سفر پاییزی در ایران سفر پاییزی، معرفی 7 مقصد پاییزی در ایران

سفر پاییزی، معرفی 7 مقصد پاییزی در ایران

سفر پاییزی  یک انتخاب ایده‌آل برای طبیعتگردانی است که دوست دارند گردش در طبیعت را در حال و هوایی آرام و خلوت و بدون شلوغی تابستان تجربه کنند.

پاییز که با تاج رنگارنگش از راه می‌رسد، قلموی رنگی‌اش را بر سر و روی طبیعت می‌کشد و هر تکه از زمین را به رنگی جذاب در می‌آورد.

سفر در فصل پاییز، یعنی لذت تماشای درختان زرد و نارنجی و قرمز شده و قدم زدن و گوش سپردن به صدای خش خش برگ‌های پاییزی و به سینه کشیدن عطر و بوی خاک باران خورده.

برخی پاییز را بهترین فصل برای سفر می‌دانند چون علاوه بر رنگ‌بازی طبیعت و زیبایی چشم نواز آن، پاییز فصل کم تردد و خلوت‌تری برای یک سفر پر آرامش است.

در ادامه این نوشتار قصد داریم هفت مقصد سفر پاییزی جذاب از جنگل تا جاده‌های رویایی را به شما معرفی کنیم تا با سفر پاییزی به این مقاصد از تماشای رقص رنگ‌ها لذت ببرید.

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

سفر پاییزی به پارک جنگلی نهارخوران گرگان

سفر پاییزی
پارک ناهارخوران گرگان

اگر عاشق رنگ‌های زرد و نارنجی پاییزی باشید، پارک جنگلی نهارخوران در سفر به گرگان یک میزبان رویایی برای شماست تا از تصاویر زیبا و عطر و بوی درختان و هوای خنک و مرطوب آن غرق لذت شوید.

جنگل نهارخوران که یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی ایران محسوب می‌شود، جنگلی باستانی با قدمتی بیش از 40 میلیون سال است که با پوشش گیاهی متنوعش هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند و یک مقصد عالی برای سفر پاییزی است.

از انواع درختان این جنگل می توان به درختان افرا پلت، گیلاس وحشی، درختان ممرز، ازگیل و بلوط و حیواناتی مانند خفاش، راسو، گراز، دارکوب، جغد و عقاب اشاره کرد.

نقل است که حجاج در زمان‌های گذشته از این محل برای استراحت و خوردن ناهار استفاده می کردند و به همین دلیل این منطقه به ناهارخوران مشهور شده است.

این منطقه فضای مناسب و هوای دلچسبی برای پیاده روی، دوچرخه سواری و پیک نیک دارد.

اگر به پارک جنگلی نهارخوران سفر کردید، حتما باید از چشمه‌های نزدیک آن و رودخانه زیارت که در دل آن جریان دارد، دیدن کنید.

برای رسیدن به پارک جنگلی نهارخوران باید وارد جاده هراز شوید و بعد از پشت سر گذاشتن آمل و ساری، در چهار کیلومتری جنوب شرقی گرگان به این جنگل زیبا و رنگارنگ خواهید رسید.

بهترین گزینه برای اقامت در گرگان و لذت بردن از زیبایی‌های این شهر و جنگل نهارخوران، اجاره سوئیت و ویلا در گرگان است که فقط با چند کلیک در سایت جاجیگا امکان‌پذیر است.

سفر به جنگل الیمستان آمل در پاییز

پاییز کجا بریم؟
جنگل الیمستان آامل

جنگل الیمستان یک مقصد تمام عیار برای سفر پاییزی است. درست زمانی که باد مابین درختان به رقص در‌ می‌آید و فرشی از برگ‌های رنگارنگ تشکیل می‌دهد تا نهایت زیبایی را به رخ ‌بکشد.

پیچش مه غلیظ ما بین درختان بلند بالایی که قبای هزار رنگ به تن دارند، حال و هوایی افسانه‌ای به این جنگل می‌بخشد که با قدم زدن در آن غرق در رویایی شیرین می‌شوید.

اگر شانس با شما یار باشد، گله اسب‌های وحشی را هم در این جنگل می‌بینید که منظره‌ای شبیه یک قاب عکس پیش چشم شما به نمایش می‌گذارد.

اینجا پر از مناظر طبیعی بی‌نظیر برای عکاسی است.

سفر در پاییز
جنگل الیمستان

نام این جنگل زیبا که در آمل قرار دارد از گیاهی به نام «الیما» گرفته شده. این گیاه که در اردیبهشت ماه می‌روید، شباهت زیادی به پیازچه دارد و مردم محلی آن را در خورشت یا به صورت خام مصرف می‌کنند.

برای رفتن به جنگل الیمستان کافی است وارد جاده هراز شوید و به فاصله 50 کیلومتری از آمل به این جنگل رازآلود رنگارنگ خواهید رسید.

بهترین گزینه برای اقامت در آمل و لذت بردن از زیبایی‌های این شهر و سفری هیجان انگیز به جنگل الیمستان، اجاره ویلا و سوئیت در آمل است که فقط با چند کلیک در سایت جاجیگا امکان‌پذیر است.

سفر پاییزی به جنگل النگدره گرگان

سفر در پاییز
پارک جنگلی النگدره

در مسیر جاده نهارخوران گرگان، به کیلومتر پنج جاده که برسید، شاخ و برگ طلایی درختان یکی از زیباترین جنگل‌های ایران نمایان می‌شود.

پاییز جنگل النگدره را به هیچ وجه نباید از دست داد چرا که درست شبیه یک تابلو نقاشی رنگارنگ دلبری می‌کند.

مسیر جاده چوبی وسط جنگل شما را به یک پیاده‌روی طولانی در آغوش درختان فرا می‌خواند آن هم با چشم‌اندازی که هر قدم به رنگ جدیدی تغییر پیدا می‌کند.

حس خوب گردش با دوچرخه در این جنگل امکان جذاب دیگری برای علاقه‌مندان به جنگل‌نوردی و دوچرخه سواری توام است.

به میانه‌های النگدره که برسید صدای انرژی بخش آب رودخانه قلاشی را می‌شنوید و خنکای آن را حس خواهید کرد.

اگر اهل پیک نیک در طبیعت هم باشید النگدره جای مناسبی برای یک پیک نیک خانوادگی و لمس حس آرامش واقعی در پاییز نارنجی است.

سفر پاییزی به دریاچه جنگلی رنگارنگ چورت

مقاصد پاییزی
دریاچه جنگلی چورت

اما نوبت می‌رسد به یک سفر پاییزی خاص در ساری، دریاچه‌ای که به واسطه درختان رنگارنگ جنگل احاطه شده است.

دریاچه جنگلی چورت که با نام میانشه هم شناخته می‌شود در روستای چورت ساری در سالیان بسیار دور در اثر زلزله و بسته شدن مسیر چشمه‌ای در همان حوالی شکل گرفته است.

دریاچه‌ای با وسعت کم در آغوش درختان که تمام افسون طبیعت را در خودش جای داده و رقص مه روی آب دریاچه تصویری جادویی است که تا همیشه از این سفر پاییزی در ذهن‌تان باقی می‌ماند.

تماشای آب دریاچه که با درختان پاییزی زرد و نارنجی نقاشی شده و گوش سپردن به صدای آواز پرندگان آرامش عمیقی را به شما هدیه می‌دهد که شاید هر جایی نتوان آن را حس کرد.

برای رسیدن به دریاچه چورت از یک مسیر روستایی زیبا باید بگذرید که خانه‌های روستایی تزیین شده با گلدان‌های رنگارنگ و چشم انداز کوه‌های سرسبز آن از شما دل می‌برد.

اگر به فکر اقامت در این منطقه هم هستید، اجاره ویلا و سوئیت در ساری بهترین گزینه است.

جاده اسالم به خلخال در پاییز

مقاصد-سفر-پاییزی
جاده اسالم به خلخال سفر در پاییز

قطعا یکی از بهترین و زیباترین مناظر برای سفر پاییزی با ماشین و غرق  شدن در رنگ بازی رنگ‌های زرد و نارنجی، جاده اسالم به خلخال است.

سفر به این جاده از شهر اسالم در گیلان آغاز می‌شود و پس از عبور از خلخال و مشاهده طبیعت زیبای استان اردبیل به اتمام می‌رسد.

در طول مسیر این جاده شگفتی‌های طبیعت از دشت‌های سرسبز و درختان بلند بالا با قباهای هزار رنگ گرفته تا آبشار و دریاچه و گلزار را ملاقات می‌کنید.

مه و رطوبت هم دو پدیده همیشه حاضر در این جاده هستند که زیبایی مضاعفی به آن بخشیده‌ و چشم اندازی رویایی به شما هدیه می‌دهند.

اگر هم قصد اقامت در این جاده را دارید، با اجاره کلبه و ویلا در جاده اسالم سفری به یادماندنی برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

جاده اسالم به خلخال تنها جاده زیبای ایران نیست. اگر این جاده را ادامه دهید به پاییز شکوهمند در گردنه حیران می‌رسید که شما را حیران و سرگشته‌ زیبایی‌های خود خواهد کرد.

سفر پاییزی به گردنه حیران اردبیل

پاییز کجا بریم
گردنه حیران

عبور از گردنه حیران و حرکت در مسیر پیچ در پیچ، لابه‌لای جنگل‌های گیلان و دره‌ای نه چندان عمیق، پیچشی خیال انگیز است.

قرار گرفتن این گردنه زیر پوششی از مه و غوغای رنگ‌های سرخ و زرد و نارنجی بر اندام جنگل‌های مسیر حیران یکی از تماشایی‌ترین تصاویر پاییزی ایران است.

این گردنه در مسیر جاده آستارا به اردبیل و لب مرز ایران و آذربایجان قرار گرفته و با زیبایی‌های طبیعی و امکانات تفریحی مختلف مثل تله‌کابین، سورتمه سواری و زیب‌لاین در انتظار شماست.

حین عبور از مسیر گردنه حیران، توقف در کافه‌های بین راه و لذت نوشیدن چای هیزمی معطر و چشیدن آش دوغ تازه با سیر فراوان را از دست ندهید.

برای اقامت در این منطقه می‌توانید وارد سایت جاجیگا شده و با اجاره ویلا در گردنه حیران ضمن لذت بردن از طبیعت بی‌نظیر، اوقات خوشی را در سفر تجربه کنید.

راندن در جاده نارنجی توسکستان در پاییز

سفر -پاییزی-در-ایران
جاده توسکستان سفر پاییزی

یکی دیگر از جاده های پاییزی خیال انگیز ایران، جاده توسکستان است که در میانه‌ گرگان و شاهرود قرار دارد.

جاده‌ای پیچ در پیچ که باید سرعت را کم کرد و از پنجره های باز خودرو به صدای آواز پرندگان جنگلی گوش داد و هوای معطر جنگل را تنفس کرد.

حتی می‌توانید در این جاده توقف کنید و از خوردو پیاده شوید و در دل جنگل رنگارنگ به گردش و پیاده‌روی بپردازید.

اگر همزمان با حضور شما ابرها هم مهمان این جاده باشند همه چیز رویایی‌تر می‌شود و منظره شگفت‌انگیزی خواهید دید.

این جاده از قلب جنگل به سمت روستای توسکستان می‌رود و با جنگل‌های جهان نما هم همسایه است و باید حتما در لیست سفرهای پاییزی جایی برایش خالی کنید.

سخن آخر

سفر پاییزی یک فرصت رنگارنگ، پر از آرامش همراه با عطر باران و خنکای نسیم پاییزی در میان طبیعت شگفت‌انگیز ایران است.

اگر شما هم اهل گشت و گذار در مسیرهای خلوت هستید، پاییز فصل مسافرت رفتن شماست.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

معصومه ذاکراکبری

2 دیدگاه

  • سلام
    ممنون از مطالب و تصاویر عالی
    جالب بود ..دوست دارم جاهای بیشتری رو بشناسم..
    لطفاً راهنمایی کنید….

    • می‌تونید در مجله جاجیگا مطالب بیشتری درباره‌ی مناطق دیدنی کشورمون بخونید.

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید