پارک-سراوان

 پارک جنگلی سراوان، رویایی سبز در دل گیلان

پارک جنگلی سراوان رشت همه‌ی آنچه از سرسبزی و آرامش یک جنگل انتظار دارید، با پس زمینه‌ای از آواز پرندگان جنگلی به شما هدیه می‌دهد.

با ورود به این پارک جنگلی، دریاچه سبزپوش آن توجه‌تان را جلب خواهد کرد. دریاچه‌ای که شبیه یک زمین پوشیده از چمن یکدست سبز و رویایی است.

پارک جنگلی سراوان که همچون شاهکاری از رنگ و نقش است، ذوق عکاسی را در شما بیدار می‌کند تا آنچه چشمتان می‌بیند را ثبت کنید.

البته فرقی هم نمی‌کند در کدام فصل سال به این پارک جنگلی سفر کنید، چون رنگ هر فصل را می‌توانید بی هیچ کم ‌وکاستی در سراوان تماشا کنید.

پارک جنگلی سراوان در کنار قدم ردن در جنگل سرسبز، با داشتن دریاچه زمردی و  تفریحات متنوع مثل قایق‌سواری، پینت بال و موتور چهارچرخ بهترین انتخاب برای ساختن یک روز هیجان‌انگیز در سفر به شمال است.

برای ماندن در رشت و تجربه سفری به یادماندنی به این شهر شمالی هم اصلا نگران نباشید، کافی است وارد سایت جاجیگا شوید و با اجاره ویلا در رشت اقامتگاه دلخواه خود را رزرو کنید.

اگر عاشق غذای محلی گیلان و رشت هستید، مطلب بهترین رستوران های رشت در مجله جاجیگا را از دست ندهید.

پارک جنگلی سراوان کجاست؟

پارک جنگلی سراوان کجاست؟
پارک جنگلی سراوان کجاست؟

پارک جنگلی سراوان در فاصله 17 کیلومتری شهر رشت و در اتوبان رشت-قزوین قرار دارد و با داشتن فضای بکر جنگلی و امکانات تفریحی و رفاهی متنوع، یکی از جاهای دیدنی اصلی و پرطرفدار در سفر به رشت محسوب می‌شود.

مسیر دسترسی به پارک جنگلی سراوان

مسیر دسترسی به پارک جنگلی سراوان
پارک جنگلی سراوان

برای رسیدن به پارک جنگلی سراوان کافی است از رشت به سمت اتوبان حرکت کنید. بعد از حدود نیم ساعت رانندگی به ورودی پارک جنگلی خواهید رسید.

اگر هم از سمت تهران به پارک سراوان می‌روید، سر راست‌ترین مسیر، اتوبان کرج-قزوین است. این اتوبان را تا رسیدن به  امام زاده هاشم ادامه دهید و درست 20 کیلومتر بعد از امام زاده هاشم، پارک جنگلی سراوان را در غرب جاده خواهید دید.

فاصله تهران تا پارک جنگلی سراوان

فاصله تهران تا پارک جنگلی سراوان حدود 300 کیلومتر است و با چیزی حدود 4 ساعت رانندگی از تهران به این پارک جنگلی سرسبز و زیبا خواهید رسید.

بهترین زمان سفر به پارک جنگلی سراوان

بهترین زمان سفر به پارک جنگلی سراوان
پارک جنگلی سراوان

شاید انتخاب یک زمان یا یک فصل خاص برای رفتن به پارک جنگلی سراوان کار درستی نباشد، چرا که در هر فصل، این پارک جنگلی به آینه‌ای تمام نما از رنگ‌های همان فصل تبدیل می‌شود و جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

با رسیدن بهار، جنگل سراوان غرق در سرسبزی و طراوت می‌شود و هوای مطبوع بهار تکمیل کننده این سرسبزی و زیبایی است. البته این پارک جنگلی هم مانند دیگر جاهای دیدنی گیلان در فصل بهار، شلوغ و پر از گردشگر می‌شود.

در تابستان جنگل سراوان هنوز سرسبز است اما اگر با گرما و رطوبت و البته شلوغی مشکل دارید، بهتر است تابستان را برای سفر به پارک جنگلی سراوان انتخاب نکنید.

پاییز جنگل سراوان غرق در رنگ‌های مختلف است و قطعا با زیبایی خود شما را شگفت‌زده می‌کند و اگر دنبال زمان خلوت‌تری برای رفتن به این پارک جنگلی هستید، پاییز را برای سفر انتخاب کنید.

اما زمستان‌های جنگل سراوان سفیدپوش و سرد است و شاید سفر به پارک جنگلی سراوان در زمستان تصمیم خوبی نباشد، هرچند اگر مشکلی با سرمای هوا ندارید، تماشای منظره بی‌نظیر جنگل سفیدپوش یک قاب خاص و تکرار نشدنی است.

اگر زمستان را برای سفر به این دیار دوست داشتنی انتخاب کردید، بد نیست مطلب سفر به شمال در زمستان را در مجله جاجیگا بخوانید.

پوشش گیاهی و جانوری پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان
پوشش گیاهی و جانوری پارک جنگلی سراوان

تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری پارک جنگلی سراوان، آن را به یکی از جنگل‌های دیدنی و خاص ایران تبدیل کرده.

حین قدم زدن در جنگل سراوان درختان مختلفی مثل بلوط، ممرز، انجیلی، توسکا، بید، بیدمشک، سفید پت و آلوچه جنگلی سر راهتان سبز خواهند شد.

البته گیاهان این جنگل به همین جا ختم نمی‌شود و درختانی مثل کاج سیلوستریس، کاج تدا، سرو نقره‌ای و زربین نیز به مرور زمان در این پارک جنگلی کاشته شده است.

اگر تا به حال شانس دیدن حیواناتی مثل قرقاول، کبک، دارکوب، جغد جنگلی، راسو و خرگوش را از نزدیک نداشتید، در اطراف مرداب و پارک جنگلی سراوان ممکن است با این گونه‌های جانوری ملاقات کنید.

جاذبه‌های پارک جنگلی سراوان

در پارک جنگلی سراوان علاوه بر جنگل نوردی و استنشاق هوای تازه و مرطوب، تجربه‌های جذاب دیگری هم منتظر شماست.

دریاچه یا مرداب سراوان

جاذبه‌های پارک جنگلی سراوان
مرداب سراوان

مرداب یا دریاچه زیبای سراوان را باید یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های پارک جنگلی سراوان دانست که می‌تواند با زیبایی بی حد و حصرش شما را شگفت‌زده کند.

دریاچه‌ای زمردی که سرتاسر با خزه‌های سبز رنگ پوشانده شده و در نگاه اول شبیه زمینی پوشیده از چمن به نظر می‌رسد.

پدال زدن درون قایق‌های کوچک و چرخش در مسیری سبز در جوار درختان بلند بالای مرداب سراوان را به هیچ وجه از دست ندهید.

گیلان پر از دریاچه‌های زیباست، اگر دوست دارید درباره دریاچه های گیلان بیشتر بدانید این مطلب را در مجله جاجیگا از دست ندهید.

موزه میراث روستایی گیلان

پارک جنگلی سراوان
موزه میراث روستایی

حتما برایتان پیش آمده که با دیدن فیلم و سریال‌های گیلانی دلتان برای خانه‌های روستایی با صفا و تلارهای آبی رنگش ضعف برود.

اگر دوست دارید این فضا را از نزدیک لمس کنید و در این خانه‌های روستایی قدم بزنید و خودتان را وسط روستاهای گیلان تصور کنید، حتما به موزه میراث روستایی گیلان در پارک جنگلی سراوان سر بزنید.

این موزه که در نزدیکی پارک جنگلی سراوان قرار گرفته نمونه‌ای کوچک اما واقعی از زندگی روستایی مردم گیلان را در فضایی باز به شما نمایش می‌دهد.

با ورود به این موزه انگار پا به یک روستای قدیمی گذاشته‌اید، از پله‌های چوبی خانه‌ها بالا بروید و از روی تلار (ایوان) خانه‌ها به تماشای اطراف بنشینید.

در گوشه کنار این موزه عطر و بوهای خوشمزه به مشام می‌رسد و زنان گیلانی را می‌بینید که با لباس‌ های محلی رنگارنگ گوشه گوشه موزه نشسته‌اند و طعم جدیدی از نان‌های محلی، کاکا، آش و غذاهای محلی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

تا در این موزه هستید یادتان باشد که لباس‌های محلی گیلانی را کرایه کنید و با گرفتن عکس یادگاری لذت این روستاگردی را ماندگار کنید.

پینت بال پارک جنگلی سراوان

پینت بال پارک جنگلی سراوان
پینت بال پارک جنگلی سراوان

اگر طرفدار تفریحات دست جمعی و هیجان‌انگیز هستید، پینت بال پارک جنگلی سراوان را از دست ندهید.

تعقیب‌وگریز با گلوله‌های رنگی بین درختان سربه‌فلک کشیده این پارک جنگلی لذتی دیگر دارد.

پینت بال پارک جنگلی سراوان در زمینی به مساحت 2300 متز مربع ساخته شده و سن مجاز ورود به بازی بالای 10 سال است.

تفریحات پارک جنگلی سراوان

تفریحات پارک جنگلی سراوان
تفریحات پارک جنگلی سراوان

قطعا قدم زدن در دل جنگل سرسبز سراوان و تنفس هوای مرطوب جنگل تنها تجربه‌ای نیست که در این پارک جنگلی در انتظار شماست.

بعد از قایق سواری در مرداب سراوان و عکاسی و ثبت زیبایی‌های کم‌نظیر آن، می‌توانید به سمت شرقی پارک حرکت کنید تا به رودخانه‌های زیبای سفیدرود و سیاهرود برسید.

اطراف این رودخانه‌ها بهترین مکان برای پیک نیک و لذت بردن از طبیعت سرسبز با صدای رودخانه است.

از دیگر تفریحات هیجان‌انگیز پارک جنگلی سراوان باید به باشگاه تیراندازی و سواری با موتورهای چهارچرخ آن اشاره کرد.

اقامت در سفر به پارک جنگلی سراوان

جدا از پارک جنگلی سراوان، رشت پر از جاذبه‌های متنوع است که همچون آهنربا شما را به خود جذب می‌کند و برای لذت بردن از همه‌ی آنها باید حداقل چند روزی را مهمان این شهر رویایی باشید.

برای اقامت در رشت گزینه‌های مختلفی از اجاره ویلا شمال تا اجاره کلبه جنگلی، خانه روستایی و بوم گردی گیلان در انتظار شماست.

با ورود به سایت جاجیگا می‌توانید از بین هزاران اقامتگاه‌ گزینه مناسب خودتان را انتخاب و رزرو کنید.

همچنین با اجاره ویلا با ویو جنگل صبح خود را با منظره یکدست سبز شروع کنید و عطر جنگل را نفس بکشید.

سخن آخر

پارک جنگلی سراوان با داشتن جاذبه‌های متنوع، ذوق عکاسی را در شما بیدار می‌کند و برای گردشگرانی که اهل طبیعت‌گردی و جنگل‌نوردی باشند، بهترین گزینه محسوب می‌شود.

پارک جنگلی سراوان کجاست؟

پارک جنگلی سراوان در فاصله 17 کیلومتری شهر رشت و در اتوبان رشت-قزوین قرار دارد.

مسیر دسترسی به پارک جنگلی سراوان چگونه است؟

اگر از سمت تهران به پارک سراوان می‌روید، سر راست‌ترین مسیر، اتوبان کرج-قزوین است. این اتوبان را تا رسیدن به  امام زاده هاشم ادامه دهید و درست 20 کیلومتر بعد از امام زاده هاشم، پارک جنگلی سراوان را در غرب جاده خواهید دید.

فاصله تهران تا پارک جنگلی سراوان چقدر است؟

فاصله تهران تا پارک جنگلی سراوان حدود 300 کیلومتر است و با چیزی حدود 4 ساعت رانندگی از تهران به این پارک جنگلی سرسبز و زیبا خواهید رسید.

دریاچه سراوان کجاست؟

دریاچه سراوان یا همان مرداب سراوان، یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های پارک جنگلی سراون رشت است که می‌تواند با زیبایی بی حد و حصرش شما را شگفت‌زده کند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

معصومه ذاکراکبری

ثبت دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید

شمال