پارک های ساحلی قشم هفت پارک ساحلی قشم، از زیتون تا سوزا

هفت پارک ساحلی قشم، از زیتون تا سوزا

اگر به دنبال جایی در جزیره قشم هستید که در کنار تجربه هیجان‌انگیز تفریحات دریایی، آرامش دریا را به شما هدیه کند و از امکانات رفاهی مناسبی هم برخوردار باشد، قطعا پارک های ساحلی قشم بهترین انتخاب‌اند.

پارک‌ ساحلی قشم محل تلاقی دو دنیای متفاوت‌ است. جایی که ساحل و دریا به هم می‌رسند و شما را به تماشای زیبایی‌ها و لمس آرامش دعوت می‌کند.

منظره تماشایی طلوع و غروب خورشید، موسیقی گوش‌نواز امواج دریای خلیج فارس و انواع امکانات تفریحی و رفاهی در پارک‌های ساحلی قشم در انتظار شماست.

البته جزیره قشم پر از جاهای دیدنی است، از جاذبه‌های طبیعی عجیب مثل جزیره ناز و دره ستارگان و جنگل حرا گرفته تا انواع تفریحات آبی متنوع مثل غواصی و شاتل سواری و یا خرید از بازارها و مراکز خرید قشم.

برای اقامت در این جزیره زیبا هم کافی است وارد سایت جاجیگا شوید و با اجاره سوئیت و بومگردی در قشم زمان بیشتری برای لذت بردن از این جزیره رنگارنگ داشته باشید

در ادامه این نوشتار بین 7 پارک ساحلی جذاب در قشم چرخی خواهیم زد.

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

پارک زیتون، معروف ترین پارک ساحلی قشم

پارک ساحلی قشم
پارک زیتون – معروف ترین پارک ساحلی قشم

در بین بهترین و معروف‌ترین پارک‌های ساحلی قشم، ابتدا باید سراغ پارک ساحلی زیتون با ساحل صخره‌ای زیبا و محوطه سبز و چشم‌نواز آن برویم.

محوطه چمن‌کاری شده، درختان بلند بالای نخل در کنار صدای گوش‌نواز امواج دریا، پارک ساحلی زیتون را به یکی از محبوب‌ترین پارک های ساحلی قشم تبدیل کرده است.

در پارک ساحلی زیتون امکانات رفاهی و تفریحی متفاوتی در انتظار شماست که هر نوع سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد.

آلاچیق‌های سرپوشیده یا منظره دریا، مسیرهای پیاده ‌روی، زمین اسکیت، خطوط دوچرخه سواری، زمین والیبال و فوتبال ساحلی و انواع تفریحات آبی مثل غواصی، شاتل، بناناسواری و قایق موتوری از جمله این امکانات هستند.

پارک سبز آبی زیتون در خیابان دریا، مقابل تقاطع بلوار چارباغ و خیابان دریا قرار دارد.

در مسیر شبگردی در کیش با مجله جاجیگا همراه شوید.

پارک ساحلی لافت

پارک های ساحلی قشم
پارک ساحلی لافت

روستای تاریخی لافت که به روستای بادگیرها هم معروف است با داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی یکی از جاهای دیدنی جزیره قشم محسوب می‌شود.

قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های باریک لافت و تماشای معماری کویری و نخلستان‌های زیبای آن یکی از قشنگ‌ترین بخش‌های سفرتان را می‌سازد.

در جاده بندر لافت به یکی از زیباترین پارک‌های ساحلی قشم یعنی پارک ساحلی لافت می‌رسید.

گوش سپردن به سمفونی موج‌ها و تماشای لنج‌ها با هنرنمایی آسمان و غروب آفتاب و قایق سواری در این پارک ساحلی در انتظار شماست.

پارک ساحلی لافت به دلیل داشتن امکاناتی مثل آلاچیق و سرویس بهداشتی گرینه مناسبی برای شب‌مانی در کنار ساحل دیدنی خلیج فارس محسوب می‌شود. 

فاصله این روستا تا جزیره قشم ۲۲ کیلومتر است.

پارک ساحلی هلر

بهترین پارک ساحلی قشم
پارک ساحلی هلر

پارک ساحلی هلر از دیگر پارک‌های ساحلی جذاب قشم است که در روستایی به همین نام  و در 18 کیلومتری قشم قرار گرفته.

در این پارک ساحلی در کنار امکانات رفاهی مثل سکوهای نصب چادر، غرفه‌های فروش مواد غذایی و صنایع دستی و سرویس بهداشتی، زیباترین چشم‌انداز از دریا را خواهید داشت.

روستای زیبای هلر با مسجدی سفیدفام و جذاب که قبا نام دارد و سواحل بکر و پارک ساحلی جذابش، هوش از سر هر بیننده‌ای می‌پراند.

درباره تفریحات کیش در مجله جاجیگا بخوانید.

پارک ساحلی هامون قشم

بهترین پارک ساحلی قشم کدام است
پارک ساحلی هامون قشم

در کیلومتر 3 جاده قشم به درگهان به پارک ساحلی هامون می‌رسید که به دلیل نزدیکی به اسکله و داشتن امکانارت رفاهی و تفریحی متنوع یک گزینه جذاب بین پارک‌های ساحلی قشم محسوب می‌شود.

شما می‌توانید ساعات زیادی را به خرید و گشت و گذار در درگهان سپری کنید و برای رفع خستگی به پارک ساحلی هامون پناه ببرید و از آرامش ساحل لذت ببرید.

از امکانات این پارک ساحلی باید به سکوهای برپایی چادر، آلاچیق، مسیر دوچرخه‌سواری در امتداد ساحل، زمین‌های ورزشی نظیر والیبال ساحلی، فوتبال و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

همچنین در کنار این پارک ساحلی یک مجتمع تفریحات دریایی با تفریحات هیجان‌انگیزی مثل غواصی، جت‌اسکی، شاتل، قایق‌سواری و بنانا در انتظار شماست.

بعد از تفریح حسابی در پارک ساحلی هامون می‌توانید به رستوران این منطقه سر بزنید و از طعم لذیذ غذاهای جنوبی و دریایی لذت ببرید.

برای یافتن پاسخ سوال “جنوب کجا بریم” با مجله جاجیگا همراه شوید.

پارک ساحلی آفتاب قشم

سواحل قشم
پارک ساحلی آفتاب قشم

پارک ساحلی آفتاب با داشتن موقعیت عالی و امکانات مناسب، یکی از بهترین پارک‌های ساحلی قشم برای استراحت گردشگران محسوب می‌شود.

داشتن پارکینگ، سکوهای نصب چادر و سرویس بهداشتی این پارک ساحلی را به مکانی برای کمپ زدن تبدیل کرده.

بد نیست در سفر به قشم سری به پارک ساحلی آفتاب بزنید و از امکانات تفریحی مثل قایق سواری، زمین بدمینتون، فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، زمین بازی کودکان، مدرسه غواصی، کافه و رستوران آن بهره ببرید.

پارک ساحلی آفتاب که به کمپ ساحلی قشم هم معروف است حدود ۳۷ هزار مترمربع مساحت دارد و روبه روی شهرک آفتاب و در مسیر ساحل جنوبی قشم قرار گرفته.

سینما دریا (پارک ساحلی قشم)

سفر به قشم
سینما دریا قشم

اما نوبت می‌رسد به یکی از بزرگترین و سرسبزترین پارک‌های ساحلی قشم با وسعتی حدود بیست هزار متر مربع که بین اهالی این منطقه به پارک ساحلی سینما دریا مشهور است.

اگر روی نیمکت‌های روبه ساحل این پارک بنشینید، بازی شبانه‌روزی جزر و مد آب دریا را شاهد خواهید بود که درست مثل یک فیلم ‌بلند سینمایی با بازیگری دریا و ساحل چشم‌نوازش است.

با فرا رسیدن شب و روشن شدن چراغ‌های جزیره لارک که از دور پیداست همه چیز رویایی‌تر می‌شود و یک منظره تمام عیار خلق می‌کند.

از امکانات پارک ساحلی سینما دریا باید به آلاچیق‌، چندین کافه و رستوران، لاین مخصوص دوچرخه‌سواری، فضای بازی کودکان و پارکینگ اشاره کرد.

همه‌ی این‌ها پارک ساحلی قشم را به یکی از محبوب‌ترین پارک‌ها برای پیک نیک با منظره دریا و یا کمپینگ و چادر زدن تبدیل کرده است.

پارک ساحلی سینما دریا در بلوار امام قلی خان قشم قرار دارد.

درباره بهترین ساحل کیش در مجله جاجیگا بخوانید.

کمپ پارک ساحلی سوزا

سواحل جنوب_ پارک های ساحلی قشم
کمپ پارک ساحلی سوزا

کافی است 39 کیلومتر از قشم فاصله بگیرید تا به شهر ساحلی سوزا با نخلستان‌های سرسبز و چشم‌نواز آن برسید.

شهر کوچک سوزا یکی از زیباترین و آرام‌ترین پارک‌های ساحلی قشم را در خود جای داده.

آنچه در کمپ ساحلی سوزا در انتظار شماست، ساحل صدفی با منظره تماشایی طلوع و غروب آفتاب و صدای گوش‌نواز مرغان دریایی است.

چندین آلاچیق، نیمکت، نمازخانه، محوطه بازی کودکان، قایق سواری، سرویس‌ بهداشتی و بوفه‌های فروش مواد غذایی از امکانات کمپ پارک سوزاست که آن را به مکانی برای کمپینگ و اسکان مسافرین قشم تبدیل کرده.

درباره سفر به جزیره هرمز در مجله جاجیگا بخوانید.

اقامت در قشم

اقامت در قشم
اجاره خانه در قشم

اما برای یک گشت و گذار حسابی در قشم و لذت بردن از سواحل زیبای این جزیره، بهتر است اول خیالمان را از لحاظ اقامت راحت کنیم.

یک راه برای اقامت مناسب، اجاره خانه در قشم است. کلی از مردم محلی هستند که خانه‌هایشان را با قیمت‌های معقول در اختیارتان قرار می‌دهند.

راه جذاب دیگر هم اجاره اقامتگاه‌ بوم گردی قشم است که می‌تواند امکان تجربه‌ی یک اقامت متفاوت با لذت شب‌نشینی و هم‌صحبتی با مردم محلی را برایتان فراهم کند.

سخن آخر

سفر به قشم به دلیل جاذبه‌های طبیعی و تفریحات متنوع و مراکز خرید جذابش، یک انتخاب عالی برای یک سفر هیجان ‌انگیز است در مسیر سفر به جنوب ایران است که هر کسی دوست دارد تجربه کند.

در این نوشته به معرفی هفت پارک ساحلی خوش منظره و پرطرفدار در جزیره قشم پرداختیم.

بهترین پارک های ساحلی قشم کدام اند؟

از بهترین پارک های ساحلی قشم باید به پارک ساحلی زیتون، پارک ساحلی لافت، پارک ساحلی هلر، پارک ساحلی هامون، پارک ساحلی آفتاب قشم، پارک ساحلی سینما دریا و کمپ ساحلی سوزا اشاره کرد.

آیا امکان اقامت در پارک های ساحلی قشم وجود دارد؟

بله؛ در پارک های ساحلی قشم محوطه ای مناسب برای اسکان گردشگران در نظر گرفته شده اند.

ساعت کاری پارک های ساحلی قشم چگونه است؟

ساعت کاری پارک های ساحلی قشم به صورت شبانه روزی است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

معصومه ذاکراکبری

ثبت دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید