مرکز-خرید-تهران

بهترین مرکز خرید تهران کجاست؟

خرید در تهران، از سام‌سنتر تا بازار شوش

خرید در تهران، یک مسیر از ویترین‌‌های رنگارنگ و پاساژهای باشکوه، درندشت و چندین  طبقه است.

هر نقطه از تهران که باشی، یک مرکز خرید بزرگ در نزدیکی‌ات هست. فقط کافی است که با یک کارت بانکی پر و پیمان قصد خرید کنی، بروی و با چندین ساک و بسته خرید بازگردی؛ جوری که می‌شود امکانات خرید و پاساژگردی را یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران به حساب آورد.

اگر اهل خرید هستید و یا برای خرید تهران را انتخاب کرده‌اید. فهرست بلندبالایی از بازار و پاساژها پیش روی‌تان است.

از شمال تا جنوب و شرق و غرب تهران انواع و اقسام بازارهای محلی و مرکز خریدهای شیک و لوکس تا بازارهای عمده فروشی و دست‌فروش‌های ارزان قیمت در انتظار خریداران هستند.

بعد از خرید و گشت و گذار در  این شهر بزرگ و پر شور و حال با اجاره خانه مبله در تهران اقامتی راحت و بی دردسر را تجربه کنید.

در این نوشته به مراکز خرید تهران در نقاط مختلف پایتخت سر می‌زنیم.

درباره سفر به تهران و مناطق تفریحی و گردشگری پایتخت مطلب سفر به تهران  پایتخت گشت و گذار و عمارت‌های تاریخی، مجله جاجیگا فهرست متنوعی از جاهای دیدنی تهران به شما معرفی می‌کند.

مرکز خرید تندیس

مرکز-خرید-تندیسخرید-در-تهران
مرکز خرید تندیس

مرکز خرید تندیس در شمال میدان تجریش یکی از قدیمی ترین پاساژهای تجریش است که در  4 طبقه و با بیش از 170 فروشگاه انواع لباس، شال و روسری، کیف و کفش، عینک، عطر و ادکلن، محصولات آرایشی و بهداشتی، بدلیجات، لوازم خانه و وسایل تزئینی و غیره را عرضه می کند.

رستورانِ اردک آبی، رستوران لوکس الیزه  و رستوران ربلان هم در مرکز خرید تندیس قرار دارند.

تندیس دارای پارکینگ اختصاصی و مسیر مخصوص برای کسانی است که ناتوانی جسمی دارند.

نشانی: تجریش، میدان تجریش، بین خیابان فناخسرو و غلام جعفری.

پاساژ ارگ تجریش

ارگ-تجریش-خرید-در-تهران
ارگ تجریش

پاساژ ارگ تجریش پاساژی لوکس‌ است که  در پنج طبقه فروشگاه‌های انواع پوشاک زنانه، پوشاک بچه‌گانه، سیسمونی، کیف و کفش، بلور، عطر و ادکلن، ساعت، گوشی، لوازم خانگی، فرش، لوازم الکترونیکی، کالای خواب، طلا و جواهر و لوازم آرایشی و بهداشتی با برندهای معتبر داخلی و خارجی… در خود جای داده است.

پیرگاردین، انجلز، هنری کربن، اسپرینگ فلیدز، چرم درسا، ریباک، اسکچرز بعضی از برندهایی هستند که در ارگ تجریش شعبه دارند.

پنج سالن سینمایی، شهربازی فان تایم با ۱۲۵ بازی و فودکورت  در طبقه سوم،دو رستوران معروف پیکاسو و روکو و رستوران بام سبز با چشم‌اندازی از تجریش بر فراز این مرکز خرید لوکس از دیگر جذابیت‌های آن است.

این پاساژ برای خرید محصولات دارای برند مناسب است.

نشانی: ضلع شمالی میدان تجریش و ابتدای خیابان سعد آباد.

اگر اهل گردش و طبیعتگردی هستید، مطلب معرفی ۱۴ دریاچه نزدیک تهران به شما چند مسیر گردشگری طبیعی در نزدیکی تهران معرفی می‌کند.

بازار قائم

بازار-قائم-تجریش
بازار قائم تجریش

بازار قائم تجریش در نزدیکی بازار سنتی تجریش، پاساژی قدیمی و آشنا در میان تهرانی‌ها است.

انواع طلا و جواهر، لباس مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک بچگانه و در طبقه آخر تابلو و آثار هنری محصولاتی است که در پاساژ قائم پیدا می‌کنید.

چند رستوران و کافه‌ هم در آخرین طبقه پاساژ قائم تجریش هست.

نشانی: تجریش، میدان تجریش، خیابان شهرداری، بازار قائم تجریش.

پالادیوم

پالادیوم
مرکز خرید پالادیوم

پالادیوم یکی از بزرگ‌ترین، معروف‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید تهران است که در محله زعفرانیه واقع شده.

این مرکز خرید مجلل محل جلوه‌گری و گردهمایی انواع برندهای معروف و مطرح خارجی و داخلی و پاتوق برندبازها است.

آدیداس، نایک، پوما، ریبوک، جین وست، کورتفیل، جی‌اوکس، ال‌سی‌وایکی کی، آلدو و…. از جمله برندهای حاضر در این مرکز خرید هستند.

فود کورت پالادیوم در طبقه سوم و با وجود انواع رستوران‌های ایرانی، فست‌فود، ایتالیایی، ژاپنی، و…. یکی از مفصل‌ترین منوها را در مقابل مشتریان قرار می‌دهد.

هایپر مارکت پالادیوم بزرگ با انواع محصولات مورد نیاز خانواده‌ها در طبقه همکف و شهرکتاب از دیگر امکانات پالادیوم تماشایی و باشکوه است.

نشانی: خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف، مرکز خرید پالادیوم.

اگر قصد سفر به تهران در فصل زمستان را دارید مطلب سفر زمستانی به تهران را از دست ندهید؛ در این نوشته تمامی مسیرهای و مقاصد جذاب تفریحی و گردشگری در تهران برفی و زمستانی معرفی می شود.

سام‌سنتر

سام-سنتر
سام سنتر

مرکز تجاری سامسنتر مرکز خرید مورد علاقه مشکل‌پسندها و تک پوش‌ها است. این مرکز خرید لوکس و تماشایی در خیابان فرشته تهران و یک مقصد لوکس برای تهرانگردی  است.

سام سنتر مخصوص افراد خاص و منحصربه‌فرد در انتخاب پوشش است. برای اینکه لباس، کفش یا ساعت تک و اختصاصی سفارش بدهید به این مرکز خرید خلوت و لوکس و مجلل بروید.

در این مرکز خرید همه چیز به صورت انحصاری و خاص هر فرد به فروش می‌رسد و از هر محصول فقط یک عدد در فروشگاه موجود است.

مرکز خرید سام سنتر با هدف معرفی برندهای با کیفیت و مشهور جهان و با شعار زندگی لوکس فعالیت خود را آغاز کرد و جامعه هدفش قشر مرفه  تهران است.

مرکز خرید سام سنتر در 9 طبقه،۲۶ واحد تجاری ۳۵ تا ۲۰۰ متری را در خود جای داده است. پارکینگ این مجموعه با گنجایش ۲۴۰ خودرو در طبقات دوم تا هفتم ساختمان قرار دارد.

فروشگاه‌های آن در طبقات همکف و اول قرار گرفته‌ و رستوران‌ها و کافه‌ها در طبقات هشتم و نهم قرار دارند.

طبقات بالایی سام سنتر با چشم‌اندازی به سمت کوهستان به فودکورت و رستوران‌هایی با غذاهایی از ملیت‌های مختلف اختصاص داده شده است.

مهم‌ترین ویژگی فروشگاه‌های سام سنتر که آن را از سایر مراکز خرید در ایران متمایز می‌کند، حضور برند‌های معتبر جهانی از ایتالیا،‌ آلمان و سوئیس برای نخستین بار در کشور است که در این مرکز خرید حاضر شده‌اند.

نشانی: خیابان فرشته (شهید مرتضی فیاضی) رو‌به‌روی خیابان کوهیار.

در مسیر گردش در تهران اگر هوس آش یا حلیم کردید مطلب بهترین آش و حلیم فروشی‌های تهران در مجله جاجیگا را برای پیدا کردن یک مسیر خوشمزه از دست ندهید.

مرکز خرید مدرن الهیه

مرکز-خرید-الهیه
مرکز خرید الهیه

مرکز خرید مدرن الهیه  با ۴۰ فروشگاه محل گردهمایی برندهای معتبر و معروف بین‌المللی و محصولات متنوع و لوکس از جمله پوشاک، کیف، کفش، اکسسوری، لوازم آرایش، عطر، جواهرات و … از برندهای مانند پرومد، ریچی، لامبورد د پارک، استفانو و … است.

طبقه پنجم این مجتمع، با نام طبقه رویال دارای چندین بوتیک، رستوران لوکس، جواهر فروشی و کافی شاپ است.

مون بلان، پرومود، آرفورس و کاستا بودا، بوتیک پائولینی، یسان اُپتیک، اپل استور، بوتیک شکلات ایلیو، بوتیک چروتی، جواهرفروشی مظفریان، کافه لایم، مبلمان ویور بوتیک هالی و خانه خاویار بعضی از فروشگاه‌های مرکز خرید مدرن الهیه هستند.

مدرن الهیه ساختمانی دوازده طبقه با معماری زیبا و باشکوه است که با با هدف گردآوری برندهای معتبر جهانی تاسیس شد.

چندین کافه و رستوران لوکس و شیک هم در این مرکز خرید وجود دارد.

رستوران سوشی کو یکی از این رستوران هاست که منویی متنوع از انواع غذا مانند سوشی رول ویژه، گوشت گوساله به همراه مارچوبه، اردک سرخ شده پکن و سایر غذاهای خاور دور دارد.

ویکولو، یکی از کافه‌های مرکز خرید مدرن الهیه است که حال و هوایی شبیه به کافه و رستوران‌های شهر رم را بازآفرینی می‌کند.

این کافه در فضای سرباز بر بام مدرن الهیه پذیرای مهمانان است.

نشانی: خیابان آفریقای شمالی، رو‌به‌روی کوچه گلنار.

دورتادور تهران پر از مناطق گردشگری طبیعی سرسبز با آب و هوای ییلاقی است مطلب ییلاق های اطراف تهران جذاب‌ترین مناطق ییلاقی و سرسبز نزدیک تهران را به شما معرفی می‌کند.

مرکز خرید گالریا

مرکز-خرید-گالریا
مرکز خرید گالریا

مرکز خرید گالریای ولنجک دو ساختمان شش طبقه‌ شمالی و جنوبی است که ساختمان شمالی آن شامل پنج طبقه‌ تجاری، یک طبقه فودکورت، دو طبقه رستوران و هشت طبقه پارکینگ است. طبقات همکف تا چهارم این مرکز خرید از ۴۲ واحد تجاری و برندهای مختلف پوشاک، زیورآلات و شش سالن سینما تشکیل شده است.

فودکورت گالریا در طبقه‌ پنجم شامل هشت رستوران ایرانی و فرنگی می‌شود.

رستوران لوکس شاندیز بین‌المللی در طبقه ششم گالریا سقف متحرک دارد. در طبقه‌ هفتم، فضایی لوکس و خاص برای رستوران روبل با دو فضای سرپوشیده و روف گاردن طراحی و اجرا شده‌.

لوستر خاص گالریا بزرگ‌ترین لوستر دست‌ساز خاورمیانه با ارتفاع ۳۱.۸ متر و قطر ۲.۵ متری است. این آویز از جنس فلز ضدزنگ با آبکاری مشکی و گوی‌هایی با روکش طلایی رنگ از جنس برنج براق درجه یکی از جاذبه‌های دیدنی گالریا است.

شهربازی روبوکیدز در گالریا اولین پارک رباتیکی ایران است که در آن کودکان با ربات‌هایی بازی می‌کنند که از سیاره روبونوس به زمین آمده‌اند.

رادیوگالریا، سورپرایز گالریا دو تا از قسمت‌های جذاب و تفریحی این مرکز خرید هستند.

نشانی: ولنجک، انتهاى خيابان سيزدهم شرقی.

تهران شهر شب‌های روشن و بیدار است برای داشتن یک راهنمای خوب برای پیدا کردن جاهای جذاب تهران در شب مطلب  شبگردی تهران  از تماشا در بام تا هیجان در شهربازی‌ را مطالعه کنید.

مرکز خرید روشا

روشا-سنتر
مرکز خرید روشا

روشا اولین مرکز خرید تهران است که فروشگاه‌های آن بدون مرز هستند؛ یعنی تمامی فروشگاه‌های این مرکز خرید، فقط با رعایت فاصله‌های یک یا دو متری، از یکدیگر جدا شده‌اند و هیچ دیواری برای جدا سازی غرفه‌ها نیست.

مرکز خرید روشا یکی از مراکز خرید محبوب برندبازها در سطح شهر تهران است که در محله نیاوران قرار دارد.

روشا ساختمانی 17 طبقه است که 5 طبقه از آن تجاری است.

نشانی: تقاطع خیابان عمار و فرمانیه.

مجتمع تجاری اداری اطلس مال

اطلس-مال
اطلس مال

مجتمع تجاری اداری تفریحی اطلس مال تهران یکی از مراکز خرید مجلل تهران است که در محله نیاوران قرار دارد.

این ساختمان 19 طبقه که در فضایی ۱۱ هزار متری ساخته شده ۸ طبقه آن اداری،۴ طبقه تجاری، یک طبقه فود کورت و ۶ طبقه پارکینگ دارد.

مجموعه اطلس مال تهران با نمای شیشه‌ای و قوسی شکل، در محله نیاوران می‌درخشد.

در این مرکز خرید انواع محصولات مثل پوشاک، خوراک، زیورآلات و وسایل منزل لوکس و گران قیمت از برند‌های مطرح و معروف در ویترین فروشگاه‌ها دیده می‌شود.

بازدیدکنندگان این مرکز خرید شیک در قسمت‌های مختلف می توانند از مبلمان راحتی قرار داده شده  استفاده و خستگی‌شان را به در کنند.

در قسمت اداری مجتمع اطلس چندین آژانس‌های مسافرتی فعالیت می‌کنند.

جالب است بدانید که ساختمان اطلس مال یک سازه سبز است و در ساخت آن از مصالح ساختمانی استفاده شده که آسیبی به محیط زیست نمی‌زنند.

همچنین برای تامین بخشی از برق این مجموعه از پنل‌های خورشیدی استفاده می‌شود.

نشانی: نیاوران، انتهای خیابان پاسداران.

میلادنور

میلاد-نور
میلاد نور

مرکز تجاری میلاد نور در شهرک غرب تهران یکی از محبوب و پر مشتری‌ترین مراکز خرید تهران است که ۳۲۶ فروشگاه در شش طبقه دارد.

انواع فروشگاه‌های لباس و کفش زنانه و مردانه و بچگانه، وسایل خانه و آشپزخانه، طلا و جواهر و حضور برندهای مشهوری مثل خانه و آشپزخانه، آدیداس، پوما، پیرگاردین، دسینی، مادرکر، سها، فورجینال، آیس، تی تی، ورساچه، دیزل، لیوایز، جردانو، دولچه گابانا، تامی، نایک، بامبو، بوفالو، ماکسیم و یاتاش این پاساژ را محبوب  پر بازدید کرده است.

رستوران ملل در طبقه بالایی این مجتمع هم پذیرایی لوکسی از مهمانانش می‌کند.

نشانی: شهرک غرب، بلوار فرحزادی.

مرکز خرید اپال

مرکز-خرید-اوپال
مرکز خرید اوپال

مرکز خرید عظیم الجثه اپال، بزرگ‌ترین مرکز تجاری، خرید و سرگرمی شمال غرب تهران است که با بخش‌های مختلف و متنوع یکی از مقاصد تفریح و خرید جذاب غرب تهران است.

هایپر مارکت مرکز خرید اپال، در طبقه زیرزمین اول قرار دارد که فروشگاهی بزرگ با انواع کالاهای سبد خرید روزانه است.

اپال هوم، در طبقه اول مرکز خرید لوازم خانه و آشپزخانه، کالای خواب، مبلمان و … است. طبقه همکف به فروشگاه‌هایی با انواع پوشاک، کیف و کفش، عطر و لوازم آرایشی اختصاص دارد.

طبقه دوم این مرکز خرید، مخصوص خرید وسایل عروس و داماد مثل لباس‌عروس، لباس‌شب، لباس‌داماد، آینه و شمعدان، انواع طلا، جواهر و زیورآلات، ساعت و سکه است.

اپال استایل در طبقات چهارم و پنجم و ششم با فروشگاه‌ها و بوتیک‌های متنوع انواع پوشاک، کیف و کفش، لباس، شال و روسری و مانتو منطقه محبوب اهالی مد و فشن است.

اپال الکترونیک در طبقه هفتم این مرکز خرید با عرضه انواع تجهیزات و ابزارهای الکترونیکی، تلفن‌های هوشمند، کامپیوتر و لوازم جانبی، بازی‌های کامپیوتری و لوازم صوتی و تصویری، بزرگ‌ترین بازار فروش محصولات دیجیتال و الکترونیک شمال غرب تهران است.

اپال کیدز در طبقه سوم است که یک شهربازی و یک شهر مشاغل، انواع بازی‌های فکری، فردی و گروهی جذاب برای بچه‌ها و فروشگاه‌های لباس بچه، اسباب‌بازی، لوازم‌التحریر، لوازم سیسمونی و.. دارد.

فودکورت مجموعه اپال در طبقه ۹ قرار دارد و و با وجود ۱۵ شعبه رستوران و کافه معروف تهران می‌توان طعم غذاهای آسیایی، مدیترانه‌ای، ایرانی، عربی و آمریکای لاتین  و غذاهای فست فودی و کافه را در آن چشید.

باشگاه بولینگ و بیلیارد، کلوپ‌های ورزشی VIP و بازی‌های کامپیوتری و واقعیت مجازی در نظر گرفته است. شهربازی اپال، پردیس سینمایی با پنج سالن مجهز برای تماشای فیلم و هفت طبقه پارکینگ و کارواش از دیگر امکانات مرکز خرید اپال است.

نشانی شهرک غرب، بلوار فرحزادی، میدان کتاب، ابتدای بلوار کوهستان.

کوروش مال

کوروش-مال
کوروش مال تهران بازار

مجتمع فرهنگی تجاری کوروش یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید تهران با وسعت 9هزار و 500 متر مربع است.

پاساژ کوروش ساختمانی عظیم و 18 طبقه است که هفت طبقه زیرزمین آن، پارکینگ است و از طبقه منفی 2 تا طبقه پنجم  به فروشگاه‌های این پاساژ اختصاص یافته. انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچه‌گانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، زیورآلات، لوازم آشپزخانه و ظروف و هرآنچه دنبالش بگردید در ویترین فروشگاه‌های کوروش یافت می‌شود.

بورس انواع گوشی موبایل و طلا و جواهر، با دو بازارچه اختصاصی، دو بخش دیگر مجتمع تجاری کوروش هستند.

پردیس سینمایی کوروش یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین پردیس‌های سینمایی تهران با 12 سالن سینما و کنسرت و آمفی تئاتر است.

شهربازی ژوپیتر دیگر بخش جذاب پاساژ کوروش و یک مرکز تفریحی غرب تهران است.

هایپر‌مارکت کوروش با ویترینی از مواد و محصولات غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی و میوه‌، سبزیجات به همراه غذای آماده و شیرینی، نیازهای روزمره را تامین می‌کند.

در پاساژ کوروش، فود‌کورت، کافه‌ها، روف‌گاردن و شعبه رستوران‌های نایب، کافه ویونا، امیر شکلات و.. حضور دارند و بازدیدکنندگان کوروش انتخاب‌های خوراکی متنوعی دارند.

نشانی: نبش بزرگراه ستاری.

مجتمع تجاری تیراژه یک

تیراژه
مرکز خرید تیراژه

مرکز خرید تیراژه با انواع و اقسام فروشگاه‌های لباس مردانه و زنانه و بچه گانه، کیف و کفش، اکسسوری، لوازم آرایش و غیره یکی از مرکز خرید جذاب و پر طرفدار غرب تهران است.

این مرکز خرید با معماری خاص، سقف شیشه ای، گلدان‌ها، درختان طبیعی، درختچه‌های زیبا و نیمکت‌های شیشه‌ای به‌عنوان یکی از زیباترین مراکز خرید پایتخت به حساب می‌آید.

مرکز خرید تیراژه یک با داشتن شهربازی سرزمین عجایب در طبقه بالای این مجتمع، محبوبیت خاصی  برای کودکان و نوجونان دارد.

این مرکز خرید سه طبقه تجاری، یک طبقه شهربازی، سه طبقه پارکینگ و چندین رستوران و فودکورت دارد.

نشانی بزرگراه اشرفی اصفهانی، پایین‌تر از میدان پونک، حدفاصل بزرگراه حکیم و همت.

مجتمع تجاری تیراژه دو

تیراژه2
مرکز خرید تیراژه 2

مرکز خرید تیراژه  دو از نظر معماری شباهت زیادی به تیراژه یک دارد، پاساژی پنج طبقه است که در شرق تهران ساخته شده است.

تیراژه دو دارای بیش از صد واحد تجاری با انواع فروشگاه پوشاک، کیف، کفش، لوازم منزل، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن از انواع برندهای لوکس خارجی و داخلی از کیف و کفش ایتالیایی تا لوازم آرایشی اروپایی  در کنار رستوران، کافه، فودکورت، سینما، هایپرمارکت، سرزمین بازی و پارکینگ است.

سینما تیراژه دو دارای دو سالن مختلف با کیفیت پخش صدا و تصویرعالی است.

شهربازی تیراژه دو با بیش از ۸۰ دستگاه مختلف، فضای جذابی برای بازی کودکان است.

نشانی: اتوبان امام علی به‌سمت جنوب، خروجی شهید مدنی، جنب ایستگاه متروی مدنی.

مرکز خرید گلدیس

مرکز-خرید-گلدیس
تهران خرید کجا بریم

مجتمع گلدیس مرکز خریدی قدیمی در محله آریاشهر غرب تهران ساختمانی 13 طبقه است که دو طبقه آن با با 330 واحد فروشگاه، تجاری است.

گلدیس با نمایی نقره‌ای و حاشیه قرمز در چندین طبقه، مرکزی برای خرید لباس زنانه، مردانه، بچگانه، کیف و کفش و زیورآلات و …. است. قیمت‌ها در این پاساژ هم در رده متوسط رو به بالا است.

نشانی: ضلع شرقی فلکه دوم صادقیه.

مرکز خرید تهرانی

مرکز-خرید-تهرانی-آریاشهر
مراکز خرید در تهران

در کنار پاساژ گلدیس و در ضلع جنوب شرقی میدان صادقیه، مرکز خرید لباس و کفش دیگر این منطقه به نام مرکز خرید تهرانی واقع شده است.

این مرکز خرید دو طبقه، 72 فروشگاه مخصوص لباس دارد. درست چسبیده به این پاساژ کوچک یک پارکینگ طبقاتی نسبتا بزرگ قرار دارد که متعلق به همین مرکز خرید است.

نشانی: ضلع جنوب شرقی فلکه دوم صادقیه.

مرکز خرید افق

پاساژ افق یکی دیگر از مراکز خرید فلکه صادقیه است که در آن انواع پوشاک، کیف و کفش و… به مشتریان عرضه می‌شود.

نشانی: ضلع جنوب فلکه دوم صادقیه، نبش کوچه نوزدهم.

مجتمع تجاری و اداری بوستان

مرکز-خرید-بوستان
خرید تهران کجا بریم

پاساژ بزرگ و پیچ در پیچ بوستان در میدان پونک غرب تهران با بیش از 800 فروشگاه، یکی از مفصل ترین مراکز خرید غرب تهران با قیمت مناسب و محصولات متنوع است.

در این مرکز خرید از انواع پوشاک زنانه و مردانه و بچه‌گانه رسمی و اسپرت گرفته تا کیف و کفش و لوازم خانه و آشپزخانه، عطاری و حتی چندین شعبه بانک و شهر کتاب، فروشگاه‌های موبایل و لوازم جانبی، طلا و جواهر، پرده، پارچه و لوازم خیاطی هر آنچه بخواهید در مرکز خرید بوستان راسته‌های خاص خودشان را دارند.

مرکز خرید بوستان معماری خاصی دارد و به شکل دایره‌‌های بزرگ و کوچک طراحی شده؛ این دایره‌ها با شیبی ملایم به هم وصل می‌شوند و بدون پله می‌توان طبقات را پیمود. البته گم شدن در کار نیست و به هر سمتی که بروید، دست‌آخر به دایره‌های میانی پاساژ می‌رسید و راه را پیدا می‌کنید.

در دایره پائینی پاساژ، یک محل بازی برای بچه‌ها هست که والدین در مدت خرید می‌توانند فرزندانشان را در این قسمت گذاشته و با خیال راحت خرید کنند و به بچه‌ها نیز خوش خواهد گذشت. در ضمن برای سر زدن به پاساژ بوستان نگران جای پارک نباشید؛ چرا که پارکینگ بوستان که در طبقات زیرزمینی است، ظرفیت 700 خودرو را دارد.

شهروند پونک

فروشگاه شهروند پونک هم در کنج غربی پاساژ بوستان قرار دارد و از داخل مرکز خرید بوستان هم می‌توان وارد محوطه شهروند شد. شهروند پونک یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های شهروند تهران است که در دو طبقه انواع محصولات را به خریداران ارائه می‌کند و به‌صورت 24 ساعته باز و در دسترس است.

نشانی:  ضلع شمال‌غربی میدان پونک.

مرکز خرید سمرقند

مرکز-خرید-سمرقند
مرکز خرید سمرقند

مجتمع تجاری اداری یازده طبقه سمرقند، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مرکز خرید محله جنت‌آباد در غرب تهران است .

در بخش تجاری این مرکز خرید188فروشگاه با ویترین‌های پوشاک، کیف و‌کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، محصولات ورزشی، شال و روسری، ساعت، عینک، زیورآلات و بدلیجات، طلا و جواهر، لوازم تزئینی، عطر و ادکلن، موبایل و … به فعالیت مشغولند.

این پاساژ علاوه بر مرکز خرید، سالن سینما و تئاتر، رستوران، فست فود و کافه، سالن ورزشی، سالن بیلیارد و شهربازی  هم دارد و می‌توان ساعاتی طولانی را در این مجموعه گذراند.

نشانی: تقاطع خیابان لاله و بلوار جنت‌آباد.

مگامال اکباتان

مگامال-اکباتان
خرید در تهران

مگامال، مرکز خرید بزرگ شهرک اکباتان است که با معماری زیبا و در پنج طبقه و سه طبقه پارکینگ، فودکورت، شهربازی، هایپرمارکت و پردیس سینمایی، جایی برای خرید انواع و اقسام محصولات پوشاک، کیف وکفش، عطر و لوازم آرایش برند و لوکس و…. است.

یکی از قسمت‌های خاص و جذاب مگامال اکباتان، بخشی است که ورود آقایان ممنوع است. این قسمت که در طبقه اول مگامال قرار دارد، دارای فروشگاه‌های مورد علاقه خانم‌ها مثل لوازم آرایش، لباس، سالن زیبایی و مد و سالن‌ ورزشی با وسایل بدن‌سازی مجهز و.. هست.

در این طبقه، یک مهدکودک ساعتی هم هست که خانم‌ها با خیال راحت می‌توانند فرزندشان را به پرستارها سپرده و به خرید و … بپردازند.

هایپرمارکت بزرگ مگامال با نام هایپرمی، با محصولات متنوع، انواع و اقسام کالاهای مورد نیاز خانواده‌ها را به فروش می‌رساند.

آی‌تی‌لند با فروشگاه‌های عرضه کننده انواع محصولات الکترونیکی و موبایل بی‌نظیرش، شهربازی، سندلند یا شهر شنی، پردیس سینمایی مگامال با هفت سالن و ظرفیت کلی ۱۲۰۰ نفر از دیگر بخش‌های این مرکز جذاب و عظیم اکباتان است.

نشانی: بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز ۲

بازار سنتی ستارخان

بازار-سنتی-ستارخان
مرکز خرید ارزان تهران

بازار سنتی بزرگ ستارخان به‌دلیل تنوع محصولات و قیمت‌های مناسب کالاها یکی از مراکز خرید شهروندان غرب تهران برای خرید است.

در بازار سنتی ستارخان، بیش از 290 واحد تجاری به عرضه انواع و اقسام پوشاک مردانه، زنانه، بچه‌گانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، وسایل و ملزومات خانه و آشپزخانه و… خلاصه هر آنچه که در سبد خرید اهالی نیاز است، مشغولند.

در طبقه دوم بخش شمالی این بازار می‌توانید بورس وسایل چوبی مثل سرویس اتاق خواب، مبلمان و … را با قیمت مناسب پیدا کنید.

نشانی: زیر پل یادگام امام و بر خیابان ستارخان.

پاساژ نصر

بازار-کانال-گیشا
مرکز خرید خوب تهران

پاساژ نصر محله گیشا یکی از مراکز خرید قدیمی و محبوب غرب تهران است که روی کانال آب منطقه گیشا ساخته شده و به پاساژ کانال هم معروف است.

بخشی از این پاساژ به فروشگاه‌های محصولات صنایع‌دستی و بخشی به زرگری اختصاص دارد.

در کانال می‌توان فروشگاه‌های متعدد لباس، کیف و کفش، لوازم آرایشی بهداشتی، زیورآلات و موبایل را یافت.

این پاساژ دو طبقه 600 متر طول دارد و حدود چهارصد فروشگاه در این پاساژ فعالند.

نشانی: خیابان نصر بین خیابان نهم و خیابان فاضل.

سیوان سنتر

سیوان-سنتر
مرکز خرید سیوان سنتر تهران

سیوان سنتر یک مرکز خرید تازه تاسیس در شرق تهران است که بر خیابان تیرانداز و بین فلکه دوم و سوم تهران‌پارس واقع شده.

طبقه‌ زیر زمینِ سیوان سنتر، هایپراستاری بزرگ هست که انواع نیازهای خانواده را تامین می‌کند. در طبقات بالا فروشگاه‌های متنوع برندهای معروف ایرانی و خارجی کفش و لباس و عطر و لوازم بهداشتی شعبه دارند.

فودکورت این پاساژ در طبقه چهارم و شهربازی گیم زون بدون محدودیت سنی در طبقه‌ پنجم واقع شده است.

باملند

باملند-بازار-تهران
مرکز خرید باملند

مرکز خرید باملند در بخش شرقی دریاچه چیتگر  مجموعه ای از مشهورترین رستوران‌ها و کافه‌های مشهور تهران در کنار شعبه‌هایی از برندهای خارجی و ایرانی لباس و کفش، لوازم آرایش، اسباب بازی و … است.

فروشگاه‌های بنتون، ال‌سی وایکیکی، کالینز، توی توی، اسکچرز، سیسلی، سفیر و سواروسکی بعضی از برندهای موجود در بام‌لند هستند.

بام لند اولین مرکز خرید خطی ایران در فضای باز است که طراحی آن از تلفیق نمادهای معماری اصیل ایرانی مثل بادگیرهای یزد در کنار نمادهای  معماری مدرن  شکل گرفته.

نشانی: بزرگراه شهید خرازی (ادامه همت) شرق، خروجی کاشان امیرکبیر آبشار تهران، ۴۵ متری کاشان جنوب، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف.

ایران‌مال

ایران-مال
ایران مال کجاست

ایران مال یکی از پنج بازار برتر جهان است که در مسیر تهران کرج و نزدیکی دریاچه چیتگر و غرب ترین نقطه تهران واقع شده.

معماری و هنرهای سنتی مثل گچ بری، کاشی کاری که در ساخت و ساز این مرکز به کار برده شده فضایی چشم‌نواز و تماشایی ایجاد کرده است.

بازار سنتی ایران مال تیمچه‌ علی اکبر، بازاری سنتی است که در ساخت آن از بازارهای سنتی ایران مثل تبریز و اصفهان الگوبرداری شده است.

هایپر استار، فروشگاه‌های لوازم و دکوراسیون منزل، محصولات فرهنگی و تفریحی، کفش و محصولات چرمی، لوزام خانگی و الکترونیکی، جواهرات، ساعت و زیورآلات، محصولات زیبایی و سلامت و مد، پوشاک و لوازم ورزشی محصولاتی است که در ایران مال توسط انواع و اقسام برندهای معروف خارجی و ایرانی ارایه می‌شود.

در ایران مال، چهار مجموعه‌ فودکورت بزرگ و رستوران‌ و چندین کافی‌شاپ‌های وجود دارد.

رستوران ام‌شریف، ساج، قریشی، سلف سرویس قریشی و هانی از جمله رستوران‌هایی هستند که در فودکورت ایران‌مال شعبه دارند.

پردیس سینمایی ایران مال در ضلع غربی این مجموعه قرار دارد و دارای ۱۲ سالن سینما است.

مجموعه ورزشی ایران مال دارای در پیست یخ اسکی و هاکی روی یخ ، چهر زمین اسکواش، مجموعه استخر و اسپا، سالن بولینگ، استادیوم چند منظوره، جاده تندرستی و کلینیک پزشکی ورزشی است.

شهربازی و هتل از دیگر امکانات ایران مال بزرگ و تماشایی و جذاب است.

نشانی: انتهای اتوبان خرازی

اگر هم اهل مطالعه و هم اهل کافه گردی هستید، مطلب کافه کتاب های تهران، تلفیقی از عطر کاغذ و قهوه شما را در مسیر بهترین کافه کتاب های تهران همراهی می‌کند.

بازار بزرگ سنتی تهران

بازار-سنتی-تهران
بازار بزرگ تهران

بازار تهران با انواع و اقسام ویترین کالاها با قیمت مناسب نسبت به بازارهای دیگر همراه با فضا و معماری خاص و غذاخوری‌های معروف و خوشمزه‌ای که دارد، یکی از جذاب‌ترین مقاصد خرید در تهران است.

بازار بزرگ و سنتی تهران معروف ترین در میان بازارهای سنتی ایران است.

دالان‌های با شکل و شمایل به یادگار مانده از تهران قدیم، طاق‌های ضربی و گنبدهایی با روزنه‌های باز شده به سمت آفتاب و آسمان، نشانه‌های قدمت بازار سنتی تهران است که تا دوران قاجار و صفویه می‌رسد.

سبزه میدان ورودی شمالی و اصلی بازار تهران است. تیمچه مهدیه، تیمچه حاجب‌الدوله، مسجدامام، بازار بین‌الحرمین، چهارسوق بزرگ و بازار مسگرها  بعضی از بخش‌های اصلی بازار است.

طلا و جواهر و بدلیجات، آجیل و خشکبار، پارچه و فرش، لوازم خانگی و جهیزیه، لوازم آرایش و عطر و ادکلن، لباس و کفش و خلاصه از «شیر مرغ تا جون آدمیزاد» را می‌توان در بازار تهران با قیمت مناسب پیدا کرد.

بعد از خرید و گشت و گذار در بازار تهران، رستوران‌های مشهور بازار حسن ختام گردش در این قسمت تهران است.

بازار پرده و پارچه مولوی

بازار-پارچه-پرده-مولوی
خرید پارچه در تهران

بازار پارچه مولوی بورس انواع و اقسام پارچه در طرح و رنگ‌های متنوع است. این بازار شامل چندین پاساژ پارچه فروشی می‌شود.

در این بازار علاوه بر امکان خرید پارچه به بهترین قیمت امکان سفارش دوخت پرده، لباس و غیره هم هست.

نشانی: محله شهید هرندی تهران، خیابان اردستانی

بازار لوازم آشپزخانه شوش

بازار-لوازم-آشپزخانه-شوش
بازار شوش

بازار بلورفروشان شوش یکی از بهترین بازارهای شهر تهران با قیمت مناسب برای خرید لوازم آشپزخانه و ظروف کریستالی است.

در این بازار، مغازه‌های چینی و بلور با محصولات متنوع و قیمت مناسب برندهای مختلف ایرانی و خارجی با کیفیت‌های مختلف در اختیار مشتریان قرار دارد.

محصولاتی شامل لوازم چینی، لوازم دکوری، سرویس پلاستیک، ظروف برقی آشپزخانه، ظروف خانه، جیهزیه عروس، ظروف بلور، ظروف کریستال، ظروف استیل، سرویس قاشق و چنگال، روتختی عروس و …

دستفروش‌ها هم بخشی از این بازار رنگارنگ هستند که در این خیابان بساط پهن می‌کنند.

نشانی:  محدوده خیابان شوش.

سخن آخر

خرید و گشت و گذار در بازار و مراکز خرید تهران یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران است.

انواع و اقسام بازار و مرکز خرید از سنتی تا شیک و لوکس و حتی بازار دست فروش ها انواع و اقسام سلایق و قشرهای مختلف اقتصادی را در تهران جواب می‌دهد.

در این نوشته بهترین و معروف ترین مراکز خرید و بازارهای تهران معرفی شد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

پریسا سجادی

ثبت دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید

اطراف تهران