شهریور کجا بریم شهریور کجا بریم؟

آخرین فرصت برای سفر به ییلاقات شمال

شهریور کجا بریم؟

شهریور کجا بریم؟

آخر تابستان به کجا سفر کنیم؟

با نزدیک شدن به آخرین قدم‌های تابستان که هم از حرارت و گرمای پرشور هوا کاسته شده و هم آخرین فرصت تعطیلات تابستانه است، زمان جواب دادن به این سوال‌هاست.

شهریور را می‌توان در واقع آخرین و بهترین فرصت برای سفر به ییلاقات سرسبز و خوش آب و هوا و سفر به شمال دانست.

سفر به ییلاقاتی که با طبیعت هزار رنگشان از شما دلبری می‌کنند و با یک برنامه‌ریزی خوب و به موقع و اجاره ویلا شمال یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای زندگی‌تان را رقم می‌زنند.

در ادامه این نوشتار به معرفی 10 ییلاق زیبا در شمال کشور می‌پردازیم که می‌توانند بهترین مقصد برای ساختن یک تعطیلات رویایی در شهریور ماه باشند.

درباره ییلاقات مازندران در مجله جاجیگا بخوانید.

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

دهکده جهان نما

شهریور کجا بریم؟
ییلاق جهان نما گرگان_سفر در شهریور

دهکده ییلاقی جهان‌نما منطقه‌ای کوهستانی و با مناظر طبیعی متنوع کوهستان، رودخانه، چشمه و دشت‌های گل است.

این منطقه با طبیعت بکر و زیبا، گونه‌های متنوع گیاهی و حیوانی، منطقه‌ای حفاظت شده است و سفر تابستانی به آن و گردش و تماشای مناظر طبیعی، تجربه منحصر به فردی برای طیبعت‌گردها است.

جهان نما در فاصله 90 کیلومتری و دوساعت رانندگی از شهر جنگلی گرگان واقع شده است.

آلاشت، انتخابی جذاب برای تعطیلات تابستانی

سفر تابستانی در شهریور
آلاشت، انتخابی جذاب برای تعطیلات تابستانی

آلاشت شهری بنا شده در ارتفاعات کوهستان با آب و هوایی خنک، مه‌آلود و پرباران و طبیعتی بکر با منظره‌هایی تماشایی است.

آلاشت خاطره‌ای تاریخی در سینه دارد و آن تولد رضا شاه پهلوی است که در این شهر اتفاق افتاده و خانه پدری او هنوز در این منطقه باقی است.

آلاشت، منطقه‌ای ییلاقی در سفر به سوادکوه و مثال زدنی از لحاظ مناظر طبیعی خیره کننده است. از باغ‌های درختان میوه گرفته تا دشت گل و روستاهای بکر و غرق شدن در اقیانوس ابر.

آلاشت منطقه‌ای در ارتفاعات شرق استان مازندران و وسواد کوه است که فاصله نسبتا کمی با پایتخت دارد و یک انتخاب مناسب برای سفر در شهریور ماه است.

شهر آلاشت در نزدیکی پل معروف و تاریخی ورسک در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا ساخته شده.

برای اقامت در این ییلاق خنک و مه آلود با رفتن به سایت جاجیگا، ویلا و اقامتگاه بومگردی در آلاشت در اختیار شما خواهد بود.

فیلبند

سفر تابستانی در شهریور ماه
ییلاق فیلبند برای سفر در تابستان

روستای فیلبند ییلاقی در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریاست که در منطقه بندپی شهرستان بابل در استان مازندران جای گرفته.

از اواخر اردیبهشت تا اوایل مهر ماه بهترین زمان برای سفر به فیلبند است. چون به دلیل آب و هوای ییلاقی و خنک‌اش، بهترین انتخاب برای رهایی از گرمای طاقت‌فرسای تابستان است.

آنچه که در فیلبند می‌بینید چیزی کم از یک تابلوی نقاشی ندارد. ابرهایی که مانند موج دریا تا تراس خانه‌ها پیش می‌آیند و عقب‌نشینی می‌کنند، چشمه‌های آب معدنی اطراف روستا، دشت‌های سرسبزی که صدای زنگوله‌ی دام‌های محلی در آن می‌پیچد، از دیدنی‌های فیلبند هستند.

با اجاره ویلا در فیلبند و تجربه یک شب خوابیدن در خانه‌های روستایی فیلبند آن هم در تابستان، نه تنها گرمای هوا را حس نمی‌کنید، حتی ممکن است سردتان شود و به پتو نیاز داشته باشید.

در سفر به فیلبند چشمه‌های کوچک و بزرگ زیادی می‌بینید که هم آب روستا را تامین می‌کنند و هم به خاطر داشتن املاح مختلف خاصیت درمانی دارند و برای استخوان‌بندی و کلیه‌ها بسیار مفیدند که چشمه لار یکی از معروف‌ترین این چشمه‌هاست.

فیلبند از توابع دهستان خوشرود در شهرستان بابل، در استان مازندران است.

شهریور کجا برویم- ییلاق مازیچال

شهریور کجا برویم
شهریور کجا برویم- ییلاق مازیچال

مازیچال روستای ییلاقی در سفر به کلاردشت است. برای رسیدن به مازیچال باید از مسیری با درختان سرسبز و پرپشت بلوط، هوای معطر و نمناک جنگل و صدای آواز پرندگان بگذرید.

دهکده ییلاقی مازیچال که فقط در فصل تابستان و بهار قابل سکونت است، حدود ۶۰ خانوار محلی دارد که تابستان‌ها و بهار را در این منطقه می‌گذرانند و در فصل سرما به قشلاق کوچ می‌کنند.

طبیعت در مازیچال مدام رنگ به رنگ می‌شود .بی هوا باران می‌بارد. ابرها در آسمان تغییر شکل می‌‎دهند. گاه پایین می‌آیند و لابه لای درختان و کلبه‌ها می‌چرخند.گاهی ابرها از سطح دهکده پایین‌تر می‌آیند و مازیچال و اهالی‌اش در اقیانوس سفید ابر شناور می‌شوند.

در فصل بهار دشت‌های سبز مازیچال، محل رویش و شکوفایی گل پامچال و بنفشه می‌شود.

در گویش محلی به گل پامچال «پیش‌پیشا» و به گل بنفشه «ونوشه» می‌گویند.

مازیچال مقصد رویایی و محبوب طبیعتگردها است پس سفر به این ییلاق دیدنی در شهریور ماه و آخرین فرصت تعطیلات تابستانی را از دست ندهید.

برای رسیدن به این روستای بکر و زیبا باید از کلاردشت وارد جاده عباس آباد شویم. در کیلومتر ۲ این جاده ، مسیر جنگلی رو به این روستا دیده می‌شود. این جاده جنگلی و مه آلود در ارتفاع ۲۶۰۰ متری و نزدیکی آسمان به دهکده مازیچال می‌رسد.

عسل محله و دشت دریاسر

آخر تابستان کجا سفر کنیم
عسل محله و دشت دریاسر

در میان حصار بلند چند کوه، جایی که هوای مرطوب، عبور رود خروشان و چشمه‌سارهای جوشان، دشتی یکدست از گل‌های وحشی معطر را پیش روی چشم شما قرار می‌دهد، دشت دریاسر خودنمایی می‌کند.

دشت ییلاقی دریاسر در ارتفاعات تنکابن پر از گل‌های بابونه که در میان کوه‌های بلند قامت الموت و جنگل‌های سرسبز دو هزار پنهان شده و در فصل بهار با روییدن میلیون‌ها گل زرد، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

چیزی که زیبایی این دشت بهشتی در تنکابن را چند برابر می‌کند، عیور چشمه‌های زلال و رودخانه‌های پرآب از دل آن است که این دشت طلایی را سیراب می‌کنند طوری که هیچ ردی از خشکی روی آن پیدا نمی‌کنید.

از نظر جغرافیایی دشت دریاسر در جنوب شهر تنکابن و در منطقه دوهزار و روستای عسل محله قرار گرفته و مسیر رسیدن به این دشت طلایی آن چنان خیره‌کننده است که شاید حتی از ادامه دادن راه منصرف شوید و بخواهید در بین مسیر توقف کنید.

روستای عسل محله حدود بیست دقیقه با جنگل دو هزار تنکابن فاصله دارد و با یک کوه پیمایی می‌توانید به بهشت پنهان دریاسر برسید.

درباره سفر به تنکابن شهر زیبا و ساحلی غرب مازندران در مجله جاجیگا بخوانید.

جواهرده، ییلاقی برای تعطیلات تابستانی

سفر تابستانی در شهریور
جواهرده، ییلاقی برای تعطیلات تابستانی

ییلاق جواهرده محبوب‌ترین و معروف‌ترین روستای ییلاقی رامسر است.

عبور از پیچ و خم جاده‌ی جواهرده یعنی لذت بردن از اوج سرسبزی و زیبایی مسیری که به اقیانوسی از ابر منتهی می‌شود و شما را با طبیعتی بکر و دست نخورده در رامسر مواجه می‌کند.

روستای جواهرده در ۲۷ کیلومتری شهر توریستی رامسر و در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و در فصول بهار و تابستان با هوای خنک و دلپذیری برخوردار است و یک انتخاب عالی برای گذراندن تعطیلات تابستانی است.

جواهرده را می‌توان اوج شکوفایی و سرسبزی شهر رامسر و یکی از شاهکارهای طبیعت دانست که با داشتن آبشارهای زیبا و چشم‌انداز بی‌نظیری از جنگل و دریا ، بهترین انتخاب برای جنگل‌نوردی و عکاسی در طبیعت و برپایی بساط پیک نیک خانوادگی در سفر به رامسر است.

همچنین لذت اقامت در ویلا روستایی در رامسر و لمس زندگی روستایی گیلانی در روستای جواهرده رامسر با هیچ چیز قابل قیاس نیست.

زیبایی‌های این روستای ییلاقی به همین جا ختم نمی‌شود باید سراغ یک دریاچه مصنوعی در حوالی این روستا برویم که از یک برکه کوچک به دریاچه‌ای زیبا و باصفا تبدیل شده.

محیط ساکت و آرامش بخش دریاچه یک گزینه ایده‌آل برای تفریح و ساختن خاطرات خوش است.

از امکانات تفریحی دریاچه قو رامسر باید به قایق‌های پدالی و آلاچیق‌های چوبی که اطراف آن را احاطه کرده‌اند، اشاره کنیم.

در نزدیکی دریاچه قو به آبشار صفارود که آبشاری فصلی است و در مسیر جاده جواهرده قرار دارد، می‌رسید.

برای رسیدن به دریاچه قو باید وارد جاده جواهرده شوید و با طی مسافتی حدود ۲۰ کیلومتر تابلوهای راهنما شما را به سمت این دریاچه زیبا هدایت می‌کنند.

جواهردشت

سفر به ییلاقات شمال در تابستان
ییلاق جواهردشت

ییلاق جواهردشت در ارتفاعات شرق گیلان یکی از مسیرهای رسیدن به منظره‌های بکر طبیعت بهاری، دشت‌های گل شکفته، چشمه‌های زلال جوشان و اقیانوس ابر است که مقابل نگاهتان گسترده می‌شود.

جواهردشت، ییلاق ساکنان روستاهای توابع چابکسر و یکی از بهترین مقاصد برای یک سفر خنک در شهریور است.

قله برفی سماموس، جنگل‌های انبوه هیرکانی، چمنزار و دشت گل، چشمه‌های زلال و رودهای خروشان، آسمان پرستاره را در ییلاقات جواهردشت می‌بینید.

برای رسیدن به جواهر دشت باید به چابکسر در شرق گیلان برسید و با عبور از چابکسر وارد جاده سیاهکلرود شوید و ۲۵ کیلومتر پیش بروید. جاده‌ رسیدن به روستا پیچ در پیچ و البته بسیار زیبا است و از روستاهای سیاهکلرود، قاسم آباد علیا و سفلا، گاوماست و چند روستای دیگر می‌گذرد.

برای بالا رفتن بهتر است خودروی شاسی بلند داشته باشید.

در سفر به این منطقه زیبا شما می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت در چابکسر اقامتی همراه با رفاه و آرامش داشته باشید.

دیلمان

سفر به ییلاقات گیلان در شهریور
ییلاق دیلمان

ییلاق دیلمان در ارتفاعات شرق گیلان، ییلاقی با جنگل‌های انبوه، چشمه‌های زلال، آبشار و رویش دشت گل در فصل بهار یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در سفر به شمال است.

سفر به دیلمان از زمان قرار گرفتن در مسیر جاده جنگلی و کوهستانی سیاهکل تا خود دیلمان زیبا، سرسبز و تماشایی است و مسیر رسیدن به اندازه مقصد جذاب و لذت‌بخش است.

از سیاهکل تا دیلمان مسیری ۴۵ کیلومتری در پیش رو دارید که به دلیل پر پیچ وخم بودن جاده، تقریباً یک ساعت و نیم طول می‌کشد و شما را به دیلمان سرسبز و خوش آب و هوا می‌رساند.

جنگل لاریخانی و چشمه آب معدنی معروفش در کیلومتر ۸ جاده سیاهکل به دیلمان، یکی از جاهای بین راه است که می‌توان ایستاد و با پیاده‌روی از جنگل به چشمه و پس از آن دشتی زیبا و سرسبز رسید.

خوردن کباب لذیذ گوسفند و میوه‌های تازه محلی در این دشت انتظار شما را می‌کشد.

در مسیر جاده دیلمان و فاصله ۲۵ کیلومتری در دل جنگل، آبشار زیبای لونک در آغوش درختان انجیر و راش فرومی‌ریزد و قطرات ریز آب در هوا پخش می‌شود.

در کنار آبشار لونک هم کافه‌های محلی هست که با کباب و چای و… از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

بعد از لونک و لاریخانی، روستایی که از دور پیدا می‌شود « ملومه» گل سرسبد دیلمان است.

ملومه روستایی زیبا با خانه‌هایی کاهگلی و فضای روستایی طبیعی است.

قدم زدن در کوچه‌های باصفای این روستا و نوشیدن یک فنجان چای لب‌دوز لب‌سوز در قهوه‌خانه و خوردن نان داغ محلی را از دست ندهید.

«بشکافته سنگ» اثری طبیعی در دشت‌های ملومه است که تصویری زیبا و طبیعی ایجاد کرده است.

بشکافته سنگ دو صخره بزرگ است که دیوارهای صاف صخره‌ها روبروی همدیگر قرار گرفته و آن‌ را به شکل غاری روباز درآورده.

با مراجعه به سایت جاجیگا و اجاره ویلا و سوئیت در دیلمان علاوه بر طبیعت بی‌نظیر این منطقه از نزدیک با زندگی روستاییان دیلمان آشنا شده و حال و هوای اهالی مهمان نواز این منطقه را احساس می‌کنید.

اولسبلنگاه

شهریور کجا برویم
اولسبلنگاه ماسال

اولسبلنگاه ییلاق منطقه ماسال است، که تابستان‌های خود را در آب و هوای خنک و گاهی سرد این طبیعت خیره کننده سپری می‌کنند.

اولس در زبان تالشی به معنای درخت َممرَز؛ درختی با ارتفاع ۱۵ تا ۲۵ متر که بیشتر در جنگل‌های هیرکانی رشد می‌کنند و بلنگاه هم به معنای جای بلند است.

اولسبلنگاه همان جایی است که ناب‌ترین و بکرترین تجربه از زندگی روستایی را به شما هدیه می‌دهد.

اقامت در کلبه‌های چوبی اولسبلنگاه با گرمای بخاری‌های هیزمی و صدای سوختن چوب، تماشای ستارگان و گم شدن در سکوت شب و بیدار شدن با صدای پرندگان و حیوانات، آرامش را برای شما به همراه می‌آورد.

سفر به اولسبلنگاه، سفر به سرزمین اسب‌های اهلی و وحشی است و بهترین فرصت است تا اسب سواری در دامان سبز طبیعت را تجربه کنید.

برای سفر به اولسبلنگاه باید ابتدا به شهر ماسال در گیلان بروید. در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال که به سمت ارتفاعات حرکت کنید، به جایی بر فراز ابرها می‌رسید.

سوباتان

سفر تابستانی شهریور
سوباتان- ییلاق گیلان برای سفر تابستانی

ییلاق سوباتان یک مقصد رویایی سفر به شمال از ماه های خرداد و اردیبهشت تا شهریور است.

سوباتان روستایی ییلاقی در ارتفاعات تالش و غرب گیلان است.

مسافران سوباتان برای ماندن در این منطقه دو امکان کمپ و چادر زنی و همچنین اقامت در خانه اهالی روستا را دارند.

سوباتان دهکده‌ای بکر و به دور از امکانات شهرنشینی است.

برای سفر به سوباتان باید به تالش در غرب گیلان بروید و بعد ۲۲ کیلومتر از شهر لیسار در جاده‌ای شیبدار و ناهموار با خودروی شاسی بلند به سمت سوباتان رانندگی کنید.

برای اقامت در سوباتان می‌توانید به سایت رزرو اقامتگاه جاجیگا مراجعه کنید با اجاره ویلا و خانه روستایی در سوباتان، سفر بی‌نظیری را برنامه‌ریزی کنید.

سخن آخر

برای پاسخ به سوال «شهریور کجا بریم» سراغ ییلاقات دیدنی شمال رفتیم تا با انتخاب یکی از این ده ییلاق زیبا، بهترین تعطیلات تابستانی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

شهریور کجا بریم؟

جهان نما، آلاشت، فیلبند، مازیچال، دشت دریاسر، جواهرده، جواهردشت، دیلمان، اولسبلنگاه و سوباتان بهترین ییلاقات شمال برای سفر در شهریور هستند.

دهکده جهان نما کجاست؟

جهان نما در فاصله 90 کیلومتری و دوساعت رانندگی از گرگان واقع شده است.

بهترین زمان سفر به فیلبند چه زمانی است؟

از اواخر اردیبهشت تا اوایل مهر ماه بهترین زمان برای سفر به فیلبند است.

اولسبلنگاه ماسال کجاست؟

اولسبلنگاه ییلاق ماسال است که در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال جایی نزدیک آسمان و بر فراز ابرها قرار دارد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

معصومه ذاکراکبری

ثبت دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید