کافه-تهران-خاص

کافه گردی در تهران

بهترین کافه های تهران _ از لقانطه تا f.r.i.e.n.d.s

کافه گردی در تهران یکی از جذاب‌ترین مسیرها برای تماشای دختر و پسرهای جوان در جمع‌های پر هیاهو، فیگورهای شیک و روشنفکرانه، قرارهای رومانتیک دونفره و دنیایی نیمه روشن و مه گرفته با عطر عود، قهوه و رد رژ لب قرمز روی لبه فنجان است.

تهران، شهر کافه‌های رنگارنگ و بی‌شمار؛ از جنوب تا شمال این شهر درندشت هرجا که هوس کافه نشینی بکنی، انتخاب‌های زیاد و متنوعی خواهی داشت.

البته برای کافه‌گردهای حرفه‌ای هر کافه حال و هوا و منوی خاص خودش را دارد و می‌شود درباره کیفیت و مشخصات هر کافه خیلی دقیق و با جزییات نظر داد.

در این نوشته قصد داریم مثل قهرمان فیلم «کندو» دور شهر و میان معروف‌ترین کافه‌های تهران بگردیم و از این کافه به آن کافه زندگی را تلو بخوریم.

اگر قصد سفر به تهران و گردش در این شهر با فضاهای جذاب گردشگری تمام نشدنی دارید، برای پیدا کردن جایی برای ماندن می‌توانید روی جاجیگا حساب کنید.

به سایت بروید و با جست و جو در میان انواع اقامتگاه بهترین جایی که دوست دارید را مثل اجاره یک آپارتمان مبله در تهران به صورت آنلاین رزرو و سفر دلچسبی را تجربه کنید.

در این نوشته جذاب در مسیر کافه گردی در تهران با جاجیگا همراه باشید.

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

 لقانطه، اولین کافه روشنفکری تهران

کافه-لقانطه-تهران-کافه-گردی
کافه گردی در تهران کافه لقانطه

قبل از شروع کافه‌گردی در تهران بد نیست کمی به عقب برگردیم و سری به اولین کافه و پاتوق روشنفکری تهران بزنیم.

در سال 1285 روشنفکرهای تهران برای اولین بار توی خیابان باب همایون تهران یک پاتوق برای دورهمی‌هایشان پیدا کردند.

کافه لقانطه اولین کافه در ایران است که در دوره قاجار توسط «غلامحسین خان مولایی» که یکی از دانشجویان ایرانی در پاریس بود، به سبک کافه‌های اروپایی راه‌اندازی شد.

این کافه خیلی زود به پاتوق اعیان و اشراف سیاستمداران و نویسندگان آن زمان تبدیل شد.

این کافه فضای باصفا و منویی خوشمزه و گران قیمت داشته؛ از بستنی زعفرانی و فالوده گرفته تا قهوه قجری وشربت به‌‏لیمو.

اگر دوست دارید حال و هوا و فضا و منوی کافه لقانطه را تجربه کنید،«کافه‌ موزه لقانطه» در باغ موزه قصر با چیدمان و منوی لقانطه این فضا را برای مهمانانش بازآفرینی کرده است.

نشانی: انتهای خیابان مطهری، بعد از تقاطع خیابان شریعتی، باغ موزه قصر.

شماره تماس: 02188442299

در مسیر پیچ در پیچ جاده چالوس خاطره انگیز  تا رسیدن به ساحل زیبای چالوس با جاجیگا همسفر شوید.

نادری، پاتوق نویسندگان صد ساله

کافه-نادری-کجاست؟
کافه گردی در تهران کافه نادری بهترین کافه های تهران

بعد از لقانطه کمی در تاریخ تهران قدم می‌زنیم و حوالی چهاراه استانبول، از پشت شیشه کافه‌ای قدیمی به جمع روشنفکران صد سال پیش نگاه می‌کنیم که دور میز چوبی کافه نادری به صندلی‌های لهستانی تکیه داده و درباره قصه بوف کور گفت و گو می‌کنند و قهوه می‌نوشند.

کافه نادری یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های بازمانده از تهران قدیم است که در سال 1306 توسط «خاچیک مادیکیانس» که یک مهاجر ارمنی بود، راه‌اندازی شد.

گفته می‌شود که کافه نادری پاتوق شاعران، نویسندگان و روشنفکران صد سال پیش مثل صادق هدایت، بزرگ علوی، جلال‌آل‌احمد و … بوده است.

روی یکی از دیوارهای این کافه که دیوار مشاهیر نام دارد در تایید این موضوع، عکس‌های این نویسندگان و شاعران نصب شده‌ تا یادآور این قدمت باشد.

در دهه 20 و 40 ایران جریان روشنفکری به خصوص میان نویسندگان و شعرا جریان می‌یابد و کافه‌ها به عنوان محلی برای بحث و گفت‌وگو به شیوه کافه‌های اروپایی محل گردهمایی متفکران آن زمان می‌شود. کافه نادری بازمانده آن دوران خاص و بازگوکننده حضور چهره‌های شاخص ادبیات معاصر در فضای شهری آن زمان است.

در کافه نادری از تجملات کافه‌های امروزی خبری نیست. با حضور در این کافه حس و حال آن دوران را می‌شود در میان آثار کهنسال باقی مانده در چیدمان کافه و لابه‌لای میز و صندلی‌های قدیمی، تابش لوسترهای حبابی و پذیرایی با ظروف چینی کلاسیک حس کرد.

منوی کافه نادری شامل غذاهای فرنگی و ایرانی و انواع نوشیدنی گرم و سرد است. شاتوبریان معروف‌ترین غذای کافه نادری است.

نشانی: خیابان جمهوری، ضلع شرقی پل حافظ، نرسیده به چهارراه استانبول، پلاک 524

شماره تماس: 02166720791

در مسیر گردشی شبانه در تهران شب زنده دار جاجیگا را همراهی کنید.

تکیه بر صندلی فروغ فرخزاد در گل رضاییه

کافه-گل-رضاییه-کجاست
کافه گردی در تهران کافه گل رضاییه بهترین کافه تهران

وقتی حرف از کافه‌های خاطره‌انگیز با ردپای شعرا و نویسندگان برجسته ایرانی می‌شود، کافه گل ر‌ضاییه به عنوان پاتوق روشن‌فکران  و نویسندگان و شعرای معاصر مثل صادق هدایت، فروغ فرخراد و احمد شاملو می‌درخشد.

کافه گل رضاییه در سال 1310 در خیابان سی تیر، توسط «گارگنا آوانسیان» که یکی از ارامنه تهران بود، شروع به کار کرد و در سال 1324 «عزیزالله خوشامن» آن را خرید. این کافه در حال حاضر توسط شروین، نوه عزیزالله خوشامن اداره می‌شود.

این کافه هم با چیدمان خاص و وجود اشیای قدیمی و خاطره‌انگیز تلاش کرده که حس و حال قدیمی‌اش را حفظ کند و یادآور سال‌های دور حضور فروغ در کافه باشد.

کافه گل رضاییه در دو وعده صبحانه و ناهار با منویی شامل صبحانه، نوشیدنی، پیش‌غذا و غذای اصلی از مهمانان پذیرایی  می‌کند. غذای اصلی و پرطرفدار این کافه، کوفته مخصوص و کتلت روسی است.

نشانی: خیابان جمهوری، خیابان ۳۰ تیر، بالاتر از موزه آبگینه، پلاک172.

شماره تماس: 02166707290

عطر قهوه و کتاب را دنبال کنید و درباره کافه کتاب های تهران در مجله جاجیگا بخوانید.

کافه قنادی فرانسه، پاتوق دانشجویی

کافه-قنادی-فرانسه-کجاستبهترین کافه های تهران
کافه خاص تهران کافه فرانسه

دهه چهل شمسی دانشجوهای دانشگاه تهران برای خوردن شیرینی و قهوه به کافه قنادی فرانسه در خیابان انقلاب امروز می‌رفتند و این روال همچنان هم ادامه دارد و قنادی فرانسه یکی از پاتوق‌های قدیمی و خاطره‌انگیز دانشجویان و اساتید تهران به خصوص دانشگاه تهران است.

کافه قنادی فرانسه در سال 1344 با یک شیرینی‌پز ماهر فرانسوی به نام «ژیلبرت بارو» کار خودش را شروع کرد.

او سال ۵۷ به کشور خود بازگشت ولی کافه باقی ماند و ادامه داد.

شیرینی‌‌های قنادی فرانسه به خصوص نان خامه‌ای بین مشتریان کافه محبوب است.

نشانی خیابان انقلاب، تقاطع وصال شیراز، ضلع جنوب غربی تقاطع، پلاک 1272

شماره تماس: 02166461374

در مسیر جاده رویایی عباس آباد تا رسیدن به کلاردشت زیبا و سرسبز با جاجیگا همراه شوید.

 اوریانت و یک فنجان نوستالژی

کافه-قنادی-اوریانت
کافه قنادی اوریانت

توی خیابان مفتح جنوبی تهران، سر در قدیمی قنادی اوریانت با نور نئونی سرخ رنگ شما را به نوشیدن یک قهوه درجه یک در کافه قنادی نوستالژیک دعوت می‌کند.

اوریانت یکی دیگر از کافه قنادی‌های قدیمی تهران است که حال و هوای خاطره انگیزش را با نگهداری وسایل قدیمی و با طعم ماندگار شیرینی‌هایش حفط کرده.

کافه‌ قنادی  اوریانت در سال 1321 در محله دروازه دولت، توسط ارمنی‌ها شروع به کار کرد. منوی کافه شامل انواع نوشیدنی‌ و شیرینی است و پروک، ناپلونی و گاتا از شیرینی‌های مجبوب کافه هستند.

کافه اوریانت به طعم قوی قهوه ترک آن هم با پرتقال شکلاتی معروف است.

میز و صندلی‌، دکوراسیون و حتی یخچال‌های اوریانت از قدیم باقی‌مانده و به بهترین شکل نگهداری شده.

نشانی: خیابان مفتح جنوبی، دروازه دولت، نرسیده به انقلاب، بعد از کوچه موثق.

تلفن تماس: 02188347810

درباره سفر به یزد و گردش در این شهر تاریخی و مردمان خوش لهجه در مجله جاجیگا بخوانید.

کافه مسعودیه و لمس زندگی شاهزاده قجر

کافه-مسعودیه
کافه مسعودیه

در دل شلوغی خیابان‌های مرکزی تهران، آن سوی دیوارهای بلند باغ عمارت صد پنجاه ساله، با درختان کهنسال و حوض میان باغ شما را به تماشا و لمس زندگی شاهزادگان قجر می‌برد.

کافه مسعودیه در عمارت مسعودیه تجربه زندگی زیر سایه شیشه‌های رنگی و ریزه‌کاری کاشیکاری‌های معماری ایرانی را برای شما همراه دارد.

خوردن غذای سنتی ایرانی، دمنوش و شربت‌های سنتی در فضایی آرامش بخش با حال و هوای تهران قدیم را در کافه عمارت مسعودیه تجربه خواهید کرد.

نوشیدن قهوه مرغوب به همراه برشی کیک سیب با عطر دارچین در این کافه اصیل هم بازدید از یک عمارت تاریخی قدیمی و هم حس خوب کافه گردی را در شما برمی‌انگیزد.

کافه مسعودیه یکی از بهترین کافه های تهران است که قبل از رفتن باید میزتان را رزرو کنید.

نشانی: خیابان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، خیابان امیر کبیر، خیابان ملت، بالاتر از ایستگاه مترو، عمارت مسعودیه.

درباره دهکده تفریحی دیزین در جاجیگا بخوانید.

پذیرایی با عشق در ظروف روحی

کافه-روحی-نگارستان
کافه گردی تهران کافه روحی

«لطفا با عشق بخورید» این درخواست مدیریت کافه روحی از مشتریانش است.

کافه رستوران روحی شعبه‌ای از مجموعه رستوران روحی است که در باغ عمارت زیبا و تاریخی نگارستان تهران قرار دارد و پذیرای مهمانانی است که دوستدار ایران قدیم، فضا و حال و هوای سنتی زندگی ایرانی و البته غذاهای خوشمزه سنتی مطبخ ایرانی هستند.

باغ نگارستان باغ ییلاقی فتحعلی شاه قاجار و یکی از باغ‌های مهم و قدیمی تهران بوده است و حالا به فضایی گردشگری با چندین موزه تبدیل شده و در کنجی از باغ نگارستان، کافه روحی حال و هوای این باغ را با نوشیدنی ‌ها و خوراکی‌های اصیل ایرانی آن هم در ظروف سنتی روحی یعنی از جنس روی  تکمیل می‌کند.

منوی کافه روحی کاملا سنتی است و این کافه باب میل طرفداران عرقیجات، شربت و دمنوش‌های اصیل و معطر ایرانی است.

نشانی: میدان بهارستان خیابان دانشسرا خیابان شریعتمدار رفیع، باغ نگارستان.

تلفن: 02133945460

در مسیر تهران بهاری باران خورده و آسمان آبی خوش رنگش با جاجیگا همراه شوید.

کافه چای بار و صندلی همایونی

کافه-چای-بار
کافه چای بار

اگر دوست دارید دنیا را از زاویه دید ناصرالدین شاه قاجار آن هم در یکی از عمارت‌های باصفا و ییلاقی شمال تهران تماشا کنید، کافه چای بار از شما با انواع نوشیدنی و دمنوش و خوراک‌های سنتی ایرانی پذیرایی می‌کند.

کافه چای بار بخشی از  عمارت زیبا و باشکوه کلاه‌فرنگی است که روزگاری باغ ییلاقی ناصرالدین‌شاه قاجار بوده.

این عمارت و باغ سرسبزش، در حال حاضر در اختیار انجمن خوشنویسان ایران قرار دارد و بخشی از عمارت و فضای باغ هم به کافه چای بار اختصاص یافته.

این کافه یک محیط باز باصفا در محوطه سرسبز  باغ است و علاوه بر این مهمانان کافه به موزه آثار خوشنویسی انجمن خوشنویسان هم دسترسی دارند.

در منوی این کافه یکی از متنوع‌ترین فهرست چای را از چای سیاه تا انواع چای سبز و میوه پیدا می‌کنید و سفارش چای قند‌پهلو در استکان‌های کمر باریک نوستالژیک در سینی‌ فلزی سر میز شما آورده می‌شود.

به جز انواع چای در منوی کافه چای بار قهوه، عرقیجات، شربت‌ها، انواع کیک، میان وعده‌ و انواع ساندویچ و رول هم هست.

نشانی: خیابان دزاشیب، خیابان کریمی، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵

تلفن:  02122210311

کافه گالری در باغ زیبای ایرانی

کافه-گالری
کافه گالری

کافه گالری یکی از کافه‌های محبوب در شمال شهر تهران است که در فضای باغی با صفا و قدیمی و درکنار موزه‌ای از آثار هنری ایرانی قرار دارد.

کافه گالری در باغ زیبای ایرانی، فضایی باز و مصفا در کنار حوض و درختان و زیر سایه عمارت زیبای باغ، پذیرای گردشگران باغ است.

در محوطه باغ موزه هنر ایرانی ماکت‌های دست ساز زیبایی از آثار باستانی و جاذبه های گردشگری کشور قرار داده شده که پیش از انقلاب توسط هنرمندان ایتالیایی و به مناسبت جشن‌های شاهنشاهی 2 هزار و پانصد ساله ساخته شده‌اند.

در کنار این ماکت‌ها آثار حجمی زیبایی از هنرمندان معاصر ایران از جنس چوب و فلز در باغ موزه هنر ایرانی برای بازدید وجود دارد.

کافه گالری منوی متنوعی از انواع قهوه، نوشیدنی‌های گرم، کیک و دسر، گلاسه، شیک، نوشیدنی سرد و کوکتل، بستنی، و منوی رستوران با غذاهای ایرانی و فرنگی و سالاد و پیش غذا دارد.

نشانی: میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیک)، خیابان دکتر حسابی، باغ هنر ایرانی، پلاک ۲۵

تلفن:021826458053

درباره سفر به شهر گرگان و عبور از دل جنگل های هیرکانی در جاجیگا بخوانید.

کافه ریبار زیر سایه عمارت زمان

کافه-گردی-در-تهران-کافه-ریبار-
کافه ریبار-موزه تماشاگه زمان

برای چشیدن طعم گس و مرغوب قهوه در احاطه و تماشای یکی از زیباترین خانه‌باغ‌های تهران به کافه ریبار بیا.

کافه ریبار یکی از زیباترین کافه‌های قرار گرفته در فضای باز باغ و زیر سایه‌سار عمارت و موزه ای بسیار تماشایی به اسم تماشاگه زمان است.

تماشاگه زمان موزه ساعت با انواع و اقسام ساعت‌های قدیمی و انتیک و تاریخی است.

منوی این کافه متنوع و شامل انواع نوشیدنی، پاستا، برگر، ساندویچ، سالاد و منوی صبحانه سرد و گرم است.

پنه آلفردو و سالاد سزار کافه ریبار محبوب است و سفارش بالایی دارد.

نشانی: خیابان ولیعصر، زعفرانيه، موزه تماشاگه زمان.

تلفن: 02122416864

صبحانه سلطنتی در کیپ لیک

بهترین-کافه-های-تهران
کافه خاص در تهران

کافه رستوران کیپ لیک یکی از جذاب‌ترین کافه‌های روباز تهران است که در میان یکی از زیبا و خوش آب و هواترین باغ‌های تهران یعنی کاخ شاهانه سعدآباد قرار دارد.

در این کافه رستوران انواع سالاد، پیش غذا، غذای ایرانی، غذای فرنگی، صبحانه، پاستا، برگر، کیک و شیک، نوشیدنی گرم، دمنوش، نوشیدنی سرد و گلاسه سرو می‌شود.

نشانی: میدان تجریش، خیابان ولیعصر، خیابان زعفرانیه، انتهای خیابان طاهری، کاخ موزه سعد آباد.

تلفن: 02122735124

کافه نزدیک و احتمال ملاقات آقای نویسنده

کافه-نزدیک-کتاب -بهترین-کافه-تهران
کافه کتاب در تهران

کافه نزدیک کتاب با حال و هوای کتاب و کلمه در نزدیکی «نشر هنوز» کافه‌ای دوست داشتنی و پاتوق برای اهل کتاب است.

این کافه که در خانه‌ای با قدمت هفتادساله قرار دارد، فضایی گرم با نورپردازی دلنشین دارد.

کافه نزدیک کتاب متعلق به فرزند محمود دولت آبادی نویسنده برجسته معاصر است و در این کافه احتمال ملاقات و دیدن ایشان وجود دارد.

در فضای باز خانه هم میزهایی برای نشستن قرار گرفته که جذابیت کافه نزدیک کتاب را بیشتر می‌کند.

کافه نزدیک کتاب در راسته کافه های خیابان کریم خان قرار دارد.

در طبقه همکف کافه نزدیک، کافه کیوسک با حال و هوای مدرن قرار دارد.

کافه نزدیک منویی از انواع قهوه و اسپرسو، نوشیدنی‌های گرم با پایه قهوه، نوشیدنی‌های گرم، نوشیدنی‌های سرد با پایه قهوه، نوشیدنی‌های سرد با پایه میوه، نوشیدنی‌های طبیعی گازدار، شیک‌ها، صبحانه، پیش غذا، سالاد و غذا دارد.

نشانی: کریم خان، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۳۴ طبقه اول.

تلفن: 02188327300

کافه دیاموند، عکاسخونه قدیمی

کافه-دیاموند
کافه دیاموند

یک خانه قدیمی دردندشت با دیوارهای آجرچین شده که ابهت و قدمت از سر و رویش می‌بارد؛ ساختمان موقر کافه دیاموند با معماری کلاسیکش در خیابان ویلا می‌درخشد.

این خانه که قبلا یک عکاسخانه قدیمی بوده حالا با آماده سازی فضا و در عین حال حفظ بافت قدیمی‌اش به کافه‌ای دلربا تبدیل شده.

ساختمان دیاموند دو طبقه است و حیاط بزرگ و باصفایی هم دارد.

دیاموند علاوه بر فضای جذاب نشستن و نورپردازی دلنشین منوی متنوعی از نوشیدنی‌ها، غذا و دسر دارد.

انواع برگر، پاستا و اسپاگتی، پنینی، ساندویج و پیش غذا در منوی رستوران دیاموند هست.

کافه دیاموند به نوشینی های سرد میوه‌های خاص مثل میوه‌های کمیاب گرمسیری و همچنین قهوه‌های صد در صد عربیکا و طعم عالی لاته و موکا معروف شده.

نشانی: خیابان انقلاب، خیابان ویلا(نجات‌اللهی)، خیابان فلاح‌پور، پلاک 33.

تلفن: 02188890196

کافه پیک، منزل همسر دوم سرلشگر ارفع

کافه-پیک
کافه پیک اقدسیه

کافه پیک یک کافه باصفا توی یکی از خانه‌های قدیمی و تاریخی تهران است.

این خانه را سرلشکر ارفع، بنیانگذار ارتش نوین ایران، برای همسر دومش ساخته است.

فضای داخل خانه، حال و هوای قدیمی دارد و با وسایل خاطره انگیز قدیمی مثل مبلمان استیل کلاسیک، لوسترهای بلوری قدیمی، رادیو تزانزیستوری، فانوس و سماور چیدمان شده.

حیاط این خانه با حوض آبی و فواره میانش حس و حال گرم و دلنشینن خانه را چند برابر کرده.

کافه پیک منوی متنوعی از چای و دمنوش، نوشیدنی‌های گرم، قهوه، پیش غذا و سالاد، شیک و اسموتی، پنینی و برگر و پاستا در کنار غذاهای اصلی، منوی صبحانه و همچنین منویی مخصوص گیاهخوارها دارد.

نشانی: اقدسیه، اراج، خیابان بیست و دوم بهمن، نبش خیابان سعیدی.

تلفن: 02126757915

کافه خانه ۱۳۰۷ و یه قرار دونفره

کافه-خانه-1307
خانه 1307

کافه خانه 1307 با نمای سفید، دیوارهای آجری و  پنجره‌های چوبی و حیاط قشنگش یک مسیر خیال انگیز برای گذر به گذشته‌های خاطره انگیز در خیابان سمیه تهران است.

کافه خانه 1307 دو طبقه است و فضاهای متنوعی برای قرار های دو نفره، دست جمعی، قرارهای کاری و برگزاری ایونت دارد.

این کافه منوی رنگارنگ و متنوعی برای سه وعده صبحانه، نهار و شام، انواع نوشیدنی سرد و گرم، کیک و دسر و شیک‌ها دارد.

نشانی: خيابان سميه، نرسيده به خيابان حافظ، خيابان پورموسي، بن بست شيرين، پلاك 21

تلفن: 02188807434

خانه فاموری و سفر به تهران قدیم

خانه-فاموری
خانه فاموری

میان سر و صدا و هیاهوی بازار موبایل در خیابان جمهوری تهران، به کوچه گشتاسپ بپیچید و ته کوچه با گذشتن از ورودی خانه فاموری به دنیای پر از آرامش یک خانه قاجاری زیبا قدم بگذارید.

خانه فاموری یکی از خانه‌های قدیمی و دلربای بازمانده تهران از دوران قاجار و به سبک معماری قجری است.

این خانه زیبا با دیوارهای آجرچین شده طاقی‌های هلالی و پنجره‌های قدی چوبی دنیایی از آرامش خیال و آسمان آبی تهران قدیم را در زلالی حوض حیاطش منعکس می‌کند.

منوی این کافه جذاب شامل صبحانه‌های سلامت، غذای خانگی و سنتی، و قهوه و سایر نوشیدنی ها است.

نشانی: خیابان جمهوری، بین خیابان حافظ و ولیعصر، پس از خیابان روم، کوچه گشتاسب، درب انتهای کوچه.

تلفن: 02166701428

کافه حیاط شماره ۶۵

کافه-حیاط
کافه حیاط

کافه حیاط شماره ۶۵ یک خانه دنج و گرم با طاقچه‌ و ردیف کتاب‌ها، دیوارهای آجرچین شده با قوس های هلالی  و مبلمان راحت و خوش آب و رنگ است که شما را به یک همنشینی دوستانه و آرامش بخش دعوت می‌کند.

این خانه قدیمی با پیشینه هفتاد، هشتاد ساله در گذشته مدرسه دانش بوده و حالا با تغییراتی دلنشین به کافه تبدیل شده.

منوی کافه حیاط شامل انواع پاستا، ساندویچ، میان وعده، سالاد، نوشیدنی سرد، آیس کافی، فراپه، اسموتی، وافل و کیک می‌شود.

نشانی: خیابان انقلاب، نرسیده به میدان فردوسی، خیابان موسوی، نبش کوچه اعتماد مقدم پلاک32.

تلفن: 02188302842

کافه پارادیزو تهران، پاتوق متال‌بازها

کافه-پارادیزو
کافه پارادیزو

خوردن یک غذای خوشمزه همراه با موسیقی سبک راک در فضایی خاص و پر از نشانه‌ها و تصاویری از سبک موسیقی راک حس و حالی است که در کافه پارادیزوی تهران تجربه می‌کنید.

با باز کردن در این کافه که شبیه در گاو صندوق است و ورود به کافه، نور سرخرنگ توی چشمتان می‌زند و  صدای موسیقی راک سر ذوقتان می‌آورد.

گیتارالکتریک ها و تصاویری از اسطوره‌های موسیقی سبک راک مثل فردی مرکوری، جان مایر، نیروانا و باب دیلن بر در و دیوار پارادیزو تماشایی است.

این کافه شلوغ و پرطرفدار و سیگار آزاد، پاتوق برو بچه‌های راکر و متال باز است تا حین خوردن غذاهای خوشمزه و پر و پیمان از شنیدن موسیقی سبک محبوبشان لذت ببرند.

منوی کافه پارادیزو از انواع صبحانه تا خوراک‌ها و سالادها فرنگی و انواع نوشیدنی سرد و گرم و قهوه و … را شامل می‌شود.

آدرس : خیابان مطهری،بعد از مفتح،خیابان مهرداد، پلاک12.

تلفن: 02188848022

کافه راک، یک فنجان گیتار الکتریک

کافه-راک
کافه راک

«ما شما را به لذت صرف قهوه یکی از بهترین برندهای دنیا به همراه انواع نوشیدنی های گرم، سرد و غذاها و میان وعده ها از مواد اولیه مرغوب و تازه، همراه با موزیک راک دعوت می کنیم.»؛ این پیام مدیریت کافه راک برای مشتریانش است.

کافه راک، فضایی جذاب با چیدمانی خاص و پر شده از نشانه‌ها و تصاویر شخصیت‌های محبوب سبک موسیقی راک، پاتوق طرفداران این سبک موسیقی در غرب تهران است.

فضای داخلی این کافه شما را از خیابان‌های سعادت‌آباد جدا و به دنیای ستارگان راک می‌برد. دیوارهای کافه با عکس‌ها و پوسترهای راک استارها، عکس کاور آلبوم‌های موسیقی معروف و حتی چند آلبوم اورجینال از موزیسین‌های معروف دهه‌های 70 تا 90 پوشیده شده.

با بالا بردن سرتان و دیدن سقف هم سورپرایز می‌شوید چرا که یک گیتار عظیم الجثه و یک ست کامل درام وارونه و چسبیده به سقف می‌بینید.

از همه مهم‌تر اینکه بچه‌های کافه راک فهرست به روز شده‌ای از موسیقی راک دارند و موسیقی‌های روز سبک راک را در فضای کافه پخش می‌کنند.

منوی کافه راک شامل غذای اصلی، انواع پاستا، کیک، شیک، قهوه، سالاد، چای و دمنوش و نوشیدنی‌ها است.

نشانی: سعادت آباد، بلوار دریا، خیابان گل‌ها، نبش توحید 3

تلفن: 02188369196

کافه گالری آرته و طراحی هنرمندانه

کافه-آرته
کافه آرته

ته یک خیابان بن بست در که باز می‌شود، خانه‌ای با نمای سپید، ساده و مدرن به رویتان باز می‌شود که درونش گنجی از خاطره و حس و هنر نگه می‌دارد.

کافه آرته شبیه موزه‌ای پر شده با اشیای آنتیک و تابلوها و آثار هنری است که مبله شده و از شما در این فضا با نوشیدنی و مزه‌های خاص کافه پذیرایی می‌شود.

در چیدمان این کافه سلیقه و نگاهی هنرمندانه موج می‌‎زند که برازنده یک کافه گالری است.

هر گوشه این کافه فضا با مبلمان چرمی و چوبی و پارچه‌های گلدار به شکلی خاص طراحی و با رنگ‌آمیزی دیوارها ست شده.

در کنار این چیدمان اشیای قدیمی و گران قیمت در گوشه کنار به چشم می خورد و قصه‌ای را روایت می‌کند.

مثل چوب اسکی آنتیک، سورتمه‌ی چوبی، تلفن آنتیک، صندوقچه‌های قدیمی و ….

غذاها و نوشیدنی‌های کافه هم در ظروف زیبای قدیمی سرو می‌شود.

منوی کافه آرته شامل نوشیدنی‌های گرم قهوه، چای و دمنوش، نوشیدنی‌های سرد، قهوه‌های سرد، کیک، صبحانه سالاد و بشقاب غذا می‌شود.

نشانی :خیابان فرشته، خیابان تختی، کوچه یکم، پلاک 1

تلفن: 02122656291

کافه کتاب ققنوس؛ عطر قهوه و کاغذ

کافه-کتاب-ققنوس
کافه کتاب ققنوس

خیابان انقلاب تهران میعادگاه کتابخوان‌ها و اهل مطالعه است در حوالی این خیابان کافه‌ای با عطر کتاب و آرامشی برای مطالعه فراهم شده تا اهل کتاب را دور هم جمع کند.

اینجا خانه‌ای با دیوارهای سرخ آجری و حیاطی سرسبز است که نشر ققنوس برای جذب اهل کتاب و برپایی نشست‌های فرهنگی و هنری تدارک دیده.

این خانه قدیمی که قبلا انبار کتاب ققنوس بوده بعد از بازسازی در سه طبقه با بخش‌هایی مثل کافه کتاب، گالری و کتاب فروشی به یکی از کافه‌های مورد علاقه اهل فرهنگ تبدیل شده.

منوی کافه کتاب ققنوس شامل انواع قهوه، نوشیدنی گرم، نوشیدنی سرد، کیک و دسر، برانچ، ناشتایی، ماکتیل، شیک، دمنوش، خنکی، سیرکن طور یعنی انواع سالاد و خوان یعنی خوراک ها است.

نشانی کافه کتاب ققنوس: خیابان انقلاب، خیابان وصال،نرسیده به طالقانی، کوچه شفیعی پلاک 1.

تلفن: 02166403386

کافه کتاب دارالخلافه؛ بهشت کتابخوان‌ها

دارالخلافه-کافه
کافه دارالخلافه

این کافه بهشت کتابخوان‌ها است؛ جایی در محله‌های شلوغ مرکز شهر تهران که ناگهان به دنیایی وارد می‌شوی با عطر کاغذ و قهوه و کیک دارچینی و آرامشی از جنس صدای قطرات آب در حوض آبی حیاط.

با ورود به حیاط دارالخلافه با حوضی آبی و با صفا و گلدان‌های شمعدانی دورش روبه رو می‌شوید که روبه رویش خانه‌ای آجرچین شده با پنجره‌های چوبی قدی از روزهای خوب تهران قدیم می‌گوید.

کافه دارالخلافه یکی از کافه کتاب‌های معروف تهران است که با سه هزار و 500 جلد کتاب و روزنامه‌ و مطبوعات قدیمی از دوره قاجار تا پهلوی مثل وقایق اتفاقیه و سیاه و سپید که در قفسه‌های خانه از کتابخوان‌ها پذیرایی می‌کند.

این کافه قبلا خانه‌ای مخروبه بود که بعد از مرمت با کاغذدیواری‌ها و کاشی‌کاری‌ها به سبک معماری دوره پهلوی بازسازی شده.

پنج اتاق در این کافه وجود دارد که هر کدام با الهام از محله‌های قدیمی دارالخلافه یعنی همان تهران قدیم با نام‌های بازار و چاله میدان، ارگ، عودلاجان و سنگلج چیدمان شده.

گفته می‌شود هرکس که به دارالخلافه  بیاید و از این اتاق‌های محله‌ها دیدن و توضیحاتی که درمورد هر محله داده شده مطالعه کند، انگار سه واحد تهران شناسی پاس کرده.

جالب است بدانید ظروف و وسایل آنتیکی که در گوشه و کنار دارالخلافه به چشم می‌خورد مثل دوربین‌های قدیمی، والور و فانوس ‌ها و غیره همه متعلق به کلکسیونی است که صاحب کافه از چهارده سالگی شروع به جمع آوری آنها کرده.

در این کافه شما می‌توانید کتاب‌ها را به رایگان امانت گرفته یا در یکی از اتاق‌های این کافه همراه با یک نوشیدنی گرم میل کنید.

این کافه منویی متنوع شامل اسپرسوبار، قهوه‌های دمی، قهوه‌های سرد، شیک‌ها، دسرها، منوی صبحانه، اسموتی‌ها، عرقیجات، نوشیدنی‌های گرم، دمنوش‌هاو غذاها و سالادها است.

نشانی: خیابان امام خمینی،خیابان شیخ هادی، کوچه مظفری خواه.

تلفن: 02166729406

کافه خانه گدار، مهمان خانه معمار فرانسوی

کافه-گدار
کافه گدار

برای دیدن فضای زندگی یکی از مهم ترین معماران اروپایی که آثارش در ایران بی نظیر است به کافه گدار بیا.

آندره گدار معمار و باستان شناس فرانسوی که از او به عنوان معمار حافظیه شیراز، دانشگاه تهران، کتابخانه ملی و صدها اثر مشهور در شهرهای دیگر ایران یاد می‌‌شود برای اقامتش در ایرانی خانه‌ای زیبا با تلفیق معماری اروپایی و ایرانی ساخته که بعد از سالها متروکه بودن حالا بازسازی، مرمت و به کافه‌ای دلنشین در حوالی دانشگاه تهران در خیابان انقلاب تبدیل شده.

خانه گدار با نمای سفید و حیاط دلبازش به مهمانان خانه آندره گدار لبخند می‌زند.

منوی کافه گدار شامل انواع نوشیدنی سرد و گرم، سالاد، پیش غذا، غذای اصلی، گدار اسپشیال، پنینی و برگر است.

نشانی: خیابان انقلاب، خیابان قدس، خیابان پورسینا، نبش کوچه‌ی جلالیه، پلاک 2.

تلفن: 09031470077

کافه ویکولو و پرسه در ایتالیا

کافه-ویکولو
بهترین کافه های تهران

کافه ویکولو بدون ویزا و بلیت هواپیما شما را به کوچه پس کوچه های ایتالیا با عطر قهوه استارباکس می‌برد.

کافه ویکولو یک کافه خاص با حال و هوای  ایتالیا و حتی دکوراسیونی چیده شده بر اساس خیابان‌های ایتالیا است.

ویکولو به زیان ایتالیایی به معنی کوچه است و برای بازآفرینی فضایی ایتالیایی روی روف گاردن برج مدرن الهیه با سنگفرش کردن زمین، ستون‌هایی با نقش و نگارهایی از اساطیر ایتالیایی و سایبان‌ها و میز و صندلی‌ها، حال و هوای ایتالیا را به ایران آورده.

منوی کافه ویکولو شامل پاستا، سالاد و پیش غذا، نوشیدنی سرد، شیک، نوشیدنی گرم و قهوه استارباکس است.

نشانی: خیابان آفریقای شمالی، مجتمع مدرن الهیه، رویال فلور، طبقه ۵، پلاک ۴

تلفن: 02126205966

درباره دهکده ییلاقی و لاکچری لواسان تهران در جاجیگا بخوانید.

کافه قصر یخ، ووو کاپشنم کو؟

کافه-قصر-یخ
کافه قصر یخ

اگر دوست دارید درست وسط گرمای مرداد یک ماگ شکلات داغ را با کاپشن و توی یخ و سرما بنوشید، کافه قصر یخ در تهران منتظر شما است.

کافه قصر یخ یک کافه ساده و معمولی است که دری به سمت زمستان دارد. با باز کردن این در شما به فضایی با هوای منفی شش درجه با میزها و نیمکت‌هایی یخی وارد می‌شوید.

برای ورود به شما کاپشن می‌دهند که یخ نزنید و البته خوردن نوشیدنی گرم هم توصیه می‌شود.

در منوی این کافه  قهوه های دمی، دسر و بستنی، شیک‌ها، کیک، نوشیدنی‌های گرم، اسموتی، چای و دمنوش برای سفارش هست.

نشانی: شهرک غرب، بلوار فرحزادی، روبه‌روی میلاد نور، نبش مسجد جامع شهرک غرب.

تلفن: 02188377015

در مسیر سرد و سپید سفر زمستانی به تهران با جاجیگا همراه شوید.

سکوی نه و سه چهارم و پیش به سوی هاگوارتز

کافه-هری-پاتر
کافه هری پاتر

اگر از طرفداران کتاب و فیلم‌های هری پاتر هستید،  کافه سکوی سه و نه چهارم پاتوق علاقه‌مندان به این قصه جادویی است.

سکوی نه و سه چهارم ایستگاهی در قصه هری پاتر است که شاگردان مدرسه جادوگری هاگوارتز روی این سکو سوار قطار مدرسه می‌شوند. کافه سکوی سه و نه چهارم هم قصد دارد توی این کافه حال و هوای داستان‌های جذاب هری پاتر را با نمادهای این قصه بازآفرینی کند.

توی این کافه نشانه‌های قصه مثل جاروی پرنده، کلاه سخنگو، چوب جادو و دیگر وسایل جادوگردی را می‌بینید و همچنین می‌توانید وسایل و اکسسوارهایی با تم هری پاتر را خریداری کنید.

نشانی: میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، کوچه عبدی نژاد

تلفن: 02166498021

در مسیر یک سفر پاییزی به شمال رنگارنگ و باران خورده با جاجیگا همسفر شوید.

کافه سنترال پارک و فرندز در تهران

کافه-فرزندز
کافه فرندز

برای‌ کسانی که سال‌ها و بارها با سریال فرندز، خندیدند و گریه کردند، عاشق شدند و از قصه این سریال محبوب لذت بردند، کافه سنترال پارک تهران با دکوری مشابه کافه فرندز با همان دکوراسیون و مبل سه نفره مشهورش یک سورپرایز هیجان انگیز است.

این کافه با منویی متنوع و جذاب از صبحانه تا غذاهایی مثل پاستا، بشقاب سوخاری ، پنینی، برگر، لازانیا، سیب زمینی و انواع نوشیدنی‌ها از طرفداران فرندز پذیرایی می‌کند.

نشانی: ضلع جنوب شرقی میدان ولیعصر، خروجی شماره دو مترو‌ ولیعصر،خیابان شقایق، بن بست یکم.

تلفن: 02188945554

درباره سفر به متل قو ساحل زیبا و پاتوق قدیمی شمال ایران و گذشته اش در مجله جاجیگا بخوانید.

سخن آخر

کافه گردی و کافه نشینی یکی از عادات جذاب شهرنشینی است و خیلی‌ها دوست دارند اوقات فراغتشان را به جای  فضای خانه در فضای عمومی کافه بنشیند و معاشرت کنند و چیزی بخورند.

در این نوشته سری به کافه‌های جذاب و خاص تهران زدیم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

پریسا سجادی

2 دیدگاه

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید