؟

سال تحویل 1403؛ از حافظیه تا گنبد طلایی امام هشتم

لحظه تحویل سال کجا بریم که بهترین حس و حال را برای شروع یک سال پر انرژی و پرموفقیت داشته باشیم؟

این سوال خیلی از ایرانیان در آستانه نوروز است.

لحظه سال تحویل یکی از خاص‌ترین مواقع زندگی بیشتر ایرانی‌‍‌ها است که می‌شود گفت از اوایل اسفند ماه تب و تاب آماده شدن برای این لحظه بالا می‌گیرد.

خانه تکانی و رفت و روب و خرید لباس عید و چیدن سفره‌ هفت سین از جذاب‌ترین برنامه‌های پایان سال و رسیدن به لحظه تحویل سال است؛ وقتی که همه اعضای خانواده تر و تمیز، با لباس عید، شاداب و سرحال دور سفره جمع می‌شوند و برای پایان سال قدیم و شروع سال جدید لحظه شماری می‌‎کنند.

البته برای خیلی از افراد این جمع شدن دور سفره در لحظه سال تحویل کافی نیست و برای داشتن یک سال تحویل تمام عیار برنامه‌ریزی می‌کنند که در جایی خاص و با حال و هوایی روحانی باشند.

اگر قصد سفر به هر نقطه‌ای از ایران را دارید، با جاجیگا خیالتان بابت جای ماندن آسوده باشد. با «جاجیگا همه جا مثل خونه خودته

در این نوشته با ما همراه باشید تا به معرفی فضاهای محبوب ایرانیان برای لحظه تحویل سال بپردازیم.

لحظه تحویل سال 1403

سال-تحویل-کجا-بریم
سال تحویل کجا برویم

تحویل سال امسال نیمه شب است. یعنی دقیقا چهارشنبه یکم فروردین ماه ساعت 6 و 36 دقیقه و 26 ثانیه بامداد لحظه تحویل سال 1402 به 1403 است.

تفال و غزلخوانی در حافظیه

حافظیه-سال-تحویل
سال تحویل حافظیه

حافط شیرازی همراه‌ترین شاعر پارسی زبانان در لحظه تحویل سال است. انقدر که دیوان خواجه شیراز به پای ثابت سفره هفت سین تبدیل شده.

با این حال خیلی‌ها ترجیح می‌دهند که در لحظه سال تحویل یک قدم پیش تر و به حافظیه شیراز بروند و سال نو را به فال نیک حافظ و در جوار شاعر محبوب و بارگاهش شروع کنند.

شیراز بهاری با مردمان خونگرم یکی از بهترین مقاصد برای سفر نوروزی و گدراندن لحظه تحویل سال در حافظیه به حال و دل خوش است.

برای اقامت در شیراز هم میزبان‌های مهمان نواز شیرازی از مهمانان جاجیگایی استقبال می‌کنند. با اجاره سوئیت و ویلا در شیراز اقامت دلچسبی در شیراز خواهید داشت.

در مسیر گردش شبانه در شیراز با مجله جاجیگا همراه شوید.

حال معنوی طلایی رو به حرم امام رضا (ع)

سال-تحویل-امام-رضا
لحظه سال تحویل در حرم امام رضا (ع)

مشهد در شب عید و به خصوص لحظه تحویل سال حس و حال معنوی خاصی به خودش می‌گیرد.  حرم امام هشتم شیعیان و شهر زنده و گردشگری مشهد یکی دیگر از مکان‌های محبوب ایرانیان برای سپری کردن لحظه سال تحویل و شروع سال نو با حالی روحانی و انرژی مثبت است.

در شب سال نو خیابان‌های منتهی به حرم در مشهد پر از زایرانی می‌شود که آمده‌اند تا لحظه سال تحویل را در کنار امام هشتم و و رو به حرم رضوی سپری کنند.

سفر به مشهد با وجود حرم امام رضا و انواع و اقسام امکانات گردشگری و تفریحی یکی از محبوب‌ترین مسیرهای سفر نوروزی است.

برای ماندن در مشهد اقامتگاه‌های مختلفی در دسترس مسافران این شهر است به سایت جاجیگا بروید و با انتخاب شهر مشهد و در میان سوئیت و هتل آپارتمان مشهد، مورد دلخواهتان را انتخاب و آنلاین رزرو کنید.

شاهنامه‌خوانی در جوار خسرو آواز

سال-تحویل-در-آرامگاه-فردوسی
سال تحویل در مقبره فردوسی

آرامگاه ابوالقاسم فردوسی در شهر زیبای طوس و نزدیکی شهر مشهد یکی دیگر از فضاهای با حس و حال خاص به خصوص برای علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات ملی ایران است. در شب سال نو و لحظات تحویل سال، ایرانیان اهل ادب، پیرامون آرامگاه فردوسی جمع شده و با شاهنامه‌خوانی به استقبال سال نو می‌روند.

در محوطه باغ و در نزدیک مقبره فردوسی، مهدی اخوان ثالث، شاعر گرانقدر و مشهور ایرانی و استاد محمدرضا شجریان، خسرو آواز ایران به خاک سپرده شده‌اند و بهانه‌های گذراندن لحظات سال تحویل در این فضای شاعرانه و هنرمندانه ایرانی را چند برابر کرده‌اند.

درباره هفت پیشنهاد جذاب برای سفر نوروزی به شمال در مجله جاجیگا بخوانید.

تحویل سال شاهانه در تخت جمشید

سال-تحویل-در تخت-جمشید
سال تحویل در تخت جمشید

تماشای شکوه و عظمت ایران باستان و قرار گرفتن در حس و حال جشن‌های باشکوه پادشاهان هخامنشی در قصرهای تخت جمشید، ایرانیان میهن دوست و علاقه مند به تاریخ و ایران باستان را به سمت تخت جمشید می‌کشاند.

فضای باشکوه تخت جمشید در نزدیکی شهر شیراز یکی دیگر از مکان‌های محبوب برای سپری کردن لحظات پایان سال و شروع سال جدید خورشیدی است.

درباره سفر به شیراز شهر غزل و عطر بهارنارنج در مجله جاحیگا بخوانید.

شروع سال نو در کنار کوروش کبیر

سال-تحویل-پاسارگاد
سال تحویل در پاسارگاد

مجموعه پاسارگاد و مقبره کوروش کبیر در نزدیکی شیراز یکی دیگر از مقاصد محبوب برای گذراندن شب سال نو و لحظه تحویل سال ایرانیان است.

ایرانیان علاقه مند به تاریخ و تمدن ایران باستان در شب سال نو به سمت مجموعه تاریخی پاسارگاد شیراز و مقبره کوروش کبیر، پادشاه دادگر و خردمند هخامنشی رهسپار می‌شوند تا سفره هفت‌سین را در کنار این مجموعه تاریخی با شکوه ایران باستان گسترده کنند.

مقبره کوروش مهم‌ترین بنای تاریخی مجموعه پاسارگاد است که با معماری پلکانی، شباهت زیادی به «زیگورات» دارد و در فاصله یک کیلومتری از کاخ‌های دیگر پاسارگاد قرار گرفته و در میان دشت مرغاب جلوه باشکوهی دارد.

کوروش کبیر در تاریخ به عنوان پادشاهی با صفات اخلاقی آزاداندیش و دادگر مشهور است.

این پادشاه پیروز به هر سرزمینی که به عنوان  فاتح وارد می‌شد، با پرستشگاه‌های ادیان مختلف با احترام برخورد می‌کرد و حتی اقدام به بازسازی معابد هم می‌کرد.

کوروش از هر‌گونه تبعیض عقیدتی نسبت به پيروان اديان سراسر امپراتوری ایران خودداری می‌کرد و مظهر خردمندی و شرافت است.

مجموعه تاریخی پاسارگاد در مسیر جاده شیراز – اصفهان و در فاصله تقریبی 120 کیلومتری از شهر شیراز، در شمال جاده واقع شده.

سخن آخر

لحظه سال تحویل یکی از خاص‌ترین موقعیت‌های زمانی ایرانیان است که برایش برنامه‌ریزی می‌کنند.

بعضی افراد بری سپری کردن لحظه سال تحویل به شکلی خاص و متفاوت به جاهایی سفر می‌کنند که حس و حال و انرژی روحانی بیشتری را تجربه و درک کنند.

در این نوشته به محبوب‌ترین فضاها برای گذراندن لحظه سال تحویل ایرانی پرداخته شد.

 

لحظه تحویل سال ۱۴۰3 چه زمانیه؟

تحویل سال امسال نیمه شب است. یعنی دقیقا چهارشنبه یکم فروردین ماه ساعت 6 و 36 دقیقه و 26 ثانیه بامداد لحظه تحویل سال 1402 به 1403 است.

لحظه تحویل سال کجا بریم؟

حافظیه شیراز، حرم امام رضا در مشهد، آرامگاه فردوسی در طوس، تخت جمشید و مقبره کوروش در شیراز بهترین مکان‌ها برای لحظه تحویل سال هستند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

پریسا سجادی

ثبت دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید

مشهد