اردیبهشت کجا بریم هفت مقصد بهاری برای سفر در اردیبهشت

اردیبهشت کجا بریم؟

هفت مقصد بهاری برای سفر در اردیبهشت

هوای بهاری، عطر شکوفه و دلبری‌های طبیعت، شما را برای یک سفر خوش حس و حال در اردیبهشت ماه فرا می‌خوانند.

سفری با عطر گل‌های بهاری و آواز خوش پرندگان که تا همیشه کنج ذهنتان خواهد ماند.

اما اردیبهشت کجا برویم؟

این سوالی است که باید بهترین جواب را برایش پیدا کنیم.

در این نوشته بهترین مقاصد سفر در اردیبهشت ماه را به شما معرفی می‌کنیم.

با جاجیگا همراه باشید.

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

سفر به کاشان در اردیبهشت با عطر گلاب

سفر در اردیبهشت
سفر به کاشان در اردیبهشت

کاشان یکی از مهم‌ترین مقاصد سفر در اردیبهشت است، شهری که هر بهار حال و هوایش بهشتی می‌شود و عطر باغ‌های گل محمدی سراسر شهر را فرا می‌گیرد و مزرعه صورتی گل محمدی منظره‌ای شگفت‌انگیز خلق می‌کند.

مراسم گلاب گیری هر ساله از اوایل اردیبهشت تا اواسط خرداد در شهرهای قمصر و نیاسر کاشان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان زیادی را به سمت خودش جذب می‌کند.

اگر اردیبهشت را برای سفر به کاشان انتخاب کنید، می‌توانید در مراسم جذاب گلابگیری که در آن مرد و زن و پیر و جوان به جمع‌آوری گل‌های محمدی مشغول می‌شوند، شرکت کنید و یک خاطره خاص بسازید.

برای اقامت در کاشان و لذت گشت و گذار در کوچه‌پس‌کوچه‌های قدیمی این شهر کافی است وارد سایت جاجیگا شوید و با اجاره سوئیت و اقامتگاه بومگردی در کاشان یک سفر خوش عطر و بو رقم بزنید.

برای آشنایی با غذاهای محلی کاشان این مطلب را در مجله جاجیگا بخوانید.

سفر به شیراز و باغ‌های بهاری‌اش

اردیبهشت کجا بریم؟
سفر به شیراز در اردیبهشت

سفر به شیراز در بهار مخصوصا در اردیبهشت ماه، تجربه‌ای خاص و رویایی است.

به نیمه اردیبهشت که برسید عطر شکوفه‌های بهار نارنج در شیراز غوغا به پا می‌کند؛ چشم‌ها خمار و لب‌ها غزل‌خوان می‌شود. به همین دلیل روز میانی بهار در پانزدهم اردیبهشت ماه را به نام «روز شیراز» می‌شناسند.

بهار زیبا و خوش عطر و رنگارنگ در باغ‌ های شیراز می‌خرامد و اهالی و مسافرانش را مست دلبری طبیعت می‌کند.

بر هر ایرانی واجب است که اگر نگوییم اردیبهشت به اردیبهشت ولی دست کم یک بار در اردیبهشت ماه شیراز را ببیند و با تنفس عطر گل، غزل بخواند و حظ ببرد.

برای اقامت در شیراز هم نگران جا نباشید. با اجاره سوئیت و آپارتمان مبله در شیراز از طریق سایت جاجیگا، با هزینه‌ای مقرون به صرفه می‌توانید چندین روز در شیراز بگردید و بچرخید و لذت ببرید.

یزد، مقصدی تمام عیار برای سفر در اردیبهشت

سفر بهاری در اردیبهشت
سفر به یزد در اردیبهشت

بهار و اردیبهشت ماه را باید یکی از بهترین فصل‌های سفر به یزد دانست، که آفتاب از شدت می‌افتد و می‌شود در کوچه پس‌کوچه‌هایش  قدم زد و عطر کاهگل را به سینه کشید.

یزد، شهر انار و قطاب و آسمان ستاره باران کویر است؛ شهر پاسداری از آتش هزاران ساله و برپایی جشن باستانی مهرگان.

خانه‌های قدیمی و بومگردی‌های یزد با ارسی‌های رنگارنگ، آب انبار و طاقی و کلون، پنجدری و اندرونی و بادگیر، شکوه و اصالت معماری شهرهای کویری ایران را نمایش می‌دهند.

در سفر بهاری به یزد، مجموعه‌ای از باغ‌های ایرانی با معماری متقارن، درختان پرشاخ و برگ، عبور نهر آب از میان باغ، استخر و عمارت با شکوه با معماری اصیل ایرانی در انتظار شماست.

باغ‌هایی مثل باغ دولت آباد، باغ ناجی و باغ پهلوان پور مهریز که هر بهار پر جوانه و پر شکوفه می‌شوند و برای گردشگران دلبری می‌کنند.

این شهر جاذبه‌های دیدنی، شنیدنی و چشیدنی زیادی دارد با مردمانی مهمان‌نواز و لهجه‌ای به شیرینی باقلوای یزدی.

برای اقامت در این شهر دوست داشتنی می‌توانید روی جاجیگا حساب کنید و با اجاره بومگردی و سوئیت در یزد خودتان را به یک سفر بهاری خوش حس و حال دعوت کنید.

گرگان بهاری و دشت‌های سبزپوش

اردیبهشت کجا سفر کنیم؟
سفر بهاری به گرگان

گرگان یکی از بهترین شهرهای شمالی برای سفر در اردیبهشت ماه است. شهری در دل جنگل‌های زیبای هیرکانی که مسافرانش را به تماشای مناظر طبیعی زیبا و بکر دعوت می‌کند.

این شهر همچنین مسیری برای بازدید از آثار تاریخی به جا مانده قدیمی است که قصه‌هایی از گذشته را روایت می‌کنند.

مقبره خالد نبی و گورستانی باستانی شگفت‌انگیز با تندیس‌های سنگی یکی از همین جاذبه‌های تاریخی است که در دشت‌های اطراف آن زیباترین و سبزترین منظره بهاری را می‌توانید ببینید.

برای آشنایی بیشتر با همه جاذبه‌های گردشگری گرگان مطلب سفر به گرگان را در مجله جاجیگا بخوانید.

برای سفر به گرگان نگران جای ماندن نباشید، اقامتگاه‌های متنوعی با میزبان‌های مهمان نواز در گرگان منتظر مسافران هستند. به سایت جاجیگا بروید و با رزرو سوئیت و ویلا در گرگان برای سفری امن و راحت به این شهر زیبا برنامه ریزی کنید.

کوهرنگ و تماشای لاله‌های واژگون

کوهرنگ مقصدی برای سفر در اردیبهشت
سفر به کوهرنگ در اردیبهشت

می‌توانید قشنگ‌ترین نقاشی خالق را در دشت لاله‌های واژگون شهر کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری در اردیبهشت ماه به تماشا بشینید.

لاله‌هایی که مانند یاقوت، قرمزند و با باد بهاری زیر چتر آسمان می‌رقصند و منظره‌ای شگفت‌انگیز برایتان خلق می‌کنند.

کوهرنگ رویشگاه اصلی این گیاه نادر و زیباست و جالب است بدانید کل مساحتی که لاله‌های واژگون در آن قرار دارند حدود ۳۶۰۰ هکتار و یکی از مناطق حفاظت شده محیط زیست ایران محسوب می‌شود.

در زبان محلی به این لاله‌های واژگون «اشک مریم» هم می‌گویند و تعبیر جالبی در پشت واژگون بودنشان بین مردم وجود دارد. آن‌ها معتقدند این لاله‌ها از اندوه تماشای مرگ سیاوش سر به زیر افکنده‌اند و اشک می‌ریزند.

کافی است بعد از سفر به کوهرنگ، خودتان را به روستای فخرآباد برسانید و از آنجا با پیاده روی یک ساعته به این دشت زیبا می رسید.

دشت‌های ایران هر بهار می شکفند و زیبایی طبیعت ایران را به رخ می کشند. برای آشنایی با بهترین این دشت‌ها، مطلب دشت‌ های بهاری ایران را در مجله جاجیگا بخوانید.

دشت لار دماوند

سفر در بهار
دشت لار دماوند برای سفر بهاری

یک مقصد جذاب دیگر برای سفر در اردیبهشت، دشت لار است. دشتی پر از شقایق که اگر به دیدنش بروید و غرق در زیبایی‌های این مخمل‌های قرمز رنگ می‌شوید.

دشت لار که با گل‌های زرد و سرخ فصل بهارش می‌شناسند، در آغوش کوه‌های شهرستان نور و کوه‌های دماوند آرام گرفته و تا کیلومترها اطرافش هیچ گونه نشانه‌ای از زندگی شهری و روستایی دیده نمی‌شود و شما را با یک منظره بکر و دست نخورده روبه‌رو می‌کند.

قطعا با یک بار سفر به دماوند و دشت لار از تماشای زیبایی‌های اعجاب انگیزش سیر نخواهید شد و وسوسه می‌شوید بارها به این منطقه زیبا سفر کنید و از گونه‌های گیاهی و جانوری مختلف و چشم‌انداز خاصش لذت ببرید.

این دشت زیبا فقط 70 کیلومتر با تهران فاصله دارد و برای فرار از شلوغی‌های زندگی شهری می‌توانید به دامان آن پناه ببرید و با اقامت در ویلا و سوئیت دماوند آخر هفته‌‌ی بهاری فراموش نشدنی برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

سفر بهاری به محلات، پایتخت گل ایران

سفر در اردیبهشت
محلات در اردیبهشت

محلات با گل‌های زیبا و رنگارنگ یکی از جذاب‌ترین مقاصد سفر در اردیبهشت محسوب می‌شود که شما را به بهشتی از رنگ و زیبایی دعوت می‌کند.

محلات را به عنوان “پایتخت گل ایران” می‌شناسند که می‌توانید انواع گیاهان عجیب و کمیاب را در دهکده گل و گیاه آن ببینید.

اردیبهشت این شهر با گل‌های رنگارنگ عجین شده و از سفر بهاری به این شهر به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد.

اگر از طرفداران گل و گیاه هستید، مطلب معرفی 6 باغ گیاهشناسی در ایران را در مجله جاجیگا بخوانید.

سخن آخر

فصل بهار و اردیبهشت که طبیعت جان تازه می‌گیرد و غرق در رنگ و سرسبزی می‌شود، بهترین زمان برای یک سفر به یادماندنی است.

در این نوشته هفت مقصد بهاری جذاب و سرسبز با دشت‌های گل شکفته برای سفر در اردیبهشت ماه معرفی شد.

اردیبهشت کجا بریم؟

اردیبهشت ماه که طبیعت جان تازه می‌گیرد، بهترین زمان برای یک سفر به یادماندنی است.کاشان با عطر گلاب، یزد، گرگان بهاری، دشت لار دماوند، دشت لاله کوهرنگ و محلات غرق در گل بهترین مقاصد سفر در اردیبهشت هستند.

گلابگیری کاشان چه زمانی برگزار می‌شود؟

مراسم گلاب گیری هر ساله از اوایل اردیبهشت تا اواسط خرداد در شهرهای قمصر و نیاسر کاشان برگزار می‌شود

پایتخت گل ایران کجاست؟

محلات را به عنوان “پایتخت گل ایران” می‌شناسند که می‌توانید انواع گیاهان عجیب و کمیاب را در دهکده گل و گیاه آن ببینید.

بهترین زمان سفر به شیراز چه زمانی است؟

سفر به شیراز در بهار مخصوصا در اردیبهشت ماه، تجربه‌ای خاص و رویایی است و اردیبهشت را باید بهترین ماه سفر به شیراز دانست.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

معصومه ذاکراکبری

ثبت دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید