سفر-با-حیوان-خانگی

همسفر دوست‌داشتنی پشمالوی من

پت‌نواز، راهکار جاجیگا برای سفر با حیوان خانگی

سفر با سگ، سفر با گربه و به طور کل سفر با حیوان خانگی یکی از مشکلات بزرگ دارندگان حیوان خانگی به خصوص در ایران است.

با وجود اینکه حیوان خانگی برای خیلی از افراد به عضوی دوست داشتنی از خانواده تبدیل شده اما این افراد برای مسافرت کردن با حیوان خانگی باید از هفت‌خوان رستم بگذرند.

اگر شما صاحب حیوان خانگی هستید، حتما با مشکلات پیدا کردن فردی مطمئن برای نگهداری از حیوان در زمانی که شما به سفر می‌روید آشنا هستید یا پیدا کردن پانسیون و تقبل هزینه‌های سنگین نگهداری و در عین حال نگرانی درباره حیوان‌تان در طول سفر.

این مشکلات گاهی به حدی می‌رسد که افراد بین اهل سفر بودن و نگهداری از حیوان خانگی یک راه را انتخاب می‌کنند.

واقعیت این است که هیچ تور گردشگری، هتل و مهمانخانه‌ای در کشور ما پیدا نمی‌شود که امکان پذیرایی از حیوان خانگی هم داشته باشد، مگر اینکه استثنایی وجود داشته باشد.

البته خبر خوب این است که سایت رزرو اقامتگاه جاجیگا برای اولین بار در ایران با ایجاد بخشی به نام “پت‌نواز” شرایط مسافرت با حیوان خانگی را آسان کرد.

با کلیک روی بنر “پت‌نواز” در صفحه نخست سایت، تمامی اقامتگاه‌هایی که میزبان‌شان مشکل و حساسیتی نسبت به حضور حیوان خانگی در اقامتگاه ندارند، پیش روی شما قرار می‌گیرد و می‌توانید اقامتگاه دلخواه‌تان را انتخاب و با خیال آسوده همراه حیوان خانگی‌تان سفر کنید.

درباره سفر به شمال و بهترین مسیرهای رسیدن به شمال در مجله جاجیگا بخوانید.

یک مسیر دیگر برای پیدا کردن اقامتگاه‌هایی که میزبان اجازه ورود حیوان خانگی را به مهمان می‌دهد، این است که:

  • ابتدا شهر مقصد را انتخاب کنید،
  • بعد در منوی بالای صفحه به بخش مقررات اقامتگاه رفته و تیک «ورود حیوان خانگی مجاز باشد» را بزنید.
  • حالا فهرستی از اقامتگاه‌های شهر مقصد که پذیرای حیوان خانگی هستند در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید انتخاب کنید.

با این امکان صاحبان حیوان خانگی می‌توانند همراه با همسفر دوست‌داشتنی‌شان بدون نگرانی و دلتنگی سفر کنند و لذت ببرند.

با ما در این نوشتار همراه باشید.

سفر-با-حیوان-خانگی

درباره جاهای دیدنی رامسر در مجله جاجیگا بخوانید.

سفر با حیوان خانگی در ایران

سفر-با-حیوان-خانگی

در ایران هیچ هتل و مهمانخانه‌ای وجود ندارد که از حیوان خانگی پذیرایی کند.

مدیران هتل درباره دلیل این ممنوعیت می‌گویند که درصد بالایی از مهمانان در خصوص حضور حیوان خانگی در محیط هتل حساسیت بهداشتی و سلامتی دارند و علاوه بر این درصد زیادی هم از نظر ذهنی و عقیدتی نسبت به حضور حیوان در فضایی که اقامت می‌کنند نگرانی و حساسیت دارند و این موضوع را نمی‌پذیرند.

با جاجیگا در مسیر جاده چالوس خاطره انگیر تا رسیدن به شهر زیبا و ساحلی چالوس همسفر شوید.

اقامتگاه‌های خانگی دوستدار حیوانات خانگی

واقعیت این است که تعداد افرادی که در ایران حیوان خانگی دارند مدام رو به افزایش است و مساله سفر با حیوان خانگی هم تبدیل به موضوع مهمی شده است.

همین مساله برخی دارندگان اقامتگاه خانگی در سطح کشور و حتی صاحبان بومگردی‌ها را به این فکر انداخته که راهکاری برای اقامت دارندگان حیوان خانگی در سفر داشته باشند و شرایط اقامت را برای این افراد فراهم کنند.

پت‌نواز ؛ اقامتگاه‌های مجاز به ورود حیوان خانگی

پتنواز

پت نواز یک بخش تازه ایجاد شده در جاجیگا است که به تازگی روی سایت قرار گرفته و مورد استقبال دارندگان حیوانات خانگی قرار گرفته است.

جاجیگا با توجه به تعداد زیاد درخواست‌های مهمانان برای انتخاب اقامتگاهی که ممانعتی با حضور حیوان خانگی نداشته باشد، فهرستی از اقامتگاه‌هایی که ورود حیوان خانگی به آنها مجاز است جمع آوری و زیر بنر «پت نواز» قرار داده است.

به این ترتیب با ورود به سایت جاجیگا و کلیک روی بنر «پت نواز» فهرستی از اقامتگاه‌هایی که میزبان‌شان با حضور حیوان خانگی به همراه مهمان مشکلی ندارند، پیش روی شما قرار می‌گیرد و می‌توانید اقامتگاه دلخواه‌تان را انتخاب و به همراه حیوان خانگی با خیال راحت سفر کنید.

درباره  سفر به جزیره مرجانی کیش و انواع و اقسام تفریحات جزیره کیش در مجله جاجیگا بخوانید.

مواردی که صاحبان حیوان خانگی در اقامتگاه باید رعایت کنند

این که یک سری از دارندگان اقامتگاه به دغدغه دارندگان حیوان خانگی توجه کرده‌ و فرصت سفر و اقامت همراه با حیوان خانگی را فراهم کرده‌اند، باعث امیدواری و خوشحالی است، اما صاحبان حیوان خانگی هم باید به یک سری موارد را توجه و رعایت کنند، که وجود حیوان خانگی باعث بروز مشکل و دردسر دارندگان اقامتگاه نشود.

سفر-با-حیوان-خانگی-پتنواز-جاجیگا
پت نواز راهکار جاجیگا برای سفر با حیوان خانگی

بعضی از اقامتگاه‌ها امکان ورود حیوان خانگی به اقامتگاه را به مهمان می‎‌دهند البته با رعایت شروطی مثل:

  • پذیرش حیوان در فضای محوطه و باز اقامتگاه و جلوگیری از ورود به فضای داخلی.
  •  قرار دادن حیوان در باکس مخصوص حیوانات و خارج نشدن‌اش در فضای اقامتگاه.
  •  جلوگیری از ریزش موی حیوان در فضای داخل اقامتگاه.

پس لازم است که صاحبان حیوانات خانگی پیش از سفر شرایط را بدانند و خودشان را ملزم به رعایت آن کنند.

سفر-با-حیوان-خانگی

یکی از اصولی که در نگهداری حیوان خانگی در هر شرایطی باید رعایت شود، فراهم کردن جایی برای دفع مدفوع و ادرار حیوان است به نحوی که باعث آلودگی محیط زندگی نشود.

این مورد در زمان اقامت در فضای اقامتگاه مساله خیلی مهمی است و باید رعایت شود.

در همه جای دنیا صاحبان حیوان خانگی ملزم هستند که دستمال و کیسه‌ای همراه داشته باشند تا مدفوع حیوان را جمع کنند.

این کار در بسیاری از کشورها الزام قانونی دارد و اگر رعایت نشود افراد جریمه می‌شوند.

بعضی از حیوانات دچار ریزش مو هستند و حضورشان در فضای داخلی باعث آلودگی می‌شود.

  • صاحبان این افراد باید قبل از سفر موی این حیوانات را کوتاه کنند و یا با برس کشیدن مداوم مانع از ریزش موی حیوان در سطح اقامتگاه شوند.
  • یک راهکار هم پاک کردن سطوح با استفاده از برس‌های جمع آوری موی حیوانات در زمان ترک اقامتگاه است.پت-نواز-سفر-با-حیوان-خانگی

مساله مهم دیگر سرو صدای حیوانات خانگی به خصوص سگ‌ها است.

بعضی از سگ‌ها در زمان سفر و قرار گرفتن در محیط ناآشنا و رو به رو شدن با افراد غریبه، دچار استرس می‌شوند و با پارس کردن سر و صدا ایجاد می‌کنند، این موضوع می‌تواند باعث آزار همسایگان اقامتگاه و یا دیگر افراد مقیم در اقامتگاه شود.

به همین دلیل دارندگان این‌گونه سگ‌ها باید شرایط اقامت را در نظر بگیرند و مراقب باشند که وجود حیوان باعث آزار دیگران نشود.

یکی از قوانین مهم نگهداری از سگ‌ها بستن قلاده در فضاهای عمومی است.

دارندگان سگ‌های خانگی حتما باید به این نکته توجه کنند و در محیط عمومی اقامتگاه مثل فضای باز اقامتگاه بومگردی حیوان را رها نکنند تا باعث ترس و ایجاد مزاحمت برای دیگران نشود.

سخن آخر

این روزها حیوان خانگی برای بسیاری از افراد و خانواده‌های ایرانی مثل یکی از اعضای خانواده اهمیت پیدا کرده و دوست دارند که در سفر هم همراهشان باشد.

وجود مشکلاتی مثل پذیرش نشدن حیوانات توسط میزبانان اقامتگاه سفر را برای خیلی از دارندگان حیوان خانگی ممنوع کرده.

راه اندازی بخشی با عنوان «پت نواز» در سایت جاجیگا فرصت خوبی برای دارندگان حیوانات خانگی برای سفر همراه با پت فراهم کرده است.

البته رعایت نکات بهداشتی و الزامات میزبانان توسط مهمان هم بر تداوم پت نوازی تاثیرگذار است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

پریسا سجادی

6 دیدگاه

  • ممنون از جاجیگا بابت تلاش برای حل این مشکل برای صاحبان پت
    ولی متاسفانه همه پتنوازها شرط نگهداری پت داخل باکس رو دارن که عملا غیرممکن هست و با اینکه اجازه ورود پت رو ندن فرقی نمیکنه
    پس عملا مشکلی حل نشده متاسفانه

  • خدا خیرتون بده از وقتی پسرم میلو اومده عضو خانواده ما شده حقیقتا ما دو سال مسافرت نرفتیم فقط به خاطر اینکه طاقت دوری از سگم یعنی پسرم عشقم نداریم دمتون گرم که باعث میشین که حیون خونگیمون هم بتونه با ما سفر کنه و پیش خودمون بمونه و کیف کنه و لذت ببره واقعا ممنونم از این ایده و خلاقیت در مشتری مداری

  • خدا خیرتون بده از وقتی پسرم میلو اومده عضو خانواده ما شده حقیقتا ما دو سال مسافرت نرفتیم فقط به خاطر اینکه طاقت دوری از سگم یعنی پسرم عشقم نداریم دمتون گرم که باعث میشین که حیون خونگیمون هم بتونه با ما سفر کنه و پیش خودمون بمونه و کیف کنه و لذت ببره واقعا ممنونم از این ایده و خلاقیت در مشتری مداری

  • سلام ممنون بابت اینکه به این موضوع پرداختین اما متاسفانه تمام آگهی های پیشنهادی ذکر کردند حیوان داخل باکس باشه خب این کاملا یه چیز غیر ممکنه که تمام مدت داخل باکس بمونه کاش یکم بیشتر باهامون راه بیان به شرط تمیز تحویل گرفتن ویلا دقیقا مثل زمانی که بهمون تحویل میدن 😔

    • واقعا از‌اینکه تو این کار پیش قدم بودید متشکرم. شما اولین انتخابید… فقط ای کاش با صاحبان ویلا صحبت کنید، چون اکثر ویلاهای تمیز پت نواز نیستید و واقعا نمیدونم چرا فکر‌میکنند حیوون خونگی تمیز نیست، اگه تمیز نبود چطور کنار ما انسان ها زندگی میکرد؟؟

  • بسیار کار خوبی کردین، مشکل من و امثال من رو حل کردین، حالا میتونم برم مسافرت، بدون سگ کوچولوم نمیتونستم. نمیدونید چقدر این کار باعث افزایش مسافرین میشه. مرسی.

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید