676 زمستان کجا بریم؟_ ده مقصد گرم برای روزهای سرد زمستانی

زمستان کجا بریم؟_ ده مقصد گرم برای روزهای سرد زمستانی

اگر تاکنون تصور می‌کردید که سفر در زمستان و سوز و سرمایش امکان‌پذیر نیست و فقط بهار و تابستان را بهترین فصل سفر می‌دانستید، تا انتهای این نوشتار حتما نظرتان تغییر خواهد کرد.

اکثر شهرهای جنوبی کشور بهترین مقاصد سفر در زمستان هستند، که شما را به تجربه یک هوای بهاری لذت‌بخش آن هم وسط چله زمستان دعوت می‌کنند.

سفر به برخی از این شهرهای جنوبی در تابستان، به دلیل گرمای زیاد و طاقت فرسا امکان‌پذیر نیست، اما با رسیدن پاییز و زمستان پای مسافران زیادی به این مناطق باز می‌شود.

مسافران جنوب برای پیدا کردن جایی برای ماندن انتخاب‌های متنوعی دارند. کافی است وارد سایت جاجیگا شده و   جنوب را جست جو کنند و با اجاره سوئیت و اقامتگاه در جنوب لذت سفر به سواحل خلیج فارس را همراه با اقامتی امن و راحت تجربه کنند.

در ادامه این مطلب لیستی از بهترین مقاصد سفر در زمستان را مرور می‌کنیم تا پاسخی مناسب برای سوال “زمستان کجا بریم” پیدا کنیم.

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

سفر زمستانی به کیش

زمستان کجا بریم؟
سفر به کیش در زمستان

برای خیلی‌ها سفر در زمستان با جنوب و مردمان خونگرمش معنا پیدا می‌کند.

شاید بتوان گفت اولین پاسخ برای سوال “زمستان کجا بریم”، جزیره کیش با تفریحات هیجان‌انگیز و شب‌های به‌ یاد ماندنی آن است.

دلایل زیادی وجود دارد که شما را به کیش‌گردی تشویق می‌کند؛ از شنا در دریا و دوچرخه سواری در سواحل زیبای کیش گرفته تا لذت قدم زدن در بازارها و مراکز خرید جزیره کیش، از دم خور شدن با مردم شاد و سرزنده جنوب و گذراندن لحظات شاد در جنگ‌ها و کنسرت‌های شبانه کیش تا تفریحات آبی و غیرآبی متنوع کیش که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

اگر قصد دارید کیش را برای سفر در زمستان انتخاب کنید، مطلب راهنمای سفر به کیش  با ارائه اطلاعات کاملی از جاذبه‌ها، بازارها، رستوران‌ها و امکانات اقامتی، بهترین مسیر گردشگری این جزیره را به شما نشان می‌دهد.

برای گذراندن یک سفر زمستانی جذاب در جزیره کیش و ماندن در این جزیره کافی است وارد سایت جاجیگا شوید و با اجاره خانه در کیش سفری به یادماندنی بسازید.

سفر در زمستان به قشم

زمستان کجا سفر کنیم؟
سفر به قشم در زمستان

اگر اهل ماجراجویی و تماشای چیزهای جدید هستید، بهتر است جزیره زیبای قشم را به عنوان مقصدی برای سفر در زمستان انتخاب کنید.

سفر به قشم شبیه سفر به سرزمین عجایب است و با داشتن جاذبه‌های طبیعی متنوع مثل دره ستارگان و دره تندیس‌ها با افسانه‌های رازآلود محلی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

از اقلیم متفاوت و سواحل زیبای قشم گرفته تا غذاهای دریایی و خوش عطر و طعم آن منتظرند تا سفری به یادماندنی را برایتان رقم بزنند.

فرهنگ محلی در قشم پررنگ‌تر از کیش به چشم‌ می‌آید به همین جهت سفر زمستانی به قشم یک فرصت عالی برای آشنایی با فرهنگ محلی و حال و هوای بومی مردم این جزیره است.

اگر تا به حال به این جزیره سفر نکرده‌اید، زمستان زمان مناسبی است که بار و بندیل ببندید و به جزیره قشم سفر کنید و از گشت و گذار در این بهشت رنگین لذت ببرید.

برای اطلاعات از همه امکانات و زیبایی‌های این جزیره مثل جاذبه‌های طبیعی، بازارها، رستوران‌ها و امکانات اقامتی مثل اجاره خانه در قشم به مطلب سفر به جزیره قشم سری بزنید.

سفر زمستانی به جزیره هرمز

سفر زمستانی به جزیره هرمز
سفر در زمستان به هرمز

برای اینکه رنگی‌ترین و متفاوت‌ترین سفر زمستانی عمرتان را تجربه کنید، سفر به جزیره هرمز را که با ورود به آن انگار به دنیای شگفتی و رویا پا گذاشته‌اید، انتخاب کنید.

جزیره هرمز به رنگارنگ بودنش معروف است از خاکش گرفته تا صخره و کوه و دره‌اش پر از رنگ‌اند.

هر چه به این جزیره نزدیک می‌شوید، طیف گسترده‌تری از این رنگ‌ها از بنفش و قرمز و صورتی گرفته تا کرم و قهوه‌ای و زرد مثل یک تابلوی نقاشی نمایان می‌شود.

از جزیره بودن هرمز مشخص است که سواحل قشنگ زیادی دارد، از ساحل سرخ با موج‌های قرمز رنگ آن گرفته تا ساحل درخشان منفق که در شب نمی‌توانید از آن چشم بردارید.

برای اقامت در این سفر زمستانی هم گزینه‌های مختلفی از اجاره سوئیت در هرمز تا رزرو بومگردی در هرمز پیش روی شماست تا سفری به یاد ماندنی برایتان رقم بزند.

سفر به جزیره هنگام در زمستان

زمستان کجا سفر کنیم؟
سفر به جزیره هنگام در زمستان

بهترین پاسخ به سوال زمستان کجا سفر کنیم، سفر به جزایر جنوبی با زیبایی‌های مسحورکننده‌ آن هاست.

جزیره هنگام یکی از همین جزیره‌های بکر و دست نخورده در نزدیکی جزیره قشم است که برای رسیدن به آن باید از اسکله شیب دراز سوار قایق شوید.

هنگام، جزیره‌ دلفین‌های بازیگوش است و موقع قایق سواری دلفین‌ها بالا می‌آیند و می‌توانید شیرجه‌ زدن دلفین‌ها را از نزدیک تماشا کنید.

جزیره هنگام سواحل قشنگی هم دارد. یکی از آنها ساحل نقره‌ای است که حتما دیدنش شگفت‌زده‌تان می‌کند.

در جزیره هنگام دیدن آکواریوم طبیعی را هم از دست ندهید. آب این آکواریوم به قدری شفاف است که ماهی‌های رنگارنگ را می‌شود به وضوح دید.

اما چیزی که بیشتر از همه به شما توصیه می‌کنم، دیدن بازارچه بسیار پر شور و حالی است که کنار ساحل هنگام وجود دارد.

می‌توانید بین دکه‌های این بازارچه محلی قدم بزنید و به صدای پرشور آدمها و صدای موسیقی جنوبی که پخش می‌شود دل بسپارید و خودتان را به خوردن سمبوسه و خریدن دست سازهایی که با صدف ساخته شده دعوت کنید.

یک کار هیجان‌انگیز دیگری هم که توصیه می‌کنم حتما در سفر زمستانی به جنوب و به خصوص در جزیره هنگام انجام بدهید، کشیدن طرح حنا روی دست‌تان است که از یادگاری‌هایی است که چند روز بعد از سفر هم هر وقت بهش نگاه کنید،حسی خوبی به شما منتقل می‌کند و روی لبهایتان لبخند می‌آورد.

سفر در زمستان به بندرعباس

سفر در زمستان
سفر در زمستان به بندرعباس

بندر عباس را می‌توان شهر اسکله و کشتی و لنج و بزرگترین بندر ایران دانست.

شهری که ریشه در تاریخ هخامنشیان دارد و حدود یک قرن تحت عنوان بندر گمبرون در تسلط پرتغالی‌ها بوده است و یک مقصد زمستانی تمام عیار برای سفر زمستانی شماست.

دلایل زیادی وجود دارد که شما را به سمت سفر به بندرعباس می‌کشاند؛ دلایلی مثل مردمان خونگرم و مهمان‌نواز بندر، خریدهای ارزان و رنگارنگ، غذاهای تند و خوشمزه جنوب و جاذبه‌های تاریخی و دیدنی بندرعباس.

به بندرعباس نباید فقط به عنوان محلی برای گذر کردن و رسیدن به قشم و کیش نگاه کنید، بلکه باید آن را به عنوان شهری برای رفتن و چرخیدن وماندن بدانید.

برای اقامت در این شهر بندری هم کافی است وارد سایت جاجیگا شوید و با اجاره ویلا و سوئیت در بندرعباس برای یک سفر زمستانی دوست داشتنی برنامه‌ریزی کنید.

طبس شهری برای کویرگردی در زمستان

سفر به طبس در زمستان
سفر به طبس در زمستان

طبس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران که لقب عروس کویر ایران را از آن خود کرده یک مقصد جذاب برای سفر زمستانی است.

بعد از گشت و گذار در جزایر جنوبی کشور وقت آن است که به شهرهای گرم و خشک استان خراسان جنوبی از جمله شهر طبس با تابستان‌های گرم و زمستان‌های مطبوع سری بزنیم.

طبیعت طبس ترکیبی از بیابان و کویر است و بزرگترین پناهگاه حیات وحش را در خودش جا داده.

در سفر زمستانی به طبس حتما به دره مشهور و اسرار آمیز کال جنی که هزاران روایت ترسناک از رفت و آمد جن‌ها و ارواح را در دل خود جا داده، سر بزنید.

به جز دره کال جنی طبس جاذبه‌های دیدنی دیگری مثل کویر حلوان، باغ سرسبز گلشن، چشمه مرتضی علی و روستای پلکانی نایبند هم در طبس خواهید دید.

نایبند روستای پلکانی از توابع شهر طبس است که با معماری خاص خود در سالیان اخیر به شهرت رسیده است.

درباره ترسناک ترین مقاصد ایران در جاجیگا بخوانید.

سفر زمستانی به بوشهر

سفر زمستانی به بوشهر
سفر زمستانی به بوشهر

اگر برای سفر زمستانی دنبال یک ساحل بکر و زیبا هستید، بوشهر که در کنار امواج نیلگون خلیج فارس قرار دارد، انتخاب مناسبی است.

در ساحل بندر بوشهر، لابه‌لای کوچه‌ها و کافه‌های بوشهر و در خلال زندگی روزمره مردم نوای دلچسب موسیقی بندری را می‌شود شنید.

سفر به بوشهر در زمستان، سفر به شهری است با خورشید داغ و نوای گرم نی انبان، عود و لیوا و بچه‌های بندر که لب ساحل دم می‌گیرند و شانه می‌لرزانند.

بوشهری‌ها آنقدر مهمان‌نواز هستند که هر مسافری از بوشهر با خود خاطره‌ای قشنگ از خوش برخوردی مردم این منطقه یادگاری می‌آورد.

بوشهر شهری قدیمی در کرانه خلیج فارس است که در گوشه و کنار و عمارت‌های تاریخی‌اش رد پای قدمت این شهر را می‌شود پیدا کرد.

خانه‌هایی با نمای سفید رنگ در بافت تاریخی بوشهر یادگار باقی مانده از معماری دوران نادرشاه افشار و ترکیبی از معماری هندی و ایرانی است.

نخلستان‌های وسیع و طعم رطب مرغوب جنوب را باید در بوشهر چشید.

برای ماندن و گشت و گذار در این شهر ساحلی می توانید با اجاره سوئیت و آپارتمان مبله در بوشهر از طریق سایت جاجیگا اقامتگاه دلخوا‌ه‌تان را رزرو و از این سفر زمستانی لذت ببرید.

سفر زمستانی به خوزستان

زمستان کجا برم؟
سفر زمستانی به خوزستان

یکی دیگر از مقاصد جذاب برای سفر در زمستان استان خوزستان است. هر کدام از شهرهای خوزستان از خرمشهر و آبادان تا دزفول و اهواز به تنهایی یک مقصد گردشگری زمستانی جذاب هستند.

خورستان، جگرگوشه‌ ایران که رد زخم گلوله هنوز بر گونه‌اش باقی است و گنجینه‌ای از نفت و عشق که دست درازی دشمن را با خون هزاران جوان رشید وطن پس زد.

مسافران خوزستان، به سرزمینی با تاریخ و پیشینه هزاران ساله، مردمانی خونگرم به گرمی آفتاب داغ جنوب، شیرین لهجه به حلاوت رطب و زیبا به دلربایی غروب‌های لب شط می‌روند.

فرقی نمی‌کند که کدام یک از شهرهای خوزستان را برای سفر زمستانی انتخاب کرده باشید؛ اهواز شهر شب‌های بیدار و اهالی سرزنده‌اش و یا خرمشهر با یادگاری‌های جنگ و محله‌های تاریخی و بازارهای محلی.

مردم اهواز با صفا، خونگرم و غریب نوازند. این شهر که روی تمدنی هزاران ساله بنا شده پر از دیدنی‌های تاریخی، مناظر طبیعی و البته خوردنی‌های خوشمزه است.

درفول یکی دیگر از شهرهای زیبا و سرسبز خوزستان است که هم جاذبه‌های طبیعی جذابی دارد و هم آثار تاریخی را می‌شود در این شهر دید.

نمی‌شود از خوزستان حرف زد اما از آبادان و فلافل‌های خوشمزه آن سخن نگفت. اهالی آبادان با لهجه شیرین بندری، مردنی شاد و باحال، عشق فوتبال و تیم برزیل، اهل موسیقی و لرزاندن شانه هستند.

در سفر زمستانی به آبادان، مناظر زیبای عبور رود از دل شهر، قایق سواری و گردش در کرانه رود و ساحل، خوردن انواع ماهی‌ تازه و خوشمزه دریای جنوب، گشت و گذار در بازارهای این شهر بندری و منطقه آزاد اروند و همچنین بازدید از بناهای تاریخی را تجربه خواهید کرد.

برای اقامت در این استان هم می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت در خوزستان از مهمان نوازی اهالی این منطقه لذت ببرید.

سفر زمستانی به چابهار

سفر زمستانی به چابهار
سفر زمستانی به چابهار

اگر تمایل دارید با مجموعه‌ای از جاذبه‌های طبیعی عجیب و شگفت‌انگیز دیدار کنید، در پاسخ زمستان کجا بریم، چابهار را انتخاب کنید.

سفر به چابهار سفر به سرزمین ناشناخته‌هاست.

چابهار منطقه‌ای کم نظیر در کنار ساحل اقیانوس با طبیعتی شگفت‌انگیز و آب و هوایی بهاری و معتدل است که در زمستان هوایی بهاری و اقیانوسی دارد و در این روزها خبری از بادهای گرم موسمی نیست.

منطقه‌ای با پوشش رنگارنگ بومی، مردمانی با لهجه خاص بلوچی، مناظر طبیعی شگفت انگیز و غذاهای خاص و پر ادویه.

در سفر زمستانی به چابهار، دیدنی‌ها کم نیست. شاید جذاب‌ترین بخش سفر به چابهار مواجهه با زندگی و حال و هوای بومی اهالی این بندر اقیانوسی باشد.

زنانی با لباس‌های رنگارنگ سوزن دوزی شده و برقع بر صورت و مردانی با لباس‌های بلند محلی و دستار بسته.

در این سفر زمستانی می‌توانید به ملاقات اقیانوس بروید و با بازدید از مناظر کمیابی مثل کوه‌های مریخی، دریاچه صورتی و همنشینی کویر زرد و آبی دریا تجربه‌هایی منحصر به فرد را در حافظه‌تان ثبت ‌کنید.

گردش چرخ صنعت توریسم در این منطقه می‌تواند اقتصاد چابهار را شکوفا کند.

برای اقامت در این سفر، خانه‌های اهالی چابهار پذیرای گردشگران است. با اجاره ویلا و سوئیت در چابهار از طریق سایت جاجیگا اقامتی مطمئن و مقرون به صرفه خواهید داشت.

سفر به کرمان در زمستان

سفر به کرمان در زمستان
سفر به کرمان در زمستان

سفر زمستانی به کرمان با داشتن بیش از هفت هزار اثر تاریخی، می‌تواند پاسخ جذابی برای سوال “زمستان کجا برویم“، باشد.

در سفر به کرمان باید به باغ شاهزاده ماهان رفت و رو به نمای متقارن باغ اصیل ایرانی و عمارت باشکوه‌اش ایستاد و از تماشای ظرافت معماری ایرانی شگفت زده شد.

یا در برابر شکوه بی انتهای ارگ بم و ایستادگی این سازه عظیم در برابر عبور زمان و طوفان حوادث ایستاد و همهمه تاریخ را در گذرگاه‌هایش شنید.

برای سفر به سرزمینی شگفت‌انگیز، داغ و با تندیس‌های هنرمندانه اثر دست باد و باران باید تا کویر شهداد رفت و به تماشای شب‌های پرستاره کویر که آسمان، یک تکه مخمل مشکی جواهر دوزی می‌شود، نشست.

جالب است بدانید که منطقه‌ای به نام «گندم بریان» یا «ریگ سوخته» در ۸۰ کیلومتری کویر شهداد دشت لوت با دمای نزدیک به ۷۰ درجه سانتیگراد وجود دارد، که به عنوان گرم‌ترین نقطه کره زمین شناخته می‌شود؛ جایی که هیچ موجود زنده‌ای نیست.

جاجیگا شما را در یک سفر زمستانی به کرمان همراهی می‌کند ومی‌توانید با اجاره سوئیت و بوم گردی در کرمان سفری به یاد ماندنی را در این شهر تجربه کنید.

سخن آخر

با نزدیک شدن به زمستان، فصل نوشیدنی‌های گرم و سرما و برف، وقت آن است که پاسخی برای سوال “زمستان کجا سفر کنیم“، پیدا کنیم.

با سفر در زمستان می‌توانید از سوز و سرما و هوای برفی فرار کنید و به هوای بهاری شهرهای جنوبی پناه ببرید و خودتان را برای ساختن خاطره‌ای به یادماندنی آماده کنید.

زمستان کجا سفر بریم؟

اکثر شهرهای جنوبی کشور بهترین مقاصد سفر در زمستان هستند، که شما را به تجربه یک هوای بهاری لذت‌بخش آن هم وسط چله زمستان دعوت می‌کنند.

بهترین زمان سفر به کیش و قشم چه فصلی است؟

سفر به برخی از این شهرهای جنوبی در تابستان، به دلیل گرمای زیاد و طاقت فرسا امکان‌پذیر نیست، اما با رسیدن پاییز و زمستان پای مسافران زیادی به این مناطق باز می‌شود.

طبس کجاست؟

طبس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران که لقب عروس کویر ایران را از آن خود کرده یک مقصد جذاب برای سفر زمستانی در استان خراسان جنوبی است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

معصومه ذاکراکبری

1 دیدگاه

  • کلوت های شهداد کرمان و منطقه گندم بریان ان گرمترین نقطه زمین هم لطفا اضافه کنید

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید