1 1 بهترین راهنمای سفر به قشم | Travel Guide To Qeshm

سفر به بهشت رنگین جنوب

بهترین راهنمای سفر به قشم | Travel Guide To Qeshm

سفر به جزیره قشم در جنوبی‌ترین نقطه‌ ایران که مثل مرواریدی در دل آب‌های نیلگون خلیج فارس می‌درخشد، یکی از هیجان‌انگیزترین سفرهاست.

 جزیره قشم که بزرگ‌ترین جزیره ایران است، جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر و متنوعی دارد که دیدنشان شما را به وجد می‌آورد.

جاذبه‌های این سرزمین بهشتی، هر نوع سلیقه‌ای را به خودش جذب می‌کند. چون نمی‌شود از اقلیم متنوع  و سواحل زیبا و ورزش‌های آبی قشم حرف زد، اما از غذاهای محلی دریایی خوش‌طعم و بازارهای محلی و مراکز خرید متنوع ورنگارنگش چیزی نگفت.

در یک کلام وقتی در قشم قدم می‌زنید، حس می‌کنید در کشوری کاملا جدید هستید. پس اگر تا به حال به این جزیره زیبا سفر نکرده‌اید، در اولین فرصت بار سفر ببندید و از گشت‌وگذار در این بهشت رنگین لذت ببرید.

اما قبل از سفر به جزیره قشم  لازم است که بیشتر با آن آشنا بشویم و درباره بازارها، رستوران‌ها، امکانات اقامتی همچون اجاره سوئیت و ویلا در قشم و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی قشم بیشتر بدانیم.

پس در سفر به قشم این بهشت رنگین ما را همراهی کنید.

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

راهنمای سفر به قشم

قشم کجاست؟

می‌دانستید که قشم از 23 کشور دنیا بزرگ‌تر است!؟

قشم با مساحتی حدود 1491 کیلومتر مربع واقع دراستان هرمزگان، از بزرگ‌ترین جزایر ایران است.

این جزیره در جنوب بندرعباس قرار دارد و در شمال شرقی آن جزیره هرمز در شرق قشم جزیره لارک و در جنوب آن جزیره هنگام قرار گرفته است.

نزدیک‌ترین بندر به جزیره قشم، بندرعباس است که با محل سربندر قشم حدود 20 کیلومتر (۵۰ دقیقه با شناورهای مسافری) فاصله دارد.

مردم قشم هم مثل تمام مردم سواحل جنوب کشور به زبان فارسی حرف می‌زنند و گویش بندری دارند.

درباره سفر به بندرعباس و بازارهای این بندر تجاری در مجله جاجیگا بخوانید.

بهترین فصل سفر به قشم

سفر-به-قشم
سفر به قشم

جزیره‌ قشم به سبب موقعیت جغرافیایی، آب و هوای گرم و مرطوبی دارد.

دمای هوای قشم در طول سال، بالاتر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد است و تنها مدت کوتاهی در سال وسایل سرمایشی را در این جزیره خاموش می‌کنند.

در فصل بهار هوا تقریبا معتدل است اما با نزدیک شدن به فصل تابستان دمای این جزیره کم‌کم بالا می‌رود و تعداد گردشگران در این جزیره کم می‌شود.

‌در کل شاید بتوان گفت زمستان بهترین زمان سفر به این جزیره زیبا است. چون در این فصل هوا بسیار مناسب است و در ما‌ه‌های دی و بهمن می‌توانید دمایی حدود 16 درجه را در این جزیره تجربه کنید.

در سفر به قشم کجا اقامت کنیم ؟

 قبل از اینکه سراغ گشت و گذار و تفریح در جزیره برویم، بهتر است اول خیال‌تان را از لحاظ اقامت راحت کنیم.

یک راه برای اقامت مناسب، اجاره خانه در قشم است. کلی از مردم محلی هستند که خانه‌هایشان را با قیمت‌های معقول در اختیارتان قرار می‌دهند.

راه جذاب دیگر هم اجاره اقامتگاه‌ بوم گردی قشم است که می‌تواند امکان تجربه‌ی یک اقامت متفاوت را برایتان فراهم کند.

در ادامه چند نمونه از آپارتما‌ن‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی‌ قشم که در سایت جاجیگا قابل رزرو هستند را باهم مرور می‌کنیم.

اجاره ویلا در قشم

اجاره سوئیت در قشم
آپارتمان مبله در قشم

مشاهده و رزرو »

این منزل یک خوابه مبله در یک ساختمان 4 طبقه آسانسوردار قرار داشته و چشم انداز بی‌نظیری رو به دریای خلیج فارس دارد.

از لحاظ موقعیت مکانی خیالتان راحت باشد چون دسترسی خوبی به مراکز خرید و مراکز تفریحی داشته و فقط 5 دقیقه با ساحل دریا فاصله دارد.

با اجاره این آپارتمان از تخفیفی که میزبان برای اجاره خودروهای لوکس برایتان در نظر گرفته هم می‌توانید استفاده کنید.

اجاره اقامتگاه بومگردی ساحلی در قشم

راهنمای سفر به قشم
بومگردی قسم

مشاهده و رزرو »

اتاق‌های این اقامتگاه قشنگ‌ترین چشم انداز را به دریای نیلگون خلیج فارس دارند.

می‌توانید در آلاچیق‌های لب ساحل بنشینید و به آبی آرامش‌بخش دریا چشم بدوزید.

اتاق‌های این اقامتگاه 20 متری اند و دارای یک تخت دونفره و یا دو تخت تک نفره هستند و یخچال، اسپلیت، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی در هر اتاق وجود دارد. داخل اقامتگاه پارکینگ هم هست.

در این بومگردی کافی شاپ و رستوران اختصاصی هم وجود دارد و یک مزیت خوبش این است که به اماکن تفریحی جزیره مثل جزیره هنگام و دره ستارگان نزدیک است.

برای آشنایی با اقامتگاه بومگردی مطلب بومگردی چیست را در مجله جاجیگا مطالعه کنید.

 گشت و گذار در جزیره قشم 

وقتی داریم از قشم صحبت می‌کنیم منظورمان خود شهر قشم که در قسمت شرقی جزیره قرار گرفته نیست، منظورمان کل جزیره‌ بزرگ قشم است.

دیدنی های قشم کم نیست؛ این جزیره جادویی پر از جاذبه‌های مختلف و هیجان‌انگیز است و مسلما با یک بار سفر نمی‌توانید به قدر کافی از دیدن همه‌شان لذت ببرید.

بیایید از جنوب شرقی جزیره شروع کنیم. اگر از سمت شهر قشم به سمت پایین حرکت کنید می‌توانید اول به غارهای خوربس سری بزنید و بعد هم سراغ دره ستاره‌ها بروید.

غار خربس مجموعه ای از حفره‌های کوچک در دل کوه است و جالب اینکه این حفره‌ها زمانی توسط خود مردم به شکل اتاق در آمده‌اند تا به عنوان پناهگاه ازشان استفاده کنند.

در واقع بومیان بخشی از غار را که ارتفاع 30 متری از زمین دارد برای زندگی انتخاب کرده بودند.

بهترین زمان برای بازدید از این غار اوایل فصل پاییز تا اواسط فصل بهار است و داخل غار مغازه‌ها و غرفه‌های گوناگون و متنوع برای خرید خوراکی و صنایع دستی قشم وجود دارد.

زمان بازدید از غار هر روز از ساعت هشت صبح تا غروب آفتاب است. اما چون محوطه غار فضایی باز و بدون پوشش گیاهی است، ساعات ابتدایی صبح و یا غروب که تابش آفتاب شدید نیست، زمان مناسب‌تری برای بازدید از غار است.

جزیره قشم یکی از مقاصد اصلی و دیدنی در مسیر جنوبگردی است.

راهنمای سفر به قشم_
غار خربس

اما می‌رسیم به دره ستارگان، ژئوپارکی که ثبت جهانی شده و یکی از عجایب هفتگانه قشم محسوب می‌شود.

دره ستارگان بر اثر فرسایش تدریجی کوه‌ها و صخره‌ها بر اثر بارش و وزش باد به ‌وجود آمده اما بومیان منطقه معتقدند که در گذشته ستاره‌ای سقوط کرده و این دره شکل گرفته است.

وقتی باد لابه‌لای این کلوت‌ها می‌پیچد، صدای وهم‌آلودی ایجاد می‌شود، خیلی از محلی‌ها معتقدند که اینها صدای اجنه‌ای است که در این دره ساکن هستند.

به همین دلیل مسوولان پارک بعد از غروب اجازه بازدید از دره را نمی‌دهند.

بهترین زمان سفر به دره ستارگان قشم را باید مربوط به فصول بهار، پاییز و زمستان دانست که هوا خنک‌تر و بازدید ازین مکان‌ها راحت‌تر است.

موقع رفتن به این دره یادتان باشد که حتما کفش راحتی بپوشید و کلاه و عینک آفتابی و آب معدنی با خودتان همراه داشته باشید.

درباره مقاصد گردشگری ترسناک و هیجان انگیز در مجله جاجیگا بخوانید.

راهنمای سفر به قشم
دره ستارگان

بازدید از دو جزیره‌ی بی‌نظیر نزدیک قشم؛ جزیره هنگام و جزیره هرمز.

برای رسیدن به جزیره هنگام باید از اسکله شیب دراز سوار قایق شوید.

هنگام، جزیره‌ دلفین‌های بازیگوش است و موقع قایق سواری دلفین‌ها بالا می‌آیند و می‌توانید شیرجه‌ زدن دلفین‌ها را از نزدیک ببینید.

هنگام سواحل قشنگی هم دارد. یکی از آنها ساحل نقره‌ای است که حتما دیدنش شگفت‌زده‌تان می‌کند.

در جزیره هنگام دیدن آکواریوم طبیعی را هم از دست ندهید. آب این آکواریوم به قدری شفاف است که ماهی‌های رنگارنگ را می‌شود به وضوح دید.

اما چیزی که بیشتر از همه به شما توصیه می‌کنم، دیدن بازارچه بسیار پر شور و حالی است که کنار ساحل هنگام وجود دارد. می‌توانید بین دکه‌های این بازارچه محلی قدم بزنید و به صدای پرشور آدمها و صدای موسیقی جنوبی که پخش می‌شود دل بسپارید و خودتان را به خوردن سمبوسه و خریدن دست سازهایی که با صدف ساخته شده دعوت کنید.

یک کار هیجان‌انگیز دیگری هم که توصیه می‌کنم حتما در جنوب و به خصوص هنگام انجام بدهید، کشیدن طرح حنا روی دست‌تان است که از یادگاری‌هایی است که چند روز بعد از سفر هم هر وقت بهش نگاه کنید،حسی خوبی به شما منتقل می‌کند و روی لبهایتان لبخند می‌آورد.

سفر به جزیره‌ هرمز که بدون دیدن‌اش سفرتان به قشم کامل نمی‌شود.

جزیره‌ رنگارنگی که پر از کوه‌ها و خاک‌های رنگی است که بعضی‌هایشان خوراکی هم هستند و به عنوان ادویه استفاده می‌شوند.

وقتی صحبت از جزیره هرمز می‌شود، باید از ساحل سرخ رنگ، دره رنگین کمان، دره سکوت و دره مجسمه‌ها و قلعه پرتغالی‌ها بگوییم که هر کدامشان زیبایی‌های منحصر به فردی دارند که می‌تواند شگفت‌زده‌تان کند.

سفر به قشم
جزیره هرمز_ساحل سرخ

در نهایت هم اگه در نیمه دوم سال به هرمز سفر کنید، شانس دیدن فرش خاکی بی‌نظیر را خواهید داشت که با انواع خاک های رنگی جزیره توسط هنرمندان این منطقه در ساحل ساخته می‌شود.

تا یادم نرفته این نکته را هم بگویم که وقتی در هرمز  در حال گردش و رفتن به مقصدهای بعدی هستید، حواس‌تان به جاده باشد چون ممکن است بتوانید آهوهای کوچک و قشنگی را که در اطراف جاده در حال دویدن هستند، ببینید.

برای اقامت در هرمز هم بهترین گزینه اجاره ویلا و سوئیت در هرمز و سپری کردن چند شب خاطره‌انگیز است.

سفر به قشم
فرش خاکی_جزیره هرمز

وقتش رسیده که به سمت جاذبه‌های شمال جزیره قشم یعنی جنگل حرا برویم.

باید از اسکله طبل سوار قایق شوید تا به این جنگل زیبا که میان آب است، برسید.

البته قبل از رفتن به این جنگل باید حواستان به جزر و مد باشد چون این جنگل زمان جزر سر از آب بیرون آورده و در زمان مد  تا نیمه در آب دریا فرو می‌رود.

جنگل حرا برای گردشگرهای حرفه‌ای‌تر، بهشت پرنده نگری است.

انواع و اقسام پرنده های مهاجر را می‌توانید در این جنگل ببینید. هرچه صبح زودتر به این جنگل بروید، شانس‌ بیشتری برای دیدن پرنده‌های مختلف دارید. حتما چند لحظه‌ای از قایقران بخواهید وسط جنگل موتور را خاموش کند تا بتوانید آرامش صدای آب در کنار آواز خواندن پرنده‌ها را درک کنید.

قشم و جنگل حرا مقصدی جذاب برای پرنده نگری است.

راهنمای سفر به قشم
جنگل حرا

اما جاذبه‌های جزیره قشم به همین‌جا ختم نمی‌شود.

مثلا اگر طرفدار پدیده‌های زمین شناسی باشید، باید سراغ غار نمکی قشم بروید، که بزرگ‌ترین غار نمکی دنیاست.

یا می‌توانید به تماشای قشنگ‌ترین غروب آفتاب زندگیتان در بندر لافت بنشینید. به دیدار جزایر ناز بروید و از اعجاز طبیعت لذت ببرید و یا از کارگاه‌های لنج‌ سازی دیدن و از این هنر قدیمی لذت ببرید.

 تفریحات هیجان‌انگیز قشم

حالا که زیبایی‌های طبیعی قشم را دیدیم، وقتش است سراغ تفریحات هیجان‌انگیزتر برویم و آدرنالین خونمان را بالا ببریم.

می‌توانیم با تفریحات آبی قشم شروع کنیم، مسلما دیدن دنیای زیر آب و تجربه شنا کردن با ماهی‌ها و آبزیان مختلف، یک تجربه‌ی ناب و تکرار نشدنی است. پس حتما غواصی را در لیست برنامه‌هایتان قرار بدهید.

نگران بلد نبودن هم نباشید؛ چون ابتدا مربیان ماهر و کارآزموده نکات غواصی را  آموزش می‌دهند و بعد تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید به کنجکاوی زیر آب‌های خلیج فارس بپردازید.

البته این نکته هم یادتان باشد که پوشیدن تجهیزات و یادگیری نکات آموزشی ممکن است حدود 2 ساعت طول بکشد که بهتر است این زمان را از قبل در برنامه‌ریزی‌تان در نظر بگیرید.

راهنمای سفر به قشم
غواصی در آب‌های خلیج فارس

بعد از غواصی نوبت به شاتل سواری می‌رسد که یکی از تفریحات پرطرفدار قشم است.

در شاتل‌سواری شما سوار تیوپ‌های مخصوص می‌شوید و به وسیله قایق با سرعت زیاد روی آب کشیده می‌شوید.

مدت زمان این ورزش هیجان انگیز 15 دقیقه ست و حداکثر 4 نفره است. البته موقع شاتل سواری یادتان باشد که حتما از کلاه ایمنی ضربه‌گیر و جلیقه نجات استفاده کنید.

درباره سفر به جزیره کیش و تفریحات هیجان انگیز کیش در مجله جاجیگا بخوانید.

 سفر به قشم
شاتل سواری

اگر هیجان بیشتری نیاز دارید حتما بنانا سواری را هم امتحان کنید.

بنانا سواری تقریبا شبیه شاتل است با این تفاوت که روی تیوپی به شکل موز می‌توانید تک نفره سوار شوید و سرعت‌اش طبیعتا خیلی از شاتل بیشتر است؛ طوری که حرکت آدرنالین را در خونتان حس می‌کنید و غرق لذت می‌شوید.

تماشای آبی بیکران از ارتفاع، حرکت به موازات دریا، برخورد نسیم خنک با صورت‌تان، همه‌ی این‌ها را می‌توانید در پاراسل تجربه کنید.

پاراسل چتری بزرگ شبیه به بالن است که سوارش می‌شوید و به یه قایق موتوری متصل می‌شود و با حرکت این قایق چتر شما به پرواز در می‌آید و در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار می‌گیرید که گاهی این ارتفاع به بیش از 200 متر هم می‌رسد.

راهنمای سفر به قشم
پاراسل

زمان پاراسل سواری هم یادتان باشد که حتما جلیقه نجات بپوشید.

و در نهایت هم اگه ادعا می‌کنید خیلی شجاع هستید، فلای بورد را در قشم امتحان کنید و شجاعت‌تان را به چالش بکشید.

در فلای بورد ابتدا یک جت اسکی به شما وصل می‌شود و بعد با نیروی آب و حرکت جت اسکی از سطح آب دریا عمودی به سمت بالا حرکت می‌کنید.

البته این تفریح نسبت به تفریحات آبی دیگه هزینه‌ی بالاتری دارد و به شجاعت و توانایی حفظ تعادل شما هم نیاز دارد.

راهنمای سفر به قشم_فلای بورد

به غیر از این تفریحات آبی هیجان‌انگیز، تفریحات جذاب دیگری هم در قشم در انتظارتان است. مثلا می‌توانید سوار پاراگلایدر بشوید و بر فراز دریا و جنگل حرا و دیگر زیبایی‌های جزیره زیبای قشم پرواز کنید.

راهنمای سفر به قشم_پاراگلایدر

و یا با سافاری مهارت رانندگی تان را در جاده‌های بیابانی و شنی امتحان کنید.

در آفرود و سافاری قشم شما اوج هیجان را تجربه می‌کنید. سافاری در این پیست با شتر، ماشین‌ و موتور انجام می‌شود.

البته  اگر تمایل دارید با ماشین شخصی خودتان وارد جاده های بیابانی و کویری این منطقه بشوید، بهترین خودرو برای انتخاب، لندرور است. ضمنا سعی کنید به تنهایی و بدون تجربه وارد جاده های کویری نشوید.

برای لذت بردن از همه این تفریحات و جاذبه‌ها باید چند روزی در قشم ماندگار شوید و اجاره سوئیت در قشم امن‌ترین و بی‌دردسرترین گزینه محسوب می‌شود.

سفر به قشم
سافاری

در سفر به قشم از کجاها خرید کنیم؟

حالا که گشت و گذار و تفریح‌تان در قشم تمام شد وقتش است که به مراکز خرید جذاب و معروف قشم سری بزنید و یکم خرید درمانی کنید.

درست است که قشم منطقه آزاد تجاری است اما باید به شما بگویم که این روزها قیمت‌اش خیلی ارزان‌تر از شهرهای دیگر نیست.

البته اگه بتوانید حراجی‌های واقعی پیدا کنید و یا به بازارهای محلی بروید، احتمال دارد که بتوانید ارزان‌تر خرید کنید.

در ادامه چند تا از مراکز خرید معروف و خوب قشم را معرفی می‌کنیم.

درباره مراکز خرید جداب و متنوع کیش در جاجیگا بخوانید.

راهنمای سفر به قشم_مراکز خرید قشم

سیتی سنتر 1 و سیتی سنتر2 در قشم – بهترین مراکز خرید اجناس لوکس

این دو مجموعه در میدان امامقلی خان قشم واقع شده‌ا‌ند و در روزهای عادی از 2 بعدظهر تا 12شب فعالیت دارند.

شما می‌توانید انواع لوازم خانگی، پوشاک و کیف و کفش تا لوازم شکار و لوازم دیجیتالی و صنایع دستی جزیره قشم را اینجا پیدا کنید.

بازار ستاره قشم – بهترین مرکز خرید لوازم آرایشی و بهداشتی در قشم

این بازار در خیابان ولی عصر قرار دارد و ازآنجایی که امکاناتی مثل سالن بیلیارد، بازی‌های کامپیوتری و موزه حیوانات دارد، علاوه بر خرید جنبه تفریحی هم می‌تواند داشته باشد.

در این مرکز خرید، نمایندگی‌هایی مثل سامسونگ، ال جی، سونی، تفال و فیلیپس شعبه دارند و لوازم‌ بهداشتی و آرایشی‌ای مثل آرکانسیل، نیوا و کلیون را هم می‌شود پیدا کرد. پس اگر به دنبال خرید عطر و اودکلن‌های خاص هستید، حتماً به بازار ستاره قشم سر بزنید.

بازار درگهان – بهترین مرکز خرید لباس قشم

بازار درگهان درواقع یک بندر در درگهان است که فاصله‌اش تا قشم حدود 20 دقیقه ست. این بازار شامل تعدادی پاساژ و مراکز خرید می‌شود و برای خرید پوشاک به صورت عمده و ارزان‌تر مناسب است.

ساعت کاری این بازار از ۸ صبح  تا ۴ بعدازظهر است، اما بهتر است که در ساعات صبح به این بازار بروید تا با شلوغی و ازدحام جمعیت مواجه نشوید.

بازار قدیم قشم – بهترین مکان برای خرید مواد خوراکی و لباس سنتی در جزیره قشم

این بازار قدیمی‌ترین بازار قشم است و در سال 1290 تاسیس شده.

پیشنهاد می‌کنم اگر حتی قصد خرید هم ندارید برای دیدن بافت قدیمی شهر و آشنایی با آداب و رسوم مردم محلی قشم، به این بازار سر بزنید.

این بازار در خیابان امام خمینی و در میدان جهاد قرار دارد.

شکم گردی در سفر به قشم

اما از هر چی بگذریم سخن غذا خوش تر است! نمی‌شود که به جنوب سفر کنیم و غذاهای دریایی خوش طعم‌اش را تست نکنیم.

غذای محلی قشم از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی ایرانی است.

برویم با چند تا از معروف‌ترین غذاهای لذیذ قشم آشنا بشویم.

سفر به قشم
غذاهای محلی قشم

ماهی برشته

بهترین و محبوب‌ترین غذای قشم مسلما باید غذای دریایی باشد.

در این غذا شکم ماهی سرخو یا سنگر را خالی می‌کنند و بعد با مخلفاتی مثل گشنیز، شوید، پیاز خرد شده، ادویه و فلفل پر می کنند.

البته این غذا طبع سردی دارد و اکثرا جنوبی‌ها آن را با رطب میل می‌کنند.

کلمبا

یک غذای عالی است که از ترکیب گندم و ماهی و سبزی معطر درست می‌شود.

کلمبا هم لذیذ است و هم حجم کم اش شما را سیر می‌کند.

اگر دنبال تجربه یک طعم متفاوت هستید، حتما این غذا را امتحان کنید.

زیبون

اگر خیلی اهل ریسک نیستید، می‌توانید با خیال راحت این غذا را سفارش بدهید. چون زیبون یک غذای خوشمزه و پرطرفدار است که با ماهی‌های مختلف آماده می‌شود و با اکثر ذائقه‌ها سازگاری دارد.

اما برای خوردن این غذاهای خوشمزه می‌توانید به رستوران‌های معروف قشم بروید و از طعم جادویی این غذاها لذت ببرید.

چند تا از این رستوران‌های معروف قشم را بشناسیم:

سفر به قشم
غذای محلی قشم

رستوران قلعه

یکی از معروف‌ترین رستوران‌های قشم است که از مواد غذایی تازه و صید روز استفاده می‌کند و با توجه به صید روز منو تغییر می‌کند.

ساعت کار:  ۱ بعدازظهر تا ۳ بعدازظهر، و از ۸ شب تا ۱۱ شب

آدرس رستوران قلعه قشم : قشم، میدان ولایت، جنب قلعه پرتغالی‌ها

رستوران خاله

یک رستوران متفاوت برای گشت شبانه در قشم و چشیدن طعم غذاهای اصیل و بومی قشم. فلافل و سمبوسه و کوسه از معروف‌ترین غذاهای این رستوران است.

ساعت کار: ۷ شب تا ۱۰ شب

آدرس رستوران خاله قشم : ضلع شمالی جزیره قشم، شمال قلعه پرتغالی‌ها

رستوران نعیم

اگه دوست دارید غذاهای سرخ شده و کبابی آن هم به صورت سلف سرویس میل کنید حتما به این رستوران معروف و زیبا سر بزنید.

ساعت کار :ظهر تا اواخر شب

آدرس رستوران نعیم قشم : قشم، میدان امام قلى خان، جنب شهرک ساحلى

رستوران حاج غفور

اگه قصد خوردن قلیه ماهی دارید بی‌شک بهترین انتخاب برای تست این غذا، رستوران حاج غفوره که به قلیه ماهی‌های درجه یک و میگوی خوش طعم‌اش معروف است.

آدرس رستوران حاج غفور قشم : بلوار خلیج فارس شرقی، جنب مسجد شیخ حاجی رمضان

رفت و آمد و حمل و نقل در سفر به قشم 

سفر-به-قشم
سفر به قشم

در جزیره قشم برعکس شهرهای دیگر، وسیله حمل و نقل عمومی مثل مترو وجود ندارد و تاکسی و ون و ماشین‌های اجاره‌ای اصلی ‌ترین وسایل حمل و نقل هستند.

تاکسی‌ها اصلی‌ترین وسایل حمل و نقل به حساب می‌آیند که در فرودگاه و مراکز خرید و مراکز تفریحی در دسترس هستند.

اما اگر خودروی شخصی را ترجیح می‌دهید، شرکت‌های اجاره ماشین در قشم وجود دارند، که می‌توانید از آنها ماشین یا ون کرایه کنید و به صورت شخصی در جزیره گردش کنید.

البته یادتان باشد برای اجاره ماشین باید گواهینامه و کارت ملی همراهتان باشد و علاوه بر هزینه اجاره ماشین، باید مبلغی را نیز بابت ضمانت بپردازید.

و اما سخن آخر

سفر به قشم به دلیل جاذبه‌های طبیعی و تفریحات متنوع و مراکز خرید جذابش، یک انتخاب عالی برای یک سفر هیجان ‌انگیز است در مسیر سفر به جنوب ایران است که هر کسی دوست دارد تجربه کند.

اما حتما قبل از سفر برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید از همه‌ی این جاذبه‌ها دیدن کنید و با اجاره خانه در قشم یا بومگردی قشم، قبل از سفر خیالتان را از بابت اقامت‌ راحت کنید. سفر خوبی روا برایتان آرزو می‌کنم.

سفر به قشم خوش بگذره :)

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

معصومه ذاکراکبری

ثبت دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید